IPF, mijn verslag stond al een paar pagina's terug
Ik zal zeggen dat de sfeer in ons stadion al jaren net zo kut is als het team wat op het veld staat. Maar dat is iets voor een andere discussie, kan naar mijn inziens makkelijk opgelost worden door een aantal dingen. Misschien dat een team dat strijd en wil winnen wel weer overslaat op het publiek, maar dat is misschien ook weer een slap excuus als ik ga kijken naar de sfeer bij clubs als GAE en De Graafschap.
In ieder geval, ik ben rond minuut 35 richting het supportershome in het stadion gegaan omdat we erachter kwamen dat daar wel bier was, daar gehangen totdat Lozano en Pereiro erin kwamen. Het feit dat ik 20 minuten van een wedstrijd ergens anders dan op de tribune doorbreng zegt al genoeg, dat doe ik normaal nooit. Ik weet niet wat het is maar het voelt allemaal heel anders dan een aantal jaar terug. Waar je eerst bijna zeker was dat je naar een wedstrijd ging die werd gewonnen is het nu zo dat ik hoop dat ze in ieder geval 1 keer scoren en een keer een avond mezelf niet kapot hoef te ergeren aan het slappe gedoe. Het laatste jaar vertrek ik vaker meteen na het fluitsignaal met een striemend fluitconcert op de achtergrond dan dat ik even blijf hangen voor de ereronde, dat blijft toch elke keer weer pijnlijk. Ik verlang weer naar wedstrijden zoals twee jaar geleden in de CL of een pot tegen Feyenoord (4-3). Een avond waarop alles wordt gegeven en waarop we trots kunnen zijn op het team. Ik snap dat je niet elke week zoiets kunt losmaken, maar op dit moment is er bij een groot deel van de spelers 0 passie en 0 strijd te zien. Het betonvoetbal van ajax is naar Eindhoven gekomen, vreselijk.
Ik had zin in een nieuw seizoen hopende dat ze eindelijk lieten zien dat ze vorig seizoen goed gingen maken, dat ze eindelijk iets hadden geleerd. Nu kijk ik alleen maar op tegen alle wedstrijden die ik nog moet gaan zien en ben ik helemaal klaar met dat slappe gezeik na de wedstrijd. Het enige kleine lichtpuntje in de duisternis is op dit moment Lozano, hopende dat hij de speler is waar ik wel met plezier voor naar het stadion ga.