PSV - FC Utrecht | Zaterdag 3 maart 2018 | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
uTcFlRS.png



Onderlinge ontmoetingen

PSV won zijn laatste 10 Eredivisie-wedstrijden tegen FC Utrecht (uit en thuis), sinds een 1-0 nederlaag in de Galgenwaard op 16 september 2012 (doelpunt Dave Bulthuis).

Utrecht heeft slechts 1 langere verliesreeks tegen een specifieke tegenstander in de Eredivisie: 14 opeenvolgende nederlagen tegen Ajax in 1976-1983.

Thuis won PSV zijn laatste 21 Eredivisie-duels met FC Utrecht, een clubrecord (15 opeenvolgende overwinningen tegen Willem II in 2002-lopend).

In totaal won PSV 41 van zijn 47 thuiswedstrijden tegen FC Utrecht in de Eredivisie en verloor slechts 1 keer (W41-G5-V1).

De enige keer dat FC Utrecht in de Eredivisie uit bij PSV won was op 25 oktober 1980. Het werd toen 2-3, met Utrechtse doelpunten van Leo van Veen, Ron de Kruyk en Gerard van der Lem.

In de Eredivisie verspeelde PSV op 16 maart 1996 voor het laatst thuis punten tegen FC Utrecht (0-0). Phillip Cocu (PSV) en Jean-Paul de Jong (FC Utrecht) speelden beiden mee voor hun huidige club die dag.

Utrecht verloor uit en thuis 65 keer van PSV in de Eredivisie, vaker dan tegen elke andere ploeg.

De laatste keer dat Utrecht in een competitiewedstrijd tweemaal scoorde tegen PSV was op 2 maart 2008. De Domstedelingen wonnen toen thuis met 3-1.

Utrecht won wel op bezoek bij PSV in de kwartfinale van de KNVB-beker op 4 februari 2016: 1-3. Huidig-PSV speler Bart Ramselaar scoorde die dag 2 keer voor Utrecht (0-1 en 0-3).

Eerder dit seizoen eindigde het duel tussen deze teams in Utrecht in een 1-7 overwinning voor PSV, een evenaring van de grootste thuisnederlaag voor Utrecht in de Eredivisie. Vijf van die 7 goals werden gemaakt door spelers die ontbreken vandaag (Lozano geschorst, Locadia (4) vertrokken naar Brighton).

Het negatieve clubrecord van Utrecht voor meeste tegengoals tegen 1 tegenstander binnen een Eredivisie-seizoen is 11, door Sparta (1972/1973) en Excelsior (1983/1984).


PSV

PSV won 21 van zijn 25 Eredivisie-duels dit seizoen en staat op 65 punten. Alleen in 1985/1986 en 2014/2015 stond PSV op 22 overwinningen na 26 speelrondes in een Eredivisie-seizoen (clubrecord).

Geen ploeg die meer dan 65 punten had na 26 Eredivisie-duels verspeelde ooit het kampioenschap (omgerekend naar 3 punten voor winst). Het record is 65 punten na 25 duels zonder kampioen te worden: Feyenoord in 1971/1972 en 1972/1973 en PSV in 2009/2010.

PSV stond in dat seizoen 1e na 25 duels met 65 punten, met 1 punt voorsprong op Twente en 7 punten op Ajax (net als dit seizoen), maar won slechts 3 van zijn laatste 9 duels (W3-G4-V2) en eindigde als 3e op respectievelijk 8 en 7 punten afstand van Twente en Ajax.

Bij winst evenaart PSV het aantal zeges van heel vorig seizoen (22).

PSV (65) heeft nog 3 doelpunten nodig om het doelpunten totaal van heel vorig Eredivisie-seizoen te evenaren (68). De Eindhovenaren kregen wel al 3 doelpunten meer tegen dan heel vorig seizoen.

PSV verspeelde 4 keer punten dit Eredivisie-seizoen, waarvan slechts 1 keer tegen een team uit de top-8: de 3-0 nederlaag bij Ajax op 10 december.

PSV is ongeslagen in 46 Eredivisie-duels op zaterdag (W35-G11-V0) sinds de 2-1 nederlaag bij Heracles op 19 september 2015, een evenaring van het clubrecord uit 1975-1978.

De laatste keer dat PSV in eigen huis verloor op zaterdag was op 29 maart 2014: 2-3 tegen FC Groningen.

PSV (W11-G1-V0) verloor als enige ploeg dit seizoen nog geen thuiswedstrijd in de Eredivisie en kreeg als enige ploeg minder dan 10 doelpunten tegen in thuisduels (8).

Dat ene gelijkspel kwam in PSV's laatste thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen (2-2). In augustus-oktober 2016 verspeelde PSV voor het laatst in opeenvolgende thuisduels punten (toen 3 op rij).

PSV maakte al 12 kopdoelpunten dit Eredivisie-seizoen, minstens 3 meer dan iedere andere ploeg. FC Utrecht (2) is het team met de minste tegengoals uit kopballen dit seizoen.

Hirving Lozano, topscorer dit Eredivisie-seizoen met 13 doelpunten, is nog steeds geschorst. PSV won dit seizoen alle 4 duels waarin Lozano ontbrak (alle competities).

Luuk de Jong scoorde 5 keer in 5 thuisduels tegen FC Utrecht in de Eredivisie.

Acht van Luuk de Jong's 9 Eredivisie-doelpunten kwamen in thuisduels, meer dan iedere andere speler dit seizoen.

Sinds zijn komst naar PSV scoorde Marco van Ginkel in elke Eredivisie-wedstrijd die hij tegen FC Utrecht speelde (3 wedstrijden, 3 doelpunten). Alleen tegen Willem II scoorde Van Ginkel vaker namens PSV (4 keer).

Van Ginkel scoorde al 8 keer uit standaardsituaties dit Eredivisie-seizoen, meer dan iedere andere speler.

Santiago Arias maakte in de laatste 2 Eredivisie-wedstrijden van PSV de openingsgoal, beiden keren met het hoofd. De laatste speler van PSV die dat in 3 opeenvolgende Eredivisie-wedstrijden deed was Luuk de Jong in september 2015.

Bart Ramselaar komt uit de jeugd van FC Utrecht en speelde 41 Eredivisie-duels (6 goals) voor de club tussen 2015 en 2016.

Hirving Lozano is geschorst. Steven Bergwijn (4), Jorrit Hendrix (4), Marco van Ginkel (4), Santiago Arias (4) en Nicolas Isimat-Marin (4) staan op scherp.


FC Utrecht

FC Utrecht kan zijn clubrecord evenaren van 5 opeenvolgende overwinningen in de Eredivisie, neergezet in november-december 2000 en geëvenaard in april-augustus 2017.

FC Utrecht is ongeslagen in zijn 8 Eredivisie-duels onder Jean-Paul de Jong (W4-G4-V0). De Jong werd de 1e Utrecht-trainer die ongeslagen bleef in zijn eerste 8 Eredivisie-duels.

Zijn voorganger Erik ten Hag had slechts 1 langere ongeslagen reeks bij de club: 10 duels van oktober 2016 tot januari 2017 (W6-G4-V0).

Eerder dit seizoen won FC Utrecht met 1-2 op bezoek bij Ajax. De club won nog nooit opeenvolgende uitduels op bezoek bij Ajax, PSV en Feyenoord.

Utrecht is ongeslagen in 3 Eredivisie-duels tegen teams uit de traditionele top-3 (W1-G2-V0). De laatste keer dat de club een langere ongeslagen reeks tegen de top-3 had was in november 2011 - maart 2012 (5 duels).

Sander van de Streek was direct betrokken bij 5 van de laatste 7 Eredivisie-doelpunten van FC Utrecht (3 goals - 2 assists). Hij heeft voor het eerst gescoord in opeenvolgende Eredivisie-duels.

Zakaria Labyad is dit Eredivisie-seizoen topscorer van FC Utrecht met 10 doelpunten.

Labyad komt uit de jeugdopleiding van PSV en speelde 45 Eredivisie-duels (8 goals) voor PSV tussen 2010 en 2012 voordat hij vertrok naar Sporting CP.

Alleen Piet Giesen (17 jaar, 35 dagen in 1962) was jonger toen hij scoorde voor PSV in de Eredivisie dan Labyad (17 jaar, 40 dagen op 18 april 2010, 2 goals tegen Groningen).

Zowel Labyad als Mark van der Maarel scoorden in de laatste 2 uitduels van FC Utrecht in de Eredivisie. Vorig seizoen scoorde 2 spelers van FC Utrecht in 3 opeenvolgende uitwedstrijden in de competitie (Sébastien Haller in augustus-september 2016 en Yassin Ayoub in februari-maart 2017).

De enige keer dat 2 spelers van FC Utrecht in dezelfde 3 opeenvolgende uitduels scoorden was in mei-september 1998, toen John de Jong en Michael Mols in opeenvolgende uitwedstrijden tegen Ajax, NAC en MVV allebei een doelpunt maakten.

Gyrano Kerk (4), Sean Klaiber (4) en Willem Janssen (4) staan op scherp.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Nóg zo'n wedstrijd als tegen Feyenoord? Of grijpt Philip terug naar zijn gebruikelijke manier van spelen?
Weer een finale, dus er zal gewonnen moeten worden.
 
Nóg zo'n wedstrijd als tegen Feyenoord? Of grijpt Philip terug naar zijn gebruikelijke manier van spelen?
Weer een finale, dus er zal gewonnen moeten worden.

Een wedstrijdje met strijd zou wel lekker zijn. Eventueel kunnen de supporters het wedden oppakken. ;)
 
We spelen thuis en thuis winnen we bijna alles dit seizoen...en als PSV weer gretig, fel, aanvallend van start gaat vanaf het eerste fluitsignaal en Utrecht bij de strot grijpt en dat minimaal een uur weet vol te houden, dan moet dat wel resulteren in een paar doelpunten....let wel, Utrecht heeft met Ayoub , Dessers, Labyad wel wat spelers om in de gaten te houden wat snelle counters betreft...met name Ayoub en Labyad vormen het creatieve hart van Utrecht...als PSV dat creatieve hart weet uit te schakelen, dan wordt het een piece of cake...! Ik voorspel op basis van het vertoonde spel en de instelling van PSV van eergisteren tegen Feyenoord een ruime overwinning op FC Utrecht : 3-1 ....Forza PSV, Viva PSV....PSV ki Jai hoh..!!!
 
We hebben van alle thuiswedstrijden pas 1 keer van Utrecht verloren (in de beker) en 1 keer gelijkgespeeld, best opvallend.
 
De Jong heeft het goed op de rit daar. Nog niet verloren geloof ik. Nu moet dan de eerste keer gaan worden, maar men mag toch wel waken voor overschatting gebaseerd op resultaten uit het verleden. Zal een moeilijke wedstrijd worden, waarbij ik verwacht dat PSV weer vervalt tot het niet verrassende spel van inzakken en inkakken, aangezien de prima wedstrijd tegen Feyenoord een verrassings-tactiek was. Blom als scheids is ook niet geweldig, maar zoals Der Jaufe al zegt is het eigenlijk allemaal niks. Vond het idee van europese scheidsrechters aanstellen wat ik laatst ergens gelezen had wel een goed idee eigenlijk.
 
De Jong heeft het goed op de rit daar. Nog niet verloren geloof ik. Nu moet dan de eerste keer gaan worden, maar men mag toch wel waken voor overschatting gebaseerd op resultaten uit het verleden. Zal een moeilijke wedstrijd worden, waarbij ik verwacht dat PSV weer vervalt tot het niet verrassende spel van inzakken en inkakken, aangezien de prima wedstrijd tegen Feyenoord een verrassings-tactiek was. Blom als scheids is ook niet geweldig, maar zoals Der Jaufe al zegt is het eigenlijk allemaal niks. Vond het idee van europese scheidsrechters aanstellen wat ik laatst ergens gelezen had wel een goed idee eigenlijk.
Ik kijk weinig buitenlands voetbal maar bij wat ik zie schrik ik ook van de blunders. In Engeland en Spanje bijvoorbeeld. Zal deels komen doordat het spelletje sneller is geworden. Hulpmiddelen zijn wat mij betret welkom. Maar dan niet door een videoscheids die zelf ingrijpt maar door aanvraag van assistentie zoals bij hockey om een beslissing te toetsen. Aangevuld met lijntechnologie (alle zijlijnen niet alleen de doellijn)
 
Ik kijk weinig buitenlands voetbal maar bij wat ik zie schrik ik ook van de blunders. In Engeland en Spanje bijvoorbeeld. Zal deels komen doordat het spelletje sneller is geworden. Hulpmiddelen zijn wat mij betret welkom. Maar dan niet door een videoscheids die zelf ingrijpt maar door aanvraag van assistentie zoals bij hockey om een beslissing te toetsen. Aangevuld met lijntechnologie (alle zijlijnen niet alleen de doellijn)

En een pistool, om spelers met ondraaglijk lijden te verlossen van hun onmenselijke pijn.
 
En doelpunten die aantoonbaar voortvloeien uit schwalbes, hands, buitenspel etc. alsnog uit de uitslag halen en de punten indien nodig herverdelen.
 
Ik kijk weinig buitenlands voetbal maar bij wat ik zie schrik ik ook van de blunders. In Engeland en Spanje bijvoorbeeld. Zal deels komen doordat het spelletje sneller is geworden. Hulpmiddelen zijn wat mij betret welkom. Maar dan niet door een videoscheids die zelf ingrijpt maar door aanvraag van assistentie zoals bij hockey om een beslissing te toetsen. Aangevuld met lijntechnologie (alle zijlijnen niet alleen de doellijn)

De videoref zou eigenlijk uitkomst moeten bieden in situaties zoals die van Lozano laatst. Higler kon het niet zien en moest afgaan op het oordeel van zijn hysterische grensrechter die op zijn beurt het shirtje vasthouden weer niet had gezien. Een videoref zou dan het geheel kunnen bekijken en kunnen zeggen, die schwalbekoningin trekt aan het shirt en grijpt naar zijn gezicht terwijl hij in de nek wordt geraakt. Geel voor Lozano, geel voor shirtje trekken en nogmaals geel voor spelbederf voor Woudenberg=rood Woudenberg; doei, Woudenberg :D
 
Als dat allemaal hier in een enkele minuut bedacht kan worden, waarom bedenken ze dit dan niet. ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan