PSV - AZ | Zondag 27 oktober | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Structureel wordt Noord Brabant benadeeld terwijl wij 1 van de rijkste provincies zijn.
Grootheidswaanzin hebben ze in het westen boven de rivieren maar zonder onze provincie zijn ze helemaal niks.
Onafhankelijkheid is de een redding voor Noord Brabant.

Werkt toch allemaal niet joh. Ik pleitte onlangs voor iets soortgelijks in Utrecht. Maar wanneer je volle moed campagne voor zoiets voert in een ander deel van NL - bijvoorbeeld in Limburg - dan denken ze urenlang dat je vraagt "hoe kom ik onafhankelijk in U terecht". Ik ruzie met vier feministische Limburgers. En dat was slechts Limburg; ik zal je de rest van mijn campagne door het land besparen.

Nederland is te groot voor dit soort kwesties. De culturele verschillen onoverbrugbaar. Alleen grote denkers zoals jij en ik wagen ons aan dit soort problematiek. Ik wil het woord "boreaal" verwerken in een nieuwe zin, maar mijn inspiratie is even op. Dus zeg ik: En Marche! Make Holland minus the bloody part above the rivers Great Again! Je suis Charlie, je suis VAR-yahudi, je suis KNJB.
 
VAN Boekel heeft in de 2e helft regelmatig de PSV supporters op oost geprovoceerd met zijn reacties. Belachelijk van hem om te doen en dan nog je afvragen waarom ze je negatief toezingen. Wat een sukkelaar.
 
Zijn wissels blijven, ook na zijn uitleg, belachelijk en dommig. Mitro is te zwaar en te traag en kan in zo’n wedstrijd totaal niets forceren. En 0-2 willen houden is sowieso dom en een slecht signaal naar het elftal. Gelukkig gaan dit soort coaches altijd nog harder op hun bek na hun laffe wissels dan ze zelf hadden ingeschat.
 
Tja, waar te beginnen? Ik heb gelukkig slechts flarden van de wedstrijd gezien. Eerste kwartier leek voor AZ te zijn, vervolgens komt PSV terug in de wedstrijd en golft het spel op en neer, waarbij Bruma uiteraard weer een kans volledig verprutst waardoor het uiteindelijk niet eens een schot op goal werd. Wat een miskoop is dat toch ook zeg. En dan vraag je je toch af, waarom zien wij hier op het forum, op basis van een aantal filmpjes, statistieken en carrièreverloop van Bruma direct al dat het nooit iets gaat worden met die gast, maar ziet degene die er fors voor betaald wordt deze overduidelijke indicaties niet? Dat is toch ongelooflijk?

Maar goed, PSV leek dus een beetje terug in de wedstrijd te komen (overigens weer zeer ergerlijk dat PSV kennelijk altijd terug in een wedstrijd moet komen, op de wedstrijd tegen LASK thuis na), en dan krijg je die ongelukkige rode kaart van Thomas. Tja, sec bekeken is het rood, maar je mag ook wel een beetje rekening houden met de intentie van de speler in zo'n situatie. Hij probeert echt niet het been of de voet van die middenvelder te breken, hij ging eigenlijk gewoon voor de bal maar was te laat. Waarschijnlijk omdat ie zolang uit de roulatie is geweest. Maar goed, dat verkloot natuurlijk alle hoop op een overwinning. Bleef nog een beetje kijken tot de veertigste minuut. AZ kreeg uiteraard weer de overhand, maar ik dacht die gaan met 0-0 de rust in, want daar leek het op.

Krijg ik ineens het bericht dat AZ 2x heeft gescoord. Ik dacht, wat? Hoe slecht is dat, dat je op slag van rust gewoon nog even 2x gezien wordt. Dat kan toch niet? Zoet zag er zoals gewoonlijk ook weer niet goed uit, probeerde die eerste schuiver niet met zijn voeten te stoppen maar met zijn handen :FP:, heel handig... maar toch ook opvallend was dat beide goals niet zoals verwacht vanaf de kant van Sadilek kwamen, maar juist vanaf de kant van Dumfries. Daarna heb ik even niet meer naar de stream gekeken want ik was pislink, maar was wel nog toevallig aan het kijken toen die kneus van een Svensson of all people die bal in de korte hoek langs Zoet werkt... waar Zoet stond opgesteld... Ja, sorry hoor, maar dat kan gewoon echt niet. Ook bij die 4-0 zag hij er gewoon weer slecht uit. Werkelijk iedereen ziet dat Zoet één van de zwakste schakels is, je hebt een prima lijnkeeper met goede reflexen en presence in de gelederen, maar die moet dankzij MvB notabene plaatsnemen achter Robbin fokking Ruiter :FP:

Ik ben er dus echt effe helemaal klaar mee, en dan heb ik het vooral over de directie (Gerbrands en JdJ) en MvB. Ik was al klaar met dat verschrikkelijke schijtbakkenvoetbal onder Cocu, maar nu echt helemaal onder MvB. Tegen LASK leek er in ieder geval qua intenties nog wat in te zitten, maar in de competitie gaat alles op safe, alles op de controle. De angst overheerst. Krijg je bijvoorbeeld een situatie waarbij een PSV'er de optie heeft om open te draaien en de aanval op te zoeken, draait hij terug en speelt hij terug. Flikker toch op met die laffe keuzes elke keer. Telkens voor dat oeverloze gebrei kiezen of voor de moeilijke weg. Nooit eens een de simpele optie kiezen. Soms gaat er een aanvaller diep en is er een kans om hem aan te spelen, wordt er geen gebruik van gemaakt, maar speelt men het balletje breed of terug. Hou het toch eens simpel man. Geen wonder dat PSV al zolang droog staat.

Je kunt zeggen dat ligt aan de kwaliteit van de selectie, maar laten we niet doen alsof AZ allemaal toppers in de selectie heeft. Stengs en Boadu zijn de grote uitblinkers, en voor de rest zitten er een hoop 6'jes bij. Maar daar weten ze samen wel fris, leuk en aanvallend voetbal op de mat te leggen. Je gaat mij niet wijsmaken dat dit onder de juiste trainer en na het aanstellen van een capabele TD die een broodnodige correctie uitvoert mbt de selectie ( met name de linksbackpositie en een fatsoenlijke verdediger die kan opbouwen) bij PSV niet ook mogelijk is. Of hoort het volgens onze directeur soms bij PSV om zulk walgelijk schijtbakkenvoetbal te spelen?

En dan Ibi. Die zou eigenlijk een selectiespeler moeten zijn die puur voor de luxe is gehaald, zo van, komt hij op tijd terug van zijn blessure, is het een meevaller, zo niet, dan maakt het niet uit want we hebben al speler x. Maar hij is aanvoerder gemaakt, wat om te beginnen natuurlijk het falen van het aankoopbeleid van JdJ aantoont, maar je krijgt ook een bepaalde verwachting van hem als hij tot aanvoerder wordt benoemd. Je verwacht dan dat hij een rol gaat spelen op het veld. Een maand geleden heeft hij steeds minuten gemaakt in oefenwedstrijden e.d., maar alsnog zit hij maar op de tribune. Als hij minuten kan maken in een oefenwedstrijd, waarom dan een maand later nog niet eens als invaller bij een officiële wedstrijd? Wat is daar de bedoeling? Gaan ze hem zo rustig brengen dat ie vijf jaar later nog geen invalbeurt mag maken? Hoe ga je ooit wedstrijdritme opbouwen en je lichaam wedstrijdklaar maken als je continu op die tribune zit?

Er zit genoeg potentie in PSV, maar het heeft de juiste trainer en beleidsmakers nodig om het er uit te krijgen. Onder de huidige gaat dat niet lukken.

Dat moest ik even kwijt :sneaky:
 
Laatst bewerkt:
Met Bommeltje ga je ook nooit prijzen winnen. Zo is het ook gewoon.

vrees het ook , wil zijn spelers veel te veel in een keurslijf en vast stramien laten spelen
Ik denk dat Guti gewoon een goede speler is, hij wordt alleen verkeerd gebruikt. Guti is geen 6, maar een 8. Guti moet zich kunnen richten op het creëren van kansen en het in stelling brengen van de aanvallers, dichter in de buurt van de 16 van de tegenstander. Dan kan Guti een prima speler voor ons zijn. Dat laat hij ook in het Mexicaans elftal zien. Nu is zijn kerntaak ballen afpakken, verdedigend werk en daar is Guti de speler niet voor. Op de positie waarop Guti nu speelt, komt het vooral aan op zijn zwakkere punten en komen zijn sterke punten totaal niet tot uiting.

Ik denk dat MVB dit juist wil en zijn (enige ) saaie tactiek is een gesloten blok ( ook Rosario is hierin het slachtoffer ) geen balverlies of risico's en dan hopen op enkele flitsen . Ik vrees echter dat Gutti geen echte versterking is net zoals de meeste aankopen. Ik heb het al eens aangehaald er wordt regelmatig gekankerd op Hendrix en Rosario en Viergever doch hun plaatsvervangers doen het gewoon niks beter integendeel.
 
Doen wij in Albuquerque ietsje groter:

Bekijk bijlage 1558
Zo krijg jij wel veel overeenkomsten met Walter White. Kom je ook uit het onderwijs?
Ik denk dat Guti gewoon een goede speler is, hij wordt alleen verkeerd gebruikt. Guti is geen 6, maar een 8. Guti moet zich kunnen richten op het creëren van kansen en het in stelling brengen van de aanvallers, dichter in de buurt van de 16 van de tegenstander. Dan kan Guti een prima speler voor ons zijn. Dat laat hij ook in het Mexicaans elftal zien. Nu is zijn kerntaak ballen afpakken, verdedigend werk en daar is Guti de speler niet voor. Op de positie waarop Guti nu speelt, komt het vooral aan op zijn zwakkere punten en komen zijn sterke punten totaal niet tot uiting.
Een 8 speelt in het systeem van PSV naast de 6 - als twee controlerende middenvelders. Een 8 zou naast de 10 spelen in een 4-3-3 met de punt naar achteren - maar Guti heeft als 10 al laten zien dat hij dichtbij de 16 ook niet echt uit de voeten kan. Ik zou niet weten waarom hij dat als 8 in zo'n systeem wel zou kunnen. Hij is gewoon te traag, en in het moderne voetbal moet iedere speler ook kunnen verdedigen. Maar goed, voorafgaande aan de laatste twee wedstrijden meende ik juist iets van vooruitgang te bespeuren, daar hou ik me vooralsnog aan vast.
Aha, wilde ik ook zeggen. Op 10 staat hij dit bij de spitsen, maar daar heeft hij weer de techniek niet voor.
Van Bommel: ‘Wij misten hele goede spelers, maar daardoor hebben we niet verloren’

link

Van Bommel heeft weer een andere wedstrijd gezien. :cool:
Nou, hij zegt hier niet zo veel geks, toch?
Zijn wissels blijven, ook na zijn uitleg, belachelijk en dommig. Mitro is te zwaar en te traag en kan in zo’n wedstrijd totaal niets forceren. En 0-2 willen houden is sowieso dom en een slecht signaal naar het elftal. Gelukkig gaan dit soort coaches altijd nog harder op hun bek na hun laffe wissels dan ze zelf hadden ingeschat.
Ze gingen toch voor de 1-2, zegt hij? Ik vond het nog niet zo heel gek, maar zo zie je dat (in ieder geval in deze wedstrijd) Mitro een stuk minder bruikbaar is dan De Jong.
 
Zeg ik niet, maar geel was max voor de overtreding. En dan vallen er geen 4 doelpunten tegen PSV.
En daar zit dus het probleem, dit denkt Van Bommel ook. Die denkt dat we 0-4 hebben verloren vanwege die rode kaart.

We hebben 0-4 verloren omdat er welgeteld 3 (hele) goeie voetballers in de huidige selectie zitten en die waren tegen AZ allemaal geblesseerd.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan