PSV - Rangers | Woensdag 30 augustus | Eindstand: 5-1

Heeft natuurlijk ook met de speelstijl van psv zelf te maken. Dit dwing je af zo'n snelle 3-1 door je tactiek
Tuurlijk, maar de tactiek is geen garantie dat het lukt (zeker op het cruciale moment...het is niet alleen het doelpunt, het is vooral de timing die de wedstrijd defintief kantelt in ons voordeel). Er is een universum denkbaar waarin de wedstrijd van gisteren toch uit ons handen was geglipt na de 1-2. Dan hadden we hele andere dingen over Bosz gezegd, "met zijn malle experiment met een middenvelder centraal achterin".

Je hebt dat "even meezitten" nodig om als team in een flow te komen richting de rest van het seizoen. Bosz heeft dat voor elkaar (en heeft ook de dingen gedaan die nodig waren, de randvoorwaarden gecreëerd, om dat te laten gebeuren....dan nog moet het dubbeltje wel de goede kant op vallen). Ruud deed in zijn onervarenheid minder slimme dingen in die fase en kreeg als bonus juist dat het tegenzat (die 2 blunders die 67% van de productie van Rangers vorig jaar opleverden kun je hem niet echt aanrekenen). Toch hadden we ook met zijn opstelling en systeem die pot vorig jaar gewoon kunnen en moeten winnen. Dan had hij hier nu nog gezeten, wellicht.
 
Tuurlijk, maar de tactiek is geen garantie dat het lukt (zeker op het cruciale moment...het is niet alleen het doelpunt, het is vooral de timing die de wedstrijd defintief kantelt in ons voordeel). Er is een universum denkbaar waarin de wedstrijd van gisteren toch uit ons handen was geglipt na de 1-2. Dan hadden we hele andere dingen over Bosz gezegd, "met zijn malle experiment met een middenvelder centraal achterin".

Je hebt dat "even meezitten" nodig om als team in een flow te komen richting de rest van het seizoen. Bosz heeft dat voor elkaar (en heeft ook de dingen gedaan die nodig waren, de randvoorwaarden gecreëerd, om dat te laten gebeuren....dan nog moet het dubbeltje wel de goede kant op vallen). Ruud deed in zijn onervarenheid minder slimme dingen in die fase en kreeg als bonus juist dat het tegenzat (die 2 blunders die 67% van de productie van Rangers vorig jaar opleverden kun je hem niet echt aanrekenen). Toch hadden we ook met zijn opstelling en systeem die pot vorig jaar gewoon kunnen en moeten winnen. Dan had hij hier nu nog gezeten, wellicht.
Zo viel het vorig jaar tegen Monaco nog wel onze kant op. Anders was dat Rangers tweeluik er nooit geweest. Monaco was over twee wedstrijden beter.

Rangers thuis vorig seizoen had je moeten winnen ja, maar we waren niet zo dominant als nu. Defensief waren we nu even fragiel als toen, met ook nu weer de flater tegengoal uit hun eerste schot op doel. Bosz speelt echter met een goede pressing en we creërden zoveel dat het wel heel erg tegen moest zitten om gister niet 3+ keer te scoren. En dan zat het Rangers nog mee dat hun keeper er nog veel uit wist te houden. PSV speelde in balbezit gewoon zo dominant dat we de ruime overwinning echt afdwongen, ondanks defensieve kwetsbaarheid.

Vorig jaar waren we wel beter, maar niet genoeg dat de kans op 'verlies door pech' klein was. Dat was nu anders. Het dichts in de buurt kwam dat we inderdaad nog niet op 3-0 stonden bij de tegengoal, maar dat we het snel repareerden was geen toeval.

Meezitten moet het altijd, maar Bosz had meer grip op de invloed van geluk/pech als Ruud. Dat is althans mijn gevoel.
 
Zo viel het vorig jaar tegen Monaco nog wel onze kant op. Anders was dat Rangers tweeluik er nooit geweest. Monaco was over twee wedstrijden beter.

Rangers thuis vorig seizoen had je moeten winnen ja, maar we waren niet zo dominant als nu. Defensief waren we nu even fragiel als toen, met ook nu weer de flater tegengoal uit hun eerste schot op doel. Bosz speelt echter met een goede pressing en we creërden zoveel dat het wel heel erg tegen moest zitten om gister niet 3+ keer te scoren. En dan zat het Rangers nog mee dat hun keeper er nog veel uit wist te houden. PSV speelde in balbezit gewoon zo dominant dat we de ruime overwinning echt afdwongen, ondanks defensieve kwetsbaarheid.

Vorig jaar waren we wel beter, maar niet genoeg dat de kans op 'verlies door pech' klein was. Dat was nu anders. Het dichts in de buurt kwam dat we inderdaad nog niet op 3-0 stonden bij de tegengoal, maar dat we het snel repareerden was geen toeval.

Meezitten moet het altijd, maar Bosz had meer grip op de invloed van geluk/pech als Ruud. Dat is althans mijn gevoel.
Nee, precies...dat beaam ik toch ook in mijn post?
 
Ik had ooit een personal trainer met de bouw van Saibari. Was ook een goede vechtsporter. Deed lachend dertig pull ups. Je hebt sporters die van nature een iets hogere vetpercentage hebben, maar toch topfit zijn. Duursporters zullen het nooit worden, maar als je ze echt droog laat trainen, worden ze alleen maar minder. Zie De Ligt: compleet afgetraind bij Bayern is hij drie klassen minder.
Ruud heeft vorig seizoen aangegeven dat Saibari een vetpercentage heeft van 8%. Dat is extreem laag en komt bijna alleen voor bij atleten en bodybuilders. Hij is gewoon een bonk spieren en dat zie je ook aan zijn duels
 
Laatst bewerkt:
Nee, precies...dat beaam ik toch ook in mijn post?
Ik leg wat meer nadruk op dat Bosz meer grip op het toeval had. Je neemt Ruud wat in bescherming dat hij meer pech had en hier nog had kunnen zitten als het meer mee had gezeten. Hoewel je de fouten van Benitez/Ramalho toen Ruud idd niet kon aanrekenen vind ik onderaan de streep toch dat Bosz de doorslaggevende factor is. Daarom haalde ik aan dat het Ruud ook echt niet alleen maar tegenzat (zie Monaco). Bosz heeft het gewoon beter gedaan. Ruud was te afhankelijk van het meezitten, Bosz veel minder.
 
Ruud heeft vorig seizoen aangegeven dat Saibari een vetpercentage geeft van 8%. Dat is extreem laag en komt bijna alleen voor bij atleten en bodybuilders. Hij is gewoon een bonk spieren en dat zie je ook aan zijn duels
Hij lijkt misschien wat overgewicht te hebben (door leken zoals ik), maar hij heeft zijn voeten laten spreken en aangetoond dat hij fit is en in vorm. Wij hadden ongelijk. Discussie over 🙂.
 
Ik leg wat meer nadruk op dat Bosz meer grip op het toeval had. Je neemt Ruud wat in bescherming dat hij meer pech had en hier nog had kunnen zitten als het meer mee had gezeten. Hoewel je de fouten van Benitez/Ramalho toen Ruud idd niet kon aanrekenen vind ik onderaan de streep toch dat Bosz de doorslaggevende factor is. Daarom haalde ik aan dat het Ruud ook echt niet alleen maar tegenzat (zie Monaco). Bosz heeft het gewoon beter gedaan. Ruud was te afhankelijk van het meezitten, Bosz veel minder.
Oh, ok, zo bedoelde ik het niet precies, hoor. Daarom zei ik ook dat ik vond dat Bosz het juiste heeft gedaan om de randvoorwaarden voor dit succes te creëren (in tegenstelling tot Ruud). Volgens mij zijn we het gewoon eens.

Mods, het draadje kan dicht!
 
Ruud heeft vorig seizoen aangegeven dat Saibari een vetpercentage geeft van 8%. Dat is extreem laag en komt bijna alleen voor bij atleten en bodybuilders. Hij is gewoon een bonk spieren en dat zie je ook aan zijn duels
Nu wel, ik vond dat je dat vorig jaar nog veel minder zag. Ook toen was hij natuurlijk wel balvast enzo, maar zijn versnelling en op de eerste paar meters was het echt niet goed. Daar heeft hij echt een stap in gemaakt. Misschien de manier waarop je je kilo's (wat voor weefsel dan ook) gebruikt. Misschien vertrouwen. Zelf zegt hij iig dat die Africa U21 cup hem heel veel geboden heeft.
 
Ik leg wat meer nadruk op dat Bosz meer grip op het toeval had. Je neemt Ruud wat in bescherming dat hij meer pech had en hier nog had kunnen zitten als het meer mee had gezeten. Hoewel je de fouten van Benitez/Ramalho toen Ruud idd niet kon aanrekenen vind ik onderaan de streep toch dat Bosz de doorslaggevende factor is. Daarom haalde ik aan dat het Ruud ook echt niet alleen maar tegenzat (zie Monaco). Bosz heeft het gewoon beter gedaan. Ruud was te afhankelijk van het meezitten, Bosz veel minder.
Ik ben blij dat Ruud er niet meer zit!
 
Geen woordspel wat mij betreft en ik sta nog steeds achter mijn woorden. Niet afgetraind uitzien betekent dat iemand wat vaker in de krachthonk moet zitten. Leuk dat je nu mij quote en nog altijd wil uitleggen wat ik bedoelde. Ik doe dat liever zelf.
Moeten we jou ook quoten en steeds herinneren aan bepaalde uitspraken over Stewart of Ajax of Luuk enz?? En elke keer als Luuk scoort een sneetje uitdelen naar jou of anderen die hem liever zagen gaan? Zo werkt dat iig niet voor mij op een forum. Een beetje plagen is leuk maar jij bedoelt het vaak ook nog serieus en ga je daarmee door. Prima als dat zo werkt voor jou.
Jij was het niet eens met mijn conclusie dat jij vond dat Saibari geen professional is. Dan is het toch fair aan mijn kant om jou te quoten om te laten zien hoe ik tot mijn conclusie kom?

Het verschil tussen jou en mij is dat ik terug kan komen op eerdere uitspraken. Luuk de Jong was vorig seizoen erg matig en op basis daarvan schreef ik hem af. Maar hij heeft mijn ongelijk en van vele anderen bewezen en daar ben ik heel blij mee.

En ook wat betreft Stewart heb ik aangegeven dat hij uitstekende aankopen heeft gedaan met de kanttekening dat het niet per se vindingrijk is maar dat dat niet uitmaakt.

Jij blijft halstarrig volhouden dat hij niet is afgetraind terwijl hij een van de fitste spelers is in de selectie. Dat is ronduit lachwekkend. Als ik hem iets zou adviseren dan is het juist om minder vaak de krachthonk te bezoeken zodat hij zijn snelheid en explosiviteit behoudt.
 
Ruud heeft vorig seizoen aangegeven dat Saibari een vetpercentage geeft van 8%. Dat is extreem laag en komt bijna alleen voor bij atleten en bodybuilders. Hij is gewoon een bonk spieren en dat zie je ook aan zijn duels
Ja, een dergelijke bouw zie je soms ook: niet alleen in de breedte spiermassa, maar ook in de diepte. Soort blokjes.
 
3 goede wedstrijden draaien voor mij niet zomaar een conclusies om van meerdere seizoenen..
(Teze heeft wel vaker een paar keer een goede pot elkaar gespeeld.)
Speelt het op dit moment ook in een andere samenstelling, heeft mij nu aangetoond dat hij het wel kan. Nu mag hij het nog aantonen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan