Der Jaufe
Forum Hall of Fame Inductee
Dom ongeïnformeerd blank volk, dr zijn zat landen waar veel meer honger geleden wordt dan in SA.
Overigens wel een Trumpiaanse move van Depay om zo de aandacht van zijn wildlife knuffelsessies af te leiden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Dom ongeïnformeerd blank volk, dr zijn zat landen waar veel meer honger geleden wordt dan in SA.
shit, ik moest erom lachen. Maar het kan natuurlijk niet.
Overigens wel een Trumpiaanse move van Depay om zo de aandacht van zijn wildlife knuffelsessies af te leiden.
De reacties zijn ook best wel komisch, mensen duiken er als een aasgier op. Het toppunt vond ik toch wel de reactie over Nederlanders: 'Racism is free flowing in that blood' of 'Tiktok is used by racist white people'. Racisme bekritiseren door het zelf ook te doen, mens wat ben je mooi als je hypocriet bent![]()
En wie is er precies 'very confused and disappointed!'?
Daar ben je dan wel rete-slecht in want ik zie t nietMemphis is een domme jongen die heel goed kan voetballen en dankzij een enorm leger aan begeleiding door PSV uiteindelijk in de top terecht gekomen. Hersenen heeft hij nooit gehad, een normale opvoeding evenmin. Een dodelijke combi. Het enige wat hij heeft is geld en voetbaltalent. Met zulke jongens gaat het algauw fout wanneer hun dagelijkse structuur weg valt.
Oh ja ik bedrijf hier graag racisme.
shit, ik moest erom lachen. Maar het kan natuurlijk niet.
Ik had precies hetzelfde en ik ben niet blank en zeker niet humorloosIk vond het eigenlijk helemaal niks. Niet grappig, niet racistisch, helemaal niks.
Dus ik ben een humorloze blanke man die zijn ogen sluit waarschijnlijk.
Ik had precies hetzelfde en ik ben niet blank en zeker niet humorloos![]()
En de volgende zaak die de woede weer zal doen oplaaien.
![]()
Opnieuw ophef in VS om doden zwarte man door witte politieagent
De dood van de man doet denken aan de dood van Eric Garner, di in 2014 omkwam door een wurggreep van een witte agent. Dat leidde mede tot de Black Lives Matter-beweging.nos.nl
En de volgende zaak die de woede weer zal doen oplaaien.
![]()
Opnieuw ophef in VS om doden zwarte man door witte politieagent
De dood van de man doet denken aan de dood van Eric Garner, di in 2014 omkwam door een wurggreep van een witte agent. Dat leidde mede tot de Black Lives Matter-beweging.nos.nl
Nouja de vraag is eigenlijk tweeledig.Nu hebben we het over racisme de kop indrukken en gelijkheid. Maar het artikel begint al met zwarte man overleden nadat witte agent... Ook in het artikel, continu zwart of wit. En dat komt dan van de NOS. Misschien dat ze het daar altijd zo brengen hoor. "Witte mensen zijn het niet eens met de regels van corona" "Mensen met spleetogen nemen steeds minder een zaak over waar dikke mensen voedsel komen eten". Kan die trend gemist hebben.
Maar waarom wordt het er allemaal zo dik opgelegd, hoe wil je alleen maar meer verdeeldheid creëren. Wie of wat er op de nek van die meneer zit en hoe of wat voor kleur hij heeft, het is triest dat het zo is gegaan. Zo'n agent zou je gewoon moeten vervolgen, dit mag best in de categorie moord. Maar meteen na zoiets wordt de racisme kaart gespeeld en gaan mensen met een 'Stop killing black people' bord de straat op. Of gaan die mensen ook de straat op wanneer een van de 'black people' een witte neerknalt? Waar gaat dat toch allemaal over![]()
Nu was er niet direct een reden om een ongewapende man die aangeeft dood te gaan nog eens harder de keel dicht te drukken. Toen (witte) Amerikanen gewapend het "Statehouse" in Michigan binnenliepen was er geen agent te vinden.Nu hebben we het over racisme de kop indrukken en gelijkheid. Maar het artikel begint al met zwarte man overleden nadat witte agent... Ook in het artikel, continu zwart of wit. En dat komt dan van de NOS. Misschien dat ze het daar altijd zo brengen hoor. "Witte mensen zijn het niet eens met de regels van corona" "Mensen met spleetogen nemen steeds minder een zaak over waar dikke mensen voedsel komen eten". Kan die trend gemist hebben.
Maar waarom wordt het er allemaal zo dik opgelegd, hoe wil je alleen maar meer verdeeldheid creëren. Wie of wat er op de nek van die meneer zit en hoe of wat voor kleur hij heeft, het is triest dat het zo is gegaan. Zo'n agent zou je gewoon moeten vervolgen, dit mag best in de categorie moord. Maar meteen na zoiets wordt de racisme kaart gespeeld en gaan mensen met een 'Stop killing black people' bord de straat op. Of gaan die mensen ook de straat op wanneer een van de 'black people' een witte neerknalt? Waar gaat dat toch allemaal over![]()
Nouja de vraag is eigenlijk tweeledig.
- Gebruikt de politie even vaak deze maatregelen tegen 'witte' mensen? (Statisch gezien)
- Zou de politie luisteren naar een 'wit' persoon die roept dat hij geen lucht krijgt (dus op tijd afbreken of andere positie aannemen)
Ik vrees dat in Amerika het wel eens voorkomt dat, in ieder geval in geval twee, het antwoord ja is. Waardoor hier wel degelijk een vorm van rascisme in speelt wat helaas heeft gezorgd voor te voorkomen sterftegeval. Vandaar dat ik vrees dat de 'rascismekaart' hier terecht is getrokken.
Wil niet zeggen dat soms de groeperingen (bijv. sommige leden van Black Lives Matters) en media incidenten in kaart zetten als een 'wit' versus 'zwart' verhaal. Wat in veel gevallen niet per se kloppend hoeft te zijn en de afstand alleen maar vergroot. Echter, snap ik wel dat de NOS kiest voor deze headline. Want het lijkt erop dat 'huidskleur' hierin een rol heeft gespeeld. Helaas.
edit: Als het blijkt dat bovenstaande twee vragen eigenlijk gelijk zijn ongeacht huidskleur. Dan is mijn onderstaande mening niet correct. Dan blijkt dat veel gevallen waarin (te voorkomen) 'witte' mensen sterven door politie agressie weinig word gerapporteerd. Maar mijn aanname, voor zover ik kan zien, vrees ik dat er wel een vorm van discriminatie/racisme plaats vind.