PSV - Tottenham Hotspur | Woensdag 24 oktober | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat Guti niet komt lijkt zeer onlogisch, maar er moet een goede reden voor zijn.
Gelukkig staan we niet op 0 punten. Ik hoop dat het 2 weken beter gaat. In ieder geval niet verliezen dan maak je nog kans op Europa League.

Nou, als je al zo wordt weggespeeld in eigen huis, dan wordt het op Wembley nog moeilijker allemaal. Maar goed, bal is weer rond, je weet het maar nooit.
 
Niet zo eens eerlijk gezegd. Elk punt dat we halen is meer dan welkom. Ongeplaatst loten tegen AC Milan hoop ik nooit meer mee te maken. Je wilt ook dat je spelers groeien daarnaast toch?
Absoluut. Het levert je ook nog wat centen op. En dit zijn wel de wedstrijden waarbij spelers weer even weten waar ze op internationaal niveau staan en wat er (nog) aan ontbreekt. En een prima leerschool.
Maar als ik de posts lees dat is Tottenham een niveautje NAC waarbij niemand begrijpt waarom die niet met de rug tegen de muur worden gezet en met een nulletje of drie worden opgerold.
Ik zie dat soort dingen wat genuanceerder. :)
 
Overigens, die actie van Pereiro vlak voor rust, die bal op de lat... Die verraadde toch weer veel klasse. Hij heeft een beetje hetzelfde als Özil, zó goed kunnen voetballen, maar ook zo flegmatiek. Zonde.
Hoewel de vergelijking erg beledigend is voor Özil, begrijp ik wel wat je bedoelt.
 
Maar tegen Tottenham en Inter uit zijn we volkomen kansloos toch, wat we ook doen. De laatste wedstrijd thuis tegen Barca zouden we wat kunnen halen als Barca al geplaatst is en een B-team stuurt. Niet al te veel energie meer aan vespillen dus. Counteren en hopen op een wondertje
Inter vond ik een beetje sterker maar geen wonderteam. Tegen Spurs moeten we een hele goede dag hebben, een fitte Bergwijn, en een hoop geluk. Tegen Barca B verliezen we ook. De bal is rond, de kans is klein. Maar mochten we met een Godswonder gelijk spelen tegen Spurs dan ziet de wereld er heel anders uit nietwaar? Ik knijp de handen dicht met twee gelijke spelen tegen Inter en Spurs, terwijl Spurs verliest tegen Inter en Barca. Klein kansje maar hee :)
 
''onterecht winnen" en wetten van het topvoetbal sluiten elkaar niet uit.

Klopt, maar het punt was ook meer dat dan de nadruk eerder op het falen van de eigen ploeg wordt gelegd. Inter speelt ook vaak beroerd, en Portugese ploegen ook, maar die hebben daar maling aan. Punten, daar gaat het om. En PSV is eindelijk van de hatelijke 0 af.

Aan de andere kant is het ook wel mooi dat er naar het falen van PSV wordt gekeken, want dat betekent dat men PSV hier stiekem toch nog behoorlijk hoog heeft zitten qua niveau. En zo denk ik er zelf ook over. Je kunt wel heel PSV affikken na deze matige vertoning, maar tegen Barca en Inter was het spel op zich best goed, op de eindfase na, dus vind ik wat oneerlijk om over een gigantisch niveauverschil te spreken. Misschien ligt de ploeg en speelwijze PSV ook gewoon niet zo.
 
Van Bommel vond L. De Jong en Zoet de uitblinkers. Zoet kan ik me in vinden. En ja De Jong maakt zichzelf heel belanrijk met toch een doelpunt mee te pakken een heel belanrijk doelpunt. Maar een uitblinker is toch wat anders toch?? Zoals Gijp terecht zei: zo'n iemand loopt eigenlijk de hele wedstrijd voor lul. Zelf vond ik de Backs met name Dumfriess. Ijzersterk.
 
Van Bommel vond L. De Jong en Zoet de uitblinkers. Zoet kan ik me in vinden. En ja De Jong maakt zichzelf heel belanrijk met toch een doelpunt mee te pakken een heel belanrijk doelpunt. Maar een uitblinker is toch wat anders toch?? Zoals Gijp terecht zei: zo'n iemand loopt eigenlijk de hele wedstrijd voor lul. Zelf vond ik de Backs met name Dumfriess. Ijzersterk.
Dumfries deed een hoop goede dingen. Prima aankoop, die komt er wel.
 
Klopt, maar het punt was ook meer dat dan de nadruk eerder op het falen van de eigen ploeg wordt gelegd. Inter speelt ook vaak beroerd, en Portugese ploegen ook, maar die hebben daar maling aan. Punten, daar gaat het om. En PSV is eindelijk van de hatelijke 0 af.

Aan de andere kant is het ook wel mooi dat er naar het falen van PSV wordt gekeken, want dat betekent dat men PSV hier stiekem toch nog behoorlijk hoog heeft zitten qua niveau. En zo denk ik er zelf ook over. Je kunt wel heel PSV affikken na deze matige vertoning, maar tegen Barca en Inter was het spel op zich best goed, op de eindfase na, dus vind ik wat oneerlijk om over een gigantisch niveauverschil te spreken. Misschien ligt de ploeg en speelwijze PSV ook gewoon niet zo.
Deels eens. De Engelse ploegen hanteren een hoog tempo en dat zijn wij niet gewend. En Tottenham staat niet voor niets 3e in de PL. Er spelen Engelse, Belgische en Colombiaanse internationals (allemaal vaste basisspelers) plus een Eriksen in dat elftal.
Ik vind alleen dat de coach zijn hoofd liet hangen en het al had opgegeven daar hij geen risico’s durfde te nemen en dacht laat maar... Malen op links voldeed gewoon niet, Hendrix kon het niet meer en Pereiro had weer eens zin in verstoppertje spelen. Van Bommel hielp zijn elftal er iig niet mee door zo te blijven spelen. Op gegeven moment zag ik die clown Isimat en Ramselaar nog warm lopen. Ik wilde de tv echt uitzetten en wat anders gaan doen.
 
Van Bommel vond L. De Jong en Zoet de uitblinkers. Zoet kan ik me in vinden. En ja De Jong maakt zichzelf heel belanrijk met toch een doelpunt mee te pakken een heel belanrijk doelpunt. Maar een uitblinker is toch wat anders toch?? Zoals Gijp terecht zei: zo'n iemand loopt eigenlijk de hele wedstrijd voor lul. Zelf vond ik de Backs met name Dumfriess. Ijzersterk.
De backs?? Angelino viel volledig door de mand.
 
Van Bommel vond L. De Jong en Zoet de uitblinkers. Zoet kan ik me in vinden. En ja De Jong maakt zichzelf heel belanrijk met toch een doelpunt mee te pakken een heel belanrijk doelpunt. Maar een uitblinker is toch wat anders toch?? Zoals Gijp terecht zei: zo'n iemand loopt eigenlijk de hele wedstrijd voor lul. Zelf vond ik de Backs met name Dumfriess. Ijzersterk.

Ik zag De Jong bijna elk kopduel winnen. Ik zag hem ook coachen en verdedigen. Best een knap spirsengoaltje ook. Dat hij verder niet de meest technisch vaardige spits is, weten we zo langzamerhand ook wel.
 
Deels eens. De Engelse ploegen hanteren een hoog tempo en dat zijn wij niet gewend. En Tottenham staat niet voor niets 3e in de PL. Er spelen Engelse, Belgische en Colombiaanse internationals (allemaal vaste basisspelers) plus een Eriksen in dat elftal.
Ik vind alleen dat de coach zijn hoofd liet hangen en het al had opgegeven daar hij geen risico’s durfde te nemen en dacht laat maar... Malen op links voldeed gewoon niet, Hendrix kon het niet meer en Pereiro had weer eens zin in verstoppertje spelen. Van Bommel hielp zijn elftal er iig niet mee door zo te blijven spelen. Op gegeven moment zag ik die clown Isimat en Ramselaar nog warm lopen. Ik wilde de tv echt uitzetten en wat anders gaan doen.

Wat zei die commentator? 9 spelers die minimaal halve finale WK hebben gespeeld?
Geen idee of het klopt maar het zal wel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tja, we speelden de slechtste wedstrijd van het seizoen. Maar weinigen, van Bommel, incluis, haalden hun niveau. Jonge jongens ineens wat zenuwachtig. Kan allemaal gebeuren. Beperkingen van bijvoorbeeld de centrale verdedigers en Hendrix zijn bekend. Maar met dit materiaal doen we het al het hele seizoen uitstekend. Leermoment nemen en doorgaan.
 
Ik zag De Jong bijna elk kopduel winnen. Ik zag hem ook coachen en verdedigen. Best een knap spirsengoaltje ook. Dat hij verder niet de meest technisch vaardige spits is, weten we zo langzamerhand ook wel.

Coachen, verdedigen, Daar ben ik het wel mee eens. Kopduels?? Daar hebben we een andere wedstrijd gezien.
 
Tja, we speelden de slechtste wedstrijd van het seizoen. Maar weinigen, van Bommel, incluis, haalden hun niveau. Jonge jongens ineens wat zenuwachtig. Kan allemaal gebeuren. Beperkingen van bijvoorbeeld de centrale verdedigers en Hendrix zijn bekend. Maar met dit materiaal doen we het al het hele seizoen uitstekend. Leermoment nemen en doorgaan.
Plus we hebben ook tegen Inter te veel pech gehad. Had je die wedstrijd wel gewonnen, dan voetbal je vandaag heel anders. Van Bommel: al tweede keer in de CL dat ie het slecht doet als coach.
 
Tja, we speelden de slechtste wedstrijd van het seizoen. Maar weinigen, van Bommel, incluis, haalden hun niveau. Jonge jongens ineens wat zenuwachtig. Kan allemaal gebeuren. Beperkingen van bijvoorbeeld de centrale verdedigers en Hendrix zijn bekend. Maar met dit materiaal doen we het al het hele seizoen uitstekend. Leermoment nemen en doorgaan.

Een leermoment moet zijn dat je moet investeren in de centrale verdediging. Maar met 1 internationaal goede CV in de laatste 12 jaar, is de leercurve vrij traag.
 
Maar tegen Tottenham en Inter uit zijn we volkomen kansloos toch, wat we ook doen. De laatste wedstrijd thuis tegen Barca zouden we wat kunnen halen als Barca al geplaatst is en een B-team stuurt. Niet al te veel energie meer aan vespillen dus. Counteren en hopen op een wondertje

Dick Advocaat-mentaliteit en daarmee bedoel ik het ‘niet verspillen van energie’. Bij voorbaat al opgeven en sparen. Ik verwacht (en hoop) dat MvB niet zo in elkaar steekt. Die tijd hebben we hopelijk gehad.
Ik denk dat elke speler van PSV intrinsiek beter geworden is van deze drie potjes, onafhankelijk van de resultaten.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan