Noni Madueke (A)

Het is niet alleen rijden zonder rijbewijs maar ook het voorhanden hebben van een vals rijbewijs wat valt onder 231 WvSR:

Artikel 231
1 Hij die een reisdocument, een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht of een ander identiteitsbewijs dat afgegeven is door een dienst of organisatie van vitaal of nationaal belang, valselijk opmaakt of vervalst, of een zodanig geschrift op grond van valse persoonsgegevens doet verstrekken dan wel een zodanig geschrift dat aan hem of een ander verstrekt is, ter beschikking stelt van een derde met het oogmerk het door deze te doen gebruiken als ware het aan hem verstrekt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.

2 Met dezelfde straf wordt gestraft hij die een reisdocument of een identiteitsbewijs als bedoeld in het eerste lid aflevert of voorhanden heeft waarvan hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat het vals of vervalst is, dan wel opzettelijk gebruik maakt van een vals of vervalst reisdocument of identiteitsbewijs als bedoeld in het eerste lid. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk gebruik maakt van een bij het bevoegd gezag als vermist opgegeven of een niet op zijn naam gesteld reisdocument of identiteitsbewijs als bedoeld in het eerste lid.

Nu maar hopen dat het niet waar is want dit kan nog wel vervelend worden anders....
Heb vaker gezien dat mensen alleen een boete kregen hiervoor. Ook een paar eihoofden in mijn eigen omgeving die dat hebben gedaan. Neemt natuurlijk niet weg dat het oliedom is en ik het wel erg toevallig vind dat het nu kenbaar gemaakt wordt. Even de aandacht van de coronafraude bij de Amsterdammers verleggen naar ons.

Heb vaker gezien dat mensen alleen een boete kregen hiervoor. Ook een paar eihoofden in mijn eigen omgeving die dat hebben gedaan. Neemt natuurlijk niet weg dat het oliedom is en ik het wel erg toevallig vind dat het nu kenbaar gemaakt wordt. Even de aandacht van de coronafraude bij de Amsterdammers verleggen naar ons.
Een fatsoenlijk iemand zou toch niet eens weten hoe je aan zo’n document moet komen.

Grote talenten niet alleen voetbaltechnisch, maar ook mentaal opleiden tot topvoetballer … dat lijkt voor PSV helaas vaak knap lastig. Jammer.

• Leuk
Reactions: IPF
Een fatsoenlijk iemand zou toch niet eens weten hoe je aan zo’n document moet komen.
Vind ik ook hoor. Het zou helemaal wat zijn als hij aangehouden is in een auto van de zaak. Dat psv hem een auto geeft terwijl hij geen geldig rijbewijs heeft. Dat zou pas dom zijn..maar dat is speculeren van mijn kant.

Oliedom dit…ben het met Buitenspelgoal eens…gewoon sterke consequenties aan verbinden en principieel zijn…

Sommigen hadden denk ik anders gereageerd als dit bij een speler van Fey of ajax was gebeurd…?

Oliedom dit…ben het met Buitenspelgoal eens…gewoon sterke consequenties aan verbinden en principieel zijn…

Sommigen hadden denk ik anders gereageerd als dit bij een speler van Fey of ajax was gebeurd…?
Ach, bij andere clubs sluiten weer spelers aan die met hun bezopen kop een kind doodrijden. Dan valt het bij Noni nog wel mee.
Sowieso moet het wel gevolgen hebben, maar "meteen verkopen" e.d. is natuurlijk zwaar overtrokken.

Ach, bij andere clubs sluiten weer spelers aan die met hun bezopen kop een kind doodrijden. Dan valt het bij Noni nog wel mee.
Sowieso moet het wel gevolgen hebben, maar "meteen verkopen" e.d. is natuurlijk zwaar overtrokken.
Ach zo kan je alles goed praten. Zeer dom van Noni en eigenlijk van hem totaal niet verwacht. Gelukkig is er niks ergs gebeurt en laat het een grote les voor hem zijn. Niet het aller ergste wat je kan doen maar mensen moeten hier ook niet te licht over doen.

Ach zo kan je alles goed praten. Zeer dom van Noni en eigenlijk van hem totaal niet verwacht. Gelukkig is er niks ergs gebeurt en laat het een grote les voor hem zijn. Niet het aller ergste wat je kan doen maar mensen moeten hier ook niet te licht over doen.
Dus...jij wilt hem meteen verkopen? Want ik zeg immers dat het wel gevolgen moet hebben.

Gewoon een geldboete van maximaal 10.000 euro en terug keren naar de orde van de dag. Uiteraard moet er een goed gesprek volgen tussen Madueke, z'n manager en eventueel de ouders erbij en de clubleiding van PSV.

Gewoon een geldboete van maximaal 10.000 euro en terug keren naar de orde van de dag. Uiteraard moet er een goed gesprek volgen tussen Madueke, z'n manager en eventueel de ouders erbij en de clubleiding van PSV.
Ik snap dat PSV hiermee imagoschade oploopt, maar is straffen niet voor justitie in dit geval?

Ouders? Die jongen is geen 12 meer?

Sjonge, doe er anders nog even een lijfstraf bij.

Het is dom en strafbaar wat Noni heeft gedaan. Vooral ook irritant en het zorgt voor imagoschade, vooral voor hem maar ook wel een beetje voor PSV ondanks dat de club er niks aan kan doen.

Maar laten we niet doen alsof hij iemand in dronken toestand heeft doodgereden. Gewoon de straf accepteren van het OM (zij hebben hier een bepaalde strafmaat voor) en nog een disciplinair dingetje vanuit PSV/Schmidt.

Grote talenten niet alleen voetbaltechnisch, maar ook mentaal opleiden tot topvoetballer … dat lijkt voor PSV helaas vaak knap lastig. Jammer.
Erg kort door de bocht dit.
Alsof PSV hier verantwoordelijk voor is.
Noem dan eerst Ajax met Patrick Kluivert, corona vliegtuig in Portugal, of de op een macho van de apenrots lijkende Brobbey.
Dat veel topvoetballers steeds minder "normaal" kunnen doen ligt aan meer zaken dan de clubopleiding hoor.

In deze maatschappij vinden we het niet idioot meer hoeveel geld ze "verdienen", hoe ze omhoog geschreven en gepraat worden in
de media en hoe ze geadoreerd worden door pubers EN volwassenen.
Madueke even binnenskamers flink op zijn falie geven, een cursusje hoe gedraag ik me tegenover andere mensen, en uiteraard een tweede kans.
Pas bij herhaling echte sancties opleggen , zoals destijds bij Kluivert, o wacht even, zelfs toen deed Ajax niets...

In aanloop naar de topper is het beter om in de media nog eens terug te halen wat Ajacieden aan ongestrafte "misdaden" begingen
tegen ons in de drie toppers vorig jaar.
Uiteindelijk is dit geen rechtbank maar een voetbal forum. ;)

Erg kort door de bocht dit.
Alsof PSV hier verantwoordelijk voor is.
Noem dan eerst Ajax met Patrick Kluivert, corona vliegtuig in Portugal, of de op een macho van de apenrots lijkende Brobbey.
Dat veel topvoetballers steeds minder "normaal" kunnen doen ligt aan meer zaken dan de clubopleiding hoor.

In deze maatschappij vinden we het niet idioot meer hoeveel geld ze "verdienen", hoe ze omhoog geschreven en gepraat worden in
de media en hoe ze geadoreerd worden door pubers EN volwassenen.
Madueke even binnenskamers flink op zijn falie geven, een cursusje hoe gedraag ik me tegenover andere mensen, en uiteraard een tweede kans.
Pas bij herhaling echte sancties opleggen , zoals destijds bij Kluivert, o wacht even, zelfs toen deed Ajax niets...

In aanloop naar de topper is het beter om in de media nog eens terug te halen wat Ajacieden aan ongestrafte "misdaden" begingen
tegen ons in de drie toppers vorig jaar.
Uiteindelijk is dit geen rechtbank maar een voetbal forum. ;)
Wijs toch eens niet zoveel naar die stomme klup joh, maak je ze groter mee dan ze al zijn.

Meteen verkopen gaat idd te ver…maar verder doe je te veel aan whataboutism vind ik…die andere gevallen zijn niet relevant🧐

Wijs toch eens niet zoveel naar die stomme klup joh, maak je ze groter mee dan ze al zijn.
Nou, dat groter maken valt wel mee. Ik vermeld nu en dan alleen maar wat hier en daar "vergeten feitjes" .
Worden ze niet groter door.
Bovendien geef ik duidelijk aan waar volgens mij het echte probleem ligt.
En dat is niet bij die stomme club en niet bij onze mooie club. :)

Echt een domme Engelse pancake gewoon, fucking spoedcursus en je hebt je rijbewijs in 5-6 dagen binnen, geld is het probleem niet en tijd maken moet ook heus wel keer lukken tussen je 18de en 19de in, beter dan een misdrijf scoren hier mee

Sjonge, doe er anders nog even een lijfstraf bij.

Het is dom en strafbaar wat Noni heeft gedaan. Vooral ook irritant en het zorgt voor imagoschade, vooral voor hem maar ook wel een beetje voor PSV ondanks dat de club er niks aan kan doen.

Maar laten we niet doen alsof hij iemand in dronken toestand heeft doodgereden. Gewoon de straf accepteren van het OM (zij hebben hier een bepaalde strafmaat voor) en nog een disciplinair dingetje vanuit PSV/Schmidt.
Eens. Maar je hebt niet voor niks een rijbewijs nodig. Hij heeft hier wel een groot risico meegenomen om ook iemand dood te rijden. Hij heeft eigenlijk geluk dat dit goed is afgelopen.

Eens. Maar je hebt niet voor niks een rijbewijs nodig. Hij heeft hier wel een groot risico meegenomen om ook iemand dood te rijden. Hij heeft eigenlijk geluk dat dit goed is afgelopen.
Zeker waar, en daar zal dan ook een passende straf op staan.

Terug
Bovenaan Onderaan