PSV - Feyenoord | Zondag 4 augustus | Eindstand: 4-4. Feyenoord wns

Status
Je kunt niet meer reageren.
Benitez had anderzijds wel een fabelachtige redding in de wedstrijd.

Verder verlies je de wedstrijd hier inderdaad met name dankzij de verdediging (en dan in het bijzonder Oppegard), en dat een keeper die al niet meer op het veld had mogen staan kan schitteren in de penaltyserie is ook zuur. Of het dan uberhaupt tot penalty's was gekomen is ook de vraag...
Feyenoord mocht sowieso deze wedstrijd spelen omdat ze in de Kuip ook al met 11 man mochten blijven staan terwijl het een penalty en een 2e gele was.

Ik zie het totaal anders. Ik heb dan wel alleen de samenvatting kunnen kijken zojuist. We missen een halve verdediging en moeten ons middenveld uit elkaar halen. Lang is ook nog niet op top niveau. Met dat elftal maak je er 4 tegen Feyenoord waarvan 3 prima goals. Die aankopen komen wel, ze zijn niet gek. Dus als dat op orde is hebben we weer een echt goed elftal staan. Jammer van de fruitschaal. Maar voor mij persoonlijk zegt het al genoeg dat psv 4x achter elkaar in de wedstrijd staat en ik er 0 van live gezien heb😂

Toch had ik verwacht dat we verder waren. Dat we door konden groeien na vorig seizoen. Schouten naar achter halen is een noodkreet, maar met goede middenvelders als Saibari en Tilman zou dat geen groot probleem moeten zijn. Die speelden echter niet best. Lang is nog niet fit genoeg, ook niet in zijn hoofd. Na 15 minuten liep hij erbij alsof hij de marathon gelopen had. De nieuwelingen leken onwennig en maakten veel fouten. Ook van hen had ik meer verwacht (maar niet op basis van de voorbereiding). Ik heb het wedstrijdprogramma nog niet bekeken, maar ik hoop dat we tegen de “kleintjes” beginnen.
We beginnen tegen de "kleintjes" en daarin schuilt ook net het gevaar. :cautious:

10 aug 202421:00 uurPSV - RKC WaalwijkEredivisie
18 aug 202412:15 uurHeracles Almelo - PSVEredivisie
24 aug 202420:00 uurAlmere City FC - PSVEredivisie
1 sep 202416:45 uurPSV - Go Ahead EaglesEredivisie
14 sep 202421:00 uurPSV - N.E.C.Eredivisie
22 sep 202416:45 uurFortuna Sittard - PSVEredivisie
28 sep 202421:00 uurWillem II - PSVEredivisie
5 okt 202420:00 uurPSV - Sparta RotterdamEredivisie

We beginnen tegen de "kleintjes" en daarin schuilt ook net het gevaar. :cautious:

De competitie wordt vaak beslist in de eerste maanden na de winterstop. Maar meteen tegen een forse achterstand aanlopen is nooit fijn.

Ja, voor je het weet roept een of andere clubicoon iets over inspeelpotjes

Waarom kreeg Wellenreuter geen 2de gele kaart bij het veroorzaken van de penalty? Exact dezelfde overtreding als Benitez die er wel geel voor kreeg.

100x liever dit dan het schema dat Ajax vorig jaar had. Als je nu in het begin niet in vorm bent, kun je de schade nog beperkt houden. Ben je wel in vorm, dan win je je eerste 8 potjes gemakkelijk en tank je vertrouwen voor de topwedstrijden.
Ajax in belabberde vorm moest achtereenvolgens tegen Twente (u), Feyenoord (t), AZ (t), Utrecht (u) en PSV (u). Dan krijg je niet de kans om je vertrouwen op te poetsen en lig je op een onoverbrugbare achterstand.

Waarom kreeg Wellenreuter geen 2de gele kaart bij het veroorzaken van de penalty? Exact dezelfde overtreding als Benitez die er wel geel voor kreeg.
Waarom kreeg Lang in de Kuip geen pingel en Wieffer geen 2e geel? You win some, you lose some. In het geval van Feyenoord en de arbitrage: you win some.

De competitie wordt vaak beslist in de eerste maanden na de winterstop. Maar meteen tegen een forse achterstand aanlopen is nooit fijn.
De punten van de eerste wedstrijden zijn net zo belangrijk als de punten na de winterstop.
Dus de competitie kan ook al min of meer beslist zijn na zo'n 10 wedstrijden.

Feyenoord mocht sowieso deze wedstrijd spelen omdat ze in de Kuip ook al met 11 man mochten blijven staan terwijl het een penalty en een 2e gele was.
Nee hoor, volgens mij is het zo dat asl de kampioen ook de beker wint, de nr 2 van de competitie de Supercup speelt, en dat was....... Feyenoord

Heeft dat niet te maken met het feit dat er wel of geen ander spelers meer zijn. Benitez was de laatste man, dus geel, Wellenreuter niet???
Dat zei ik hier ook. Totdat ik de herhaling zag, als je zo op het middenveld een speler torpedeert, krijg je ook gewoon geel.

Ik vond verder de scheidsrechter vrij goed fluiten.
Op voorhand zie ik zowel Twente, Feyenoord en Ajax als concurrent. Half september maareens kijken hoe een en ander er voorstaat bij ons en hunnie. Daarnaast zal vast weer een darkhorse opduiken die in de 2e helft wegzakt.
En AZ dan?
Na 15 minuten liep hij erbij alsof hij de marathon gelopen had.
Nou, dat viel mij ook op. Hij stond te hijgen als een paard.

Poe, me zelden zo geërgerd tijdens een wijsheid. Tot de 1-1 niks aan de hand. PSV speelde prima. Vervolgens geeft Oppegard zo’n makkelijke penalty weg en toen werd het elke aanval billenknijpen.

Het bijzondere was dat de meeste gevaarlijke Feyenoord aanvallen van de kant van Teze kwamen. Balen die voor de pot langsgespeeld werden en waar dan niet goed op gereageerd werd. Met als toppunt het overstapje van Flamingo.

Maar goed, in de omschakeling leek het hele team niet goed te staan en waren het niet alleen de verdedigers. Ik denk dat Boscagli enorm gemist werd.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan