PSV - Tottenham Hotspur | Woensdag 24 oktober | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb het ook onder de video van PSV Support gezet. Ik heb de 2 doelpunten en rode kaart gevierd. Voor de rest viel er niet veel te vieren. Blij met het punt, het is niet veel, maar we spelen nog steeds mee.

Negatieve punten: Viergever kut, Hendrix matig, Angelino en Malen vielen tegen. Van Bommel en zijn wissels (ofwel geen) waren het ergst. Meer ga ik niet zeggen. Heb geen zin om alleen maar te zeiken.

Ik heb namelijk ook wat positieve dingen gezien. Lozano speelde vandaag een prima pot. Met een gelukje scoort ie maar natuurlijk ook goed afgejaagd door hem! Luuk pikt sneaky zijn goaltje mee, maar vond hem met name de eerste helft veel duels goed winnen. En Schwaab, je kan er nauwelijks om heen, is gewoon een van de beste spelers op dit moment. Hij ruimt zoveel op en is echt een zekerheidje geworden. Hij gooit ook echt alles erin en is vandaag wellicht de speler die de meeste aanvallen heeft opgezet :ROFL:. Ik vind het persoonlijk prachtig hoe PSV zo afwachtend speelt en ineens zie je Schwaab het middenveld afjagen :oops:! Hetzelfde geldt voor Dumfries, wat heeft die gozer gejaagd op de helft van Spurs. En met succes! Veel ballen schoten die lui gewoon over de zijlijn. Echt klasse gespeeld Schwaab en Dumfries!
 
PSV liep teveel teruguit waardoor de Spurs konden combineren wat ze maar wilden. Gakpo veels te laat gebracht. Overall een prima resultaat dankzij de grens die de goal van Sanchez afgekeurd had. Toch 1.5 M binnengeharkt als ik me niet vergis.
 
Van Bommel vond L. De Jong en Zoet de uitblinkers. Zoet kan ik me in vinden. En ja De Jong maakt zichzelf heel belanrijk met toch een doelpunt mee te pakken een heel belanrijk doelpunt. Maar een uitblinker is toch wat anders toch?? Zoals Gijp terecht zei: zo'n iemand loopt eigenlijk de hele wedstrijd voor lul. Zelf vond ik de Backs met name Dumfriess. Ijzersterk.
Ben ik dan de enige, die vond dat Dumfries keer op keer voorbij gelopen werd door Son? Ik vond hem veruit de zwakste bij PSV (ten opzichte van zijn directe tegenstander).

Het is jammer dat PSV niet het niveau haalde van de eerdere wedstrijden. Misschien toch een te hoge druk? Uiteindelijk een knappe comeback, maar meer zat er echt niet in.

Ik ben het overigens wel met iedereen eens dat het middenveld niet lekker liep en Guti er best in had kunnen komen na een uur. Dan voor Hendrix (of Rosario), niet voor Pereiro. Die had in mijn ogen voldoende dreiging.
 
Nou ja, die TH coach baalt iig als een stekker, maar 1 punt.
linkje
Onvoorstelbaar dat hij dit geen rood vond. Wel terecht dat hij baalt van de onterecht afgekeurde goal.

Dit zal wel weer als plussen en minnen (scheidsrechter Inter vs. Spurs) worden gezien, maar voor PSV pakt in het in mijn ogen toch niet uit. Winst tegen Inter was zeer zeker mogelijk geweest en had ook een ander uitgangspunt gegeven voor deze pot.
 
Onvoorstelbaar dat hij dit geen rood vond. Wel terecht dat hij baalt van de onterecht afgekeurde goal.

Dit zal wel weer als plussen en minnen (scheidsrechter Inter vs. Spurs) worden gezien, maar voor PSV pakt in het in mijn ogen toch niet uit. Winst tegen Inter was zeer zeker mogelijk geweest en had ook een ander uitgangspunt gegeven voor deze pot.

Ja, dat klopt wel. Met de scheidsrechterlijke minnen meegenomen hadden we van Inter gewonnen, dat is meer waard dan dit gelijkspel. Maar goed, zoals vooraf bij de loting voorspeld was zelfs een 3e plek aardig kansloos in deze poule.

Logisch dat Spurs vreselijk baalt. Met hun kwaliteit horen ze gewoon in de verdere rondes van de CL, doodzonde dat ze er grote kans is dat ze eruit gaan. Maar dat heb je elk jaar wel een keer, zo'n absurd zware poule waar heel erg mooie ploegen vroeg eruit vliegen.
 
Nou ja, die TH coach baalt iig als een stekker, maar 1 punt.
linkje
Pochetino moet een keer sportief zijn en toegeven dat hij met zijn miljoenen ploeg er weinig van bakt in de CL, al jaren.... De PL is een verzameling geworden van verwende zeurende en onsportieve trainers. Zij moeten maar eens hun miljarden gaan waarmaken in de CL.
 
Pochetino moet een keer sportief zijn en toegeven dat hij met zijn miljoenen ploeg er weinig van bakt in de CL, al jaren.... De PL is een verzameling geworden van verwende zeurende en onsportieve trainers. Zij moeten maar eens hun miljarden gaan waarmaken in de CL.

Ik zie zowel de coach en ook spelers volop de hand in eigen boezem steken, geven allemaal aan dat het henzelf aan te rekenen is. Wat het natuurlijk ook is als je een wedstrijd als deze niet wint. En dit jaar hebben zij natuurlijk net zozeer als PSV de loting tegen.
 
Ik zie zowel de coach en ook spelers volop de hand in eigen boezem steken, geven allemaal aan dat het henzelf aan te rekenen is. Wat het natuurlijk ook is als je een wedstrijd als deze niet wint. En dit jaar hebben zij natuurlijk net zozeer als PSV de loting tegen.
Hun situatie kwa loting is totaal niet vergelijkbaar met PSV. Hoezo hebben zij de loting tegen met maar liefst 6 spelers uit dit elftal die de halve finale van het WK speelden plus spelers als Eriksen? Dat kunnen wij maar ook Inter niet zeggen. Tottenham faalt zelf als ze niet kunnen winnen van PSV en Inter.
 
Zoet de beste man.
Angelino en Hendrix vallen door de mand.
Dumfries geeft nooit op maar nog onbesuisd.
Schwaab en Viergever, tjaaa
Malen geen buitenspeler maar sowieso nog ongeschikt voor dit niveau hoewel in zo een wedstrijd kun je als 19 jarige niet uitblinken
Rosario voldoende maar geen koning vandaag
Pereiro: het verhaal dat al 3 jaar zich herhaalt.... Zijn jonge vervanger deed in 5 minuten betere dingen dan Pereiro in 85 minuten liet zien maar wat ie vooral NIET liet zien
De Jong voldoende en strijdend
Lozano de enige plaag voor Tottenham
MvB een onvoldoende voor het niet inbrengen van vers bloed

Gelukkig einde van een zware avond. PSV werd in de 2e helft overklast. We hebben voorin potentie genoeg, maar het middenveld mist veel slimmigheidjes en echt voetbal. Er is niemand die voetballend de oplossing zoekt. Bijna alles gaat terug of breed en is veelal voorspelbaar. Dat is waar Ajax op dit moment sterker is, met de Ligt en de Jong. Ook als het zwaar is, je onder de druk uit kunnen voetballen.
Lozano en de Jong hebben gisteren een prima pot gespeeld. Zoet, hoewel een paar keer een knappe sta-in-de-weg, laat veel te veel ballen los dit jaar en is bijzonder traag in de omschakeling. Waarom gaan er nog terugspeelballen naar hem? Bijna structureel balverlies.
Ik opteer voor een viermans middenveld in de uitpotten tegen Inter en Spurs. Voorin Lozano en Bergwijn. Gokken op passes van Rosario en Guti.
Achterin was het op Viergever na niet zo slecht. Dumfries speelde ongelukkig en had een zware dobber aan Song. Angelino kon geen verschil maken. Beide gevallen te danken aan onervarenheid en de kwaliteit van de Spurs. Geef ze even de tijd. Viergever moet veel meer kunnen brengen gezien zijn ervaring. Geldt ook voor Hendrix. We missen toch iemand die vooruit denkt achterin. Kan Obispo dat niet?
 
Hun situatie kwa loting is totaal niet vergelijkbaar met PSV. Hoezo hebben zij de loting tegen met maar liefst 6 spelers uit dit elftal die de halve finale van het WK speelden plus spelers als Eriksen? Dat kunnen wij maar ook Inter niet zeggen. Tottenham faalt zelf als ze niet kunnen winnen van PSV en Inter.

Spurs na Barca de best voetballende ploeg van deze poule. Inter was met iets meer mazzel en een goede scheids gewoon verslagen in Eindhoven.
 
Hun situatie kwa loting is totaal niet vergelijkbaar met PSV. Hoezo hebben zij de loting tegen met maar liefst 6 spelers uit dit elftal die de halve finale van het WK speelden plus spelers als Eriksen? Dat kunnen wij maar ook Inter niet zeggen. Tottenham faalt zelf als ze niet kunnen winnen van PSV en Inter.

Inderdaad. Tottenham heeft helemaal niet de loting tegen. Ze hadden het volledig in eigen hand om in deze groep door te komen en de kans is nu veel kleiner geworden, omdat ze de winst zowel tegen Inter als tegen PSV weggegeven hebben. Bij 2-1 hebben ze langdurig balbezit gehad zonder echt de 3-1 te willen scoren, maar de kleine voorsprong vast te houden. Uiteindelijk krijgen ze met de 2-2 de deksel op de neus zoals ze tegen Inter zelfs in de laatste 5 minuten nog 2 tegengoals krijgen en nog verliezen. Als Tottenham wat meer bij de les was geweest hadden zij nu 6 punten i.p.v Inter.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De tweede helft warden we overklast door een veel sterker Spurs. Maar PSV speelde ook wel echt het slechtste voetbal van dit seizoen.
 
Ik zie op de Tottenham forums enkel Barca voor en Barca na, en hoe ze boven Inter moeten eindigen. Wij worden niet genoemd behalve als de tegenstander waar zes punten een must zijn. Volgens mij zijn ze vergeten dat ze zelf nipt verloren van Inter en wij ook (mede door scheids).
Ik zie ze dan ook graag hard op hun arrogante muil gaan.

Bwahahaha. Het kon niet erger voor ze.
 
Al met al een prima resultaat. Vind het overigens nog steeds bizar dat dat doelpunt werd afgekeurd van Spurs.
Absoluut. Straight up mazzel. Daarom kunnen we ook stellen dat PSV een punt gestolen heeft, daar waar het tegen Inter juist tegen zat. Toch had ik liever dat het meezat tegen Inter dan nu dit puntje. Hadden we nu op 3 punten gestaan, dunkt mij. Maar goed, hadden hadden hadden, dat heb je niks aan.

Nu gewoon alles op alles zetten, niks te verliezen. We zijn de zwakste ploeg in deze sterke poule, dus niemand verwacht wat van ons. Hopelijk verslikt Barca zich met een 2e team in Eindhoven, en kunnen we verrassen in Londen en/of Milaan. We zijn in ieder geval nog in de race, en dat is het belangrijkste.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan