PSV - Vitesse | Zaterdag 23 december 2017 | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik ga zo inhoudelijk in op de wedstrijd, maar hopelijk heeft een van jullie de nabeschouwing gekeken op Fox. De discussie tussen Kenneth Perez, Ronald de Boer, Kwakman, Jan Joost en Bram van Polen over Ramselaar - Pereiro. Hoe Van Polen het een hel vond om tegen Pereiro te spelen. Volgens De Boer en Perez wordt Pereiro zeer negatief beïnvloed doordat hij iedere keer in de zestigste minuut wordt gewisseld. Perez sprak uit eigen ervaring dat dat "killing is voor een creatieve speler" en dat het een vreemde keuze is, aangezien Pereiro dingen kan die weinig spelers kunnen. Hij is alleen te sloom, maar dat mag geen excuus zijn om een werker als Ramselaar boven hem te verkiezen. Ramselaar speelt volgens De Boer op de top van z'n kunnen, terwijl je voor Pereiro naar het stadion gaat.

Zelden zo een eenzijdige discussie gezien waarin iedereen het met elkaar eens was, en dit zijn precies mijn gedachten. Ben er wel een beetje moe van om hierover te posten op het forum en om Cocu iedere keer deze domme keuzes te zien maken. Wellicht dat de analisten het duidelijker kunnen uitleggen. :)

Cocu maakt deze jongen onzeker. Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin hij in de basis mocht beginnen dat hij niet rond de 70'ste minuut werd gewisseld. Ook al klopt het dat hij vaak als een natte krant speelt, kun je ook stellen dat dat komt omdat hij altijd voortijdig naar de kant wordt gehaald, bijna altijd op rechts moet spelen en soms ook een aantal wedstrijden op de bank begint. Spelers hebben al vaker gezegd dat Cocu eigenlijk niet zoveel zegt, dus ik kan me zelfs best voorstellen dat hij zulke beslissingen maakt zonder tekst en uitleg te geven aan zijn speler. Tegen VVV speelde Pereiro getergd en echt prima, en wat is de beloning? Een vernederende tijdrekwissel in een belangrijke eredivisiewedstrijd... En ondertussen mag oogappel LdJ wel hele wedstrijden lang blijven aankloten zonder gevolgen, zoals gisteren, een van de vele wedstrijden waarin hij niks goed heeft gedaan...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Cocu maakt deze jongen onzeker. Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin hij in de basis mocht beginnen dat hij niet rond de 70'ste minuut werd gewisseld. Ook al klopt het dat hij vaak als een natte krant speelt, kun je ook stellen dat dat komt omdat hij altijd voortijdig naar de kant wordt gehaald, bijna altijd op rechts moet spelen en soms ook een aantal wedstrijden op de bank begint. Spelers hebben al vaker gezegd dat Cocu eigenlijk niet zoveel zegt, dus ik kan me zelfs best voorstellen dat hij zulke beslissingen maakt zonder tekst en uitleg te geven aan zijn speler. Tegen VVV speelde Pereiro getergd en echt prima, en wat is de beloning? Een vernederende tijdrekwissel in een belangrijke eredivisiewedstrijd... En ondertussen mag oogappel LdJ wel hele wedstrijden lang blijven aankloten zonder gevolgen, zoals gisteren, een van de vele wedstrijden waarin hij niks goed heeft gedaan...

Dit dus, 100%. Ik ben echt niet zo anti-Cocu als velen hier, maar dit zou voor mij echt een reden zijn om hem te ontslaan. Onbegrijpelijk en vernederend. Voor Pereiro, PSV en de supporters.

(en oh ja, zijn compleet ondoordringbare plan om op de counter te spelen en dan je enige twee snelle spelers te wisselen en topatleet Luuk te laten staan. Dat pakte tegen Groningen ook al zo briljant uit.)
 
Dit dus, 100%. Ik ben echt niet zo anti-Cocu als velen hier, maar dit zou voor mij echt een reden zijn om hem te ontslaan. Onbegrijpelijk en vernederend. Voor Pereiro, PSV en de supporters.

(en oh ja, zijn compleet ondoordringbare plan om op de counter te spelen en dan je enige twee snelle spelers te wisselen en topatleet Luuk te laten staan. Dat pakte tegen Groningen ook al zo briljant uit.)

Helemaal eens met jullie.
(Ik ben wel anti-Cocu, mede gevoed om reden wat hij als recidivist doet, wat jij tussen haakjes schrijft.)
 
Van ad.nl

5a40cfc3df418-Knipsel.JPG
 
Schwaab speelde prima, ik heb hem geen punten gegeven (speler van de week) vanwege de terugspeelbal. Die fout begint weliswaar bij Zoet, maar hij had hem vervolgens niet achter Isimat mogen spelen. Waarom afrekenen op één foutje? Omdat het eigenlijk een doelpuntwaardige fout was, ware het niet dat Vitesse nalaat te scoren.

De Jong mist wééér voor open doel. Ik vind het ergerlijk worden. Prima om hem te waarderen voor het feit dat hij aanspeelpunt is en hard werkt, maar dat vind ik te weinig voor een spits, aangezien zijn vak doelpunten maken is.

Dat Pereiro onzeker gemaakt wordt, vind ik onzin. Laat ik maar eens een gevleugelde uitspraak van stal halen: "het is hier geen speeltuin". Volgens mij heeft Pereiro meer dan voldoende vertrouwen gekregen. Dat hij pas in minuut 70 gewisseld werd was al vertrouwen, want meestal had hij in de rust al in de kleedkamer achtergelaten kunnen worden. Bovendien doet Ramselaar het gewoon prima op het moment, dus geen reden om hem geen vertrouwen te geven. Of dat de toppen van zijn kunnen zijn of niet, vind ik niet zo interessant: het is geen relatieve beoordeling, het is in principe een absolute norm.
Dat hij dingen kan die anderen niet kunnen vind ik ook een dooddoener: laat zien dan!? Zo hebben we bij Oranje ook veel te lang tegen die lamlendige Van Persie aan moeten kijken. Wij worden toch ook elke dag betaald om te werken? Dan mag je toch elke dag een voldoende verwachten? Of wachten onze bazen ook op die ene briljante interne notitie per half jaar?

Enige raadsel is alleen wel waarom De Jong meer gelijk is dan anderen......
 
Ik heb geen hekel aan Ramselaar omdat hij de reden is dat een van mijn favoriete spelers op de bank zit. Ik heb die hekel omdat hij mijn mooie club voor schut zet met die mislukte poging tot voetballen. Kan hij verder niks aan doen, want hij geeft altijd 110%, maar nogmaals: we zijn geen Feyenoord. Ik wil dit niet zien bij mijn club. Ik schaam me ervoor als ik dat blinde gedraaf en dat extreem hypere gedartel in een PSV-shirt zie. Hij ziet niet alleen de briljante oplossingen over het hoofd, maar ook de meest simpele en logische. Hoofd naar beneden en rennen! Whoehoeeeeee.... En dan komt er eindelijk een pass, en dan krijg je zo een lullig hobbelballetje waar niemand iets mee kan omdat het net op het standbeen van een medespeler is gemikt. Over schieten hoeven we het al helemaal niet te hebben, net als over duelkracht.

Vraag jezelf eens af: wat kan hij wel? En is dat een eigenschap die ontbreekt in het elftal? Ik wil Ramselaar rustig de credits geven voor zijn loopvermogen. Maar dat hebben Van Ginkel en Hendrix ook. Of voor zijn arbeidsethos. Maar met onze Duitser centraal in de verdediging ga je daar nooit de credits voor krijgen, aangezien Schwaab daar mijlenver in voorloopt. Het zijn zes weggegooide miljoenen. En tot overmaat van ramp moet ik er nu nog wekelijks naar kijken ook. Ten koste van een prachtspeler.

misschien toch voetjes op de grond houden , spelers met voetballende kwaliteiten zoals U wenst zitten niet meer in NL . We zullen er moeten aan wennen dat "werkers " meer en meer hun waarde krijgen wanneer de echte talenten steeds weg gaan. Het verfijnde voetbal van weleer gaat meer en meer verleden tijd worden .
 
misschien toch voetjes op de grond houden , spelers met voetballende kwaliteiten zoals U wenst zitten niet meer in NL . We zullen er moeten aan wennen dat "werkers " meer en meer hun waarde krijgen wanneer de echte talenten steeds weg gaan. Het verfijnde voetbal van weleer gaat meer en meer verleden tijd worden .

Werkers? Zelfs die zijn de uitzondering geworden. Over het paard getilde middelmaat, daar moeten we het mee doen.
 
misschien toch voetjes op de grond houden , spelers met voetballende kwaliteiten zoals U wenst zitten niet meer in NL . We zullen er moeten aan wennen dat "werkers " meer en meer hun waarde krijgen wanneer de echte talenten steeds weg gaan. Het verfijnde voetbal van weleer gaat meer en meer verleden tijd worden .

Je hoeft ze ook niet bij de NLse clubs vandaan te halen... PSV betaalt makkelijk 8 miljoen voor een Maher of 6 miljoen voor Ramselaar of Lukassen. Nou liever 8 miljoen voor Lozano of 12 miljoen voor Neres of Ziyech dan 2x 6 miljoen aan zulke middelmaten.
 
misschien toch voetjes op de grond houden , spelers met voetballende kwaliteiten zoals U wenst zitten niet meer in NL . We zullen er moeten aan wennen dat "werkers " meer en meer hun waarde krijgen wanneer de echte talenten steeds weg gaan. Het verfijnde voetbal van weleer gaat meer en meer verleden tijd worden .

Ik verwijs je door naar het bovenstaande antwoord van IPF.
 
Schwaab speelde prima, ik heb hem geen punten gegeven (speler van de week) vanwege de terugspeelbal. Die fout begint weliswaar bij Zoet, maar hij had hem vervolgens niet achter Isimat mogen spelen. Waarom afrekenen op één foutje? Omdat het eigenlijk een doelpuntwaardige fout was, ware het niet dat Vitesse nalaat te scoren.

De Jong mist wééér voor open doel. Ik vind het ergerlijk worden. Prima om hem te waarderen voor het feit dat hij aanspeelpunt is en hard werkt, maar dat vind ik te weinig voor een spits, aangezien zijn vak doelpunten maken is.

Dat Pereiro onzeker gemaakt wordt, vind ik onzin. Laat ik maar eens een gevleugelde uitspraak van stal halen: "het is hier geen speeltuin". Volgens mij heeft Pereiro meer dan voldoende vertrouwen gekregen. Dat hij pas in minuut 70 gewisseld werd was al vertrouwen, want meestal had hij in de rust al in de kleedkamer achtergelaten kunnen worden. Bovendien doet Ramselaar het gewoon prima op het moment, dus geen reden om hem geen vertrouwen te geven. Of dat de toppen van zijn kunnen zijn of niet, vind ik niet zo interessant: het is geen relatieve beoordeling, het is in principe een absolute norm.
Dat hij dingen kan die anderen niet kunnen vind ik ook een dooddoener: laat zien dan!? Zo hebben we bij Oranje ook veel te lang tegen die lamlendige Van Persie aan moeten kijken. Wij worden toch ook elke dag betaald om te werken? Dan mag je toch elke dag een voldoende verwachten? Of wachten onze bazen ook op die ene briljante interne notitie per half jaar?

Enige raadsel is alleen wel waarom De Jong meer gelijk is dan anderen......

No hard feelings, maar zelden zoveel onzin gelezen in één alinea. "Ramselaar doet het gewoon prima"... Ik denk dat Theo Maassen niet zal slapen met deze concurrentie in de cabaretierwereld.
 
No hard feelings, maar zelden zoveel onzin gelezen in één alinea. "Ramselaar doet het gewoon prima"... Ik denk dat Theo Maassen niet zal slapen met deze concurrentie in de cabaretierwereld.

Je hebt het echt nog niet door he: dat doen we allemaal om jou door de kerstperiode heen te helpen :D
 
No hard feelings, maar zelden zoveel onzin gelezen in één alinea. "Ramselaar doet het gewoon prima"... Ik denk dat Theo Maassen niet zal slapen met deze concurrentie in de cabaretierwereld.

Moet je nagaan, 'zoveel onzin gelezen' en dan heb je nog maar selectief gelezen... :re:..., er stond: "Ramselaar doet het gewoon prima op het moment."
 
Moet je nagaan, 'zoveel onzin gelezen' en dan heb je nog maar selectief gelezen... :re:..., er stond: "Ramselaar doet het gewoon prima op het moment."

Dat verandert het statement niet. Op dit moment is hij van hetzelfde niveau als altijd.
 
Dat verandert het statement niet. Op dit moment is hij van hetzelfde niveau als altijd.

Dan zijn we het eens dat we het daarover oneens zijn. Ik vind hem op dit moment een stuk beter dan aan het begin van het seizoen. Hij presteert voldoende en stabiel en voegt iets toe aan het elftal.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan