Racisme & Discriminatie

Kan mij niet vinden in de werkwijze van KOZP, maar een vergadering van zo'n groepering op deze wijze verstoren neigt gewoon naar terrorisme. Geweld gebruiken voor een politiek doel.

bericht

KOZP? Zegt me niets.:rolleyes:
Sinterklaas? Iets uit het verleden, mijn kinderen geloven niet meer.


De mensen van KOZP zijn de toekomst van Nederland. Net als Antifa, CO2-kinderen, Pegida, klimaatgekkies, feministes en ander snel op de teentjes getrapt gespuis.


Polderen is een scheldwoord geworden en Salomon is dood. De mensheid straks gelukkig ook.
 
KOZP? Zegt me niets.:rolleyes:
Sinterklaas? Iets uit het verleden, mijn kinderen geloven niet meer.

De mensen van KOZP zijn de toekomst van Nederland. Net als Antifa, CO2-kinderen, Pegida, klimaatgekkies, feministes en ander snel op de teentjes getrapt gespuis.

Polderen is een scheldwoord geworden en Salomon is dood. De mensheid straks gelukkig ook.

Dat zou de redding voor de aarde kunnen betekenen. Als het al niet te laat is. :cautious:
 
Dat zou de redding voor de aarde kunnen betekenen. Als het al niet te laat is. :cautious:
De aarde draait wel door. En nadat de zon verandert in een zwart gat is het Schluss. Maar dat gaan wij niet meer meemaken. Het is vooral wat the Terminator zegt over de mensheid: „It‘s in your nature to destroy yourselves“
 
De aarde draait wel door. En nadat de zon verandert in een zwart gat is het Schluss. Maar dat gaan wij niet meer meemaken. Het is vooral wat the Terminator zegt over de mensheid: „It‘s in your nature to destroy yourselves“

We doen pas relatief kort mee. En pas sinds kort zijn we met heel veel. Hoe dat gaat lopen is dus onvoorspelbaar.
 
KOZP? Zegt me niets.:rolleyes:
Sinterklaas? Iets uit het verleden, mijn kinderen geloven niet meer.


De mensen van KOZP zijn de toekomst van Nederland. Net als Antifa, CO2-kinderen, Pegida, klimaatgekkies, feministes en ander snel op de teentjes getrapt gespuis.


Polderen is een scheldwoord geworden en Salomon is dood. De mensheid straks gelukkig ook.

Men is tegenwoordig snel op de teentjes getrapt. In jouw opsomming hierboven proef ik vooral het 'linkse' (ik zeg overigens niet dat dat bewust is), maar 'rechts' doet er net zo hard aan mee. Het is echt het tijdperk van social media verontwaardiging. Ik vind het zo vermoeiend. Online luistert bijna niemand meer naar elkaar. Gaat er alleen maar om wie het harder en vaker roept. Met elkaar aan tafel luistert men doorgaans beter naar mekaar, maar daar heeft social media dan vaak weer een slecht geïnformeerde mening over.

Ik wil dit moment pakken om tegen heel, heel veel mensen te zeggen: neem jezelf alsjeblieft eens niet zo serieus en luister ook eens naar een ander.

Alleen jammer dat de boodschap niet veel mensen zal bereiken. En al zou het zo zijn, in hun ogen ben ik de gek.
 
Men is tegenwoordig snel op de teentjes getrapt. In jouw opsomming hierboven proef ik vooral het 'linkse' (ik zeg overigens niet dat dat bewust is), maar 'rechts' doet er net zo hard aan mee. [...]
Rechts doet er zeker net zo hard aan mee. Maar, los van Pegida heb ik daar dan even geen (club)namen van paraat. Feministes, CO2-kinderen en klimaatgekkies zijn volgens mij geen linkse aanduidingen? Blijft over Antifa en die heb ik geprobeerd te 'balanseren' tegen Pegida, met als samenvattende afsluiter 'en ander snel op de teentjes getrapt gespuis'.

Het signaleren van 'al dan niet bewust meer rechts dan links' ligt dichter bij het probleem dan jij met je post duidelijk wilde maken. ;)
 
Rechts doet er zeker net zo hard aan mee. Maar, los van Pegida heb ik daar dan even geen (club)namen van paraat. Feministes, CO2-kinderen en klimaatgekkies zijn volgens mij geen linkse aanduidingen? Blijft over Antifa en die heb ik geprobeerd te 'balanseren' tegen Pegida, met als samenvattende afsluiter 'en ander snel op de teentjes getrapt gespuis'.

Het signaleren van 'al dan niet bewust meer rechts dan links' ligt dichter bij het probleem dan jij met je post duidelijk wilde maken. ;)

Feministen, CO2-kinderen en klimaatgekkies worden, daar gaan we weer, 'online' vaak op de linkse hoop gegooid. Vandaar dat ik die conclusie trok. Dat Pegida niet links is, zal ik je eerlijk zeggen dat ik die effe niet doorhad. Je laatste zin snap ik niet zo goed, maar het is nog vroeg. Bedoel je dat ik op mijn beurt weer iets te graag rechts erbij wil betrekken? Zo ja, dan is de praktijk mijn intentie voorbijgestreeft, ik wilde alleen het moment pakken om te benadrukken dat ik op het moment iedereen met een grote socialmediamond vervelend vind. Links en rechts.
 
Feministen, CO2-kinderen en klimaatgekkies worden, daar gaan we weer, 'online' vaak op de linkse hoop gegooid. Vandaar dat ik die conclusie trok. Dat Pegida niet links is, zal ik je eerlijk zeggen dat ik die effe niet doorhad. Je laatste zin snap ik niet zo goed, maar het is nog vroeg. Bedoel je dat ik op mijn beurt weer iets te graag rechts erbij wil betrekken? Zo ja, dan is de praktijk mijn intentie voorbijgestreeft, ik wilde alleen het moment pakken om te benadrukken dat ik op het moment iedereen met een grote socialmediamond vervelend vind. Links en rechts.
We zijn het in beginsel volkomen eens.
En dat wisten we natuurlijk ook allang, na de uren dom gelul op verschillende bankstellen in de provincie. :proost: :cool:

Ik wilde ook alleen maar aangeven dat 'men' momenteel werkelijk alles aangrijpt om op de teentjes getrapt te zijn. En dat trek ik erg slecht.
 
We zijn het in beginsel volkomen eens.
En dat wisten we natuurlijk ook allang, na de uren dom gelul op verschillende bankstellen in de provincie. :proost: :cool:

Ik wilde ook alleen maar aangeven dat 'men' momenteel werkelijk alles aangrijpt om op de teentjes getrapt te zijn. En dat trek ik erg slecht.
Zijn jullie het dan toch? Ooh nee kan niet meer 😁Screenshot_20191111-103738.png
 
Ik wilde ook alleen maar aangeven dat 'men' momenteel werkelijk alles aangrijpt om op de teentjes getrapt te zijn. En dat trek ik erg slecht.

Ik heb wel het idee dat dit een kleine maar zeer luidruchtige groep is. Mensen die ik (online en offline) hoor en volg hebben allen dezelfde mening als jou (en mij): stel je niet aan. Het zijn volgens mij maar een klein groepje dat zich echt snel aangevallen voelt en vindt dat alles met fluwelen handschoenen moet worden aangepakt. Het wordt ook vergroot door de media die een lullig geformuleerd tweetje opblazen omdat dit lekker verkoopt. (denk aan de rel een tijdje geleden over dat speelgoedwinkels niet meer mochten indelen op geslacht. De bron hiervan was dat Frankrijk hier een regel voor had. Bij de vraag aan een politica wat zij ervan vond was het antwoord iets van: "we zullen het eens bekijken". De dag erna was het nieuws (ook hier) iets minder genuanceerd.)
 
Maar komt in het geval van KOZP en Zwarte Piet het geweld niet tamelijk duidelijk van één kant? We hebben de barricade van een snelweg gehad - maar alle gevaren vandien - hardhandige politiearrestaties, stenen en eieren in Eindhoven, en. nu vuurwerk en vernielingen tijdens die vergadering in Den Haag... Ik heb altijd geleerd: je mag demonstreren en je stem laten horen, maar bij geweld ligt de grens. Ik heb eigenlijk nog geen geweld van KOZP gezien. De demonstraties zijn legaal, geweldloos en goedgekeurd door politie, burgemeester en rechter. En door met geweld een vergadering te verstoren, is er weer een nieuwe grens overschreden - dat was niet eens een demonstratie. De vrijheid van vergadering lijkt mij een belangrijke democratische waarde. Ik vind dit geen 'van beide kanten' meer, eerlijk gezegd, of je je nu wel of niet ergert aan KOZP. Ik hou mijn hart vast, eerlijk gezegd.
 
Maar komt in het geval van KOZP en Zwarte Piet het geweld niet tamelijk duidelijk van één kant? We hebben de barricade van een snelweg gehad - maar alle gevaren vandien - hardhandige politiearrestaties, stenen en eieren in Eindhoven, en. nu vuurwerk en vernielingen tijdens die vergadering in Den Haag... Ik heb altijd geleerd: je mag demonstreren en je stem laten horen, maar bij geweld ligt de grens. Ik heb eigenlijk nog geen geweld van KOZP gezien. De demonstraties zijn legaal, geweldloos en goedgekeurd door politie, burgemeester en rechter. En door met geweld een vergadering te verstoren, is er weer een nieuwe grens overschreden - dat was niet eens een demonstratie. De vrijheid van vergadering lijkt mij een belangrijke democratische waarde. Ik vind dit geen 'van beide kanten' meer, eerlijk gezegd, of je je nu wel of niet ergert aan KOZP. Ik hou mijn hart vast, eerlijk gezegd.

Mensen die geweld gebruiken om Zwarte Piet te behouden zijn gewoon van de pot gerukt. Mensen die zeggen dat Zwarte Piet racistisch is, ben ik het zelf ook niet mee eens. Dat gezegd hebbende, van mij mag het verder afgeschaft worden als een grote groep het als kwetsend ervaart.
 
Mensen die geweld gebruiken om Zwarte Piet te behouden zijn gewoon van de pot gerukt. Mensen die zeggen dat Zwarte Piet racistisch is, ben ik het zelf ook niet mee eens. Dat gezegd hebbende, van mij mag het verder afgeschaft worden als een grote groep het als kwetsend ervaart.

Ja,, maar in een democratie moet je kunnen zeggen dat Zwarte Piet racistisch is, maar met stenen of vuurwerk een demonstratie of vergadering bestoken, mag niet. Dat zijn geen vergelijkbare grootheden.
 
Mensen die geweld gebruiken om Zwarte Piet te behouden zijn gewoon van de pot gerukt. Mensen die zeggen dat Zwarte Piet racistisch is, ben ik het zelf ook niet mee eens. Dat gezegd hebbende, van mij mag het verder afgeschaft worden als een grote groep het als kwetsend ervaart.
En mensen die het als racistisch ervaren ook? Geluiden tegen zwarte piet zijn al behoorlijk lang aanwezig in deze maatschappij, weet dat in mijn jeugd Gerda H. uit S. hier al tegen ageerde, dan spreek je over de jaren 80. Echter, ook in de jaren 50 was er al kritiek. Als 'wij' dan 70 jaar dovemannetje spelen en doorgaan dan snap ik dat een groep als KOZP kan ontstaan. Mensen die roepen dat de verandering te snel gaat hebben niet door hoe lang de kwestie al op de achtergrond heeft gesudderd.
 
En mensen die het als racistisch ervaren ook? Geluiden tegen zwarte piet zijn al behoorlijk lang aanwezig in deze maatschappij, weet dat in mijn jeugd Gerda H. uit S. hier al tegen ageerde, dan spreek je over de jaren 80. Echter, ook in de jaren 50 was er al kritiek. Als 'wij' dan 70 jaar dovemannetje spelen en doorgaan dan snap ik dat een groep als KOZP kan ontstaan. Mensen die roepen dat de verandering te snel gaat hebben niet door hoe lang de kwestie al op de achtergrond heeft gesudderd.

Ja hoor. Ik ben het er zelf niet mee eens, maar als het als dusdanig wordt gezien (en dus kwetst) vind ik het prima om het te veranderen. Moeten we niet zo panisch over doen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
En mensen die het als racistisch ervaren ook? Geluiden tegen zwarte piet zijn al behoorlijk lang aanwezig in deze maatschappij, weet dat in mijn jeugd Gerda H. uit S. hier al tegen ageerde, dan spreek je over de jaren 80. Echter, ook in de jaren 50 was er al kritiek. Als 'wij' dan 70 jaar dovemannetje spelen en doorgaan dan snap ik dat een groep als KOZP kan ontstaan. Mensen die roepen dat de verandering te snel gaat hebben niet door hoe lang de kwestie al op de achtergrond heeft gesudderd.

Tuurlijk, een deel van ons is er mee opgegroeid en associeerd het met een leuke tijd, met mooie herrineringen aan vroeger, en het idee dat deze warme herrineringen worden afgedaan als een uiting van racisme voelt voor een deel als onterrecht en betuttelend.

Als je het echter van een afstandje probeert te bekijken dan zul je hopelijk ook wel begrijpen dat het nogal disrespectvol overkomt op iemand met een andere jeugd en achtergrond dan de jouwe. Lijkt me prima dat we schaven aan zulk soort tradities om ze niet alleen te behouden, maar liefst ook over te brengen op alle inwoners van Nederland en wellicht zelfs daar buiten. Zitten toch echt leuke kanten aan de traditie. Geheel verbieden lijkt me geen oplossing, maar dit is ook niet waar de "zwarte piet tegenstanders" op uit zijn!

(Overigens is het karakter van zwarte piet wel een stuk respectvoller geworden sinds de jaren 80 denk ik? Ik ben jong geweest begin jaren 90 en had niet het idee dat zwarte piet dom of slaafs was, maar juist vriedenlijk en ijsbrekend ten opzichte van die oude verstrooide goedheiligman. Voor mij (als blanke nu 30er) heeft zwarte piet geen negatief beeld gecreeerd of versterkt ten opzichte van donkere mensen. Sterker, in het dorp waar je geen of nauwelijks donkere mensen zag heeft het meer bijgedragen voor positieve eerste ervaringen; iemand die er gek of heel anders uitziet kan ook je vriend zijn? Ik vond Sinterklaas enger als klein duimpje. Al is een angst bij kinderen voor priesterfiguren wel verstandig ook.. )
 
Terug
Bovenaan Onderaan