PEC Zwolle - PSV | Zondag 19 november 2017 | Eindstand 0-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Als excuus wordt genoemd het onwennig spelen op kunstgras.....met name voor wat betreft Lozano.....dan wil ik in een volgende topper die wel op normasl gras gespeeld gaat worden het echte PSV zien....als het niet te veel gevraagd is, Cocu !!

Nou... Arena... normaal gras... ;), maar ik neem aan dat een knollenveld in Mexico niet ongewoon is, dus het zou inderdaad moeten goedkomen :)
 
Wat ik zo gek vind is dat ik lees dat Zoet aangeeft dat enkele spelers nu al spreken over de wedstrijd tegen ajaks. Daar zitten nog twee potjes tussen, maar die doen er voor die spelers blijkbaar al niet meer toe.
Ik mag toch hopen dat de technische staf daar keihard op ingrijpt?
 
Hij loopt niet te huilen Hij verbaast zich over de overtrokken reacties. Hij concludeert dat zijn column (onnodig) veel stof heeft doen opwaaien in het Eindhovense en schrijft daarom een verhaal waarin PSV het wél geweldig doet. Dat is humor. Ik vind het in elk geval wel grappig. :D

Ik vind het eerlijk een beetje het niveau van een 12-jarige. Een groep mensen waardeert z'n column waarin kritiek staat niet, dus gaat hij demonstratief overmatig positief zijn. Tsja. Kan intelligenter volgens mij.
 
Ik vind het eerlijk een beetje het niveau van een 12-jarige. Een groep mensen waardeert z'n column waarin kritiek staat niet, dus gaat hij demonstratief overmatig positief zijn. Tsja. Kan intelligenter volgens mij.

Wat hoort er niet in dit rijtje thuis:
  • Intelligentie
  • Voetbal
  • Buitenspel
  • Vrije trap
Ik vind dit trouwens wel mooi omschreven. (Ook al is het van die Amsterdamsche kutkrant. ;))

De Telegraaf looft het lef van Isimat-Mirin waaraan het PSV zo ontbrak: 'Ze kregen nog net geen hartverzakking, de technische staf van PSV plus doelman Jeroen Zoet. Nog naar adem happend na een lange, heftige wervelwind van het uitstekend spelende PEC Zwolle spurtte verdediger Nicolas Isimat-Mirin bij een vrije trap ook nog mee naar voren. De lef waar het de koploper van de Eredivisie zo aan ontbrak, bleek dankzij een Franse lefgozer ook nog eens drie punten waard: 0-1.'
 
[....]
Ik vind dit trouwens wel mooi omschreven. (Ook al is het van die Amsterdamsche kutkrant. ;))

Daar ben ik het ook mee eens. Nul punten of een punt, wat maakt het uit. Proberen drie punten te halen, lijkt mij een beter idee. Stel je speelt drie wedstrijden in de geest van Cocu op 0-0, dan pak je 3 punten. Doen we tactiek Isimat. Dan win je er een en je verliest er een. Die ander speel je toch gelijk. Dan heb je een punt meer, namelijk 4.

Telegraaf heeft overigens volgens mij de spelsituatie verkeerd. Hij veroverde zelf de bal op het middenveld en liep door de spits in.

 
Goed resultaat in een wedstrijd waarin PSV de 2 beste kansen kreeg (Luuk en Isimat). ExpectedGoal (zie 11tegen11) van PSV was 1.35 van PEC 1.23. Had ook zomaar 1-1 kunnen worden.
Wat weinig wordt genoemd is wat PEC heel goed doet, namelijk een team samenstellen van lichte combinatiedraaiertjes die prima uit de voeten kunnen op rubberen matten. Dat is slim omdat zij meer wedstrijden op rubber spelen dan op gras. Dit is een eredivisie getuned elftal. Ze hebben moeite wanneer ze op een echt veld mogen spelen (tot nu toe alleen tegen NAC op gras kunnen scoren). Tot gisteren alle wedstrijden thuis gewonnen. Het is mijn inschatting dat ook Manchester United en Liverpool tegen de Mohktar en consorten punten verspelen in Zwolle.

Ben benieuwd of John van t Schip vanavond ook weer mag huilie huilie bij VoetbalInside over de gele kaart. Ze zijn daar trouwens altijd enthousiast over Bas Nijhuis. Die zou de hele wedstrijd hebben afgedaan zonder een enkele gele kaart. Ik vind dat Kuipers uitstekend floot, al vond ik het fluiten op precies 45 min terwijl PSV een corner mocht nemen irritant.

Benieuwd hoe de Media framing 'PSV heeft geluk en wint daarom wedstrijden' zich de komende tijd ontwikkelt...
 
Laat zich kennen die Hugo ik ben niet voor Feyenoord, ik ben Spartaan Borst.
Eerst met die sneue column over wij Randstad en zij niet, en dat ze elders boven hun stand leven en dat dat gelukkig in Amsterdam zal worden rechtgezet.
Dan het sneue uitspelen in de media van in zijn ogen goede en slechte ‘Eindhovenaren.’
En dan zo’n column eroverheen waarbij hij waarschijnlijk een twittercommentaar van een jochie van 12 aanhaalt als zijnde de waarheid van alle supporters bij elkaar.

Weinig intellect, weinig humor en hij zet zichzelf neer als diezelfde puber van 12. Zeer gefrustreerd supportertje vanwege twee goals in slotseconden.

Dan liever de Pec supporter die na het laatste fluitsignaal een striemend fluitconcert voor PSV overhad, wat overging in een klaterend applaus voor de eigen ploeg. Zo kan het ook.
 
Laatst bewerkt:
Goed resultaat in een wedstrijd waarin PSV de 2 beste kansen kreeg (Luuk en Isimat). ExpectedGoal (zie 11tegen11) van PSV was 1.35 van PEC 1.23. Had ook zomaar 1-1 kunnen worden.
Wat weinig wordt genoemd is wat PEC heel goed doet, namelijk een team samenstellen van lichte combinatiedraaiertjes die prima uit de voeten kunnen op rubberen matten. Dat is slim omdat zij meer wedstrijden op rubber spelen dan op gras. Dit is een eredivisie getuned elftal. Ze hebben moeite wanneer ze op een echt veld mogen spelen (tot nu toe alleen tegen NAC op gras kunnen scoren). Tot gisteren alle wedstrijden thuis gewonnen. Het is mijn inschatting dat ook Manchester United en Liverpool tegen de Mohktar en consorten punten verspelen in Zwolle.

Ben benieuwd of John van t Schip vanavond ook weer mag huilie huilie bij VoetbalInside over de gele kaart. Ze zijn daar trouwens altijd enthousiast over Bas Nijhuis. Die zou de hele wedstrijd hebben afgedaan zonder een enkele gele kaart. Ik vind dat Kuipers uitstekend floot, al vond ik het fluiten op precies 45 min terwijl PSV een corner mocht nemen irritant.

Benieuwd hoe de Media framing 'PSV heeft geluk en wint daarom wedstrijden' zich de komende tijd ontwikkelt...

Het mooiste aan het interview met Van 't Schip gisteren: "Hij [Björn Kuipers] begon van schrik Engels te praten en ik ken heel goed Engels." Het 'ken' zo op een tegeltje. Tenminste, dat had gekend, gekannen, gekund. In wezen.... :D
 
Goed resultaat in een wedstrijd waarin PSV de 2 beste kansen kreeg (Luuk en Isimat). ExpectedGoal (zie 11tegen11) van PSV was 1.35 van PEC 1.23. Had ook zomaar 1-1 kunnen worden.
Wat weinig wordt genoemd is wat PEC heel goed doet, namelijk een team samenstellen van lichte combinatiedraaiertjes die prima uit de voeten kunnen op rubberen matten. Dat is slim omdat zij meer wedstrijden op rubber spelen dan op gras. Dit is een eredivisie getuned elftal. Ze hebben moeite wanneer ze op een echt veld mogen spelen (tot nu toe alleen tegen NAC op gras kunnen scoren). Tot gisteren alle wedstrijden thuis gewonnen. Het is mijn inschatting dat ook Manchester United en Liverpool tegen de Mohktar en consorten punten verspelen in Zwolle.

Ben benieuwd of John van t Schip vanavond ook weer mag huilie huilie bij VoetbalInside over de gele kaart. Ze zijn daar trouwens altijd enthousiast over Bas Nijhuis. Die zou de hele wedstrijd hebben afgedaan zonder een enkele gele kaart. Ik vind dat Kuipers uitstekend floot, al vond ik het fluiten op precies 45 min terwijl PSV een corner mocht nemen irritant.

Benieuwd hoe de Media framing 'PSV heeft geluk en wint daarom wedstrijden' zich de komende tijd ontwikkelt...

Interessant.!
 
Feitje van de dag, het schijnt dus dat Diederik Boer van PEC maar 9 vingers heeft. Nooit geweten

Klopt hij mist een pink.

Als jochie van twaalf verliest hij zijn pink als hij op het schoolplein een tennisballetje van het dak wil halen. Door de regen is de dakgoot glibberig geworden, waardoor hij wegglijdt als hij naar beneden wil klauteren. In zijn val blijft hij met zijn rechterhand achter de stang van een zonnescherm haken. Terug op de grond - met het balletje in zijn handen - schrikt hij zich een ongeluk van al het bloed. Zijn pink is hij kwijt.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/keeper-boer-wil-met-negen-vingers-naar-een-topclub~a7a5650a/

boer1289037000.jpg

 
Goed resultaat in een wedstrijd waarin PSV de 2 beste kansen kreeg (Luuk en Isimat). ExpectedGoal (zie 11tegen11) van PSV was 1.35 van PEC 1.23. Had ook zomaar 1-1 kunnen worden.
Wat weinig wordt genoemd is wat PEC heel goed doet, namelijk een team samenstellen van lichte combinatiedraaiertjes die prima uit de voeten kunnen op rubberen matten. Dat is slim omdat zij meer wedstrijden op rubber spelen dan op gras. Dit is een eredivisie getuned elftal. Ze hebben moeite wanneer ze op een echt veld mogen spelen (tot nu toe alleen tegen NAC op gras kunnen scoren). Tot gisteren alle wedstrijden thuis gewonnen. Het is mijn inschatting dat ook Manchester United en Liverpool tegen de Mohktar en consorten punten verspelen in Zwolle.

Ben benieuwd of John van t Schip vanavond ook weer mag huilie huilie bij VoetbalInside over de gele kaart. Ze zijn daar trouwens altijd enthousiast over Bas Nijhuis. Die zou de hele wedstrijd hebben afgedaan zonder een enkele gele kaart. Ik vind dat Kuipers uitstekend floot, al vond ik het fluiten op precies 45 min terwijl PSV een corner mocht nemen irritant.

Benieuwd hoe de Media framing 'PSV heeft geluk en wint daarom wedstrijden' zich de komende tijd ontwikkelt...

De.gemiddelde toeschouwer kijkt naar aantal schoten niet of het kleine of grote kansen zijn. Maar met twee goede schoten ben je uiteindelijk gevaarlijker dan 20 ballen recht op de keeper af.

Pec kreeg m.i. wel meer mogelijkheden maar zette dat zelden om in echt goede kansen/schoten
 
Wat ik zo gek vind is dat ik lees dat Zoet aangeeft dat enkele spelers nu al spreken over de wedstrijd tegen ajaks. Daar zitten nog twee potjes tussen, maar die doen er voor die spelers blijkbaar al niet meer toe.
Ik mag toch hopen dat de technische staf daar keihard op ingrijpt?

Als ze zo praten is de kans dat je na die wedstrijd 1 punt achterstaat op Ajax aanwezig. Mag overigens hopen dat Zoet, als semi-ervaren speler, hier ook zelf ingrijpt.
 
Als ze zo praten is de kans dat je na die wedstrijd 1 punt achterstaat op Ajax aanwezig. Mag overigens hopen dat Zoet, als semi-ervaren speler, hier ook zelf ingrijpt.

Ik weet niet hoe hoog Zoet in de pikorde staat, maar ik kan me voorstellen dat die gastjes gewoon schijt hebben aan 'm. De teruggekeerde Van Bommel werd destijds niet eens serieus genomen als hij zich wilde laten gelden tijdens trainingen of in de kleedkamer.

Aan de andere kant: "Hiërarchie? Daar moet je boven staan."
 
Fran Sol mist een teelbal. Gaat nu prima met hem.
FdB en RdB missen hersencellen. Maar met hun bankrekening gaat het prima.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan