Ik ben laat op de party, excuses.
2 dingen.
De overtreding.
Superinterpretabel. Dacht eerst echt onterecht afgekeurd. Maar na enkele herhalingen wordt duidelijk dat Benitez wordt gehinderd in het wegstompen van de bal door de arm van Boadu. Ik betwijfel of Kooij dat ook heeft gezien, maar snap zeker wel dat de VAR hem niet terugdraaide. Sterker nog, een goede VAR had de scheids nog eens laten keer wanneer die initieel het doelpunt had goedgekeurd. En dan had bijna elke scheids hem alsnog afgekeurd. Mijn inschatting.
De aftermath
Daar kon je wel heel gemakkelijk de frustraties aflezen. Wordt erg op de man gespeeld... in elke podcast en zelfs twee dagen later opent jhet AD er nog mee. Past natuurlijk lekker in het naratief dat PSV dit seizoen 'veel geluk' heeft.
De lakmoesproef die al die 'objectieve' journalisten zichzelf zouden moeten laten ondergaan is de volgende. Zou de ophef ook zo erg zijn geweest als eenzelfde goal van LDJ zou zijn afgekeurd bij laten we zeggen een 0-1 voorsprong van Twente. Daar heb ik geen particuliere inschatting voor nodig.
Geen vragen van JJvG of Jeroen. 90% van de journo's zou het hebben afgedaan met een 'hij kan hem afkeuren, binnen de 5'.
Begint natuurlijk bij Mark van Rijswijk, die in zijn vrije tijd bij Feyenoord op de tribune zit (niks mis mee) en in het heetst van de strijd zijn voorkeur niet voor zich kan houden.