Breng mij de uitspraak die jij je zo goed herinnert en we praten verder! Die vind je niet!

Ik heb gezegd dat in de balans bij PSV wat ontbreekt en er een volwaardige standin moet komen voor de CV positie. Dat daarbij niet voor een aanstormend talent gekozen moet worden maar en speler die er meteen staat (en tuurlijk, een hoop ervaring zou mooi zijn).
Ik vind een speler van bijna 23 die van een Franse topclub komt en op het hoogste niveau al een flink aantal wedstrijden heeft gespeeld qua profiel een volwaardige concurrent voor Bruma. Hoe goed of slecht hij is heb ik geen idee van. Maar daarbij krijgt hij bij mij de kans zich te bewijzen.

Blijven hangen in dogma's wil zeggen: AL wat PSV doet toch weer in het negatieve trekken. Als ze vandaag Messi halen, is dat wel een leuke speler, maar toch kudt want waarom hadden ze hem al niet gisteren kunnen halen?!

Geef dit PSV nou gewoon eens een eerlijke kans en waarom bij ALLES meteen de negatieve noot weer plaatsen om het toch weer naar beneden te halen?!
Ja daar ben ik echt zwaar klaar mee.

Wat ik weet is dat je telkens een lang verhaal schreef over wat er mis was bij psv, en een daarvan was de verdediging. Maar goed laat maar, je hebt dat niet gezegd inderdaad.
Wanneer heb IK AL wat psv doet negatief verklaard? Het probleem is dat je elke vraagteken bij iets als azijnpissen ziet. Als ik zeg dat 22 gewoon erg jong is voor achterin en dat we daar al veel van hebben, dan is dat azijnpissen. Want tegenwoordig vindt je 22/23 al ervaren genoeg voor psv. Ik kan ook beginnen over jouw dogma's van tegenwoordig, maar dat is geen dogma maar positief zijn......
 
Ik ben het helemaal eens met je stuk over de timing van Brands. Dieptepunt was toch voor mij het 4-weken getouwtrek rond Steven Defour, zeker toen na afloop bleek dat het sowieso financieel een kansloos verhaal was. Ook vind ik dat Brands niet duidelijk communiceert zodat hij soms erg amateuristisch overkomt. Toch ben ik het niet eens wat betreft een paniekaankoop. Bij zo'n geval spreek je pas wanneer duidelijk is dat de gewenste spelers onhaalbaar blijken te zijn en er koste wat kost toch een speler nodig is. Brands werkt gewoon het lijstje van potentiële versterkingen af. Mirin is er een van. Als hij Mirin haalt wordt in de ogen van PSV gewoon één van de targets binnengehaald. Wel vraag ik me dan weer af waarom Brands pas deze week is begonnen met het binnenhalen van CV2. Je moet toch als TD met zeker 2 onderhandelingen tegelijk bezig kunnen zijn? Verder nog het pure inkoopbeleid van Brands deze zomer: niks over te klagen. Verkoopbeleid deze zomer: ook niks over te klagen. Ik vind dat de positieve punten ook even benoemd mogen worden. Soms lijkt het hier op dat men gaat zeiken op Brands om maar te zeiken.

Je hebt gelijk, want er zijn zeker ook positieve punten te noemen, zoals verlenging contract Wijnaldum en Depay en huur van Guardado. Maar, als ik de balans opmaak van 5 jaar Brands als TD van PSV, dan zijn het aantal pluspunten zwaar in de minderheid. En dat had Tiny Sanders voor zijn afscheid bij het functioneringsgesprek met Brands beslist mee moeten nemen. Ik hoop dat Gerbrands nog dit kalenderjaar een functioneringsgesprek voert met Brands, want hij laat nog steeds veel steken vallen als TD bij een Topclub als PSV..!
 
Je hebt gelijk, want er zijn zeker ook positieve punten te noemen, zoals verlenging contract Wijnaldum en Depay en huur van Guardado. Maar, als ik de balans opmaak van 5 jaar Brands als TD van PSV, dan zijn het aantal pluspunten zwaar in de minderheid. En dat had Tiny Sanders voor zijn afscheid bij het functioneringsgesprek met Brands beslist mee moeten nemen. Ik hoop dat Gerbrands nog dit kalenderjaar een functioneringsgesprek voert met Brands, want hij laat nog steeds veel steken vallen als TD bij een Topclub als PSV..!

Sterker nog, en laat dat duidelijk zijn, als een TD van een absolute topclub in Nederland er 5 jaar lang niet in slaagt een kampioenselftal neer te zetten én het elftal een redelijk vermogen heeft gekost mag je concluderen dat de TD structureel faalt. Het selecteren van een kampioenselftal is desondanks slechts één van de vele taken waarop je Brands kan afrekenen maar wel de allerbelangrijkste.
 
thijsslegers ‏@thijsslegers 2 u
Van een bevriende scout die hem 2 jr voor club uit Europese top-20 meerdere malen bekeek, kreeg ik wat rapporten over Isimat-Mirin.

thijsslegers ‏@thijsslegers 2 u
de conclusies, gebaseerd op 3 duels: aardig snel, kan verdedigen met ruimte in de rug, technisch normaal, aan de bal niet indrukwekkend

thijsslegers ‏@thijsslegers 2 u
daarnaast: tactisch niet heel sterk.

thijsslegers ‏@thijsslegers 2 u
dit is gebaseerd op duels bij Valenciennes. Monaco vond hem wel goed en betaalde dik 4 mln, maar liet hem afgelopen jaar weinig spelen.


Afijn, daar worden we nu niet direct sterker door....

Heeft die scout niet het rapport over Bruma aan Thijs gegeven?

Vraag me wel net als Razinho wel af hoeveelste keus hij niet moet zijn. Eerst was Brands op zoek naar een ervaren verdediger. Na het afhaken van Van Buyten en andere ervaren verdedigers van wie de namen niet in de media circuleerden (ga ervan uit dat Brands niet na 1 optie al is overgestapt op een andere categorie) is hij gaan zoeken in de categorie talentvolle buitenlandse verdedigers die buiten de boot dreigen te vallen bij topclubs. Na het afhaken van Llori, Reyes en mogelijk andere namen is men uit gekomen op deze Isimat. Moyes werd verweten voor 5e keus Fellaini te zijn gaan ipv te wachten tot volgende window. Brands heeft echter weinig keuze. Koch als back up is simpelweg desastreus. Hendrix als back up voor centraal achterin is ook alles behalve wenselijk. Jammer dat we zoveel in aanzien zijn gedaald in Europa. Er was een tijd dat de topspelers van Porto graag aan de slag gingen bij PSV. Nu haalt zelfs een bankzitter zijn neus op voor PSV. Hoe dan ook, zie liever een onbekende Fransman komen in de hoop dat hij ons kan verrassen en het risico dat hij mislukt dan de volgende Derijck uit de eredivisie. En hopen dat ie op beide posities centraal uit de voeten kan. De verdediging is wat mij betreft verboden terrein voor Hendrix.
 
Heeft die scout niet het rapport over Bruma aan Thijs gegeven?

Vraag me wel net als Razinho wel af hoeveelste keus hij niet moet zijn. Eerst was Brands op zoek naar een ervaren verdediger. Na het afhaken van Van Buyten en andere ervaren verdedigers van wie de namen niet in de media circuleerden (ga ervan uit dat Brands niet na 1 optie al is overgestapt op een andere categorie) is hij gaan zoeken in de categorie talentvolle buitenlandse verdedigers die buiten de boot dreigen te vallen bij topclubs. Na het afhaken van Llori, Reyes en mogelijk andere namen is men uit gekomen op deze Isimat. Moyes werd verweten voor 5e keus Fellaini te zijn gaan ipv te wachten tot volgende window. Brands heeft echter weinig keuze. Koch als back up is simpelweg desastreus. Hendrix als back up voor centraal achterin is ook alles behalve wenselijk. Jammer dat we zoveel in aanzien zijn gedaald in Europa. Er was een tijd dat de topspelers van Porto graag aan de slag gingen bij PSV. Nu haalt zelfs een bankzitter zijn neus op voor PSV. Hoe dan ook, zie liever een onbekende Fransman komen in de hoop dat hij ons kan verrassen en het risico dat hij mislukt dan de volgende Derijck uit de eredivisie. En hopen dat ie op beide posities centraal uit de voeten kan. De verdediging is wat mij betreft verboden terrein voor Hendrix.
Ja Bruma met al zijn ervaring in de Bundesliga.... Kijk naar de statistieken die Mocro@ hier heeft aangegeven en je schrikt je rot.
Bruma is overschat en zal misschien 5% beter worden maar wat we moeten eisen van een centrale verdediger gaat hij nooit halen.
Rekik is nog maar 19 en je mag van hem, ondanks zijn potentie geen continuiteit in prestaties verwachten. Maar dat schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn bij psv, dat je van een 19jarige zoveel verwacht, voor centraal achterin, dat je op hem leunt...
Hendrix is een middenvelder, een fijne speler om naar te kijken als hij speelt en meestal ben je dan niet echt een goede verdediger....
Ik snap alleen niet dat je het liever hebt dat deze jongen hier mislukt dat dat we Koch of een andere Eredivisiespeler een kans geven? Brechet, Marcelo, Manolev en Isaksoon enz... hebben laten zien dat niet alles wat van ver komt ook beter is.
 
Wat ik weet is dat je telkens een lang verhaal schreef over wat er mis was bij psv, en een daarvan was de verdediging.
Dat klopt. En juist in die lange verhalen zaten de nuances ;)
Uiteindelijk was op een bepaald moment Rekik ook weg en dat is/was voor mij wel een keyplayer.
Wat ik echter steeds heb gezegd, is dat ik de rekening pas op maak als de kassa sluit, En dat heb ik ook aan anderen gevraagd. Wacht nou even, ik kom daar * zo nog op terug!
Maar goed laat maar, je hebt dat niet gezegd inderdaad.
Dank je! Great sports! Dat waardeer ik en stel ik op prijs (Y)
Wanneer heb IK AL wat psv doet negatief verklaard? Het probleem is dat je elke vraagteken bij iets als azijnpissen ziet. Als ik zeg dat 22 gewoon erg jong is voor achterin en dat we daar al veel van hebben, dan is dat azijnpissen. Want tegenwoordig vindt je 22/23 al ervaren genoeg voor psv. Ik kan ook beginnen over jouw dogma's van tegenwoordig, maar dat is geen dogma maar positief zijn......

Jij trekt nu alles op jou en een specifieke uitspraak. Ik trek het forumbreed.
Want laat ons eens kijken (ik vat even globaal samen):

*

Depay gaat weg voor een appel en een ei! Wat en sukkel die Brands, had hem moeten binden. En oh wat een slecht verkoopbeleid, want Depay gaat naar Manu voor een schijtbedrag.

Rustig blijven zei ik. En wat blijkt ? Depay blijft!

Wijnaldum tekent niet bij, Brands had een goed gevoel, maar oh wat een sukkel, dat goede gevoel is nergens op gebaseerd want ook in het verleden klopte zin goede gevoel nooit.

Rustig blijven zei ik. En wat blijkt? Hij heeft verlengd! (Allebei echt super van de club en dus ook van Brands, ere wie ere toekomt!)

En zo, ik ga nu snel; Rekik komt niet *(dus wel), we doen alleen bord opschoot scouting (Guardado en onze Franse vriend bewijzen het tegendeel), we zijn als club agezakt niemand wil meer komen (Guardado!!!!), er komt geen verdediger meer bij zie je wel (even wachten nog, maar het lijkt er toch echt op dat onze Franse amice komt) , de kwesite Bakkali was totaal fout aangepakt door PSV (blijkt inmddels toch wel wat genuanceerder te liggen en alle kans dat ook dit tot een goed einde komt) etc etc

Dan beginnen we de competitie en winnen bijv van Ajax. Uit, met 1-3. Ja maar....dat en dat ging mis. Komt er misschien een verdediger waar je op mag hopen dat hij wat toevoegt (ja maar Marcelo was kudt dus dit zal ook wel niet beter zijn)

Even wat voorbeelden, dat bedoel ik. Dat is gewoon koste wat kost in het dogma blijven hangen dat PSV omdat het vorig seizoenen mis ging, ook nu gewoon niks goeds kan doen.
Die teneur wordt echt vermoeiend! Het nieuwe seizoen is begonnen, we zijn er nog lang niet, er is inderdaad best het nodige om nog zorgen over te hebben of kritisch over te zijn.
Maar ik heb geleed: laat goed nieuws horen ! En count your blessings! Dat mogen wij best ook eens doen vind ik.
Uiteindelijk zijn we bovenal ook PSV fans!!
 
Sterker nog, en laat dat duidelijk zijn, als een TD van een absolute topclub in Nederland er 5 jaar lang niet in slaagt een kampioenselftal neer te zetten én het elftal een redelijk vermogen heeft gekost mag je concluderen dat de TD structureel faalt. Het selecteren van een kampioenselftal is desondanks slechts één van de vele taken waarop je Brands kan afrekenen maar wel de allerbelangrijkste.

Precies, dit roep ik nu al sinds de winterstop, maar mij wordt door velen op het Forum verweten dat ik alleen bezig ben een persoonlijke vete te voeren tegen Brands. Gewoon objectief bekeken, deugt Brands niet als TD van PSV. Hij heeft genoeg kansen gekregen, maar in de afgelopen 5 jaar heeft hij er weinig van gebakken. Daarom pleit ik ervoor dat Gerbrands binnenkort een stevig gesprek gaat voeren met Brands en hem flink de waarheid vertelt....!
 
Ja Bruma met al zijn ervaring in de Bundesliga.... Kijk naar de statistieken die Mocro@ hier heeft aangegeven en je schrikt je rot.
Bruma is overschat en zal misschien 5% beter worden maar wat we moeten eisen van een centrale verdediger gaat hij nooit halen.
Rekik is nog maar 19 en je mag van hem, ondanks zijn potentie geen continuiteit in prestaties verwachten. Maar dat schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn bij psv, dat je van een 19jarige zoveel verwacht, voor centraal achterin, dat je op hem leunt...
Hendrix is een middenvelder, een fijne speler om naar te kijken als hij speelt en meestal ben je dan niet echt een goede verdediger....
Ik snap alleen niet dat je het liever hebt dat deze jongen hier mislukt dat dat we Koch of een andere Eredivisiespeler een kans geven? Brechet, Marcelo, Manolev en Isaksoon enz... hebben laten zien dat niet alles wat van ver komt ook beter is.

Nee, ik zei dat ik liever een gokje waag met een buitenlandse speler waarbij het nog 2 kanten op kan gaan (verrassen of mislukken) dan Koch (die teveel heeft afgekeken van Marcelo) of een eredivisieverdediger die weliswaar geen geheimen voor ons heeft maar waarvan we zeker weten dat hij een beperkte niveau zal aantikken.
 
Dat klopt. En juist in die lange verhalen zaten de nuances ;)
Uiteindelijk was op een bepaald moment Rekik ook weg en dat is/was voor mij wel een keyplayer.
Wat ik echter steeds heb gezegd, is dat ik de rekening pas op maak als de kassa sluit, En dat heb ik ook aan anderen gevraagd. Wacht nou even, ik kom daar * zo nog op terug!
Dank je! Great sports! Dat waardeer ik en stel ik op prijs (Y)


Jij trekt nu alles op jou en een specifieke uitspraak. Ik trek het forumbreed.
Want laat ons eens kijken (ik vat even globaal samen):

*

Depay gaat weg voor een appel en een ei! Wat en sukkel die Brands, had hem moeten binden. En oh wat een slecht verkoopbeleid, want Depay gaat naar Manu voor een schijtbedrag.

Rustig blijven zei ik. En wat blijkt ? Depay blijft!

Wijnaldum tekent niet bij, Brands had een goed gevoel, maar oh wat een sukkel, dat goede gevoel is nergens op gebaseerd want ook in het verleden klopte zin goede gevoel nooit.

Rustig blijven zei ik. En wat blijkt? Hij heeft verlengd! (Allebei echt super van de club en dus ook van Brands, ere wie ere toekomt!)

En zo, ik ga nu snel; Rekik komt niet *(dus wel), we doen alleen bord opschoot scouting (Guardado en onze Franse vriend bewijzen het tegendeel), we zijn als club agezakt niemand wil meer komen (Guardado!!!!), er komt geen verdediger meer bij zie je wel (even wachten nog, maar het lijkt er toch echt op dat onze Franse amice komt) , de kwesite Bakkali was totaal fout aangepakt door PSV (blijkt inmddels toch wel wat genuanceerder te liggen en alle kans dat ook dit tot een goed einde komt) etc etc

Dan beginnen we de competitie en winnen bijv van Ajax. Uit, met 1-3. Ja maar....dat en dat ging mis. Komt er misschien een verdediger waar je op mag hopen dat hij wat toevoegt (ja maar Marcelo was kudt dus dit zal ook wel niet beter zijn)

Even wat voorbeelden, dat bedoel ik. Dat is gewoon koste wat kost in het dogma blijven hangen dat PSV omdat het vorig seizoenen mis ging, ook nu gewoon niks goeds kan doen.
Die teneur wordt echt vermoeiend! Het nieuwe seizoen is begonnen, we zijn er nog lang niet, er is inderdaad best het nodige om nog zorgen over te hebben of kritisch over te zijn.
Maar ik heb geleed: laat goed nieuws horen ! En count your blessings! Dat mogen wij best ook eens doen vind ik.
Uiteindelijk zijn we bovenal ook PSV fans!!
Prima als je het zo uitlegt.
Ik heb alleen wel een verzoek: wil je s.v.p. niet elke twijfel of kritische vraag onder de categorie negativiteit en azijnpissen plaatsen. Want anders kunnen we niet meer discussieren met elkaar. Bovendien vind ik niet dat Brands nou, na zoveel jaren falen meteen zoveel credits van jou en mij heeft verdiend. 5 jaar achter elkaar falen als de bestebetaalde TD van de Eredivisie mogen we niet zomaar wegpoetsen door een paar juiste daden wat eigenlijk heel normaal is voor die positie. Eerst kampioen worden met psv en daarna verdient hij de credits voor DIT JAAR. De rekening van andere jaren blijft wat mij bertreft nog altijd openstaan. Zoveel pijn en voetbalverdriet kan ik niet zomaar in een jaar tijd, mochten we kampioen worden, vergeten.
 
Prima als je het zo uitlegt.
Ik heb alleen wel een verzoek: wil je s.v.p. niet elke twijfel of kritische vraag onder de categorie negativiteit en azijnpissen plaatsen. Want anders kunnen we niet meer discussieren met elkaar.
Als die twijfel of vraag van enig niveau zijn reageer ik altijd.
Als het voorgeprogameerd dogmatisme is, dan noem ik het wel zo.
Overigens, jij lijkt je altijd meteen persoonlijk aangesproken te voelen, maar ik richt mij tot een aantal posters, de algehele teneur is namelijk zoals ik net zei,
Bovendien vind ik niet dat Brands nou, na zoveel jaren falen meteen zoveel credits van jou en mij heeft verdiend. 5 jaar achter elkaar falen als de bestebetaalde TD van de Eredivisie mogen we niet zomaar wegpoetsen door een paar juiste daden wat eigenlijk heel normaal is voor die positie. Eerst kampioen worden met psv en daarna verdient hij de credits voor DIT JAAR. De rekening van andere jaren blijft wat mij bertreft nog altijd openstaan. Zoveel pijn en voetbalverdriet kan ik niet zomaar in een jaar tijd, mochten we kampioen worden, vergeten.
Brands hoeft geen credits. Het gaat om een eerlijke beoordeling van dit team, deze staf en de individuele spelers. En om over hun rug het ongelijk van Brands te bewijzen is voor mij geen constructieve discussie!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als die twijfel of vraag van enig niveau zijn reageer ik altijd.
Als het voorgeprogameerd dogmatisme is, dan noem ik het wel zo.
Overigens, jij lijkt je altijd meteen persoonlijk aangesproken te voelen, maar ik richt mij tot een aantal posters, de algehele teneur is namelijk zoals ik net zei,

Brands hoeft geen credits. Het gaat om een eerlijke beoordeling van dit team, deze staf en de individuele spelers. En om over hun rug het ongelijk van Brands te bewijzen is voor mij geen constructieve discussie!
Ik voel me alleen aangesproken als je in een directe post aan mij het over de azijnpissers hebt, omdat ik kritiek heb geuit;)
Spelers bij wie er twijfels en vraagtekens zijn, kunnen er niets aan doen dat ze aangetrokken zijn door Brands. En natuurlijk heeft de kritiek op een speler ook direct te maken met diegene die hem heeft aangetrokken, toch?
 
Ik voel me alleen aangesproken als je in een directe post aan mij het over de azijnpissers hebt, omdat ik kritiek heb geuit;)
Spelers bij wie er twijfels en vraagtekens zijn, kunnen er niets aan doen dat ze aangetrokken zijn door Brands. En natuurlijk heeft de kritiek op een speler ook direct te maken met diegene die hem heeft aangetrokken, toch?

Dat hangt van de inhoudelijkheid van de kritiek af vind ik.
Maar goed, ik ga nu eens vast lekker zitten voor de Vitesse game. Ben er helaas niet bij omdat ik straks nog weg moet (kan vermoedelijk zelfs helaas niet alles afkijken) maar dan weten we weer wat meer! (Maar nog lang niet alles :D
 
Sterker nog, en laat dat duidelijk zijn, als een TD van een absolute topclub in Nederland er 5 jaar lang niet in slaagt een kampioenselftal neer te zetten én het elftal een redelijk vermogen heeft gekost mag je concluderen dat de TD structureel faalt. Het selecteren van een kampioenselftal is desondanks slechts één van de vele taken waarop je Brands kan afrekenen maar wel de allerbelangrijkste.
Je moet naar vele zaken kijken idd. Hoe staat de club er financieel voor in vergelijking met het startpunt en wat is het potentieel op het veld. Daarnaast heb je absoluut gelijk dat resultaat belangrijk is en ik denk dat iedereen het er meeeens is dat dat veel te mager is. Maar dan zeg ik is het reeel dat we de kampioensreeks van de jaren 2000-2008 door konden zetten, terwijl in die jaren nooit aan de lange termijnvisie is gewerkt? Nee denk ik dan, in het geval PSV is potentie in het veld , omslag van koopclub naar opleidingsclub en het creeeren van een financiele gezonde situatie een belangrijke voorwaarde wil de club uberhaupt nog wel mee willen doen in de toekomst. Gelukkig waren ze er op tijd bij en Brands is een van de belangrijke mensen geweest en ja hij heeft weleens verkeerde keuzes gemaakt met het aantrekken van verdedigers. Maar geen overkomenlijke blunders waarbij heel veel geld verloren is. Dat was echt de doodsteek geweest en dat is niet gebeurd.
 
Precies, dit roep ik nu al sinds de winterstop, maar mij wordt door velen op het Forum verweten dat ik alleen bezig ben een persoonlijke vete te voeren tegen Brands. Gewoon objectief bekeken, deugt Brands niet als TD van PSV. Hij heeft genoeg kansen gekregen, maar in de afgelopen 5 jaar heeft hij er weinig van gebakken. Daarom pleit ik ervoor dat Gerbrands binnenkort een stevig gesprek gaat voeren met Brands en hem flink de waarheid vertelt....!

Roep je dit pas sinds de winterstop? Ik ben het al 3/4 jaar aan het roepen. Je loopt een beetje achter :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan