Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Het gaat altijd meer over de club die succes heeft. Lijkt me logischIk zie toch wel wat kentering in de media. Het gaat nu over PSV….en dan pas de rest.
Nou nee hoor. Ajax en Hilversum zijn zo aan elkaar geketend door de decennia heen, daar kunnen Antenor en ik wel uren over uitweiden.Het gaat altijd meer over de club die succes heeft. Lijkt me logisch
Zoiets hangt samen met hoe succesvol een club is. Ajax heeft ook een periode goed gepresteerd en dan krijg je meer aandacht en nu is dat Psv. Wij hebben jarenlang enorm lopen klooien qua voetbal met her en der een bekersuccesje. Wat valt er verder dan te melden?Nou nee hoor. Ajax en Hilversum zijn zo aan elkaar geketend door de decennia heen, daar kunnen Antenor en ik wel uren over uitweiden.
Het lijkt wel iets te normaliseren, vermoedelijk door sociale media.
Daar kan ik wel een boek over schrijven met zowel hilarische als nog veel meer schrijnende voorbeelden van subjectieve sportverslaggeving.Nou nee hoor. Ajax en Hilversum zijn zo aan elkaar geketend door de decennia heen, daar kunnen Antenor en ik wel uren over uitweiden.
Het lijkt wel iets te normaliseren, vermoedelijk door sociale media.
Open deuren intrappen. Nu Tilman en Dest weer fit zijn, kan PSV zomaar het restant van de wedstrijden winnen. Een goede journalist had harde noten gekraakt na de slappe zomerwindow. Daar hebben we het kampioenschap verspeeld. Klinkt misschien wat vreemd, maar er was geen balans, teveel spelers met minder honger en een te zwakke verdediging. Is matig op ingespeeld.Elfrink wordt hier vaak verweten telieflievvvvv te zijn voor PSV en enkel te zeggen wat de directie hem influistert.
Denk dat dit artikel wel het tegendeel bewijst.
![]()
Bij het ingedutte PSV zijn de zere plekken makkelijk aan te wijzen, maar de club predikt rust om een nieuw fiasco te voorkomen
Na het mislopen van de titel van 2025 rest PSV de komende zeven weken nog maar één ding. Om een volgend klaterend debacle te voorkomen, moet de tweede plek in de eredivisie veilig worden gesteld. Lukt dat, dan verloopt het zwartepieten over het vorige week definitief verspeelde kampioenschap...www.ed.nl
Spaart vooral de TD niet, en gaat in op de belachelijke situatie met de hoeveelheid aflopende contracten bij zowel het eerste als bij Jong, de transferperiodes en spaart ook de spelers en in mindere mate de trainer niet.
Open deuren intrappen. Nu Tilman en Dest weer fit zijn, kan PSV zomaar het restant van de wedstrijden winnen. Een goede journalist had harde noten gekraakt na de slappe zomerwindow. Daar hebben we het kampioenschap verspeeld. Klinkt misschien wat vreemd, maar er was geen balans, teveel spelers met minder honger en een te zwakke verdediging. Is matig op ingespeeld.
Ik heb het gelezen. Toen dacht ik al: ‘Goh, heel Nederland heeft kritiek op PSV en nu durft Rikkert ook.’Serieus Welt... Heb je t überhaupt gelezen?
Deze reactie onderstreept precies mn punt.
Elfrink is de gebeten hond bij een deel vd supporters. Kan t toch nooit goed doen.
En jouw reactie met een hahaha-emoji en de vraag of ik het überhaupt gelezen heb, zegt meer over jouw minachting dan over mijn mening.Serieus Welt... Heb je t überhaupt gelezen?
Deze reactie onderstreept precies mn punt.
Elfrink is de gebeten hond bij een deel vd supporters. Kan t toch nooit goed doen, want het beeld wat men van hem heeft zit vastgeroest.
En jouw reactie met een hahaha-emoji en de vraag of ik het überhaupt gelezen heb, zegt meer over jouw minachting dan over mijn mening.
Ik heb het gelezen. Toen dacht ik al: ‘Goh, heel Nederland heeft kritiek op PSV en nu durft Rikkert ook.’
Afgelopen zomer liep iedereen hier de polonaise want Earnie was weer cooking. Earnie was hooguit looking, maar heeft verder bijzonder matig tot zwak gehandeld. En iedere psycholoog had je kunnen vertellen dat ploegen wel vaker instorten na succes, zeker als er te weinig ververst wordt en je selectie grotendeels bestaat uit flegmatieke spelers.
Op dat moment had ik een kritisch stuk van Elfrink toegejuicht. Niet nu, nu zelfs kinderen van 4 op het schoolplein grappen maken over PSV.
Zo ist.Echte kenners op dit forum hadden in de zomer al kritiek![]()
Zo ist.
Het gaat er overigens niet om wie gelijk heeft en wie niet. Achteraf is het mooi wonen. Voetbal is bij uitstek heel gevoelig voor de waan van de dag en dus uitermate opportunistisch. Ik vond echter in dezen het stuk van Elfrink vooral open deuren intrappen. Ik had het interessanter gevonden wanneer een journalist - juist nu iedereen PSV afschrijft - wat lichtpuntjes zou benoemen. Zoals ik het interessanter vond om vice versa afgelopen zomer al wat harde noten te kraken, nadat er toch niet heel erg goed geanticipeerd was op de situatie, maar de resultaten vooralsnog goed. Dat heeft weinig met frames te maken.
Ow nee, dat is zeker niet mijn frame. Ik vind het gewoon niet zo’n goede journalist. Keurig binnen de lijntjes, dat wel. PSV stond er (vind ik) afgelopen zomer niet zo goed voor als het iedereen wilde laten denken, maar staat er nu ook niet zo slecht voor als de media iedereen wil laten denken. Een goede journalist kijkt soms door een andere bril. Net even buiten de kaders.Het frame is hier vaak dat hij aan de leidraad van de directie loopt en niet kritisch durft te zijn.
Als dat zo zou zijn, dan schrijft hij niet een dergelijk artikel.
Kunnen we andere meningen over hebben of dat te laat is, of te makkelijk, of wat dan ook. Maar het blijft een kritisch stuk waarbij met name de TD een flinke lading kritiek krijgt. Dat zou nooit gebeuren als de directie hem influistert wat ie moet melden.
Met dat idee wilde ik graag korte metten maken.
Ow nee, dat is zeker niet mijn frame. Ik vind het gewoon niet zo’n goede journalist. Keurig binnen de lijntjes, dat wel. PSV stond er (vind ik) afgelopen zomer niet zo goed voor als het iedereen wilde laten denken, maar staat er nu ook niet zo slecht voor als de media iedereen wil laten denken. Een goede journalist kijkt soms door een andere bril. Net even buiten de kaders.
Los van mijn mening over Elfrink van het ED, de krant die ik al sinds mijn kinderjaren lees, naast vroeger De Tijd/de Maasbode, de Volkskrant en tegenwoordig Trouw , werd ik getroffen door je opmerking over "een goede journalist".Ow nee, dat is zeker niet mijn frame. Ik vind het gewoon niet zo’n goede journalist. Keurig binnen de lijntjes, dat wel. PSV stond er (vind ik) afgelopen zomer niet zo goed voor als het iedereen wilde laten denken, maar staat er nu ook niet zo slecht voor als de media iedereen wil laten denken. Een goede journalist kijkt soms door een andere bril. Net even buiten de kaders.
Ik zie Elfrink ook niet als journalist. Elfrink is en was een clubwatcher. Los van of ie daarin goed is of niet is dat wat ie is wat mij betreft. Niets meer of minderOw nee, dat is zeker niet mijn frame. Ik vind het gewoon niet zo’n goede journalist.