PSV - Fortuna Sittard | Woensdag 15 december | Eindstand: 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Fortuna thuis in de beker, 2x eerder gespeeld

in '76-'77 toen we in de 1/16 finale met 1-0 wonnen en in '98-'99 toen we in de 1/2 finale 1-3 :)oops:) de boot in gingen.

Overigens hebben we in de beker nimmer uit gespeeld tegen deze tegenstander. Tijd om revanche te nemen voor de schandelijke 1-3 (Antenor, nog bijzonderheden aangaande die wedstrijd geheugen van t forum?).

4-0 naar huis sturen die gasten.
 
Ik ben normaal gesproken nooit negatief over onze kansen, maar dit is zo'n typische bekerwedstrijd. De laatste jaren heb ik er hier iets te veel van meegemaakt.
Nee, het mag / zou niet moeten / kan niet etc. etc. En toch, en toch.

Een hele magere 1 - 0 dan maar.
 
Ja dat heb je wel een punt. Ik baal gewoon van het oeverloze gebrei zonder kansen. Iets opportunistischer met hoge voorzetten en meer mensen in de zestien mag van mij wel. Wat zou jij voorstellen in plaats van hoge backs?
En daar ben ik het dan gewoon weer helemaal mee eens. Ik denk dat de opstelling niet per se uitmaakt, maar wel de kwaliteiten van de spelers en de intentie van spelen. Belangrijk lijken mij:
  • zoveel mogelijk naar voren spelen
  • mensen in de 16, bij voorkeur ook een kopsterke
  • snel handelen, dus een goede basistechniek en inzicht
  • niet zoveel in de trechter spelen, wat nu wel gebeurt. Als het lukt is het mooi, maar 9 van 10 keer is het daar veel te druk
 
Fortuna thuis in de beker, 2x eerder gespeeld

in '76-'77 toen we in de 1/16 finale met 1-0 wonnen en in '98-'99 toen we in de 1/2 finale 1-3 :)oops:) de boot in gingen.

Overigens hebben we in de beker nimmer uit gespeeld tegen deze tegenstander. Tijd om revanche te nemen voor de schandelijke 1-3 (Antenor, nog bijzonderheden aangaande die wedstrijd geheugen van t forum?).

4-0 naar huis sturen die gasten.
Dit hoort nog bij mijn lange termijn geheugen wat nog steeds erg goed werkt ;), maar waar ik maar een klein laatje heb ingeruimd voor negatieve ervaringen.
De meeste ruimte wordt in beslag genomen door de enorme bulk aan successen van de Philips Sport Vereniging die ik deze maand 66 jaar geleden voor het eerst in het echt zag
in het Philips Sportpark. Daarover uitweiden zal ik hier en nu niet doen.
Om je vraag te beantwoorden; ik herinner me weinig van dat duel, behalve dat het een afgang werd na een 1-0 voorsprong en dat ene Mark van Bommel bij de vijand meedeed.
Veel meer zou ik je kunnen zeggen over het wonder van Utrecht in datzelfde jaar , ik schat een maand later.
Voor woensdag denk ik wel aan winnen, maar waarschijnlijk niet veel makkelijker dan gisteren. Al hoop ik niet op een eerste helft met evenveel ergernis. Wat was ik kwaad tot aan
de geweldige slotfase.
Voor de afwisseling graag drie benutte kansen in het eerste half uur woensdagavond. Dat kijkt rustiger.
 
Bouma deed ook mee bij Fortuna. Maakte zelfs een goal.
Ik was erbij als klein mannetje, maar mijn held Luc Nilis gaf niet thuis.
Nilis.. de beste speler die ik bij psv heb meegemaakt.. niet alleen beste spits.. beste speler..
 
Nilis.. de beste speler die ik bij psv heb meegemaakt.. niet alleen beste spits.. beste speler..
Held! Eeuwige held!! Ik ben nog met euro 2000 naar België-Italië geweest speciaal voor hem. Zit hij op de bank…..maaaarrr daar zit ik dan vlakbij de dugout met een psv shirt aan. Hij gaat na een uur warmlopen en ik sta als enige op en begin zijn lied te zingen! Toen heb ik een arm op mijn schouder gekregen.
 
En daar ben ik het dan gewoon weer helemaal mee eens. Ik denk dat de opstelling niet per se uitmaakt, maar wel de kwaliteiten van de spelers en de intentie van spelen. Belangrijk lijken mij:
  • zoveel mogelijk naar voren spelen
  • mensen in de 16, bij voorkeur ook een kopsterke
  • snel handelen, dus een goede basistechniek en inzicht
  • niet zoveel in de trechter spelen, wat nu wel gebeurt. Als het lukt is het mooi, maar 9 van 10 keer is het daar veel te druk
Keertje gek doen 3-2-3-2

Mvogo
Teze-Ramalho-Boscagli of Obispo
Sangare-Guti
Vertessen - Gotze - Gakpo
Vinicius-Romero

Bal hoog in de pot gooien.
 
Is dat niet hetzelfde jaar dat we met 6-4 in Sittard op ons kloten kregen?
Ja , dat klopt.
Maar is het niet veel leuker om van dat seizoen te onthouden dat Sir Bobby Robson een paar weken na dat drama in de kleedkamer in de Galgenwaard de volgende grap kon uithalen;
roepend om stilte, mobieltje aan het oor,;
"Quiet please, it's the Pope who wants to congratulate us with this miracle." ;)
 
Beker? Met je onder 13-team aantreden zodat je zeker weet dat je eruit ligt en je a-selectie zich volledig richt op de competitie. 2 keer winnen is een must.
 
Beloof je dan dat je niet gaat zeuren op het forum dat het een schande is dat we er met 0-4 vanaf gaan?
Hehe. Eigenlijk wil ik én én, maar als ik dan toch moet kiezen (en onze selectie geen serie van meerdere goede wedstrijdjes achter elkaar neer kan zetten) dan graag alles op de competitie.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan