PSV in de (sociale) media

Het gaat altijd meer over de club die succes heeft. Lijkt me logisch
Nou nee hoor. Ajax en Hilversum zijn zo aan elkaar geketend door de decennia heen, daar kunnen Antenor en ik wel uren over uitweiden.
Het lijkt wel iets te normaliseren, vermoedelijk door sociale media.

Nou nee hoor. Ajax en Hilversum zijn zo aan elkaar geketend door de decennia heen, daar kunnen Antenor en ik wel uren over uitweiden.
Zoiets hangt samen met hoe succesvol een club is. Ajax heeft ook een periode goed gepresteerd en dan krijg je meer aandacht en nu is dat Psv. Wij hebben jarenlang enorm lopen klooien qua voetbal met her en der een bekersuccesje. Wat valt er verder dan te melden?
Nu is Psv de beste ploeg van de ed dus hebben ze het vaker over je aan de voetbaltafels.

Daar kan ik wel een boek over schrijven met zowel hilarische als nog veel meer schrijnende voorbeelden van subjectieve sportverslaggeving.
Maar ja, de huidige jeugd leest niet meer zo graag een boek, geloof ik. ;)

Deze zal ongetwijfeld ergens hier al gedeeld zijn maar bij deze (nog een keer?)

Elfrink wordt hier vaak verweten te lief lievvvvv te zijn voor PSV en enkel te zeggen wat de directie hem influistert.
Denk dat dit artikel wel het tegendeel bewijst.

Spaart vooral de TD niet, en gaat in op de belachelijke situatie met de hoeveelheid aflopende contracten bij zowel het eerste als bij Jong, de transferperiodes en spaart ook de spelers en in mindere mate de trainer niet.

Elfrink wordt hier vaak verweten te lief lievvvvv te zijn voor PSV en enkel te zeggen wat de directie hem influistert.
Denk dat dit artikel wel het tegendeel bewijst.

Spaart vooral de TD niet, en gaat in op de belachelijke situatie met de hoeveelheid aflopende contracten bij zowel het eerste als bij Jong, de transferperiodes en spaart ook de spelers en in mindere mate de trainer niet.
Open deuren intrappen. Nu Tilman en Dest weer fit zijn, kan PSV zomaar het restant van de wedstrijden winnen. Een goede journalist had harde noten gekraakt na de slappe zomerwindow. Daar hebben we het kampioenschap verspeeld. Klinkt misschien wat vreemd, maar er was geen balans, teveel spelers met minder honger en een te zwakke verdediging. Is matig op ingespeeld.

Open deuren intrappen. Nu Tilman en Dest weer fit zijn, kan PSV zomaar het restant van de wedstrijden winnen. Een goede journalist had harde noten gekraakt na de slappe zomerwindow. Daar hebben we het kampioenschap verspeeld. Klinkt misschien wat vreemd, maar er was geen balans, teveel spelers met minder honger en een te zwakke verdediging. Is matig op ingespeeld.

Serieus Welt... Heb je t überhaupt gelezen?

Deze reactie onderstreept precies mn punt.
Elfrink is de gebeten hond bij een deel vd supporters. Kan t toch nooit goed doen, want het beeld wat men van hem heeft zit vastgeroest.

Elfrink is de gebeten hond bij een deel vd supporters. Kan t toch nooit goed doen.
Ik heb het gelezen. Toen dacht ik al: ‘Goh, heel Nederland heeft kritiek op PSV en nu durft Rikkert ook.’
Afgelopen zomer liep iedereen hier de polonaise want Earnie was weer cooking. Earnie was hooguit looking, maar heeft verder bijzonder matig tot zwak gehandeld. En iedere psycholoog had je kunnen vertellen dat ploegen wel vaker instorten na succes, zeker als er te weinig ververst wordt en je selectie grotendeels bestaat uit flegmatieke spelers.
Op dat moment had ik een kritisch stuk van Elfrink toegejuicht. Niet nu, nu zelfs kinderen van 4 op het schoolplein grappen maken over PSV.

• Leuk
Reactions: IPF

Elfrink is de gebeten hond bij een deel vd supporters. Kan t toch nooit goed doen, want het beeld wat men van hem heeft zit vastgeroest.
En jouw reactie met een hahaha-emoji en de vraag of ik het überhaupt gelezen heb, zegt meer over jouw minachting dan over mijn mening.

En jouw reactie met een hahaha-emoji en de vraag of ik het überhaupt gelezen heb, zegt meer over jouw minachting dan over mijn mening.

Minachting.... Manmanman...
Ik vond t grappig omdat je precies onderschreef wat ik zei. Mag dat?

En dat heb je net weer gedaan met de reactie daarvoor.
Elfrink is al langer kritisch geweest. Maar blijf vooral hangen in je frame.

Ik heb het gelezen. Toen dacht ik al: ‘Goh, heel Nederland heeft kritiek op PSV en nu durft Rikkert ook.’
Afgelopen zomer liep iedereen hier de polonaise want Earnie was weer cooking. Earnie was hooguit looking, maar heeft verder bijzonder matig tot zwak gehandeld. En iedere psycholoog had je kunnen vertellen dat ploegen wel vaker instorten na succes, zeker als er te weinig ververst wordt en je selectie grotendeels bestaat uit flegmatieke spelers.
Op dat moment had ik een kritisch stuk van Elfrink toegejuicht. Niet nu, nu zelfs kinderen van 4 op het schoolplein grappen maken over PSV.

Echte kenners op dit forum hadden in de zomer al kritiek 😎

Echte kenners op dit forum hadden in de zomer al kritiek 😎
Zo ist. 😄
Het gaat er overigens niet om wie gelijk heeft en wie niet. Achteraf is het mooi wonen. Voetbal is bij uitstek heel gevoelig voor de waan van de dag en dus uitermate opportunistisch. Ik vond echter in dezen het stuk van Elfrink vooral open deuren intrappen. Ik had het interessanter gevonden wanneer een journalist - juist nu iedereen PSV afschrijft - wat lichtpuntjes zou benoemen. Zoals ik het interessanter vond om vice versa afgelopen zomer al wat harde noten te kraken, nadat er toch niet heel erg goed geanticipeerd was op de situatie, maar de resultaten vooralsnog goed. Dat heeft weinig met frames te maken.

Zo ist. 😄
Het gaat er overigens niet om wie gelijk heeft en wie niet. Achteraf is het mooi wonen. Voetbal is bij uitstek heel gevoelig voor de waan van de dag en dus uitermate opportunistisch. Ik vond echter in dezen het stuk van Elfrink vooral open deuren intrappen. Ik had het interessanter gevonden wanneer een journalist - juist nu iedereen PSV afschrijft - wat lichtpuntjes zou benoemen. Zoals ik het interessanter vond om vice versa afgelopen zomer al wat harde noten te kraken, nadat er toch niet heel erg goed geanticipeerd was op de situatie, maar de resultaten vooralsnog goed. Dat heeft weinig met frames te maken.

Het frame is hier vaak dat hij aan de leidraad van de directie loopt en niet kritisch durft te zijn.

Als dat zo zou zijn, dan schrijft hij niet een dergelijk artikel.
Kunnen we andere meningen over hebben of dat te laat is, of te makkelijk, of wat dan ook. Maar het blijft een kritisch stuk waarbij met name de TD een flinke lading kritiek krijgt. Dat zou nooit gebeuren als de directie hem influistert wat ie moet melden.

Met dat idee wilde ik graag korte metten maken.

Het frame is hier vaak dat hij aan de leidraad van de directie loopt en niet kritisch durft te zijn.

Als dat zo zou zijn, dan schrijft hij niet een dergelijk artikel.
Kunnen we andere meningen over hebben of dat te laat is, of te makkelijk, of wat dan ook. Maar het blijft een kritisch stuk waarbij met name de TD een flinke lading kritiek krijgt. Dat zou nooit gebeuren als de directie hem influistert wat ie moet melden.

Met dat idee wilde ik graag korte metten maken.
Ow nee, dat is zeker niet mijn frame. Ik vind het gewoon niet zo’n goede journalist. Keurig binnen de lijntjes, dat wel. PSV stond er (vind ik) afgelopen zomer niet zo goed voor als het iedereen wilde laten denken, maar staat er nu ook niet zo slecht voor als de media iedereen wil laten denken. Een goede journalist kijkt soms door een andere bril. Net even buiten de kaders.

Ow nee, dat is zeker niet mijn frame. Ik vind het gewoon niet zo’n goede journalist. Keurig binnen de lijntjes, dat wel. PSV stond er (vind ik) afgelopen zomer niet zo goed voor als het iedereen wilde laten denken, maar staat er nu ook niet zo slecht voor als de media iedereen wil laten denken. Een goede journalist kijkt soms door een andere bril. Net even buiten de kaders.

Weet niet wat je van een ED mag verwachten. Het is al heel wat dat ze überhaupt iemand in dienst hebben als full time PSV watcher.

Vind hem persoonlijk niet slecht. Geen groot wonder, maar zeker niet slecht.
Hij is geen groots onderzoeksjournalist, maar dat hoeft ook niet per se. Hij komt wel met veel info over PSV, pakt ook Jong daarbij, komt met interviews van mensen in de achtergrond en heeft wel wat ingangen binnen de club. Vind hem veel nuttiger als PSV watcher dan Marco Timmer, die dit alles niet brengt en niet veel verder komt dan een persconferentie verslaan en pas de echte open deuren intrapt.
En ik vind hem behoorlijk nuancerend. Juist precies wat jij zegt te verwachten. Gaat niet lyrisch doen als het allemaal goed gaat, en gaat niet mee in enorm pessimisme als het slecht loopt.
Maar het kan dat jij dat wat scherper zou willen zien natuurlijk.

Heb n.a.v. deze discussie wat terug gekeken naar oudere artikelen van Elfrink.
Dat bevestigt wel mijn bovenstaande beeld. Kritisch was het al eerder, niet pas nu. Ook in oktober, na Sparta, wees hij op het mindere spel en dat dat niet moet gaan dooretteren.
Terugscrollen naar zomerwindow ging ff mis en was daarna scrollmoe. Maar de winterwindow was hij ook kritisch op Stewart hoe die de verdediging en spitspositie had benaderd. Wel met verzachtende omstandigheden, dus weer nuancerend. Maar wel proberend de vinger op de zere plek te leggen.

Maargoed, genoeg Elfrink ophemeling van mijn kant. Mijn endorsement is kogeltje rond.

Los van mijn mening over Elfrink van het ED, de krant die ik al sinds mijn kinderjaren lees, naast vroeger De Tijd/de Maasbode, de Volkskrant en tegenwoordig Trouw , werd ik getroffen door je opmerking over "een goede journalist".
Hadden we er maar eén op voetbalgebied in dit land. Dan was de kwestie Bosz/Makkelie na de wanvertoning van laatstgenoemde tijdens PSV -Sparta en de "afwerking" van deze affaire door Zeist eens door een andere bril bekeken dan wat het huidige papegaaien gezelschap nu heeft gedaan.

Ik heb zware vermoedens dat elfrink en timmer met iemand uit psv leiding in een appgroep zitten, gezien hun steeds op hetzelfde tijdstip “positieve” nieuws over PSV. Het is niet hoe ik journalistiek heb bedreven / zou bedrijven, niet mijn stijl. Thijs Slegers (rust in vrede) en Jeroen Kapteijns vind ik een stuk onafhankelijker.

Terug
Bovenaan Onderaan