Religie

..... o.O

Ook wel weer afkomstig uit conversatieve extreemchristelijke hoek, net als blijkt uit dat artikel van 'de groene gadverdammer' wat je eerder vandaag postte.
Die lui zijn vooral extreem in de weg kwijt zijn. Hun opvoeding is niks anders dan mentale kindermishandeling.
Waarbij ik als lezer ook nog wil aangeven dat het 'bewijzen' van een platte aarde vanuit de Bijbel een onmogelijkheid is. Het enige dat zoiets bewijst is dat je geen kennis van de grondtaal hebt.
 
..... o.O

Ook wel weer afkomstig uit conversatieve extreemchristelijke hoek, net als blijkt uit dat artikel van 'de groene gadverdammer' wat je eerder vandaag postte.
Die lui zijn vooral extreem in de weg kwijt zijn. Hun opvoeding is niks anders dan mentale kindermishandeling.
Als er echt bewijzen zouden zijn dat de aarde plat is (als een pannenkoek, niet rond als een ... pannenkoek) dan zouden de kerken dit als eerste naar buiten brengen. Dat zou het bewijs zijn dat de aarde een uitzondering is in een heelal met ronde planeten. Dus indirect ook een bewijs dat we gemaakt zijn door een God, met een uitzondering positie.
 
Als er echt bewijzen zouden zijn dat de aarde plat is (als een pannenkoek, niet rond als een ... pannenkoek) dan zouden de kerken dit als eerste naar buiten brengen. Dat zou het bewijs zijn dat de aarde een uitzondering is in een heelal met ronde planeten. Dus indirect ook een bewijs dat we gemaakt zijn door een God, met een uitzondering positie.
Wie zegt dat die planeten rond zijn, wie weet zien wij slecht pannenkoeken zweven door het heelal.
 
De eerste 30 minuten van het gesprek ging dan ook niet hierover. Gewoon een gesprek van 2 expats die in het restaurant van het hotel zitten te eten.

Dus het is iemand die met enige regelmaat in een vliegtuig zit? En die ziet die kromming aan de horizon, welke kant je ook opkijkt, en dan denkt ie niet van "goh, zou het dan toch...?"
 
Dus het is iemand die met enige regelmaat in een vliegtuig zit? En die ziet die kromming aan de horizon, welke kant je ook opkijkt, en dan denkt ie niet van "goh, zou het dan toch...?"
Die is amper waar te nemen de bol is nogal groot ;).
 
Die is amper waar te nemen de bol is nogal groot ;).
nouja, als je op zo'n hoogte naar zo ver mogelijk naar links kijkt, en dat vergelijkt met zoveel mogelijk rechts, kun je daar toch wel iets van zien? Dat meen ik me iig te herinneren.
En dan heb je nog het feit dat er überhaupt een horizon is, die ook nog eens niet verandert, hoe ver je ook vliegt.

Maargoed, wat een gekkies hè...:grin:
 
nouja, als je op zo'n hoogte naar zo ver mogelijk naar links kijkt, en dat vergelijkt met zoveel mogelijk rechts, kun je daar toch wel iets van zien? Dat meen ik me iig te herinneren.
En dan heb je nog het feit dat er überhaupt een horizon is, die ook nog eens niet verandert, hoe ver je ook vliegt.

Maargoed, wat een gekkies hè...:grin:
Ach wij weten het ook alleen maar van de beelden die ze je laten zien.
Wie zegt dat die planeten rond zijn, wie weet zien wij slecht pannenkoeken zweven door het heelal.
Dat zijn de mislukte pannenkoeken van Phillip Cocu 😁
 
nouja, als je op zo'n hoogte naar zo ver mogelijk naar links kijkt, en dat vergelijkt met zoveel mogelijk rechts, kun je daar toch wel iets van zien? Dat meen ik me iig te herinneren.
En dan heb je nog het feit dat er überhaupt een horizon is, die ook nog eens niet verandert, hoe ver je ook vliegt.

Maargoed, wat een gekkies hè...:grin:
Zelfs als je op een heldere dag de zonsondergang op zee bekijkt is de bolling te zien
 
Dus het is iemand die met enige regelmaat in een vliegtuig zit? En die ziet die kromming aan de horizon, welke kant je ook opkijkt, en dan denkt ie niet van "goh, zou het dan toch...?"

Blijkbaar niet, maar goed ik vlieg ook veel maar neem altijd een gangpad stoel en slaap zo veel mogelijk.
 
Zal voor de meeste van jullie ongetwijfeld niet als een verrassing komen. Toch deel ik 'em ook hier omdat ik er zelf ook heel boos over werd.
Vervuld met plaatsvervangende schaamte. Dit moeten we keihard aanpakken, niet alleen in de kerk maar in de hele samenleving. Het is niet alleen het probleem van religie, maar uberhaupt in de samenleving.

De uitspraken op zichzelf zijn al weerzinwekkend, maar als je dan ook niet voor de camera durft te verschijnen bij een beetje tegengas dan ben je een grote lafaard en weet je stiekem ook best dat je fout zit.

Signaleren, isoleren en uitroeien, dit gedachtegoed.

 
Zal voor de meeste van jullie ongetwijfeld niet als een verrassing komen. Toch deel ik 'em ook hier omdat ik er zelf ook heel boos over werd.
Vervuld met plaatsvervangende schaamte. Dit moeten we keihard aanpakken, niet alleen in de kerk maar in de hele samenleving. Het is niet alleen het probleem van religie, maar uberhaupt in de samenleving.

De uitspraken op zichzelf zijn al weerzinwekkend, maar als je dan ook niet voor de camera durft te verschijnen bij een beetje tegengas dan ben je een grote lafaard en weet je stiekem ook best dat je fout zit.

Signaleren, isoleren en uitroeien, dit gedachtegoed.


Ik moet dus het filmpje kijken voordat ik snap waar je het over hebt? :grin:
 
Ik moet dus het filmpje kijken voordat ik snap waar je het over hebt? :grin:
Een filmpje? Bijna 27 minuten. Verder hoef je het niet te zien. Veel religies zijn doordrenkt van homohaat, en aangezien men niet mag twijfelen aan “gods” woord kan men hoogstens voor de bühne verklaren dat homosexualiteit geen probleem is. En soms heb je iemand die zegt wat hij denkt.
 
Ik moet dus het filmpje kijken voordat ik snap waar je het over hebt? :grin:
Je moet niks. :D

Korte samenvatting:
Dominee in Krimpen aan de IJssel pleit in open brief in de krant en in zijn redenaties voor het verbannen van homo's uit Krimpen. 1 persoon die toevallig homo is voelt zich bedreigd en beledigt en wil graag het gesprek aan gaan met dominee. Dat wordt hem onmogelijk gemaakt. Tim Hofman schiet te hulp, maar alle 'verantwoordelijken' verstoppen zich in de kerk, in hun huizen en weigeren Tim te woord te staan. Hij wordt wel bedreigd en aangevallen door aanhangers van deze kerk op het moment dat hij daar staat met z'n camera.

Dus hard roepen, maar niet je verantwoordelijkheid nemen. Dus laf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan