PSV - Arsenal | Dinsdag 12 december | Eindstand 1-1

Wat erg dit...

"Valentijn Driessen:

Hoewel de Feyenoorders de Champions League-campagne in mineur afsloten, kan Nederland in totaal terugkijken op een bevredigend avontuur op het hoogste clubniveau. PSV overleefde de groepsfase onverwacht al na vijf duels.
In Eindhoven draaien ze de eerste vier maanden nagenoeg een perfect seizoen. PSV doet financieel uitstekende zaken met de overwintering in de Champions League. Er komt minimaal 10 miljoen euro extra in het laatje. De blijdschap over de sportieve prestaties in het kampioenenbal zijn heel begrijpelijk, maar evenals Feyenoord is PSV van Europa League-niveau. Dat zal in de tussenronde in februari en maart tegen één van de zeven andere groepswinnaars duidelijk worden. Hoewel je je tegenstanders opzij moet zetten, was de loting Bosz & co bijzonder gunstig gestemd. Arsenal was een paar maten te groot toen het erom ging, maar het leeggekochte RC Lens en in vrije val verkerende Sevilla waren van beduidend minder niveau. En toch had PSV de grootste moeite met de Franse middenmoter en Spaanse laagvlieger. Niemand zal zich erom bekommeren als PSV in 2024 verder op het hoofdpodium acteert. Alleen zal het daar met de billen bloot gaan."
Eerst zeggen: "PSV overleefde de groepsfase onverwacht". Om daarna uitgebreid te betogen dat PSV toch wel erg weinig tegenstand had.
 
We zitten in de achtste finale van de Champions League. Geef mij maar gewoon knaller als Bayern, PSG of Barca.
Kans op onderschatting, zijn niet in goede doen en kunnen we op een goeie dag gewoon hebben.
Doe Sociedad maar in de finale :)
Doe mij maar Barça, mooie club, waar we ook nog eens iets van kans tegen maken.
Wat erg dit...

"Valentijn Driessen:

Hoewel de Feyenoorders de Champions League-campagne in mineur afsloten, kan Nederland in totaal terugkijken op een bevredigend avontuur op het hoogste clubniveau. PSV overleefde de groepsfase onverwacht al na vijf duels.
In Eindhoven draaien ze de eerste vier maanden nagenoeg een perfect seizoen. PSV doet financieel uitstekende zaken met de overwintering in de Champions League. Er komt minimaal 10 miljoen euro extra in het laatje. De blijdschap over de sportieve prestaties in het kampioenenbal zijn heel begrijpelijk, maar evenals Feyenoord is PSV van Europa League-niveau. Dat zal in de tussenronde in februari en maart tegen één van de zeven andere groepswinnaars duidelijk worden. Hoewel je je tegenstanders opzij moet zetten, was de loting Bosz & co bijzonder gunstig gestemd. Arsenal was een paar maten te groot toen het erom ging, maar het leeggekochte RC Lens en in vrije val verkerende Sevilla waren van beduidend minder niveau. En toch had PSV de grootste moeite met de Franse middenmoter en Spaanse laagvlieger. Niemand zal zich erom bekommeren als PSV in 2024 verder op het hoofdpodium acteert. Alleen zal het daar met de billen bloot gaan."
Pfffff, echt niet normaal haha. Zie Valentijn wel vaker zuur doen, maar dit is next level.
 
Maar ook die laatste zin: 'Niemand zal zich erom bekommeren als PSV in 2024 verder op het hoofdpodium acteert'

Pardon? Een Nederlandse club in de laatste 16 van de CL. Ik mag toch hopen dat daar veel aandacht voor zal zijn. Want dat gebeurd niet zo vaak.
 
Maar ook die laatste zin: 'Niemand zal zich erom bekommeren als PSV in 2024 verder op het hoofdpodium acteert'

Pardon? Een Nederlandse club in de laatste 16 van de CL. Ik mag toch hopen dat daar veel aandacht voor zal zijn. Want dat gebeurd niet zo vaak.

Natuurlijk niet. De media is zich meer druk aan het maken om Ajax dat sinds november bovenaan staat of Feyenoord dat niet echt geluk heeft, maar wel geweldig voetbal speelt. Als Ajax zo'n seizoen had gehad zoals wij nu hebben hadden we al 3 maanden lang wekelijks een oud-Ajacied bij een talkshow gehad die mocht komen praten over de geweldige reeks.

Wij zijn niet boeiend genoeg voor de Nederlandse media. Prima hoor, smaakt het bier aan het eind van het seizoen niet minder om. Kunnen ze lekker analyseren hoe het toch in hemelsnaam mis heeft kunnen gaan met Feyenoord en Ajax.
 
Ach joh.. Nederlanders die zeuren over dingen, niets nieuws toch ;)

Ze onderschatten ons maar wat ze willen. We zijn weer terug waar we horen en in Rotterdam en Amsterdam blijven ze zich maar lekker groter voor doen dan ze zijn. Worden ze alleen maar slechter van

- financieel weer vet op de botten
- waarde op het veld
- uitstekend Eredivisie seizoen
- goed CL seizoen
- kundige coach - TD tandem

Het gaat prima! Jammer dat we maar EL niveau zijn ;)
 
Natuurlijk niet. De media is zich meer druk aan het maken om Ajax dat sinds november bovenaan staat of Feyenoord dat niet echt geluk heeft, maar wel geweldig voetbal speelt. Als Ajax zo'n seizoen had gehad zoals wij nu hebben hadden we al 3 maanden lang wekelijks een oud-Ajacied bij een talkshow gehad die mocht komen praten over de geweldige reeks.

Wij zijn niet boeiend genoeg voor de Nederlandse media. Prima hoor, smaakt het bier aan het eind van het seizoen niet minder om. Kunnen ze lekker analyseren hoe het toch in hemelsnaam mis heeft kunnen gaan met Feyenoord en Ajax.
Ach het is de waan van de dag. Als Ajax vanavond niet wint dan gaat daar weer de volledige aandacht heen.
En als ze winnen zullen ze wel schrijven dat Ajax de Conference League gaat winnen.
 
- financieel weer vet op de botten
- waarde op het veld
- uitstekend Eredivisie seizoen
- goed CL seizoen
- kundige coach - TD tandem

Het gaat prima! Jammer dat we maar EL niveau zijn ;)
Is het niet zo dat alle Nederlandse clubs maximaal van EL niveau zijn?
 
.
Eerst zeggen: "PSV overleefde de groepsfase onverwacht". Om daarna uitgebreid te betogen dat PSV toch wel erg weinig tegenstand had.
Even advocaat van de duivel spelen. Precies dit was het sentiment op dit forum toen fn vorig seizoen kampioen werd, want de concurrentie was zwak of ze hadden geluk. Toen ajax de halve finale CL haalde lag het aan het niet doorselecteren bij Bayern München of de laffe tactiek van Real Madrid. Wat dat betreft kunnen 'we' er ook wat van.
Ik was trouwens een van die mensen die de prestatie van fn vorig seizoen aan het downplayen was..
 
Zat in de kidscorner maar verschrikkelijk zeg. Het looppad zat voor ons, maar gelukkig net iets hoger. Maar wat wordt er wat gelopen zeg. Ergerde me dood. En maar zuipen en maar vreten en maar pissen. Dan denk ik eet van te voren buiten of bij de Mc wat of zo. Dat is altijd nog voordeliger en kun je ook genieten van de wedstrijd, maar nu leek het wel de bioscoop.
Sommigen hebben echt maar een halve wedstrijd gezien.
Nooit meer bij een looppad zitten.

Droomloting is natuurlijk Dortmund. Voordelig, dichtbij, sfeer en perspectief.

Kids corner, heerlijk. Heb ooit met de forumleiding van weleer (maar een Bacchus en Hoetierick waren er al bij) een fantastische avond meegemaakt in de
kids corner. FC Utrecht, rode kaart, terugkomen van een achterstand.

Arme kinderen.
 
Kids corner, heerlijk. Heb ooit met de forumleiding van weleer (maar een Bacchus en Hoetierick waren er al bij) een fantastische avond meegemaakt in de
kids corner. FC Utrecht, rode kaart, terugkomen van een achterstand.

Arme kinderen.
Der Muzikant, Mark van Bommel en The Joker, waren daar ook bij als ik me niet vergis? Ik heb volgens mij nog ergens een groepsfoto van die avond.
Was een mooie avond. Veel kinderen die nieuwe woorden hebben geleerd. Win-win!
 
.

Even advocaat van de duivel spelen. Precies dit was het sentiment op dit forum toen fn vorig seizoen kampioen werd, want de concurrentie was zwak of ze hadden geluk. Toen ajax de halve finale CL haalde lag het aan het niet doorselecteren bij Bayern München of de laffe tactiek van Real Madrid. Wat dat betreft kunnen 'we' er ook wat van.
Ik was trouwens een van die mensen die de prestatie van fn vorig seizoen aan het downplayen was..
Kijk de wedstrijden eens terug, de makkelijke pingels, de late goals. Iets waar wij dit jaar niet mee gezegend zijn.
 
Kijk de wedstrijden eens terug, de makkelijke pingels, de late goals. Iets waar wij dit jaar niet mee gezegend zijn.
Dat bedoel ik dus. Het downplayen van een goed seizoen. Vooral het 'de concurrentie was zwak' was er ook eentje vorig seizoen. En nu zegt de concurrentie dat over ons. Het is net aan welke kant van de medaille je zit..
 
Haha Toys story, altijd lachen.

Maar zo zwart wit vind ik het stuk niet als ik het wat objectiever bekijk, want ik lees dat hij het ook heeft over een nagenoeg perfect seizoen voor PSV en een bevredigend avontuur als ik mijn emoties een beetje weg proveer te duwen.
Natuurlijk ben ik het niet eens met het feit dat het Europa League niveau is en dergelijks wat hij schrijft, maar ik vind dat Driessen zijn mening/artikel en prognose over PSV in Europa mag hebben, daarnaast kan het ook samen bestaan met het feit dat ik het geen sterk artikel vind en een andere kijk op onze campagne heb.
 
Is het niet zo dat alle Nederlandse clubs maximaal van EL niveau zijn?
Eens hoor, maar ik zeg het met een knipoog naar Driessen die dat puur zegt om negatief te kunnen doen. Niemand bij PSV die denkt dat wij het niveau hebben van de gemiddelde CL ploeg in de kwart a halve finale. Maar we hebben op eigen kracht de 8e finale afgedwongen en mogen daarvan genieten.
 
Wat erg dit...

"Valentijn Driessen:

Hoewel de Feyenoorders de Champions League-campagne in mineur afsloten, kan Nederland in totaal terugkijken op een bevredigend avontuur op het hoogste clubniveau. PSV overleefde de groepsfase onverwacht al na vijf duels.
In Eindhoven draaien ze de eerste vier maanden nagenoeg een perfect seizoen. PSV doet financieel uitstekende zaken met de overwintering in de Champions League. Er komt minimaal 10 miljoen euro extra in het laatje. De blijdschap over de sportieve prestaties in het kampioenenbal zijn heel begrijpelijk, maar evenals Feyenoord is PSV van Europa League-niveau. Dat zal in de tussenronde in februari en maart tegen één van de zeven andere groepswinnaars duidelijk worden. Hoewel je je tegenstanders opzij moet zetten, was de loting Bosz & co bijzonder gunstig gestemd. Arsenal was een paar maten te groot toen het erom ging, maar het leeggekochte RC Lens en in vrije val verkerende Sevilla waren van beduidend minder niveau. En toch had PSV de grootste moeite met de Franse middenmoter en Spaanse laagvlieger. Niemand zal zich erom bekommeren als PSV in 2024 verder op het hoofdpodium acteert. Alleen zal het daar met de billen bloot gaan."
Eigenlijk is het artikel van Driessen in één korte zin samen te vatten.

PSV is nog niet getest.
 
Kijk de wedstrijden eens terug, de makkelijke pingels, de late goals. Iets waar wij dit jaar niet mee gezegend zijn.
True. Hoewel de rode kaarten, hoewel zeer terecht, wel hielpen. Afgekeurde goals, ballen op de paal. Allemaal terecht maar de wind in de zeilen. Maar zonder geluk wint (bijna) geen enkele ploeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan