Overige Sporten

Zal je ook niet veel meer. Spelers die eenmalig boven zichzelf uitstijgen zoals een Martin Verkerk. Maar Van de Zandschulp doet het ook prima dus misschien eindelijk weer eens wat toppers na Krajicek, Haarhuis, Siemerink, Schalken en Eltingh. Toch beetje een schande dat een sportland als Nederland geen toppers kan leveren. Gezien het prijzengeld moet de jeugd toch gemotiveerd zijn om voor tennis te kiezen.
Waarvan alleen Krajicek een topper was, en de rest middelmaat, tenzij je het over de dubbels had.
 
Ja oke met het verleden erbij wel. Bertens was prima maar geluk dat er sowieso een hele zwakke generatie is nu. Net als bij de mannen. Vroeger had je in 1 toernooi 12 echte toppers. Nu maximaal 3.
Muster, Kafelnikov, Bruguera, Korda, Sampras, Rosset, Ivanisevic, Kuerten, Agassi, Costa, Courier, Krajicek, Becker, Stich, enz.
Ik volg tennis niet. Vroeger een beetje. Dus ik twijfel oprecht en ik ga het al helemaal niet controleren. Maar gevoelsmatig waren bovengenoemde toppers niet allemaal tegelijkertijd op hun top (dus in dezelfde periode). En waren enkele toppers ook eigenlijk subtop in hun tijd. Volgens mij was er toen ook een strijd om plek 1 door max 3 spelers en daarna kwamen er spelers die het op een goede dag een wedstrijd spannend konden maken tegen de top 3.

Een beetje zoals de eredivisie. Een wedstrijd tegen Vitesse kan spannend zijn maar Vitesse zal geen kampioen worden.
 
Ik volg tennis niet. Vroeger een beetje. Dus ik twijfel oprecht en ik ga het al helemaal niet controleren. Maar gevoelsmatig waren bovengenoemde toppers niet allemaal tegelijkertijd op hun top (dus in dezelfde periode). En waren enkele toppers ook eigenlijk subtop in hun tijd. Volgens mij was er toen ook een strijd om plek 1 door max 3 spelers en daarna kwamen er spelers die het op een goede dag een wedstrijd spannend konden maken tegen de top 3.

Een beetje zoals de eredivisie. Een wedstrijd tegen Vitesse kan spannend zijn maar Vitesse zal geen kampioen worden.
Klopt wel wat je zegt maar naar mijn idee lag het dichter bij elkaar en waren velen toch wel top op dezelfde tijd maar kan het met mijn kinderoog destijds ook hebben geromantiseerd en dan vergeet ik nog Lendl en Edberg :p
 
Ja oke met het verleden erbij wel. Bertens was prima maar geluk dat er sowieso een hele zwakke generatie is nu. Net als bij de mannen. Vroeger had je in 1 toernooi 12 echte toppers. Nu maximaal 3.
Muster, Kafelnikov, Bruguera, Korda, Sampras, Rosset, Ivanisevic, Kuerten, Agassi, Costa, Courier, Krajicek, Becker, Stich, enz.
Een beetje kort door de bocht dit. Ben het gedeeltelijk met je eens, maar Rosset een topper? Korda? Costa? Die vergelijk ik eerder met een Verkerk dan met een Krajicek.

Op Nadal staat bij Grand Slams inderdaad geen maat dit jaar, normaal gesproken zijn hij en Djokovic de sterksten. Maar Medvedev, Zverev, Tsitsipas, Shapovalov, Auger-Aliassime staan wel serieus aan de poort te rammelen. Kwestie van tijd voordat zij het stokje overnemen. Ik noem dit dan ook geen zwakke generatie, maar eerder de nadagen van een bizar sterk 4-tal van de vorige generatie (Naast Djokovic en Nadal ook Federer en Murray).

Wat betreft de Nederlandse mannen, dat komt in golven. Eind jaren 90 was voor ons met recht een uitzonderlijk sterke generatie. Je ziet het nu langzaam opkomen in het enkelspel, maar in het dubbelspel lopen echt wel een aantal zeer sterke Nederlanders rond. Rojer (ok, Antilliaan), Middelkoop, Koolhof, Demi Schuurs bij de vrouwen zijn allemaal erkende wereldtoppers.
 
Een beetje kort door de bocht dit. Ben het gedeeltelijk met je eens, maar Rosset een topper? Korda? Costa? Die vergelijk ik eerder met een Verkerk dan met een Krajicek.

Op Nadal staat bij Grand Slams inderdaad geen maat dit jaar, normaal gesproken zijn hij en Djokovic de sterksten. Maar Medvedev, Zverev, Tsitsipas, Shapovalov, Auger-Aliassime staan wel serieus aan de poort te rammelen. Kwestie van tijd voordat zij het stokje overnemen. Ik noem dit dan ook geen zwakke generatie, maar eerder de nadagen van een bizar sterk 4-tal van de vorige generatie (Naast Djokovic en Nadal ook Federer en Murray).

Wat betreft de Nederlandse mannen, dat komt in golven. Eind jaren 90 was voor ons met recht een uitzonderlijk sterke generatie. Je ziet het nu langzaam opkomen in het enkelspel, maar in het dubbelspel lopen echt wel een aantal zeer sterke Nederlanders rond. Rojer (ok, Antilliaan), Middelkoop, Koolhof, Demi Schuurs bij de vrouwen zijn allemaal erkende wereldtoppers.
Niet geheel eens.

Verder telt het dubbelspel niet. ze kunnen uitblinken omdat de meeste toppers zich op het enkelspel richten.
 
Niet geheel eens.

Verder telt het dubbelspel niet. ze kunnen uitblinken omdat de meeste toppers zich op het enkelspel richten.
Ook hier vind ik dus dat je erg kort door de bocht gaat. Dubbelspel is gewoon een heel ander spelletje, ik durf te stellen dat de toppers in het enkelspel dat zijn omdat ze zich niet wagen aan het dubbelspel. Reflexen van dubbelspelers aan de top zijn ongeëvenaard. Een speler als Federer heeft dit zelf in het verleden al eens aangegeven en hij kan het weten, want hij is de enige topper die in het dubbelspel ook af en toe prijzen pakte met zijn maatje Wawrinka. Bovendien hoeven toppers in het dubbelspel niet perse slechte spelers in het enkelspel te zijn. Ze zijn geen echte toppers daarin, zeker niet, maar een Eltingh (19e op de wereldranglijst) en een Haarhuis (18e) konden alleen ook best aansprekende resultaten halen. Tegenwoordig moet je wel goed zoeken, maar Shapovalov, Isner en Hurkacz zijn de meest duidelijke voorbeelden van deze lichting. Alledrie in de top-25 van enkelspel, in top-40 van dubbelspel. Als je dus de absolute top wil bereiken, dan moet je dus een keuze maken. Dat is wat ik hiermee aan wil geven.
 
Tim van Rijthoven wint het tennistoernooi in Rosmalen door in de finale met 6-4 en 6-1 van de nummer 2 van de wereld Medvedev te winnen. Ongelofelijk.
Een geweldige prestatie. In de halve finale al de nr.9 van de wereld Félix Auger-AliassimeFélix verslagen.
Hij was zelf voor dit toernooi de nr. 205 van de wereldranglijst en is na deze toernooizege de nr. 106.
 
De Jumbo-Visma ploeg heeft geheerst in Critérium du Dauphiné.
Vingegaard wint de laatste etappe. Roglič waarmee hij samen aankomt heeft het eindklassement gewonnen. Vingegaard eindigt hierin op de 2e plaats op 44 seconden.
 
Laatst bewerkt:
Tim van Rijthoven wint op Wimbledon met 3-1 van Opelka (nr. 18 ATP wereldranglijst) en gaat naar de 3e ronde.
Van der Zandschulp ook door naar de 3e ronde. Mochten beide Nederlanders ook die wedstrijd winnen, dan wachten in de 1/8e finales vermoedelijk Djokovic (voor van Rijthoven) en Nadal (voor van der Zandschulp) aan de andere kant van het net😳.
 
Van der Zandschulp ook door naar de 3e ronde. Mochten beide Nederlanders ook die wedstrijd winnen, dan wachten in de 1/8e finales vermoedelijk Djokovic (voor van Rijthoven) en Nadal (voor van der Zandschulp) aan de andere kant van het net😳.
Maar daarna wordt het makkelijker!
 
Tim Van Rijthoven wint met 3-0 van Nikoloz Basilashvili (ATP 26 en nr 22 geplaatst) en gaat naar de 4e ronde. :D :clap:
6-4, 6-3, 6-4. Alweer een mooie prestatie.

In de 1/8 finale moet hij spelen tegen de winnaar van Djokovic - Kekmanovic.
 
Tim Van Rijthoven wint met 3-0 van Nikoloz Basilashvili (ATP 26 en nr 22 geplaatst) en gaat naar de 4e ronde. :D :clap:
6-4, 6-3, 6-4. Alweer een mooie prestatie.

In de 1/8 finale moet hij spelen tegen de winnaar van Djokovic - Kekmanovic.
Dan moet Djokovic een hele goede dag hebben, wil hij dat redden. Zo is het gewoon... Tim heeft de nummer 1 van de wereld vorige week afgedroogd, dus dan is de nummer 2 helemááál geen probleem, natuurlijk.
 
Dan moet Djokovic een hele goede dag hebben, wil hij dat redden. Zo is het gewoon... Tim heeft de nummer 1 van de wereld vorige week afgedroogd, dus dan is de nummer 2 helemááál geen probleem, natuurlijk.
Een makkie voor Tim. (Y) Hij is op stoom.
Maar wellicht moet Tim tegen Kekmanovic. :cautious: ;)
 
Dan moet Djokovic een hele goede dag hebben, wil hij dat redden. Zo is het gewoon... Tim heeft de nummer 1 van de wereld vorige week afgedroogd, dus dan is de nummer 2 helemááál geen probleem, natuurlijk.
Haha nee maar ben echt verrast. Ook van Kerkhove gister een setje gepakt tegen de nr1 van de wereld. Hopen dat ze echt door gaan breken want vind tennis altijd wel leuk om te zien. Dan kan ik eindelijk de videoband van Krajicek- Washington weggooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan