PSV - Sparta Rotterdam | Zaterdag 5 oktober | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
we spelen al ruim 20 jaar 50 wedstrijden per seizoen. Ik kan me in de tijd van Alex, Gomes en Hiddink dit soort geneuzel niet herinneren.

Toen waren de wk en ek's met minder teams, was er geen wk voor clubs op komst, geen nation leaugue en geen uitgebreidere Champions League.

Het is toch best aardig aan het opstapelen hoor.

Dat heeft gewoon effect op lichamen.

we spelen al ruim 20 jaar 50 wedstrijden per seizoen. Ik kan me in de tijd van Alex, Gomes en Hiddink dit soort geneuzel niet herinneren.
Er waren wel blessures toen. Alex sowieso. Hiddink rouleerde ook. Gaf spelers rust na zware CL wedstrijden. Hij had het geluk dat bijvoorbeeld zn middenveld weinig problemen kende mbt blessures. Buiten dat is het spel van Bosz ook een stuk intensiever dan wat Hiddink speelde. Dat kan ook overbelasting veroorzaken

Top sport toch? Veel van dit soort spelers bij PSV met kreten als nog niet fit genoeg,optrainen allemaal kwats in mijn ogen. Ontbreekt iets essentieel in de training en opbouw om gewoon een seizoen met je sterkste 11 kan spelen. Waar zijn de tijden van vroeger.
Jaren 50 ?
Een paar keer trainen in de week en dan eén keer in de week een wedstrijd op zondagmiddag bedoel je?
Ok oude man. 'Vroeger' speelde je geen 50 wedstrijden of zo per seizoen.
Zonder de overbodige kwalificatie over zijn leeftijd naar Sneeuwvlok 2 had ik hier een "like" kunnen geven.
Geneuzel of te weinig geschiedenis kennis?
Misschien eens kijken naar de voetbalkalender rond de eeuwwisseling en die van nu?
Toen waren de wk en ek's met minder teams, was er geen wk voor clubs op komst, geen nation leaugue en geen uitgebreidere Champions League.

Het is toch best aardig aan het opstapelen hoor.

Dat heeft gewoon effect op lichamen.
Natuurlijk heb je gelijk.
Al die intercontinentale reizen met jet-lags van talloze spelers tijdens het seizoen, de overvolle kalender zonder fatsoenlijke rust periodes.
Er wordt ROOFBOUW gepleegd op hen hetgeen naast de spelverruwing wel blessures moet opleveren.

Misschien moeten de geldwolven , sorry, bobo's van de UEFA en FIFA maar eens wat vaker zelf lichamelijke inspanning gaan verrichten van een andere soort dan alleen het bewegen der handen bij hun diners en drank achteraf. Maar ja, hoe krijgen we hen zover?:unsure:

Veerman wisten we al, maar ook zonder Schouten dus.

Flamingo doorschuiven naar 6 met Nagalo erachter? Mauro op 6 en met Karsdorp beginnen? Saibari op 6? Wat denken we ervan jongens?
Nee, Saibari, Til en Tilman. Lijkt me de enige logische opstelling, en gaat het ook gewoon worden.

Schouten, Veerman, Dest, Lozano, een Bakayoko die laat ik aardig zijn op dit moment niveau RKC heeft, een Lang die momenteel meer met Lang in de weg zit dan dat hij van waarde is voor PSV (geen verwijt) en dan nog steeds een goed en makkelijk resultaat verwachten is erg naief. Gelijkspel zal het worden.

Heerlijk om mee te maken dat we zelfs zonder Veerman EN Schouten we er op het middenveld niet op achteruit gaan. Wat een luxe!
Qua kwaliteit per speler valt het mee (hoewel ik Til wel lager inschat), maar qua positie specifiek gaan we er wel op achteruit hoor. Schouten op 6 is ongeëvenaard. Saibari komt echt beter tot zijn recht op 10.

Maar toch steeds een ongekende luxe, daar heb je gelijk in.

Die Perisic kan ook op het middenveld he.

Perisic - Saibari - Tillman

Al is het ook een goede kans voor Tygo Land, maar misschien is Sparta daarvoor niet helemaal de juist tegenstander op dit moment. Aan de andere kant, wat goed is komt snel.

Tja wijsheid komt met de jaren. Vroeger speelde ze ook gewoon veel wedstrijden en had je dit gezever niet. Maar ach zal wel erbij horen maar heeft niets met top sport en betaald voetbal te maken.
Omdat het aantal wedstrijden niet alles hoeft te zeggen. Het voetbal is verder geprofessionaliseerd, veel meer gericht op optimale prestaties en intensiteit. Door de introductie van data worden trainingen met harde doelstellingen afgewerkt, op het veld wordt van spelers meer verwacht. De 10 is geen luie spelmaker meer die wacht op een balletje en dan een kunstje uit zijn voet tovert. De spits wacht niet meer op een bal om af te maken, maar moet inzakken, meevoetballen en verdedigers moeten aan positiewissels kunnen doen, inschuiven en dergelijke. Al die dingen hebben in de laatste 10 jaar alleen al een enorme vlucht genomen.

En dan komen daar inderdaad de meer talrijke interlands, allerlei nevencompetities en dergelijke bij. Ik geloof echt niet dat spelers als een De Bruyne en Van Dijk, spelers die alles op clubniveau hebben behaald wat er te behalen valt en jaren toonaangevend zijn geweest in de wereldtop, hierover klagen omdat de 'huidige generatie' dat nou eenmaal doet en minder kan hebben.

Die Perisic kan ook op het middenveld he.

Perisic - Saibari - Tillman

Al is het ook een goede kans voor Tygo Land, maar misschien is Sparta daarvoor niet helemaal de juist tegenstander op dit moment. Aan de andere kant, wat goed is komt snel.

Nassoh staat daar in de basis.
Moet Land het toch ook zeker prima in kunnen vullen.

Hoewel Land ook geen '6' natuurlijk.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan