PSV - NK Osijek | Donderdag 27 juli 2017 | Eindstand 0-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Schop die bal dan een keer naar voren en laat hem maar in het Penaltygebied vallen. Doe dat 20 keer en je scoort minimaal 2 x.

Dat oeverloze op en neer getik op en rond de middenlijn lost niets op. In de middencirkel kun je niet scoren.

Schieten op goal is niet verboden

Misschien dit alles op een tegeltje plaatsen en in het stadion ophangen? Misschien helpt dat.
 
Ik vind het oprecht knap dat mensen verbaasd zijn over dit resultaat. Hoe dan? Vorig jaar was niet goed, maar je hebt alsnog je twee beste spelers verkocht en er niks voor teruggehaald. Je laat vijf jeugdspelers starten terwijl je een jeugdopleiding hebt die om te janken is. Hendrix volgt wel even Guardado op, Schwaab/Luckassen Moreno en Brenet Willems. Daarnaast laten we lekker De Jong, Ramselaar en Bergwijn spelen, en zetten we de enige twee spelers die iets met een bal kunnen op de bank. Hoe irritant mensen ook zijn die hun gelijk komen halen, ik ga het toch doen. De hele zomer roep ik dat we minimaal vijf aankopen nodig hebben om iets van dit jaar te kunnen maken. Dit jaar speel je oprecht om de play-offs.

Die basisopstelling van vandaag. Dat kan toch niet? Ik hou van PSV en ben altijd gespannen met een wedstrijd, maar ik merk dat dit het eerste team is sinds 2003 waar ik echt totaal geen affectie mee heb. Middelmaat pur sang, vol grijze muizen. Dit PSV is niet alleen lelijk, maar oprecht ongelooflijk dom. Maar we startten wel met vijf jeugdspelers vandaag! Gefeliciteerd allemaal! Vijf jeugdspelers en 75 procent balbezit. Wonderbaarlijk.

Met deze selectie moet je die Kroaten alsnog met 5-0 naar huis sturen hoor. En aan Ramselaar en Bergwijn lag het niet vandaag.
Maar de selectie is uiteraard niet op niveau. Alle zin die ik in het seizoen had, is weer gelijk weg.
 
IPF, mijn verslag stond al een paar pagina's terug

Man man man man man man man, wat is dat toch een ongelofelijk kut team zeg. Gewoon zoals verwacht blijven we weer lekker aankloten. Ik heb ajax uit staan lachen om die Westermann, maar ik denk dat Schwaab zelfs bij RKC nog op de bank zit. Iedereen, met een paar kleine uitzonderingen, staat er te voetballen alsof ze spelen om de jaarlijkse Kees Jansen trofee die aan het eind van het seizoen is te winnen bij een regio toernooi met de plaatselijke kroegenteams. Hoe krijg je het voor elkaar om je voor zulke wedstrijden jezelf totaal niet op te kunnen laden en er vol in te klappen? Dan krijg je een penalty tegen die duidelijk buiten het strafschopgebied was, maar dan nog moet je het winnen van dit ongelofelijke jankteam. Die gasten zaten na 20 minuten al op de grond met 'pijntjes', dacht dat ze in Kroatië hard waren maar dit was wel een stel mieten bij elkaar (en daar verliezen deze uilen van..).

Het enige positieve aan deze pot was Lozano, die laat in 10 minuten al meer dreiging zien dan die zak stront van een De Jong in een heel seizoen heeft laten zien. Dat zo'n geweldige voetballer in zo'n team met amateuristische zakken hooi moet voetballen, heb er nu al medelijden mee.
Dan open ik net Facebook met de gedachte 'misschien is er daar nog wat verandert', maar nee hoor. Meneer Cocu noemt het geen blamage, want we hadden gewoon 75% balbezit! WOW! 75%! Daarnaast hebben we ook minstens 1 diepe steekpass durven geven, het was echt wel een goede wedstrijd.

0 creativiteit, 0 passie en 0 strijd. Wij hebben minstens 3 spelers en 1 nieuwe trainer nodig om dit seizoen iets te presteren. Elk blind paard ziet toch wel dat we een fucking leider nodig hebben in de verdediging? Hoe kun je dan toch zo stront eigenwijs gaan roepen dat we echt genoeg hebben met nog een linksback? En hoe kun je blijven aankloten met zo'n lompe Duitser die beter kuilen kan gaan graven op een strand? Hoe blind ben je als je zulke gasten nog op durft te stellen? Er moet wel een heel groot wonder gebeuren wil dit seizoen gaan slagen.

Ik zal zeggen dat de sfeer in ons stadion al jaren net zo kut is als het team wat op het veld staat. Maar dat is iets voor een andere discussie, kan naar mijn inziens makkelijk opgelost worden door een aantal dingen. Misschien dat een team dat strijd en wil winnen wel weer overslaat op het publiek, maar dat is misschien ook weer een slap excuus als ik ga kijken naar de sfeer bij clubs als GAE en De Graafschap.

In ieder geval, ik ben rond minuut 35 richting het supportershome in het stadion gegaan omdat we erachter kwamen dat daar wel bier was, daar gehangen totdat Lozano en Pereiro erin kwamen. Het feit dat ik 20 minuten van een wedstrijd ergens anders dan op de tribune doorbreng zegt al genoeg, dat doe ik normaal nooit. Ik weet niet wat het is maar het voelt allemaal heel anders dan een aantal jaar terug. Waar je eerst bijna zeker was dat je naar een wedstrijd ging die werd gewonnen is het nu zo dat ik hoop dat ze in ieder geval 1 keer scoren en een keer een avond mezelf niet kapot hoef te ergeren aan het slappe gedoe. Het laatste jaar vertrek ik vaker meteen na het fluitsignaal met een striemend fluitconcert op de achtergrond dan dat ik even blijf hangen voor de ereronde, dat blijft toch elke keer weer pijnlijk. Ik verlang weer naar wedstrijden zoals twee jaar geleden in de CL of een pot tegen Feyenoord (4-3). Een avond waarop alles wordt gegeven en waarop we trots kunnen zijn op het team. Ik snap dat je niet elke week zoiets kunt losmaken, maar op dit moment is er bij een groot deel van de spelers 0 passie en 0 strijd te zien. Het betonvoetbal van ajax is naar Eindhoven gekomen, vreselijk.

Ik had zin in een nieuw seizoen hopende dat ze eindelijk lieten zien dat ze vorig seizoen goed gingen maken, dat ze eindelijk iets hadden geleerd. Nu kijk ik alleen maar op tegen alle wedstrijden die ik nog moet gaan zien en ben ik helemaal klaar met dat slappe gezeik na de wedstrijd. Het enige kleine lichtpuntje in de duisternis is op dit moment Lozano, hopende dat hij de speler is waar ik wel met plezier voor naar het stadion ga.
 
Ach dit alles heeft ook zijn positieve kant.
Volgend week word het ook een debiele 0-0 en dan is prutser Cocu al met 1 been exit, eerste wedstrijd tegen AZ word ook niks en dan zal zijn 2de been ook snel volgen.

Laat hem lekker bij de gemeentehuis werken ofzo, waar je gewoon netjes en vriendelijk mag en moet zijn. Dit PSV heeft een klootzak van een trainer nodig, die ze wel durft te schoppen en passeren, en dag er na heel dag door het bos laat rennen voor straf, een pussy als Cocu heeft niemand wat aan :/

En het ergste is, bij zo'n corner die PSV nam in de 2de helft, hoorde je zo'n Kroaat op het veld roepen 'Boze moj, invalidi', wat betekend mijn god, stelletje invaliden. Wanneer je tegenstander dat al opmerkt en roept weet je dat je alle 11 ander hobby moet zoeken.

 
Laatst bewerkt:
Ach dit alles heeft ook zijn positieve kant.
Volgend week word het ook een debiele 0-0 en dan is prutser Cocu al met 1 been exit, eerste wedstrijd tegen AZ word ook niks en dan zal zijn 2de been ook snel volgen.

Laat hem lekker bij de gemeentehuis werken ofzo, waar je gewoon netjes en vriendelijk mag en moet zijn. Dit PSV heeft een klootzak van een trainer nodig, die ze wel durft te schoppen en passeren, en dag er na heel dag door het bos laat rennen voor straf, een pussy als Cocu heeft niemand wat aan :/

En het ergste is, bij zo'n corner die PSV nam in de 2de helft, hoorde je zo'n Kroaat op het veld roepen 'Boze moj, invalidi', wat betekend mijn god, stelletje invaliden. Wanneer je tegenstander dat al opmerkt en roept weet je dat je alle 11 ander hobby moet zoeken.

Volgens mij staat Cocu nu reeds met 1 been exit en indien hij zich met PSV niet weet te plaatsen voor de volgende ronde EL, dan is het helemaal exit....ik kan me niet voorstellen dat het bestuur van PSV een andere mening heeft dan deze....
 
IPF, mijn verslag stond al een paar pagina's terug



Ik zal zeggen dat de sfeer in ons stadion al jaren net zo kut is als het team wat op het veld staat. Maar dat is iets voor een andere discussie, kan naar mijn inziens makkelijk opgelost worden door een aantal dingen. Misschien dat een team dat strijd en wil winnen wel weer overslaat op het publiek, maar dat is misschien ook weer een slap excuus als ik ga kijken naar de sfeer bij clubs als GAE en De Graafschap.

In ieder geval, ik ben rond minuut 35 richting het supportershome in het stadion gegaan omdat we erachter kwamen dat daar wel bier was, daar gehangen totdat Lozano en Pereiro erin kwamen. Het feit dat ik 20 minuten van een wedstrijd ergens anders dan op de tribune doorbreng zegt al genoeg, dat doe ik normaal nooit. Ik weet niet wat het is maar het voelt allemaal heel anders dan een aantal jaar terug. Waar je eerst bijna zeker was dat je naar een wedstrijd ging die werd gewonnen is het nu zo dat ik hoop dat ze in ieder geval 1 keer scoren en een keer een avond mezelf niet kapot hoef te ergeren aan het slappe gedoe. Het laatste jaar vertrek ik vaker meteen na het fluitsignaal met een striemend fluitconcert op de achtergrond dan dat ik even blijf hangen voor de ereronde, dat blijft toch elke keer weer pijnlijk. Ik verlang weer naar wedstrijden zoals twee jaar geleden in de CL of een pot tegen Feyenoord (4-3). Een avond waarop alles wordt gegeven en waarop we trots kunnen zijn op het team. Ik snap dat je niet elke week zoiets kunt losmaken, maar op dit moment is er bij een groot deel van de spelers 0 passie en 0 strijd te zien. Het betonvoetbal van ajax is naar Eindhoven gekomen, vreselijk.

Ik had zin in een nieuw seizoen hopende dat ze eindelijk lieten zien dat ze vorig seizoen goed gingen maken, dat ze eindelijk iets hadden geleerd. Nu kijk ik alleen maar op tegen alle wedstrijden die ik nog moet gaan zien en ben ik helemaal klaar met dat slappe gezeik na de wedstrijd. Het enige kleine lichtpuntje in de duisternis is op dit moment Lozano, hopende dat hij de speler is waar ik wel met plezier voor naar het stadion ga.

Bedankt Rob! De juiste weergave volgens mij.
 
Ach dit alles heeft ook zijn positieve kant.
Volgend week word het ook een debiele 0-0 en dan is prutser Cocu al met 1 been exit, eerste wedstrijd tegen AZ word ook niks en dan zal zijn 2de been ook snel volgen.

Laat hem lekker bij de gemeentehuis werken ofzo, waar je gewoon netjes en vriendelijk mag en moet zijn. Dit PSV heeft een klootzak van een trainer nodig, die ze wel durft te schoppen en passeren, en dag er na heel dag door het bos laat rennen voor straf, een pussy als Cocu heeft niemand wat aan :/

En het ergste is, bij zo'n corner die PSV nam in de 2de helft, hoorde je zo'n Kroaat op het veld roepen 'Boze moj, invalidi', wat betekend mijn god, stelletje invaliden. Wanneer je tegenstander dat al opmerkt en roept weet je dat je alle 11 ander hobby moet zoeken.

Zul je zien dat ie volgende week gewoon een ronde verder gaat. Kunnen we nog even genieten van je tirades.

Ik heb overigens het gevoel dat dat met een nieuwe coach niet anders zal zijn. Zal alvast een fotootje maken van diens opvolger met zo`n kruiske in het midden. (Y)
 
Ik denk dat er geen coach is die dit op de rails kan zetten. Hopelijk vinden de spelers zelf de kracht om te laten zien dat ze hun miljoenensalaris verdienen, anders flikkeren ze maar op.
 
Ik heb overigens het gevoel dat dat met een nieuwe coach niet anders zal zijn. Zal alvast een fotootje maken van diens opvolger met zo`n kruiske in het midden. (Y)

FOUTT, ik respecteer elk ander gek NA cocu, iedereen mag het proberen van mij part. Ipv te trekken aan een dood paard/Cocu waar geen leven in zit.
Nieuwe trainer is geen garantie op succes, maar erger dan Cocu gepruts kan je het niet treffen, dus elk beetje beter is al winst in de goede richting.



 
Ik denk dat er geen coach is die dit op de rails kan zetten. Hopelijk vinden de spelers zelf de kracht om te laten zien dat ze hun miljoenensalaris verdienen, anders flikkeren ze maar op.

Zou persoonlijk een van de assistenten doorschuiven. Anders heeft Sef Vergoossen nog wel een gaatje wellicht?
 
IPF, mijn verslag stond al een paar pagina's terug



Ik zal zeggen dat de sfeer in ons stadion al jaren net zo kut is als het team wat op het veld staat. Maar dat is iets voor een andere discussie, kan naar mijn inziens makkelijk opgelost worden door een aantal dingen. Misschien dat een team dat strijd en wil winnen wel weer overslaat op het publiek, maar dat is misschien ook weer een slap excuus als ik ga kijken naar de sfeer bij clubs als GAE en De Graafschap.

In ieder geval, ik ben rond minuut 35 richting het supportershome in het stadion gegaan omdat we erachter kwamen dat daar wel bier was, daar gehangen totdat Lozano en Pereiro erin kwamen. Het feit dat ik 20 minuten van een wedstrijd ergens anders dan op de tribune doorbreng zegt al genoeg, dat doe ik normaal nooit. Ik weet niet wat het is maar het voelt allemaal heel anders dan een aantal jaar terug. Waar je eerst bijna zeker was dat je naar een wedstrijd ging die werd gewonnen is het nu zo dat ik hoop dat ze in ieder geval 1 keer scoren en een keer een avond mezelf niet kapot hoef te ergeren aan het slappe gedoe. Het laatste jaar vertrek ik vaker meteen na het fluitsignaal met een striemend fluitconcert op de achtergrond dan dat ik even blijf hangen voor de ereronde, dat blijft toch elke keer weer pijnlijk. Ik verlang weer naar wedstrijden zoals twee jaar geleden in de CL of een pot tegen Feyenoord (4-3). Een avond waarop alles wordt gegeven en waarop we trots kunnen zijn op het team. Ik snap dat je niet elke week zoiets kunt losmaken, maar op dit moment is er bij een groot deel van de spelers 0 passie en 0 strijd te zien. Het betonvoetbal van ajax is naar Eindhoven gekomen, vreselijk.

Ik had zin in een nieuw seizoen hopende dat ze eindelijk lieten zien dat ze vorig seizoen goed gingen maken, dat ze eindelijk iets hadden geleerd. Nu kijk ik alleen maar op tegen alle wedstrijden die ik nog moet gaan zien en ben ik helemaal klaar met dat slappe gezeik na de wedstrijd. Het enige kleine lichtpuntje in de duisternis is op dit moment Lozano, hopende dat hij de speler is waar ik wel met plezier voor naar het stadion ga.

Gerbrands heeft duidelijk niet met jou gesproken toen hij zei dat hij wel wist wat de supporter wil: 3e met mooi voetbal of kampioen?
 
Ik denk dat er geen coach is die dit op de rails kan zetten. Hopelijk vinden de spelers zelf de kracht om te laten zien dat ze hun miljoenensalaris verdienen, anders flikkeren ze maar op.

Als Cocu nu eens snapt dat Locadia in de spits moet en Lozano en Bergwijn op de vleugels moeten starten zijn we al een heel end verder. Vooral de Jong blijven opstellen is een enorme bron van ergernis. Ik heb ook niet de illusie dat ie dat volgende week ineens gaat veranderen eerlijk gezegd. Zelfs Lammers deed het beter op die positie.
 
Als Cocu nu eens snapt dat Locadia in de spits moet en Lozano en Bergwijn op de vleugels moeten starten zijn we al een heel end verder. Vooral de Jong blijven opstellen is een enorme bron van ergernis. Ik heb ook niet de illusie dat ie dat volgende week ineens gaat veranderen eerlijk gezegd. Zelfs Lammers deed het beter op die positie.

Als Cocu nu eens snapt dat Locadia een spits moet zijn in een 4-4-2 systeem, want zet Locadia in de spits met 4-3-3 en er gebeurt nog weinig, maar alles beter dan Luuk nu.
 
Wat een onaangename verrassing terug van vakantie... :nocheer:

Ik heb lang Cocu verdedigd, maar na gisteravond kan ik dat niet langer volhouden. En niet eens achteraf, juist de voortekenen vóórafgaand aan de wedstrijd waren al zorgwekkend:
Dezelfde mensen als vorig jaar stonden aan de aftrap. D.w.z. géén vers bloed, met Locadia op de vleugel (en dus níet in de spits), De Jong met twee houten benen (ook in de voorbereiding weer) toch weer de voorkeur gekregen in de spits, Schwaab i.p.v. Luckassen of De Wijs (waarbij o.b.v. de voorbereiding De Wijs m.i. de voorkeur had moeten krijgen), en Pröpper in de wissel bij wijze van 'verrassing' (?!).
Nog pijnlijker werd het na de rust, waarin blijkbaar niet iedereen aan z'n oren door de kleedkamer heen is gesleurd, want ze kwamen niet met niet hernieuwd elan uit de kleedkamer.
En de druppel was voor mij de verklaring dat het géén blamage zou zijn. Dan vind ik niet rijmen met Cocu's 'hoge standaard', dat lijkt me eerder een uiterst lage standaard.

Cocu adept als ik was, is voor mij de situatie heel helder. In Kroatië moet PSV het rechtzetten. Dan heb ik het niet alleen over het resultaat, maar zeker ook over het vertoonde spel. Onderdeel van dat ingrijpen zou m.i. moeten zijn de aanpassingen in lijn met mijn commentaar hierboven, ofwel een systeemaanpassing waardoor er met 1 of 2 middenvelders extra wordt gespeeld.
AIs volgende week niet gerepareerd wordt, dan moet er op de valreep (voor aanvang van het nieuwe seizoen) een nieuwe trainer komen.

Teveel mensen raken ook gefrustreerd: Pröpper, Locadia, Gudmundsson en in mindere mate ook Brenet en De Wijs. En ik voorzie dat Lammers vroeg of laat ook ontevreden gaat worden.
 
Eens, al mag het wat mij betreft zelfs nog aanvallender. 3-5-2 en geen rondjetik meer achterin. Arias, Isimat en Brenet achterin. Middenveld Bergwijn, Pröpper, van Ginkel, Hendrix, Ramselaar (oneven spelers hiervan aanvallend) en voorin Lozano en Locadia. Ballen in de loop en vroeg druk zetten. Als de tegenstander t aandurft om drie spitsen (wat ik gezien kwaliteit en voorsprong niet verwacht) te gebruiken komt er hoe dan ook veel ruimte voor ons. Bij een verdedigender spel vd Kroaten met de hoge middenvelders veel snelheid erin houden. Pröpper of Locadia mag ipv van Hendrix de spelhervattingen nemen. Wissels dan de Wijs, Pereiro, Gudmundson en Lammers.

 
Vorig jaar voor de kerst al kansloos voor een prijs gaan ze dit jaar verbeteren EL volgende week klaar en na 6 ronden Eredivisie al lekker veel puntverlies oplopen. In oktober al het seizoen voorbij. Je zal maar een seizoen kaart hebben.
 
Vorig jaar voor de kerst al kansloos voor een prijs gaan ze dit jaar verbeteren EL volgende week klaar en na 6 ronden Eredivisie al lekker veel puntverlies oplopen. In oktober al het seizoen voorbij. Je zal maar een seizoen kaart hebben.

Haha nu krijg je de volle laag met het standaard gelul hier, ' echte fans zijn er in goede en slechte tijden, je moet alles slikken en steunen, altijd er zijn bla bla bla ' Bullshit deluxe. Als ik in EHV woonde en seizoenskaart had, zou ik er komen voor mooi voetbal en goed resultaat, nu is er geen van beide, en als 1 er niet is dan is het toch echt half leuk zo'n avondje voetbal. En als beide er niet is hoor je gewoon je geld terug te eisen, is het een straf om het 90 minuten aan te kijken :)
 
Laatst bewerkt:
Eens, al mag het wat mij betreft zelfs nog aanvallender. 3-5-2 en geen rondjetik meer achterin. Arias, Isimat en Brenet achterin. Middenveld Bergwijn, Pröpper, van Ginkel, Hendrix, Ramselaar (oneven spelers hiervan aanvallend) en voorin Lozano en Locadia. Ballen in de loop en vroeg druk zetten. Als de tegenstander t aandurft om drie spitsen (wat ik gezien kwaliteit en voorsprong niet verwacht) te gebruiken komt er hoe dan ook veel ruimte voor ons. Bij een verdedigender spel vd Kroaten met de hoge middenvelders veel snelheid erin houden. Pröpper of Locadia mag ipv van Hendrix de spelhervattingen nemen. Wissels dan de Wijs, Pereiro, Gudmundson en Lammers.

Dat gerondjetik achterin komt deels ook doordat de middenvelders slecht nadenken over aanspeelbaar zijn. Iets wat Hiljemark enkele jaren terug wél goed deed. Alleen kwam die dan op andere vlakken weer tekort.

Er is gewoon te weinig beweging en misschien wel te weinig voetbalvernuft bij het gros van de spelers. Op het moment dat het tempo omhoog gaat zie je ook enkelen door de mand vallen.

Sprekend was een uitbraak in de 1e helft toen ramselaar met geluk 2 spelers voorbij kwam en zich daarna hopeloos vast liep zonder rond te kijken waar de bal heen kon.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan