PSV - Feyenoord | Zondag 4 augustus | Eindstand: 4-4. Feyenoord wns

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
yzEytnV.png

kMBw0V9.png

Heerlijk, het clubvoetbal gaat weer beginnen. Dat hele EK kon me echt gestolen worden eigenlijk.

Noa Lang kan weer minuten maken en een paar nieuwe jongens erbij als Driewech en Flamingo. Leuk Leuk!
Yesss en heerlijk de Champions league spelen met Mauro jr, Oppegard en Teze als enige backs. zin an! (omdat ze aangegeven hebben dat er alleen een RCV en een Rechtsbuiten bij gaat komen wanneer er niemand weggaat).

Yesss en heerlijk de Champions league spelen met Mauro jr, Oppegard en Teze als enige backs. zin an! (omdat ze aangegeven hebben dat er alleen een RCV en een Rechtsbuiten bij gaat komen wanneer er niemand weggaat).
Kan nog wel verandering in komen he. Je wil ook niet alles weggeven.

Benitez
Teze - Flamingo - Boscagli - Mauro Jr.
Schouten - Sabari - Veerman
Bakayoko - Luuk - Driewech

Zoiets?

Ik verwacht niet dat Noa Lang al gaat starten.

Benitez
Teze - Flamingo - Boscagli - Mauro Jr.
Schouten - Sabari - Veerman
Bakayoko - Luuk - Driewech

Zoiets?

Ik verwacht niet dat Noa Lang al gaat starten.
Middenveld wordt erg interessant. Til (die toch eigenlijk altijd startte en heel belangrijk was in Bosz-ball), Saibari (die volgens alle verslaggevers het meest indrukwekkend is atm) en Tillman (weergaloze voetballer) lijken om 1 plek te moeten vechten, aangezien Schouten en Veerman toch wel verzekerd zijn denk ik. Ik denk dat overigens dat Tillman op links gaat spelen als Lang niet fit is, en Driouech dan zal invallen met zijn snelheid.

Ik ben zelf overigens het meeste benieuwd naar Flamingo. Ook daar hoor je goeie verhalen over, en het is altijd leuk om fresh fish te zien. Zijn type speler is natuurlijk heerlijk voor die type spel, zeker als je ook nog eens Schouten op het middenveld hebt staan. De indribbelende RCV was vorig jaar vaak Schouten zelf, dus nu heb je hem er ook nog eens bij.

Middenveld wordt erg interessant. Til (die toch eigenlijk altijd startte en heel belangrijk was in Bosz-ball), Saibari (die volgens alle verslaggevers het meest indrukwekkend is atm) en Tillman (weergaloze voetballer) lijken om 1 plek te moeten vechten, aangezien Schouten en Veerman toch wel verzekerd zijn denk ik. Ik denk dat overigens dat Tillman op links gaat spelen als Lang niet fit is, en Driouech dan zal invallen met zijn snelheid.

Ik ben zelf overigens het meeste benieuwd naar Flamingo. Ook daar hoor je goeie verhalen over, en het is altijd leuk om fresh fish te zien. Zijn type speler is natuurlijk heerlijk voor die type spel, zeker als je ook nog eens Schouten op het middenveld hebt staan. De indribbelende RCV was vorig jaar vaak Schouten zelf, dus nu heb je hem er ook nog eens bij.
Ik denk dat PSV nog wel een middenvelder gaat verkopen. Er moet een grote verkoop plaatsvinden. Dat kan Bakayoko zijn, maar die moet je dan vrij laat in de voorbereiding nog wel gaan vervangen. Ik kan mij zo voorstellen dat ze bij PSV op een goed EK van Veerman hadden gehoopt, omdat hij op clubniveau het ideale seizoen heeft gespeeld om een stap te maken. Dan kon je het intern verder ook prima oplossen, want dan had je Schouten, Tillman, Saibari, Til, Babadi en Land nog als middenvelders. En Flamingo kan ook nog op 6 indien nodig. Maar goed, het liep anders. Veerman speelde een matig EK en Schouten juist een top EK. Het zou zomaar nog kunnen dat Schouten bij een niet te weigeren bod vertrekt (ja, als er 40m of meer op Schouten wordt geboden gaat PSV daar gewoon mee akkoord).

Saibari heeft net een opgewaardeerd contract gekregen, dus die ga je niet weer vooral op de bank zetten. Tillman is een dure jongen, dus idem. Veerman dan nu maar op de bank zetten, als hij blijft, is kapitaalvernietiging. Tillman kan zeker op links, maar het lijkt in principe de bedoeling dat Lang daar nu gewoon gaat spelen (ook een dure jongen). Het wordt voor PSV dus nog een puzzel, waarvan de oplossing nog steeds lijkt om een van de 4 kroonjuwelen op het middenveld (Tillman, Saibari, Schouten of Veerman) van de hand te doen en dan gelijk je financiele klapper te maken. Waarschijnlijk alsnog Veerman, maar het kan ook zomaar Schouten worden als de EK hype langs komt met een zak geld.

Wat Flamingo betreft ben ik benieuwd. Heeft alles wat een moderne voetballende CV of verdedigende middenvelder nodig heeft, al vond ik hem bij Utrecht vaak nog wel te lackoniek ogen. Lijkt soms iets te makkelijk te denken en is daardoor foutgevoelig. Op mentaal vlak denk ik dat er nog een hoop winst te behalen valt en hoop ik dat hij snel bijleert, want wat dat betreft vond ik hem vorig seizoen nog geen PSV niveau. Maar goed, laat Bosz dat er maar snel uitrammen bij hem.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat PSV nog wel een middenvelder gaat verkopen. Er moet een grote verkoop plaatsvinden. Dat kan Bakayoko zijn, maar die moet je dan vrij laat in de voorbereiding nog wel gaan vervangen. Ik kan mij zo voorstellen dat ze bij PSV op een goed EK van Veerman hadden gehoopt, omdat hij op clubniveau het ideale seizoen heeft gespeeld om een stap te maken. Dan kon je het intern verder ook prima oplossen, want dan had je Schouten, Tillman, Saibari, Til en Land nog als middenvelders. En Flamingo kan ook nog op 6 indien nodig. Maar goed, het liep anders. Veerman speelde een matig EK en Schouten juist een top EK. Het zou zomaar nog kunnen dat Schouten bij een niet te weigeren bod vertrekt (ja, als er 40m of meer op Schouten wordt geboden gaat PSV daar gewoon mee akkoord).
Daar ben ik ook bang voor, al hoop ik dat we iets hoger kunnen gaan zitten dan de 40. Beginnen bij 40, eindigen incl bonussen rond de 50.
Saibari heeft net een opgewaardeerd contract gekregen, dus die ga je niet weer vooral op de bank zetten. Tillman is een dure jongen, dus idem. Veerman dan nu maar op de bank zetten, als hij blijft, is kapitaalvernietiging. Het wordt voor PSV dus nog een puzzel, waarvan de oplossing nog steeds lijkt om een van de 4 kroonjuwelen op het middenveld (Tillman, Saibari, Schouten of Veerman) van de hand te doen en dan gelijk je financiele klapper te maken. Waarschijnlijk alsnog Veerman, maar het kan ook zomaar Schouten worden als de EK hype langs komt met een zak geld.
Klopt. En dan heb je nu dus nog niet eens Til genoemd, die ook gewoon erg veel heeft gespeeld vorig jaar.
Wat Flamingo betreft ben ik benieuwd. Heeft alles wat een moderne voetballende CV of verdedigende middenvelder nodig heeft, al vond ik hem bij Utrecht vaak nog wel te lackoniek ogen. Lijkt soms iets te makkelijk te denken en is daardoor foutgevoelig. Op mentaal vlak denk ik dat er nog een hoop winst te behalen valt en hoop ik dat hij snel bijleert, want wat dat betreft vond ik hem vorig seizoen nog geen PSV niveau. Maar goed, laat Bosz dat er maar snel uitrammen bij hem.
Eens. Ik verwacht wel een keer of 2 zo'n foutje bij hem, dat kan niet anders. Als je een jonger talentvol persoon koopt, dan moet je dit erbij rekenen. Hopelijk maar hij meer goed dan die paar foutjes, en gaan we hem niet verketteren als het gebeurt.

En dan zit Babadi er ook nog achter op de 10.

Daar ben ik ook bang voor, al hoop ik dat we iets hoger kunnen gaan zitten dan de 40. Beginnen bij 40, eindigen incl bonussen rond de 50.

Klopt. En dan heb je nu dus nog niet eens Til genoemd, die ook gewoon erg veel heeft gespeeld vorig jaar.

Eens. Ik verwacht wel een keer of 2 zo'n foutje bij hem, dat kan niet anders. Als je een jonger talentvol persoon koopt, dan moet je dit erbij rekenen. Hopelijk maar hij meer goed dan die paar foutjes, en gaan we hem niet verketteren als het gebeurt.
Ik hoop het ook, maar je leest bij elke topspeler van PSV die in de belangstelling staat van (grote) buitenlandse clubs weer dat we 50, 60 of 70 miljoen moeten vragen. Maar puntje bij paaltje gaat PSV vaak met 30-40 en wat eventuele bonussen/clausules wel akkoord. Andere clubs moeten wel zoveel willen bieden, en nee zeggen tegen die 40 miljoen is natuurlijk ook niet zo simpel. Je hebt ook te maken met afspraken die gemaakt zijn met de speler (iets wat PSV, wat je er ook van vindt, vaak lijkt te doen). Afspraken die vaak nodig zijn om een speler uberhaupt te hebben kunnen kopen of gemotiveerd nog een jaar te hebben kunnen behouden. Een speler een overstap naar een grote club weigeren is lastig te managen. Aan de ene kant wil je als PSV wel eens naar de Portugal-achtige bedragen voor je topspelers, maar clubs weten ook dat 40m voor PSV veel geld is en rond het transferrecord zit. Komt bij Schouten nog bij dat hij 'al' 27 is. Je krijgt geen 50m voor een 27-jarige speler die buiten een top EK (maar 1 goed toernooi spelen hoeft niet altijd wat te zeggen helaas, zie de lange lijst EK/WK hypes die het daarna nooit waarmaakten en clubs weten dit ook) slechts voor Bologna en de Eredivisie top heeft gespeeld. En zo ja, dan doet Earnie het heel goed.

Til zit, schat ik in, niet in hetzelfde salarissegment als een Tillman, Saibari en Schouten. Til heeft veel gespeeld, maar is in principe geen onbetwiste basisspeler, maar een breedtespeler. Die kun je dan ook prima behouden en zal denk ik makkelijker wedstrijden op de bank accepteren.

En dan zit Babadi er ook nog achter op de 10.
Die was ik zelfs nog vergeten in mijn lijstje. Des te meer een argument dat PSV beter vanuit het middenveld iemand kan verkopen dan Bakayoko nu de deur uit te doen en dan nog moeten zoeken naar een waardige basisspeler op RW.

Ik hoop het ook, maar je leest bij elke topspeler van PSV die in de belangstelling staat van (grote) buitenlandse clubs weer dat we 50, 60 of 70 miljoen moeten vragen. Maar puntje bij paaltje gaat PSV vaak met 30-40 en wat eventuele bonussen/clausules wel akkoord. Andere clubs moeten wel zoveel willen bieden, en nee zeggen tegen die 40 miljoen is natuurlijk ook niet zo simpel. Je hebt ook te maken met afspraken die gemaakt zijn met de speler (iets wat PSV, wat je er ook van vindt, vaak lijkt te doen). Afspraken die vaak nodig zijn om een speler uberhaupt te hebben kunnen kopen of gemotiveerd nog een jaar te hebben kunnen behouden. Een speler een overstap naar een grote club weigeren is lastig te managen. Aan de ene kant wil je als PSV wel eens naar de Portugal-achtige bedragen voor je topspelers, maar clubs weten ook dat 40m voor PSV veel geld is en rond het transferrecord zit. Komt bij Schouten nog bij dat hij 'al' 27 is. Je krijgt geen 50m voor een 27-jarige speler die buiten een top EK (maar 1 goed toernooi spelen hoeft niet altijd wat te zeggen helaas, zie de lange lijst EK/WK hypes die het daarna nooit waarmaakten en clubs weten dit ook) slechts voor Bologna en de Eredivisie top heeft gespeeld. En zo ja, dan doet Earnie het heel goed.
50 miljoen voor een 27-jarige - zeker uit de Eredivisie - is absoluut aan de hoge kant. Maar het verschil met de grote verkopen van PSV de laatste tijd, is dat die allemaal gepland waren. Cody, Sangare, Malen, Dumfries,
het was altijd al bekend dat ze zouden gaan. PSV had afspraken gemaakt, speelden hier al langer en ze hadden geen lang contract meer. Al die bedragen waren redelijk, maar niet enorm gezien de markt. Het bedrag wat dat wél was, was imo Madueke. Die was immers ongepland.

Veerman / Bakayoko zouden nu gepland zijn en hebben wellicht afspraken. Jerdy nog niet denk ik. Daarom denk ik wel dat we hoger in de boom kunnen zitten. Die jongen zit hier nog maar net.

Maar verder ben ik het best met je eens hoor, hoop is vader van de gedachte. Sowieso kijken clubs wel een beetje uit met dit soort bedragen voor Eredivisie spelers tegenwoordig, nadat er een heleboel jongens in met name de PL zijn mislukt de laatste jaren. Maar ook Kokcu ging maar voor 25 en op Hancko wordt nu ook 25-30 geboden.

Til zit, schat ik in, niet in hetzelfde salarissegment als een Tillman, Saibari en Schouten. Til heeft veel gespeeld, maar is in principe geen onbetwiste basisspeler, maar een breedtespeler. Die kun je dan ook prima behouden en zal denk ik makkelijker wedstrijden op de bank accepteren.
Dat denk ik ook, en zo zou ik het ook invullen. Maar wel hebben Bosz gezien, die gebruikt vaak een echte lopen op 10. Til kwam vaak in de rechter halfspace, waar Baka meer aan de lijn stond. Op links had je dat minder, omdat Dest juist aan de zijkant kwam en Tillman de binnenkant pakte. Dat zou je kunnen spiegelen door Saibari in de Til-rol te zetten (dan dus juist op links), met Lang die het veld breed houdt a la Baka. Dest is immers voorlopig toch nog weg. Dan moet je allen wel kijken hoe je het rechts oplost, aangezien Teze niet het beste is tegen de achterlijn, die wil je de vroege voorzet laten geven. Dan moet misschien een andere middenvelder meer doorstappen naar de rechter binnenkant, wat dan doorgeschoven moet worden met een doordekkende Flamingo/Sepp? Of juist Baka meer aan de binnenkant laten spelen, maar dan moet Teze juist wel meer naar voren.

Hmmm, genoeg te puzzelen voor Bosz in ieder geval. Ik hoop wel dat hij wat elementen gaat omgooien, want dat zul je nodig hebben om de Eredivisie nog een keer te verrassen.

Die was ik zelfs nog vergeten in mijn lijstje. Des te meer een argument dat PSV beter vanuit het middenveld iemand kan verkopen dan Bakayoko nu de deur uit te doen en dan nog moeten zoeken naar een waardige basisspeler op RW.
Eigenlijk is de verkoop van Veerman toch echt het beste qua puzzelstukjes, imo. In het verleden heeft Bosz wel vaak een aanvallende middenvelder op een backpositie gezet, en nu ook weer hebben we teveel (aanvallende) middenvelders en te weinig backies. Misschien Til op back? :drool: :drool:

Tenzij Xavi ons nog geld in het laatje gaat brengen met die idiote bedragen die ineens genoemd worden voor hem (100m). Zou kunnen dat PSV dat even af wil wachten voor ze overgaan tot een topverkoop

Tenzij Xavi ons nog geld in het laatje gaat brengen met die idiote bedragen die ineens genoemd worden voor hem (100m). Zou kunnen dat PSV dat even af wil wachten voor ze overgaan tot een topverkoop
Xavi gaat ons niks opleveren, de (naieve) afspraak van doorverkoop kan omzeild worden dmv een verhuur met verplichte optie.

Xavi gaat ons niks opleveren, de (naieve) afspraak van doorverkoop kan omzeild worden dmv een verhuur met verplichte optie.
Dan vraag ik me af waarom de Duitse media blijven volhouden dat ook wij betrokken zijn bij de onderhandelingen. Ik denk niet dat de kans heel groot is dat we geld gaan zien van Xavi, maar ook weer niet onmogelijk

Dan vraag ik me af waarom de Duitse media blijven volhouden dat ook wij betrokken zijn bij de onderhandelingen. Ik denk niet dat de kans heel groot is dat we geld gaan zien van Xavi, maar ook weer niet onmogelijk
Als Bayern per se wil kopen ipv huren + optie (omdat het bijv boekhoudkundig interessant is voor hun), dan zou dat voor ons interessant zijn. Misschien betrekken ze ons erbij om een dealtje met alle partijen te sluiten.

Maar de grootste kans is als PSG en de kopende club (Bayern/Leipzig/wie dan ook) ons gaat buitensluiten. Elk procentje is eentje weggegooid dan immers.

Als Bayern per se wil kopen ipv huren + optie (omdat het bijv boekhoudkundig interessant is voor hun), dan zou dat voor ons interessant zijn. Misschien betrekken ze ons erbij om een dealtje met alle partijen te sluiten.

Maar de grootste kans is als PSG en de kopende club (Bayern/Leipzig/wie dan ook) ons gaat buitensluiten. Elk procentje is eentje weggegooid dan immers.
Even er op terugkomen:

https://www.ed.nl/psv/waarom-psv-ge...ok-niet-ongebreideld-meer-kan-kopen~abfc6689/

Blijkbaar hoeven we niet perse te verkopen. Het gaat goed met ons cluppie

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan