PSV - Vitesse | Zaterdag 23 december 2017 | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/i.imgur.com\/22sfgI5.png"}[/IMG2]
Onderlinge ontmoetingen
  • PSV won zijn laatste 8 Eredivisie-wedstrijden tegen Vitesse (uit en thuis), sinds een 2-6 thuisnederlaag op 7 december 2013.
  • Vitesse is 1 van de 2 ploegen met 6 doelpunten op bezoek bij PSV in de Eredivisie (FC Twente, 2-6, 4 maart 2012). Davy Pröpper (2 goals), Lucas Piazón, Mike Havenaar, Kelvin Leerdam en Patrick van Aanholt scoorden in die 2-6 overwinning voor Vitesse. Memphis Depay en Karim Rekik waren trefzeker voor PSV.
  • Sinds die 2-6 overwinning scoorde Vitesse niet meer in het Philips Stadion in de Eredivisie (3 wedstrijden).
  • PSV won 1 keer eerder 9 opeenvolgende duels in de Eredivisie van Vitesse: 9 op rij tussen 2004 en 2008.
  • In totaal verloor PSV 7 van zijn 65 voorafgaande Eredivisie-duels met Vitesse (W41-G17-V7), waarvan 5 in Eindhoven.
  • Vitesse kan de 6e ploeg worden met 6 Eredivisie-overwinningen op bezoek bij PSV. Slechts 2 teams wonnen vaker dan 6 keer: 20 door Feyenoord en 16 door Ajax.
PSV
  • Als PSV minimaal een punt pakt óf als PSV verliest en Ajax punten verspeelt dan is PSV de 'kampioen' van dit kalenderjaar.
  • PSV haalde in de laatste 3 kalenderjaren steeds de meeste punten van alle Eredivisie-ploegen. Ajax was in 2013 de laatste andere ploeg dan PSV die de meeste Eredivisie-punten in een kalenderjaar haalde.
  • PSV kan zijn 18e thuiswedstrijd in de Eredivisie in 2017 winnen. Dat zou een evenaring van het clubrecord uit 2005 zijn.
  • Als PSV wint, verspeelt het voor de 2e keer in de clubhistorie geen punt in thuiswedstrijden in een kalenderjaar (1987, 16 wedstrijden).
  • PSV won zijn laatste 19 thuiswedstrijden in de Eredivisie. Slechts 1 keer zette PSV een langere reeks neer in eigen huis: 21 winstpartijen van oktober 1986 - december 1987.
  • PSV verloor op 29 maart 2014 voor het laatst een thuiswedstrijd in de Eredivisie op zaterdag (2-3 tegen FC Groningen) en is sindsdien 29 thuiswedstrijden op een zaterdag ongeslagen.
  • In 6 van zijn laatste 7 thuiswedstrijden in de Eredivisie kreeg PSV geen doelpunt tegen.
  • PSV (6) maakte dit Eredivisie-seizoen meer doelpunten uit een corner dan elk ander team en speelt nu tegen het team dat de minste doelpunten uit een corner tegen kreeg (1).
  • Luuk de Jong staat na 200 Eredivisie-wedstrijden op 99 doelpunten. De enige huidige Eredivisie-speler met 100+ Eredivisie-doelpunten is Klaas-Jan Huntelaar (115).
  • De Jong scoorde in elk van PSV's laatste 3 thuisduels in de Eredivisie (4 goals totaal).
  • Marco van Ginkel maakte 17 Eredivisie-doelpunten in 2017. In de laatste 10 kalenderjaren maakte alleen Luuk de Jong meer doelpunten voor PSV in een kalenderjaar (24 in 2015).
  • Van Ginkel benutte in PSV's laatste 2 wedstrijden in de Eredivisie een penalty. Slechts 1 speler van PSV maakte in meer Eredivisie-wedstrijden op rij een doelpunt uit een strafschop: Timmy Simons in 2008 (3 duels op rij).
  • Van Ginkel speelde 93 Eredivisie-duels (18 goals) voor Vitesse van 2010-2013.
  • Eloy Room speelde 133 Eredivisie-duels voor Vitesse van 2008-2017.
  • Bart Ramselaar maakte op 17 mei 2015 tegen Vitesse zijn eerste doelpunt in de Eredivisie (Vitesse - FC Utrecht 3-3).
  • Trainer Phillip Cocu speelde 137 Eredivisie-wedstrijden voor Vitesse van 1990-1995.
  • Nicolas Isimat-Mirin (4) staat op scherp.
Vitesse
  • Vitesse won slechts 1 van zijn laatste 7 Eredivisie-wedstrijden, de 2-0 thuis tegen ADO Den Haag op 26 november (W1-G3-V3).
  • Vitesse begon het Eredivisie-seizoen met 4 zeges in zijn eerste 5 uitwedstrijden, maar heeft nu al 3 uitduels op rij niet gewonnen (W0-G1-V2).
  • Vitesse kan voor het eerst sinds november-december 2014 3 Eredivisie-wedstrijden op rij gelijkspelen (toen ook 3).
  • Eerder dit seizoen won Vitesse met 1-2 bij Ajax. Vitesse is al de laatste ploeg die in 1 Eredivisie-seizoen zowel bij Ajax als PSV uit won. Dat deed de club in zowel 2012/13 als in 2013/14. In deze periode lukte dat geen andere ploeg.
  • Bryan Linssen maakte in 2017 al 15 Eredivisie-doelpunten, 5 meer dan zijn persoonlijke doelpuntenaantal in elk ander kalenderjaar.
  • Alleen Mimoun Mahi en Marco van Ginkel maakten dit kalenderjaar meer Eredivisie-doelpunten (beiden 17).
  • Tim Matavz stond dit Eredivisie-seizoen 26 keer buitenspel, 9 keer vaker dan elke andere speler.
  • Matavz speelde 70 Eredivisie-duels (24 goals) voor PSV van 2011-2014.
  • Doelman Remko Pasveer speelde 5 Eredivisie-wedstrijden voor PSV.
  • Navarone Foor maakte op 22 april 2012 tegen PSV zijn eerste doelpunt in de Eredivisie (PSV - NEC 2-1).
  • Thomas Bruns keert terug van zijn schorsing. Matt Miazga (4) staat op scherp.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Hmmm, binnen 2 maanden dus ook al de 2e wedstrijd tegen Vitesse. Dat we het jaar maar mooi mogen afsluiten met een 4-1 overwinning
 
Vitesse is wel heel andere koek dan ADO....ik vrees puntenverlies....als he ziet dat PSV in de 2e helft tegen ADO toch niet echt overtuigend gespeeld hebben...waarschijnlijk weer die gedachte bij onze jongens dat ze royaal voorstaan, dus verslapping.....tegen Vitesse wordt dat soort mentaliteit beslist afgestraft....en in tegenstelling tot onze spitsen zijn Matavz en Linssen behoorlijk op dreef....ik denk dat het een 2-2 eindstand gaat worden....helaas..
 
Vitesse is wel heel andere koek dan ADO....ik vrees puntenverlies....als he ziet dat PSV in de 2e helft tegen ADO toch niet echt overtuigend gespeeld hebben...waarschijnlijk weer die gedachte bij onze jongens dat ze royaal voorstaan, dus verslapping.....tegen Vitesse wordt dat soort mentaliteit beslist afgestraft....en in tegenstelling tot onze spitsen zijn Matavz en Linssen behoorlijk op dreef....ik denk dat het een 2-2 eindstand gaat worden....helaas..

Matavz stond gisteren niet in de basis en Linssen werd gewisseld voor Matavz. Zo goed doet Vitesse het niet . De laatste wedstrijden 1-0 verlies tegen Feyenoord en gelijke spelen 2-2 tegen Willem II en 1-1 tegen FC Twente.
Tegen ADO den Haag scoorde Vitesse de 1e goal pas in de 87e minuut en de tweede in de extra tijd.

PSV gaat de wedstrijd tegen Vitesse gewoon winnen. :shifty:
 
Laatst bewerkt:
Matavz stond gisteren niet in de basis en Linssen werd gewisseld voor Matavz. Zo goed doet Vitesse het niet . De laatste wedstrijden 1-0 verlies tegen Feyenoord en gelijke spelen 2-2 tegen Willem II en 1-1 tegen FC Twente.
Tegen ADO den Haag scoorde Vitesse de 1e goal pas in de 87e minuut en de tweede in de extra tijd.

PSV gaat de wedstrijd tegen Vitesse gewoon winnen. :shifty:

Ik lees vooral posts van jou waarbij je zegt, "zo goed is [vul hier de betreffende ploeg in] niet", maar je vergeet kennlijk dat PSV zelf zo goed niet is, en bovendien een ontzettend laffe coach heeft, en dus is wat Razinho stelt helemaal niet zo vergezocht. Ajax was ook zo goed niet, en dat klopt, maar je zag hoe 'goed' PSV was tegen ze. Groningen was ook zo goed niet, klopt ook, maar je weet het eindresultaat...
 
Ik lees vooral posts van jou waarbij je zegt, "zo goed is [vul hier de betreffende ploeg in] niet", maar je vergeet kennlijk dat PSV zelf zo goed niet is, en bovendien een ontzettend laffe coach heeft, en dus is wat Razinho stelt helemaal niet zo vergezocht. Ajax was ook zo goed niet, en dat klopt, maar je zag hoe 'goed' PSV was tegen ze. Groningen was ook zo goed niet, klopt ook, maar je weet het eindresultaat...

Klopt vrijwel allemaal. Geen enkele ploeg in de eredivisie is goed. :shifty: De Mickey Mouse competitie stelt geen reet voor. Ook PSV is niet goed.
Nadat alle clubs 1 x tegen elkaar gespeeld hebben staat PSV 5 punten los en heeft 14 van de 17 wedstrijden gewonnen. 8 thuiswedstrijden allemaal gewonnen.
Dus PSV heeft toch iets goed gedaan de 1e competitie helft. ;) En de rest van de clubs heeft het ergens laten liggen. :nehneh:

Ik post overigens wel meer dan dat. :D ;)

 
Laatst bewerkt:
Ik zie maar één reden waarom het eventueel mis zou kunnen gaan tegen Vitesse en dat is het midweekse programma en de 2dagen rustpauze.

Wel raar dat ze beide competitieprogrammeringen niet aanpassen op elkaar. Het is genoegzaam bekend dat slechts twee dagen pauze vaker puntverlies oplevert. (Zie bv Groningen-uit).

edit: misschien wel het bekijken waard wat de ploegen afgelopen week hebben gedaan die 2dagen pauze hadden. Morgen maar eens checken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie maar één reden waarom het eventueel mis zou kunnen gaan tegen Vitesse en dat is het midweekse programma en de 2dagen rustpauze.

Die midweekse wedstrijd tegen VVV kan ook goed zijn om in het wedstrijdritme te blijven/komen. En er zitten ongeveer 3 hele etmalen tussen de wedstrijden tegen VVV en Vitesse als ze het niet laten uitkomen op een verlenging.
 
Die midweekse wedstrijd tegen VVV kan ook goed zijn om in het wedstrijdritme te blijven/komen. En er zitten ongeveer 3 hele etmalen tussen de wedstrijden tegen VVV en Vitesse als ze het niet laten uitkomen op een verlenging.

Mag sowieso hopen dat het geen verlenging wordt tegen VVV, dan zal ik het stadion voortijdig moeten verlaten :(
 
Vitesse is wel heel andere koek dan ADO....ik vrees puntenverlies....als he ziet dat PSV in de 2e helft tegen ADO toch niet echt overtuigend gespeeld hebben...waarschijnlijk weer die gedachte bij onze jongens dat ze royaal voorstaan, dus verslapping.....tegen Vitesse wordt dat soort mentaliteit beslist afgestraft....en in tegenstelling tot onze spitsen zijn Matavz en Linssen behoorlijk op dreef....ik denk dat het een 2-2 eindstand gaat worden....helaas..

Het mag anders wel wat positiever, sjonge jonge jonge zeg. Tot nu toe heeft PSV al hun thuiswedstrijden gewonnen en dat geeft vertrouwen. Natuurlijk, er zaten een paar bij die met hangen en wurgen ging zoals tegen AZ, Feyenooit en Twente. Maar ze werden wel gewonnen en dat is het belangrijkste.

Tegen Vitesse heb ik er ook vertrouwen in. Die zijn vermoeid en winnen hun wedstrijden erg moeilijk. Ook zijn ze plotseling zoekende, spelen 532 dan weer 433 dan weer 532, dan speelt die weer en dan die weer. En bovendien is Vitesse geen team die alleen komen verdedigen. Dus er komen echt wel ruimtes die PSV goed moet benutten.

Winterstop in gaan met 5 punten voorsprong is het doel. Geloof er niks van dat Willem II ff punten afsnoept in de Arena
 
Het mag anders wel wat positiever, sjonge jonge jonge zeg. Tot nu toe heeft PSV al hun thuiswedstrijden gewonnen en dat geeft vertrouwen. Natuurlijk, er zaten een paar bij die met hangen en wurgen ging zoals tegen AZ, Feyenooit en Twente. Maar ze werden wel gewonnen en dat is het belangrijkste.

Tegen Vitesse heb ik er ook vertrouwen in. Die zijn vermoeid en winnen hun wedstrijden erg moeilijk. Ook zijn ze plotseling zoekende, spelen 532 dan weer 433 dan weer 532, dan speelt die weer en dan die weer. En bovendien is Vitesse geen team die alleen komen verdedigen. Dus er komen echt wel ruimtes die PSV goed moet benutten.

Winterstop in gaan met 5 punten voorsprong is het doel. Geloof er niks van dat Willem II ff punten afsnoept in de Arena

Nee dat hebben ze vorig seizoen al gedaan. Toen won Willem II nog met 1-2 in de Arena. Dat gaat nu niet meer lukken. Dat was de eerste zege ooit van Willem II bij Ajax.
 
Nee dat hebben ze vorig seizoen al gedaan. Toen won Willem II nog met 1-2 in de Arena. Dat gaat nu niet meer lukken. Dat was de eerste zege ooit van Willem II bij Ajax.

Oh ja, klopt ook nog. Was het alweer vergeten dat Willem II vorg seizoen in de Arena nog won. Was ook totaal een andere situatie. Gaan ze de komende 40 jaar ook niet meer lukken.
 
Het mag anders wel wat positiever, sjonge jonge jonge zeg. Tot nu toe heeft PSV al hun thuiswedstrijden gewonnen en dat geeft vertrouwen. Natuurlijk, er zaten een paar bij die met hangen en wurgen ging zoals tegen AZ, Feyenooit en Twente. Maar ze werden wel gewonnen en dat is het belangrijkste.

Tegen Vitesse heb ik er ook vertrouwen in. Die zijn vermoeid en winnen hun wedstrijden erg moeilijk. Ook zijn ze plotseling zoekende, spelen 532 dan weer 433 dan weer 532, dan speelt die weer en dan die weer. En bovendien is Vitesse geen team die alleen komen verdedigen. Dus er komen echt wel ruimtes die PSV goed moet benutten.

Winterstop in gaan met 5 punten voorsprong is het doel. Geloof er niks van dat Willem II ff punten afsnoept in de Arena

Huh...?? En Cocu is niet zoekende volgens jou...? Nou goed...we zullen zien....ik denk aan puntenverlies, jij baseert je op resultaten uit het verleden toen er weliswaar moeizaam, maar toch wel gewonnen werd in het Philipsstadion van AZ, Feyenoord en Twente ...ik hoop dat jij gelijk krijgt, maar ik vrees het ergste...ik kan liever negatief zijn, dan kan het zaterdag altijd nog wel meevallen, zeker na die wanvertoningen van de afgelopen 10 dagen...
 
Huh...?? En Cocu is niet zoekende volgens jou...? Nou goed...we zullen zien....ik denk aan puntenverlies, jij baseert je op resultaten uit het verleden toen er weliswaar moeizaam, maar toch wel gewonnen werd in het Philipsstadion van AZ, Feyenoord en Twente ...ik hoop dat jij gelijk krijgt, maar ik vrees het ergste...ik kan liever negatief zijn, dan kan het zaterdag altijd nog wel meevallen, zeker na die wanvertoningen van de afgelopen 10 dagen...

Cocu is helaas niet zoekende, anders was hij niet zo voorspelbaar geweest qua zetten. Wat betreft je laatste punt: zo denk ik er ook altijd over, maar als het negatieve dan ook daadwerkelijk uitkomt zoals tegen Ajax en Groningen ben ik uiteindelijk weer chagrijnig dat ik gelijk heb gekregen, dus veel schiet je er niet mee op :p Dat gezegd hebbend blijf ik toch schrijven wat mijn gevoel zegt, ook al is dat niet vaak positief over PSV.

PSV wint meestal wel van Vitesse en Vitesse is niet in goede doen. Niettemin zal het denk ik een zeer moeizame wedstrijd worden, 1-0 oid. Hopen dat Vitesse zich dan na de winterstop helemaal gaat herpakken en in eigen huis van Ajax gaat winnen, want dat is samen met Utrecht uit een van de weinige wedstrijden die over zijn gebleven waar je nog puntverlies van Ajax kan verwachten. Misschien Roda uit nog, en PSV thuis natuurlijk, mits ze dan niet wederom alles en iedereen die PSV een warm hart toedragen te kakken zetten met een ergerlijk angstig optreden waarmee ze alle vooroordelen van de Ajacieden bevestigen.
 
[h=1]Trainer Henk Fraser stopt na dit seizoen bij Vitesse[/h] https://www.gelderlander.nl/vitesse/trainer-henk-fraser-stopt-na-dit-seizoen-bij-vitesse~af966f12/

Henk Fraser stopt bij Vitesse. De coach heeft een aflopend contract in Arnhem en gaat met de leiding van de eredivisieclub niet aan tafel om over een nieuwe verbintenis te praten. Na dit seizoen stapt hij op. Dat bevestigt de trainer aan de Gelderlander. Oorzaak van de breuk na twee seizoenen is voornamelijk de Russische bemoeienis met het technische beleid.

Fraser hangt vuile was buiten: "Hebben ze mijn werk makkelijker gemaakt? Nee"

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...aakt-nee-.html

'Schandalig' optreden Fraser bij Studio Voetbal zorgt voor ophef: 'Die gaat weg'

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...gaat-weg-.html

:unsure:Komt goed uit die onrust bij Vitesse. Spelers zetten zich doorgaans niet volledig in voor een vertrekkende trainer/coach. :re:
 
Laatst bewerkt:
Vooral voor Ongezouten (maar toch ook een beetje Razinho): Wanneer je negatief de wedstrijden benadert, zodat het meevalt als het resultaat daadwerkelijk negatief is, waarna je dan alsnog de pé erin hebt.....waarom ben je dan op voorhand negatief?
Dat is continu oproepen van negatieve karma en dat is slecht voor je lijf.

Het enige positieve kan zijn, is dat bij jou bij een overwinning, vanwege je instelling vooraf, extra positieve prikkels vrijkomen die al die negativiteit in één klap verdrijven, wat dan wel weer gezond is.
 
[h=1]Trainer Henk Fraser stopt na dit seizoen bij Vitesse[/h] https://www.gelderlander.nl/vitesse/trainer-henk-fraser-stopt-na-dit-seizoen-bij-vitesse~af966f12/

Henk Fraser stopt bij Vitesse. De coach heeft een aflopend contract in Arnhem en gaat met de leiding van de eredivisieclub niet aan tafel om over een nieuwe verbintenis te praten. Na dit seizoen stapt hij op. Dat bevestigt de trainer aan de Gelderlander. Oorzaak van de breuk na twee seizoenen is voornamelijk de Russische bemoeienis met het technische beleid.

Fraser hangt vuile was buiten: "Hebben ze mijn werk makkelijker gemaakt? Nee"

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...aakt-nee-.html

'Schandalig' optreden Fraser bij Studio Voetbal zorgt voor ophef: 'Die gaat weg'

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...gaat-weg-.html

:unsure:Komt goed uit die onrust bij Vitesse. Spelers zetten zich doorgaans niet volledig in voor een vertrekkende trainer/coach. :re:

Inderdaad vreemd dat hij dit nu al naar buiten brengt.
 
Nog even gekeken naar de resultaten van de ploegen in de eredivisie die slechts twee rustdagen hadden.
Conclusie: maakt niet uit.
Dus ik sluit me aan bij Penalty.
Lekker tegen VVV in ritme komen en blijven.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan