Ik ben het hier mee eens, en moet ook bekennen dat ik gisteren Götze erg teleurstellend vond. Een jongen waarvoor ik naar het stadion kom, maar die speelde in mijn optiek zijn slechtste wedstrijd in ons shirt tot nu toe. Ramalho was dan nog wel redelijk (al kan hij totaal niet met ruimte in de rug verdedigen: van de vijf diepe ballen in de ruimte kon hij er slechts één neutraliseren), maar al die andere zogenaamde ervaring geeft te vaak niet thuis. Wat zo een Van Ginkel en Max aan het doen zijn weet ik oprecht niet, en kunnen wat mij betreft vervangen worden door iedere andere speler, zelfs uit de jeugd. Over Zahavi heb ik genoeg gezegd, maar gelukkig hebben we daar nog wel een soort logische alternatieven voor.
Ik vind vooral de reacties vervelend. Als in: ik heb echt wel een leuk PSV zien spelen in de tweede helft. Ja, het is te wisselvallig, fysiek hebben vooral de twee jonge sterren moeite om fit te blijven, en soms is het te veel Kamikaze voetbal in mijn optiek. Maar dan kom ik thuis na best een goede pot van PSV, terwijl ik een leuke avond heb gehad, en ondanks dat natuurlijk nog teleurgesteld ook, maar dan lees ik hier alsof we er al jaren niks van kunnen. Toegegeven, de laatste weken draaien we niet heel soepel, maar dat immer gillen om het hoofd van de coach die het best goed voor elkaar heeft... Niet alleen qua resultaat (we staan slechts één punt achter dat magische elftal waar velen kennelijk opgewonden van worden terwijl wij met flink wat tegenslagen te maken hebben gehad), maar ook qua spel. Hij werd aangesteld om aanvallend voetbal te spelen, en neutraal gezien spelen we het meest aanvallende voetbal sinds lange tijd. Ik ben zelf meer van het omschakelen, ik hou niet zo van dat vastzetten op eigen helft, maar dat zie ik vaak genoeg gebeuren - al hebben we de laatste week dus niet de scherpte om door de verdediging heen te breken en onze kansen af te maken. Wat ik wel storend vind is dat het duidelijk is dat zo een Max echt aan het zwemmen is - zeker wanneer Sangaré niet speelt, en dat daar niks mee gedaan wordt.
Anyway, ik dwaal af. Het is jammer dat men in hun passie zo extreem negatief doorslaat (dat mag, ik vind het alleen jammer), er ook dat er zo over die fitheid wordt gegild. Ik snap dat wel als je twee jonge sterren iedere keer met blessures kampen, zeker in het geval van Noni die gewoon al twee jaar moeite heeft om vijf wedstrijden fit door te komen. Maar die blessures van Gakpo zijn toch gewoon botte pech? Een hersenschudding bij Oranje, door z'n enkel geklapt etc? Verder valt het qua blessures wel mee. Doan bij het nationale team met z'n knie, Romero en Götze die allebei een flinke geschiedenis hebben. Dus ik vind blessures echt een non-argument. Ik kan me wel vinden in de kritiek dat het wisselen er wellicht voor zorgt dat sommige spelers moeite hebben met negentig minuten gas geven, en ik vind dan ook echt niet dat alles perfect gaat. Maar dat intens negatieve over zowel coach als staf als directie als spelers vind ik soms echt demotiverend om te blijven lezen. Laten we lekker kritisch zijn, maar altijd maar roepen om het vertrek van een trainer (dat was hier al zo sinds Sef Vergoossen) vind ik echt vermoeiend en gaat ook niets helpen. Iedere keer komt er een nieuwe trainer en dan beginnen we fris en stort alles toch weer in en dan begint het hele riedeltje weer van voor af aan. Stevens, Lodeweges, Rutten, Advocaat, Cocu (ging qua resultaat nog wel, maar man wat wilde men graag dat hij vertrok), Bommel, Faber nu Schmidt... Probeer soms ook eens te kijken naar wat er wel goed gaat en verbeterd is, en ook te genieten van de club waarvan je houdt, zelfs als het even allemaal wat minder is.