PSV - Sporting CP | Dinsdag 1 oktober 2024 | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Maargoed, 1 punt. Nog 6 wedstrijden te gaan.

Ik lees net dat volgens AI berekeningen 8 punten voldoende zouden moeten zijn voor de volgende ronde.

Niet rekenend op punten tegen PSG en Liverpool, zouden er dus 7 punten gehaald moeten worden tegen Shakhtar, Girona, Brest en Rode Ster. Oftewel, 2 winnen, 1 gelijk.

Als ze zo spelen als gisteren, dan moet dat echt gaan lukken.
Vanavond eens zien hoe Girona in te schatten is. Is zeker niet meer de ploeg die t vorig jaar was.
Puntne moet je halen uit de wedstrijden tegen gelijk of lager geplaatste teams.

Hebben nog geen pot 1 wedstrijd gehad. Juve was uit pot 2 en Sporting uit pot 3. 6 punten uit pot vier en nog 1 uit pot drie halen is een must.
Met al een gelijkspel thuis wordt het denk ik al weer lastig om bij plaats 9-16 te komen, kortom, de 1e knock-out kan al een pittige worden.

Gekke wedstrijd, trots op het spel en inzet. Toch een zure nasmaak met een gelijkspel, wel de beste wedstrijd van het seizoen. Baka heeft voor een blauwe plek op mijn voorhoofd gezorgd, die had echt moeten zitten.. Hopelijk komen hij en Lang weer snel in vorm. Flamingo, Tillman, Schouten en de Jong waren ijzersterk. Til, Baka, Ledezma en Lang waren ondermaats imo.

Ik lees net dat volgens AI berekeningen 8 punten voldoende zouden moeten zijn voor de volgende ronde.

Niet rekenend op punten tegen PSG en Liverpool, zouden er dus 7 punten gehaald moeten worden tegen Shakhtar, Girona, Brest en Rode Ster. Oftewel, 2 winnen, 1 gelijk.

Vanavond eens zien hoe Girona in te schatten is. Is zeker niet meer de ploeg die t vorig jaar was.
Ik denk dat je meer kans hebt tegen PSG dan tegen Brest.

Ze moeten vooral scoren. Goed spelen en niet scoren dan gaat het niet lukken.

Men het tegen PSG niet verwacht, PSG niet het PSG van eerder is en Brest veel minder te verliezen heeft. Ik zou alles op alles op een stunt tegen PSG zetten. Om te beginnen door hun spelers, de club en de coach in de media gruwelijk op te hemelen.

Voila, gebaseerd op 50,000 simulaties. Daar zou 8 punten bijna nooit genoeg zijn, 9 punten in tweederde van de gevallen, en 10 een zekerheidje.

Eigenlijk schiet je dus niet heel veel op met gelijke spelen.
Rode Ster moet drie punten zijn.
Girona thuis moet dat ook zijn.

Moet je nog zien te winnen tegen Brest of Sjachtar.

PSG of Liverpool is normaliter bonus.

Voila, gebaseerd op 50,000 simulaties. Daar zou 8 punten bijna nooit genoeg zijn, 9 punten in tweederde van de gevallen, en 10 een zekerheidje.

Eigenlijk schiet je dus niet heel veel op met gelijke spelen.
Rode Ster moet drie punten zijn.
Girona thuis moet dat ook zijn.

Moet je nog zien te winnen tegen Brest of Sjachtar.

PSG of Liverpool is normaliter bonus.
Dat is een ander beeld idd.

Ik weet niet waar de AI berekeningen waar ik over las op gebaseerd zijn, stond verder geen bron bij.
Misschien is dat gedaan na de eerste ronde. Of met bepaalde parameters van sterke teams vs zwakke teams, etc. Geen idee.

Voor nu dus veiliger om te stellen: Minimaal 8 punten dus om een kans te maken. 9 voor een goede kans, 10 voor zo goed als zekerheid.

Dan nog respectievelijk 7, 8 en 9 punten te gaan.

Thuis Liverpool kan ook te doen zijn, voor iig een puntje, als Liverpool zich na 7 wedstrijden al heeft verzekerd van een plek in de top 8.

Dat is een ander beeld idd.

Ik weet niet waar de AI berekeningen waar ik over las op gebaseerd zijn, stond verder geen bron bij.
Misschien is dat gedaan na de eerste ronde. Of met bepaalde parameters van sterke teams vs zwakke teams, etc. Geen idee.

Voor nu dus veiliger om te stellen: Minimaal 8 punten dus om een kans te maken. 9 voor een goede kans, 10 voor zo goed als zekerheid.

Dan nog respectievelijk 7, 8 en 9 punten te gaan.

Thuis Liverpool kan ook te doen zijn, voor iig een puntje, als Liverpool zich na 7 wedstrijden al heeft verzekerd van een plek in de top 8.
Ik ben een beetje huiverig voor de eerzucht van Slot.

Ik vind deze CL opzet wel echt top haha. Was vooraf vrij sceptisch maar elke 2 weken een andere ploeg is ook wel vet hoor. En na 2 wedstrijden maar 1 punt en alles is nog mogelijk.

Had leuker geweest had het het zwitsers systeem geweest.
Dat je gelinkt word met een team dat dezelfde resultaten heeft als jou.
Dus nu zou psv volgende speeldag tegen een team spelen at ook 1 verloren heeft en 1 gelijk gespeeld heeft.

je krijgt dus elke ronde een team naargelang je niveau.

Ik vind deze CL opzet wel echt top haha. Was vooraf vrij sceptisch maar elke 2 weken een andere ploeg is ook wel vet hoor. En na 2 wedstrijden maar 1 punt en alles is nog mogelijk.
En er zit meer variatie in. Niet twee keer naar een Man City of Bayern, waarbij je doorgaans weet dat je er twee keer vanaf gaat (of je moet zoals vorig jaar hebben dat een ploeg nergens meer om speelt).

Moeten denk ik niet te makkelijk doen over de wedstrijden tegen Brest, Girona, Shaktar en Rode Ster. Daar komt wel heel veel druk op als je er eigenlijk 3 moet winnen. Of minimaal 2 en de rest gelijk. Wat had het er gisteren anders uitgezien.

Trots op hoe er is gespeeld. Hoewel de laatste 15 minuten het veld soms 80 meter lang was en dan krijgt Sporting wel opeens bizar veel ruimte. Mogelijk inherent aan Bosz, maar om op zo'n moment niet meer continu erover te klappen met middenveld en backs valt denk ik ook wel wat voor te zeggen.
Heb niet opgelet of hij op de bank zit of fit maar had zelf denk ik meer gevoeld voor wat snelheid van Driouech voorin aan het einde. Lang is leuk maar zijn vorm ligt nog ergens in 2023. Dat moet terugkomen en dat hoef je niet in de CL te testen of het er al is.

Ledezma valt ook wel in de categorie 'losers' , spelers waarvan je afscheid moet nemen. Waar de beperking van de potentie duidelijk is. Dat zijn dan ook niet de spelers die in de CL moeten spelen als je het kan voorkomen. Dan moeten altijd spelers de voorkeur geven die niet dat label hebben en juist aan het knallen zijn om zich te verbeteren (Pepi, Driouech en mogelijk zelfs Land).

Slot heeft t altijd lastig gehad met PSV :grin:
Had het even moeten opzoeken want voor mijn gevoel klopte dit niet. Volgens tranfermarkt heeft hij sinds hij AZ coachte 9 wedstrijden tegen PSV gespeeld. 3 verloren, 3 gelijk en 3 gewonnen. Dus dit klopt inderdaad niet helaas.

Had het even moeten opzoeken want voor mijn gevoel klopte dit niet. Volgens tranfermarkt heeft hij sinds hij AZ coachte 9 wedstrijden tegen PSV gespeeld. 3 verloren, 3 gelijk en 3 gewonnen. Dus dit klopt inderdaad niet helaas.

Tegen Fey heeft PSV t altijd lastig.
Maar sinds Slot er zit konden we er toch makkelijker resultaat tegen halen, ondanks dat ze zelf beter waren dan de jaren ervoor.

Maar dat is mijn gevoel, mede gebaseerd op zn eigen woorden, dat hij PSV lastig te bespelen vindt.

Geen zin om factchecking te doen.
Laat me gewoon in de waan :maniac:

We hebben wel laten zien een hele goede ploeg te hebben. Ik heb genoten. Jammer van de gemiste kansen waardoor je jezelf in de voet schiet en de al oude voetbalwet nog altijd van kracht is. Zelf kansen missen.. dan krijg je hem onherroepelijk tegen. En zeker op dit niveau.

Persoonlijk vond ik Dams door zijn jeugdigheid een paar keer flink in de fout gaan. Verder speelde hij sober en op zeker. Je ziet dat druk zetten energie vreet. Jongens als Til, Tillman en Saibari konden het niet eer belopen. Het veld werd ontzettend groot waardoor de wat fittere Portugezen er vaker doorheen kwamen. Karsdorp komt echt nog fysiek en fitheid te kort om op dit niveau mee te kunnen. Stond een paar keer verkeerd en was vaak te laat terug. Over Ledezma heb ik al veel vaker aangegeven dat hij goed genoeg is voor de top Jupiler League of voor onderste 6 in de eredivisie. Prima ventje maar helaas niet het niveau wat wij nastreven. Bakayoko moet zijn vorm weer pakken. Dat begint bij scherpte, focus en de absolute drive om elke wedstrijd te verbeteren. Hoe hij die kans miste grenst aan nonchalance. De manier waarop hij de keeper omspeelt en de bal onverschillig inschiet is echt ongekend. Ik kan het verkeerd zien maar zo komt het in ieder geval bij mij over.

Al met al.. elke pot zo spelen zal ervoor zorgen dat we echt nog wel genoeg punten bij elkaar spelen om Europees verder te kunnen komen.

Had leuker geweest had het het zwitsers systeem geweest.
Dat je gelinkt word met een team dat dezelfde resultaten heeft als jou.
Dus nu zou psv volgende speeldag tegen een team spelen at ook 1 verloren heeft en 1 gelijk gespeeld heeft.

je krijgt dus elke ronde een team naargelang je niveau.

Klinkt leuk voor een regionaal toernooitje.
Maar niet voor een CL waar zoveel geregeld moet worden (kaartverkoop/merchandising/uitsupporters/scout).

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan