PSV - Fortuna Sittard | Woensdag 15 december | Eindstand: 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hehe. Eigenlijk wil ik én én, maar als ik dan toch moet kiezen (en onze selectie geen serie van meerdere goede wedstrijdjes achter elkaar neer kan zetten) dan graag alles op de competitie.
Onzin. De beker is al met al toch een prijs. En hoe je het ook bekijkt, landskampioen worden is sowieso moeilijker dan een paar jaar terug, dus dan is de beker verwaarlozen wel hooghartig.
 
Onzin. De beker is al met al toch een prijs. En hoe je het ook bekijkt, landskampioen worden is sowieso moeilijker dan een paar jaar terug, dus dan is de beker verwaarlozen wel hooghartig.
De beker heeft me nooit geboeid. Bijna net zo nietszeggend als de fruitschaal. Heeft totaal geen allure in Nederland, itt de FA Cup in Engeland. Vind het meer een leuke kans voor ploegen die eigenlijk nooit kampioen worden om toch een keer iets te winnen. Voor de Heerenveens, Utrechts, Groningens en Twentes van deze wereld.
 
Onzin. De beker is al met al toch een prijs. En hoe je het ook bekijkt, landskampioen worden is sowieso moeilijker dan een paar jaar terug, dus dan is de beker verwaarlozen wel hooghartig.
Wel directe plaatsing Europa League of is dat niet meer?
 
De beker heeft me nooit geboeid. Bijna net zo nietszeggend als de fruitschaal. Heeft totaal geen allure in Nederland, itt de FA Cup in Engeland. Vind het meer een leuke kans voor ploegen die eigenlijk nooit kampioen worden om toch een keer iets te winnen. Voor de Heerenveens, Utrechts, Groningens en Twentes van deze wereld.
Ik herken wat je zegt, voelde het ook lang zo, en deels heb je er gelijk in.
Maar met Mikasa ben ik van mening dat we niet zo hooghartig meer neer mogen kijken op bekerwinst.
En nu er voortaan nog maar 1 titel per 10 jaar voor ons is weggelegd - hopelijk in 2022 - ;) , moeten wij ons scharen in jouw rijtje clubs, ook al zijn die niet helemaal van het niveau van de subtoppers PSV en Feijenoord.
Er is een nieuwe realiteit als het gaat om budgetten en dus om kampioenskansen.
Daar moeten we helaas aan wennen.
 
Ik herken wat je zegt, voelde het ook lang zo, en deels heb je er gelijk in.
Maar met Mikasa ben ik van mening dat we niet zo hooghartig meer neer mogen kijken op bekerwinst.
En nu er voortaan nog maar 1 titel per 10 jaar voor ons is weggelegd - hopelijk in 2022 - ;) , moeten wij ons scharen in jouw rijtje clubs, ook al zijn die niet helemaal van het niveau van de subtoppers PSV en Feijenoord.
Er is een nieuwe realiteit als het gaat om budgetten en dus om kampioenskansen.
Daar moeten we helaas aan wennen.
Toch denk ik, als we een tijdje 2 CL-tickets hebben, meer kans maken om vaker kampioen te worden, omdat we domweg meer geld binnenkrijgen. + ik denk dat er weer heel wat talent rondloopt in de PSV-jeugd. (die het 1e kunnen halen)
 
Toch denk ik, als we een tijdje 2 CL-tickets hebben, meer kans maken om vaker kampioen te worden, omdat we domweg meer geld binnenkrijgen. + ik denk dat er weer heel wat talent rondloopt in de PSV-jeugd. (die het 1e kunnen halen)
Ik help het je hopen want ik was erg gehecht aan "eens per jaar wordt PSV kampioen , dat gaan we ieder jaar weer over doen..." ;)
Maar eerst zien of dat 2e CL ticket er komt. En in de tussentijd de KNVB beker niet zomaar als tweederangs prijs beschouwen.
 
De ene wedstrijd die er tussen zit dit jaar. als ze dat al niet meer aankunnen stop dan maar met voetballen. Gewoon je sterkste elf opstellen
 
Eigenlijk bizar hoe weinig we dat ding hebben gewonnen

Vind ik ook. Al bijna fucking 10 jaar geleden voor het laatst gewonnen. Schande eigenlijk. Ook echt altijd van die merkwaardige uitschakeling zoals RKC thuis of Roda uit.

Schmidt neemt het wel serieus. Vorig jaar in de kwartfinale uitgeschakeld uit tegen Ajax. Soms moet je ook geluk hebben met de loting. Maar dan moet je je niet laten verrassen tegen Fortuna bijvoorbeeld morgen.

Hopelijk krijgt Johan Bakayoko de kans. Hele grote talent.
 
Hopelijk krijgt Johan Bakayoko de kans. Hele grote tatalent.
En dan Bruma op de bank? Ben benieuwd of Schmidt naar je luistert. Moet bekennen dat ik nooit naar Jong PSV kijk, maar van wat ik hier weleens oppik, zou dit een goede wedstrijd zijn om spelers als hem te testen.
 
En dan Bruma op de bank? Ben benieuwd of Schmidt naar je luistert. Moet bekennen dat ik nooit naar Jong PSV kijk, maar van wat ik hier weleens oppik, zou dit een goede wedstrijd zijn om spelers als hem te testen.
Mag van mij bij een comfortabele voorsprong, maar gewoon starten met ervaren A-spelers. Laten we de tegenstander geen hoop geven op de zeker bij PSV zo welbekende 'bekerstunt'.
 
Het is raar dat de beker in andere landen als serieuze prijs wordt gezien en in Nederland niet.
De enige manier om dat te veranderen is door zelf de prijs eerst serieus te nemen. Dus gewoon starten met de A spelers en hooguit roeleren met een Vertessen, Obispo e.d.

Jeugd en andere selectie spelers krijgen pas speeltijd als er een goede voorsprong is.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
B-selectie opstellen. Moet er niet aan denken dat we na de winterstop nog een bekerwedstrijd moeten afwerken, althans niet met de dragende spelers.

Er is een kans dat we kampioen worden. Toegegeven, die kans is miniem. Maar er is een kans; Ajax heeft een veel betere selectie, maar het is ook wel duidelijk dat de koppies bij de CL zijn. Ten Hag wil ook weg, het zou zo maar een beetje kunnen gaan rommelen. Ik schat die kans heel laag in, eerlijk gezegd denk ik dat Ajax na de winterstop vrijwel niets meer weggeeft - en bovendien in de winter de geldbuidel nog eens opentrekt. Maar je moet toch elke strohalm vastgrijpen..Feyenoord gaat punten verliezen bij de eerste de beste blessuregolf, die nu eenmaal onvermijdelijk is.

Dus waarom nog kans op blessures of overbelasting lopen voor een prijs die niks waard is? Ik ga in ieder geval niet naar Stratumseind voor een dennenappel.
 
B-selectie opstellen. Moet er niet aan denken dat we na de winterstop nog een bekerwedstrijd moeten afwerken, althans niet met de dragende spelers.

Er is een kans dat we kampioen worden. Toegegeven, die kans is miniem. Maar er is een kans; Ajax heeft een veel betere selectie, maar het is ook wel duidelijk dat de koppies bij de CL zijn. Ten Hag wil ook weg, het zou zo maar een beetje kunnen gaan rommelen. Ik schat die kans heel laag in, eerlijk gezegd denk ik dat Ajax na de winterstop vrijwel niets meer weggeeft - en bovendien in de winter de geldbuidel nog eens opentrekt. Maar je moet toch elke strohalm vastgrijpen..Feyenoord gaat punten verliezen bij de eerste de beste blessuregolf, die nu eenmaal onvermijdelijk is.

Dus waarom nog kans op blessures of overbelasting lopen voor een prijs die niks waard is? Ik ga in ieder geval niet naar Stratumseind voor een dennenappel.
Iets zegt me dat je hier verstandige taal uitslaat.
Al vierden we bekerwinst nooit op het Stratumseind, hooguit de laatste keer naast het stadion met toch nog een paar duizend man.

Zo haalden we de titel in 1997 door de verrassende aankoop van Gilles de Bilde nadat we uitgeschakeld waren in de beker door AZ en in de EC II door Brann Bergen.
Alles op de competitie bleek doorslaggevend voor ons.

Maar dan wil ik tegenwerpen;
Onze kans nu is miniem zeg je zelf en de beker winnen is een prijs.
Die bovendien Europa League deelname (vrijwel?) zeker stelt.
Een extra duel tegen b.v. amateurs van Excelsior Maassluis kan ons de kop niet kosten.
Ik wil niet weer een rotavond als ik straks het duel ga zitten bekijken.

Dus ja, wat is wijsheid?
Inzetten op het winnen van de double dan maar? ;)
 
Iets zegt me dat je hier verstandige taal uitslaat.
Al vierden we bekerwinst nooit op het Stratumseind, hooguit de laatste keer naast het stadion met toch nog een paar duizend man.

Zo haalden we de titel in 1997 door de verrassende aankoop van Gilles de Bilde nadat we uitgeschakeld waren in de beker door AZ en in de EC II door Brann Bergen.
Alles op de competitie bleek doorslaggevend voor ons.

Maar dan wil ik tegenwerpen;
Onze kans nu is miniem zeg je zelf en de beker winnen is een prijs.
Die bovendien Europa League deelname (vrijwel?) zeker stelt.
Een extra duel tegen b.v. amateurs van Excelsior Maassluis kan ons de kop niet kosten.
Ik wil niet weer een rotavond als ik straks het duel ga zitten bekijken.

Dus ja, wat is wijsheid?
Inzetten op het winnen van de double dan maar? ;)

Pff, de triple natuurlijk!
 
Iets zegt me dat je hier verstandige taal uitslaat.
Al vierden we bekerwinst nooit op het Stratumseind, hooguit de laatste keer naast het stadion met toch nog een paar duizend man.

Zo haalden we de titel in 1997 door de verrassende aankoop van Gilles de Bilde nadat we uitgeschakeld waren in de beker door AZ en in de EC II door Brann Bergen.
Alles op de competitie bleek doorslaggevend voor ons.

Maar dan wil ik tegenwerpen;
Onze kans nu is miniem zeg je zelf en de beker winnen is een prijs.
Die bovendien Europa League deelname (vrijwel?) zeker stelt.
Een extra duel tegen b.v. amateurs van Excelsior Maassluis kan ons de kop niet kosten.
Ik wil niet weer een rotavond als ik straks het duel ga zitten bekijken.

Dus ja, wat is wijsheid?
Inzetten op het winnen van de double dan maar? ;)

Ik denk dat juist een wedstrijd tegen de amateurs van Excelsior Maassluis ons de kop kan kosten. Eén lompe schop tegen de enkel van Gakpo - ik moet er niet aan denken.

Maar goed, inderdaad - wat is wijsheid...

Toch nog één argument: we winnen dat ding toch bijna nooit, dat zegt toch ook iets?
 
Ik denk dat juist een wedstrijd tegen de amateurs van Excelsior Maassluis ons de kop kan kosten. Eén lompe schop tegen de enkel van Gakpo - ik moet er niet aan denken.

Maar goed, inderdaad - wat is wijsheid...

Toch nog één argument: we winnen dat ding toch bijna nooit, dat zegt toch ook iets?
Dan is hij natuurlijk ook jaren niet serieus genomen door Cocu en van Bommel.

Vorig jaar zag je dat Schmidt dat wel deed en loot je onverhoopt Ajax. Die kan je dan verliezen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan