PSV - AS Monaco | Donderdag 21 oktober | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik ben het hier mee eens, en moet ook bekennen dat ik gisteren Götze erg teleurstellend vond. Een jongen waarvoor ik naar het stadion kom, maar die speelde in mijn optiek zijn slechtste wedstrijd in ons shirt tot nu toe. Ramalho was dan nog wel redelijk (al kan hij totaal niet met ruimte in de rug verdedigen: van de vijf diepe ballen in de ruimte kon hij er slechts één neutraliseren), maar al die andere zogenaamde ervaring geeft te vaak niet thuis. Wat zo een Van Ginkel en Max aan het doen zijn weet ik oprecht niet, en kunnen wat mij betreft vervangen worden door iedere andere speler, zelfs uit de jeugd. Over Zahavi heb ik genoeg gezegd, maar gelukkig hebben we daar nog wel een soort logische alternatieven voor.

Ik vind vooral de reacties vervelend. Als in: ik heb echt wel een leuk PSV zien spelen in de tweede helft. Ja, het is te wisselvallig, fysiek hebben vooral de twee jonge sterren moeite om fit te blijven, en soms is het te veel Kamikaze voetbal in mijn optiek. Maar dan kom ik thuis na best een goede pot van PSV, terwijl ik een leuke avond heb gehad, en ondanks dat natuurlijk nog teleurgesteld ook, maar dan lees ik hier alsof we er al jaren niks van kunnen. Toegegeven, de laatste weken draaien we niet heel soepel, maar dat immer gillen om het hoofd van de coach die het best goed voor elkaar heeft... Niet alleen qua resultaat (we staan slechts één punt achter dat magische elftal waar velen kennelijk opgewonden van worden terwijl wij met flink wat tegenslagen te maken hebben gehad), maar ook qua spel. Hij werd aangesteld om aanvallend voetbal te spelen, en neutraal gezien spelen we het meest aanvallende voetbal sinds lange tijd. Ik ben zelf meer van het omschakelen, ik hou niet zo van dat vastzetten op eigen helft, maar dat zie ik vaak genoeg gebeuren - al hebben we de laatste week dus niet de scherpte om door de verdediging heen te breken en onze kansen af te maken. Wat ik wel storend vind is dat het duidelijk is dat zo een Max echt aan het zwemmen is - zeker wanneer Sangaré niet speelt, en dat daar niks mee gedaan wordt.

Anyway, ik dwaal af. Het is jammer dat men in hun passie zo extreem negatief doorslaat (dat mag, ik vind het alleen jammer), er ook dat er zo over die fitheid wordt gegild. Ik snap dat wel als je twee jonge sterren iedere keer met blessures kampen, zeker in het geval van Noni die gewoon al twee jaar moeite heeft om vijf wedstrijden fit door te komen. Maar die blessures van Gakpo zijn toch gewoon botte pech? Een hersenschudding bij Oranje, door z'n enkel geklapt etc? Verder valt het qua blessures wel mee. Doan bij het nationale team met z'n knie, Romero en Götze die allebei een flinke geschiedenis hebben. Dus ik vind blessures echt een non-argument. Ik kan me wel vinden in de kritiek dat het wisselen er wellicht voor zorgt dat sommige spelers moeite hebben met negentig minuten gas geven, en ik vind dan ook echt niet dat alles perfect gaat. Maar dat intens negatieve over zowel coach als staf als directie als spelers vind ik soms echt demotiverend om te blijven lezen. Laten we lekker kritisch zijn, maar altijd maar roepen om het vertrek van een trainer (dat was hier al zo sinds Sef Vergoossen) vind ik echt vermoeiend en gaat ook niets helpen. Iedere keer komt er een nieuwe trainer en dan beginnen we fris en stort alles toch weer in en dan begint het hele riedeltje weer van voor af aan. Stevens, Lodeweges, Rutten, Advocaat, Cocu (ging qua resultaat nog wel, maar man wat wilde men graag dat hij vertrok), Bommel, Faber nu Schmidt... Probeer soms ook eens te kijken naar wat er wel goed gaat en verbeterd is, en ook te genieten van de club waarvan je houdt, zelfs als het even allemaal wat minder is.
Grotendeels mee eens. Alleen kan ik persoonlijk niet leven met je verklaring en die van Schmidt dat het allemaal wel meevalt of top top gespeeld in de 2e helft.. Man we hebben verloren en niet van Madrid of zelfs een Leipzig of zo, nee thuis verloren van Monaco die 10e staat in Frankrijk! Ik heb niets aan een paar kansen of de drive als het blind naar voren is zonder enige visie tenzij dit de visie is: jullie kunnen toch niets, dus dan maar op goed geluk kluitjes voetbal of naar voren rammen die bal. Ik kan er slecht tegen dat we zover gezakt zijn dat ik dit nu van je moet horen, dat het spel her en der best wel goed was… En dan hoorde ik Ten Hag nog na de 4-0 tegen Dortmund zeggen dat er heel wat verbeterpunten waren of dat hij na de klinische 0-2 tegen Heerenveen zeggen dat de spelers te veel zelfvertrouwen hadden enz. Ik wil na een verloren wedstrijd een boze kritische coach zien die zegt dat dit spel en zo’n nederlaag thuis tegen Monaco, niet hoort bij een club als PSV. Hij lijkt te denken dat ie de coach van Feyenoord of AZ is. En begrijp me goed: als je of anderen of de coach of PSV vinden dat we ook daadwerkelijk de nieuwe Feyenoord zijn waar men blij is met af en toe een goede periode en dan weken lang niets, dan houd ik mijn mond en zeg ik niets meer.

En begrijp me goed: als je of anderen of de coach of PSV vinden dat we ook daadwerkelijk de nieuwe Feyenoord zijn waar men blij is met af en toe een goede periode en dan weken lang niets, dan houd ik mijn mond en zeg ik niets meer.
ik denk dat we serieus moeten accepteren dat we inderdaad nog niet zover zijn. Wel blijf ik erbij dat we aan onze stand verplicht zijn te overwinteren in de EL, en ik ga er vanuit dat we dat nog wel voor elkaar krijgen. Maar gezien het gebrek aan scorend vermogen (wellicht dat dat met Vini. beter gaat worden) moeten we onze plek kennen. Buiten dat, de tweede plek in de ed is gezien de budgetten gewoon waar we ons op moeten inzetten. Dat is ook niet eens zo raar..

Grotendeels mee eens. Alleen kan ik persoonlijk niet leven met je verklaring en die van Schmidt dat het allemaal wel meevalt of top top gespeeld in de 2e helft.. Man we hebben verloren en niet van Madrid of zelfs een Leipzig of zo, nee thuis verloren van Monaco die 10e staat in Frankrijk! Ik heb niets aan een paar kansen of de drive als het blind naar voren is zonder enige visie tenzij dit de visie is: jullie kunnen toch niets, dus dan maar op goed geluk kluitjes voetbal of naar voren rammen die bal. Ik kan er slecht tegen dat we zover gezakt zijn dat ik dit nu van je moet horen, dat het spel her en der best wel goed was… En dan hoorde ik Ten Hag nog na de 4-0 tegen Dortmund zeggen dat er heel wat verbeterpunten waren of dat hij na de klinische 0-2 tegen Heerenveen zeggen dat de spelers te veel zelfvertrouwen hadden enz. Ik wil na een verloren wedstrijd een boze kritische coach zien die zegt dat dit spel en zo’n nederlaag thuis tegen Monaco, niet hoort bij een club als PSV. Hij lijkt te denken dat ie de coach van Feyenoord of AZ is. En begrijp me goed: als je of anderen of de coach of PSV vinden dat we ook daadwerkelijk de nieuwe Feyenoord zijn waar men blij is met af en toe een goede periode en dan weken lang niets, dan houd ik mijn mond en zeg ik niets meer.
Ik snap waar je vandaan komt, en ik herken bepaalde zaken ook wel. Maar waar ik het vooral mee oneens ben is je argument over de kritische Ten Hag na een ruime overwinning. Dat is altijd zo makkelijk praten. Veel trainers doen dat, zelfs Schmidt, maar vooral een Louis van Gaal zie je dat vaak doen: heb je verloren, benoem je wat er goed was en waar je kracht uit kan putten. Heb je gewonnen, oh kijk mij dan eens kritisch zijn wat we kunnen verbeteren. Kijk de wedstrijden waarin Ajax punten verspeelde even terug en luister wat Ten Hag dan zegt.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat ik ook liever een furieuze Schmidt voor de camera wil zien als het even niet loopt, en dat hij de frustratie uit die wij allemaal hebben, maar kennelijk is Schmidt daar niet van. Wellicht wil hij zijn spelers vertrouwen geven en daarmee laten groeien (de voorbeelden van spelers die onder zijn hoede aanzienlijk beter zijn geworden zijn niet op één hand te tellen), of - en dat vermoed ik - hij uit zich zo naar de buitenwereld, en gaat binnenskamers wel echt los. Dat kwam toen ook naar voren uit dat interview van Dumfries. Soms is het beter voor de bühne om dat binnenskamers te houden. Sterker nog, dat is kenmerkend voor PSV.

Ik zeg niet dat het perfect was tegen Monaco, en zie te veel opportunistisch voetbal met inderdaad ballen op goed geluk naar voren. Ik denk tegelijkertijd ook dat het niet dusdanig dramatisch was dat we moord en brand hoeven te schreeuwen over een trainer, en daarnaast dat er soms weinig anders opzit als je gehele middenveld niet thuisgeeft, en je linksback meer bezig was met aquarobics dan voetballen.

Schmidt: Vinicius speelde een Topwedstrijd.
Tja, dit zegt genoeg over de trainer lijkt mij en over de ambities van PSV met deze trainer aan het roer. En de clubleiding die lijdt aan een tunnelvisie door deze trainer te handhaven.
Zo langzamerhand begin ik mij te ergeren aan de uitspraken van onze trainer. Ben hem is het bijna altijd goed ook al is het niet goed. Bepaalde manier om je zelf te handhaven.

Precies. Net als ons derde doelpunt tegen Monaco waardoor we net met 3-2 wonnen.
Perfect doelpunt was dat, erg van genoten.
Appels en peren aan het vergelijken?
Je hebt blijkbaar het gesprek hieraan voorafgaand niet gevolgd.

Hier is een goed brabants spreekwoord van toepassing:
Daags na de mért.

Wij werden ook gegund bij die “verdedigende” actie van Obispo. Die raakte ook niet de bal maar wel de man.
Er was een VAR tijdens de wedstrijd en die heeft niet ingegrepen, dus zal Obispo toch wel op enige wijze de bal gespeeld hebben.
Als dat echt niet zou zijn geweest was het rood en een strafschop geworden.
We kunnen nu ook met zijn allen alles negatief gaan benaderen, maar dat is op basis van de 2e helft ook niet geheel terecht.

Ik snap waar je vandaan komt, en ik herken bepaalde zaken ook wel. Maar waar ik het vooral mee oneens ben is je argument over de kritische Ten Hag na een ruime overwinning. Dat is altijd zo makkelijk praten. Veel trainers doen dat, zelfs Schmidt, maar vooral een Louis van Gaal zie je dat vaak doen: heb je verloren, benoem je wat er goed was en waar je kracht uit kan putten. Heb je gewonnen, oh kijk mij dan eens kritisch zijn wat we kunnen verbeteren. Kijk de wedstrijden waarin Ajax punten verspeelde even terug en luister wat Ten Hag dan zegt.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat ik ook liever een furieuze Schmidt voor de camera wil zien als het even niet loopt, en dat hij de frustratie uit die wij allemaal hebben, maar kennelijk is Schmidt daar niet van. Wellicht wil hij zijn spelers vertrouwen geven en daarmee laten groeien (de voorbeelden van spelers die onder zijn hoede aanzienlijk beter zijn geworden zijn niet op één hand te tellen), of - en dat vermoed ik - hij uit zich zo naar de buitenwereld, en gaat binnenskamers wel echt los. Dat kwam toen ook naar voren uit dat interview van Dumfries. Soms is het beter voor de bühne om dat binnenskamers te houden. Sterker nog, dat is kenmerkend voor PSV.

Ik zeg niet dat het perfect was tegen Monaco, en zie te veel opportunistisch voetbal met inderdaad ballen op goed geluk naar voren. Ik denk tegelijkertijd ook dat het niet dusdanig dramatisch was dat we moord en brand hoeven te schreeuwen over een trainer, en daarnaast dat er soms weinig anders opzit als je gehele middenveld niet thuisgeeft, en je linksback meer bezig was met aquarobics dan voetballen.
Dat is wel een belangrijk punt, en iets waardoor Schmidt krediet verdient.

Misschien een betere trainer dan coach?

Of misschien eens wat meer aandacht voor het afronden?

Personal trainer dan, want als team zie ik er weinig van en is van groei amper tot geen sprake.

Ik heb me gisteren kapot geërgerd aan het ren-je-rot voetbal. Er is echt geen systeem te bekennen en het lijkt allemaal maar wat te doen. Daardoor ga je wild aanvallen en staat iedereen maar wat uit positie wanneer de tegenstander de bal heeft. Dat gegenpressing is inmiddels ook een wassen neus gebleken en niet haalbaar met dit materiaal. Niet erg, maar dan is het tijd om om te schakelen naar een speelstijl die wel past bij deze selectie. Ik vind het heel leuk dat Max 20x een voorzet probeert te geven in een wedstrijd maar er is er al sinds september 2020 geen meer aangekomen. Mwene probeert hetzelfde te doen maar strandt meestal al bij de middenlijn.
Dat gestuntel van Mwene zorgt er overigens voor dat Ramalho continu extra rugdekking daar moet geven en hij zelf uit het centrum wordt weggetrokken. Kost je zo 5 a 10 tegendoelpunten in een seizoen.

Ik zal er niet rouwig om zijn als de heer Schmidt weer lekker teruggaat naar een middelmatig team in Duitsland waar het niet uitmaakt of je wint en het lang leve de lol is. Ben wel weer toe aan een coach die het maximale uit zijn selectie haalt en we onze ambities naar boven gaan bijstellen. Geen excuses wanneer we niet meekomen met Ajax, dat bestaat gewoon niet. PSV moet tot de laatste dag voor de titel spelen en richten op CL-overwintering en als je ziet tegen wie we het weer laten liggen is het vooral allemaal onnodig.

ik denk dat we serieus moeten accepteren dat we inderdaad nog niet zover zijn. Wel blijf ik erbij dat we aan onze stand verplicht zijn te overwinteren in de EL, en ik ga er vanuit dat we dat nog wel voor elkaar krijgen. Maar gezien het gebrek aan scorend vermogen (wellicht dat dat met Vini. beter gaat worden) moeten we onze plek kennen. Buiten dat, de tweede plek in de ed is gezien de budgetten gewoon waar we ons op moeten inzetten. Dat is ook niet eens zo raar..
Waar baseer je dat op gaan 2x uit verliezen en bij Ajax krijgen we 5- 0 op de broek. We hebben een waardeloze trainer en een slap zooitje speler op een paar na!

Wie durft nog te zeggen dat die Schmidt krediet verdient pfff pleur er uit die vent, v Bommel was niks maar die had nog passie en strijd langs de lijn. Deze trainer wisselt als een amateur en na afloop komt er alleen maar onzin uit. Fullgaz voetbal :ROFL: :ROFL: :ROFL: :ROFL:

Waar baseer je dat op gaan 2x uit verliezen en bij Ajax krijgen we 5- 0 op de broek. We hebben een waardeloze trainer en een slap zooitje speler op een paar na!
dit heeft geen zak te maken met mijn punt. Maar bedankt voor de bijdrage..

Wie durft nog te zeggen dat die Schmidt krediet verdient pfff pleur er uit die vent, v Bommel was niks maar die had nog passie en strijd langs de lijn. Deze trainer wisselt als een amateur en na afloop komt er alleen maar onzin uit. Fullgaz voetbal :ROFL: :ROFL: :ROFL: :ROFL:
Boscagli, Obispo, Madueke, Gakpo, Sangaré o.a. zijn als speler enorm vooruit gegaan. Alleen loopt het team uiterst moeizaam. En heeft Madueke een dip (en wat te leren).

Ik voelde ‘m gisteren een kwartier voor tijd aankomen. Zappte weg, AZ gekeken. Helaas geschiedde het ook.

Zie nu de tweede tegentreffer en denk alleen maar: ‘Drommel hou eens een bal tegen. Pak eens écht punten, want ik kan niet meer teren op 1 redding tegen Sociedad.’ Het is nooit zijn fout.
Ja-ja, zal wel, maar ik vind het geen goeie keeper. Geef mij Mvogo maar.

Daarnaast werd ik nerveus van de eerste helft en Kieft had het in het rustpraatje daar ook over. Terwijl ik al een tijdje (wedstrijd of 6) denk: ‘Het zal wel door het fan-zijn komen, dat ik dat ervaar.’
Het is zo onrustig, dat moeten ze toch zelf ook ervaren. Brrrrr, wat een zenuwachtig gedoe.
Niks leuk.

Overwinteren??? Met twee uitwedstrijden te gaan en je 1e moet worden. Nou wonderen zijn de wereld niet uit maar in sprookjes geloof ik niet.

Overwinteren??? Met twee uitwedstrijden te gaan en je 1e moet worden. Nou wonderen zijn de wereld niet uit maar in sprookjes geloof ik niet.
tweede plek is toch ook overwinteren? Of zijn de regels anders sinds de veranderingen? Dat weet ik dan even niet..

Dat deze trainer, zijn Duitse vrienden en JdJ maar heel snel opdonderen! Wegwezen aub. Jullie hebben er zooitje van gemaakt. Spelers die al 2 seizoenen nooit eens fit zijn, spelers die spelen als een kip zonder kop, geen lijn te ontdekken, armoedige en domme spelers zonder gogme, geen plan. Ga alsjeblieft terug naar China en neem JdJ mee. Shanghai is veel leuker dan Eindhoven, echt!
Tijd voor witte lakens....:mad:

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan