Begrijp niet waarom er geen optie op koop bij zit, net als bij Guardado dat er niet bij zit. Je verplicht jezelf toch niks met zo een optie? Wordt de huursom er hoger door? Ofwel wat heb je te verliezen? Mocht Wijnaldum weggaan voor 15 miljoen en Guardado bevalt, dan heb je het geld wat je nu niet hebt dan wel.
 
Indeed.
Rekik ging na vorig seizoen eerst eens kijken of hij niet bij Manchester City kon spelen. Toen bleek dat hij daar op de tribune zou komen, heeft hij weer voor PSV gekozen. Dat is prettig, maar de realiteit is dat PSV slechts leerschool is. Zodra hij het niveau in Engeland aan kan, is hij weg voor het mooie bedrag van € 0,00. Isimat zal graag dezelfde route volgen. Ervaring opdoen, en zodra je het niveau aankunt weer vlug terug. PSV loopt dus de kans dat ze na 1 seizoen 2 centrale verdedigers weg ziet gaan, en het levert geen ene cent op.

Waarom altijd kijken vanuit financieel perspectief, zonder het sportieve mee te nemen?

ALS we kampioen worden met een gehuurd centraal duo... Prima toch?

Natuurlijk moeten we dan volgend jaar weer verder kijken, maar dat is OOK als ze bij ons onder contract staan en goed/slecht presteren.
 
Begrijp niet waarom er geen optie op koop bij zit, net als bij Guardado dat er niet bij zit. Je verplicht jezelf toch niks met zo een optie? Wordt de huursom er hoger door? Ofwel wat heb je te verliezen? Mocht Wijnaldum weggaan voor 15 miljoen en Guardado bevalt, dan heb je het geld wat je nu niet hebt dan wel.

Dat ligt ook aan de verkopende/verhurende partij. En ik neem aan dat dit de huurprijs wel opdrijft. "Voor niets gaat de zon op".

Guardado zat overigens toch in zijn laatste contractjaar?
 
Dat ligt ook aan de verkopende/verhurende partij. En ik neem aan dat dit de huurprijs wel opdrijft. "Voor niets gaat de zon op".

Guardado zat overigens toch in zijn laatste contractjaar?

Ik snap al dat gehuur zonder koopoptie ook niet. Wat nou als Guardado het geweldig doet? Waarom zou hij daarna dan voor PSV kiezen als hij (bijv.) ook naar Atletico Madrid o.i.d. kan? Het is dan dus echt korte termijn denken bij PSV, met 3 spelers...en 2 die waarschijnlijk na dit seizoen vertrekken. Het is de laatste seizoenen al aardig aanmodderen bij PSV, waarom nu niet voor continuiteit kiezen? En het argument dat je dit soort spelers anders niet binnenhaalt: dan maar meer betalen, of een iets mindere speler met groeipotentie halen. Of is het idee dat we elk opvolgend seizoen aan half nieuw elftal hebben staan?
 
Begrijp niet waarom er geen optie op koop bij zit, net als bij Guardado dat er niet bij zit. Je verplicht jezelf toch niks met zo een optie? Wordt de huursom er hoger door? Ofwel wat heb je te verliezen? Mocht Wijnaldum weggaan voor 15 miljoen en Guardado bevalt, dan heb je het geld wat je nu niet hebt dan wel.

Zo'n optie verandert toch de situatie rondom de huur een beetje. Je verplicht jezelf niets, dat klopt, maar in eerste instantie moet de andere partij bereid zijn om ook zo'n optie in het contract mee te nemen. In het geval van Isimat zou het kunnen dat ze in de toekomst op hem willen bouwen centraal achterin bij AS Monaco. Dan is een vertrek van hem onbespreekbaar en zo dus ook een optie tot koop. Stel dat men bij één van die spelers wel een optie tot koop wil opnemen, moet men met de desbetreffende club nog een akkoord bereiken voor welk bedrag men deze optie bedingt. Hierbij kan je een te hoge optie opnemen, die je zelf niet wil lichten doordat hij in jouw ogen te hoog ligt. Wanneer sprake is van een lagere optie tot koop, zal de andere club misschien wel meer huur vragen om die lage optie tot koop te compenseren.

En daarnaast: de situatie die jij schetst wat betreft Wijnaldum die vertrekt voor 15 miljoen. Bij een zomers vertrek van Wijnaldum zal dit pas rond kunnen komen in de transferperiode dus vanaf 1 juli. Dit is in feite al het nieuwe seizoen. Hierbij is de huur dus al beeindigd en dus is ook de bedongen optie komen te vervallen. De optie is dan dus niet meer rechtsgeldig. Dan zul je alsnog opnieuw met de clubs rond de tafel moeten.
 
Ik snap al dat gehuur zonder koopoptie ook niet. Wat nou als Guardado het geweldig doet? Waarom zou hij daarna dan voor PSV kiezen als hij (bijv.) ook naar Atletico Madrid o.i.d. kan? Het is dan dus echt korte termijn denken bij PSV, met 3 spelers...en 2 die waarschijnlijk na dit seizoen vertrekken. Het is de laatste seizoenen al aardig aanmodderen bij PSV, waarom nu niet voor continuiteit kiezen? En het argument dat je dit soort spelers anders niet binnenhaalt: dan maar meer betalen, of een iets mindere speler met groeipotentie halen. Of is het idee dat we elk opvolgend seizoen aan half nieuw elftal hebben staan?

Je moet huren als er te weinig geld is om te kopen en niet wilt dat de kwaliteit van je selectie er per direct op achteruit gaat. Je moet kopen als er budget is bijvoorbeeld als jongens die nog een contract hebben worden weggekocht. Dan kan je evt kijken naar jongens met groeipotentie voor de langere termijn.
 
Over welke goede verdedigers van Feyenoord en Ajax heb je het dan?

Janmaat, De Vrij, BMI, Ailderwereld, Vermaelen, Vertonghen, v/D Wiel. Bij andere ploegen: Douglas, Moreno, Moisander.
10 namen die PSV sterker hadden gemaakt. Die grotendeels voor een flink bedrag werden verkocht. 10 namen die PSV niet kan veroorloven .
 
Waarom altijd kijken vanuit financieel perspectief, zonder het sportieve mee te nemen?

ALS we kampioen worden met een gehuurd centraal duo... Prima toch?

Natuurlijk moeten we dan volgend jaar weer verder kijken, maar dat is OOK als ze bij ons onder contract staan en goed/slecht presteren.

Die 2 factoren hangen samen. Als je kampioen wordt met dat duo is dat fijn, maar als ze vertrekken voor nop sta je het volgend jaar met lege handen. Dat is geen continuïteit, geen langere termijnbeleid.
Huren van iemand als Guardado of Park is prima. Normaal niet te halen, en je elftal krijgt per direct een kwaliteitsinjectie. Bij spelers zoals de naamgever van dit topic, ben je ze klaar aan het stomen voor die kwaliteitsinjectie. Wij mogen kijken naar de fouten, en als ze goed zijn vertrekken ze zonder dat er een mogelijkheid is voor een ander op te halen.
 
Jij hebt het over kopen.
Verder heb je het over goede verdedigers, Janmaat gekocht maar wel een toevalstreffer, de Vrij en BMI eigen jeugd, Vermaelen in mijn ogen zeer beperkt, Verthongen heeft zich prima ontwikkeld , vd Wiel eigen jeugd, Douglas en Moreno niet van Ajax en Feyenoord en Moisander is ook beperkt.
Ook zijn spelers als Aldewereld,Verthongen v.d. Wiel en Vermaelen al weer enige tijd geleden.

Wij hebben ook Arias gehaald, Bruma begint zich te verbeteren, ik bedoel gewoon dat je ook wat geluk moet hebben, verder werpt de jeugdopleiding van Psv nu pas zijn vruchten af, daar waren Ajax en Feyenoord gewoon verder in.
Janmaat, De Vrij, BMI, Ailderwereld, Vermaelen, Vertonghen, v/D Wiel. Bij andere ploegen: Douglas, Moreno, Moisander.
10 namen die PSV sterker hadden gemaakt. Die grotendeels voor een flink bedrag werden verkocht. 10 namen die PSV niet kan veroorloven .
 
Jij hebt het over kopen.
Verder heb je het over goede verdedigers, Janmaat gekocht maar wel een toevalstreffer, de Vrij en BMI eigen jeugd, Vermaelen in mijn ogen zeer beperkt, Verthongen heeft zich prima ontwikkeld , vd Wiel eigen jeugd, Douglas en Moreno niet van Ajax en Feyenoord en Moisander is ook beperkt.
Ook zijn spelers als Aldewereld,Verthongen v.d. Wiel en Vermaelen al weer enige tijd geleden.

Wij hebben ook Arias gehaald, Bruma begint zich te verbeteren, ik bedoel gewoon dat je ook wat geluk moet hebben, verder werpt de jeugdopleiding van Psv nu pas zijn vruchten af, daar waren Ajax en Feyenoord gewoon verder in.

Ik antwoordde op "goede verdedigers zij schaars", en kwam daarmee met een aantal namen. Jij vindt Vermaelen er beperkt, bij Barcelona denken ze daar anders over.
De namen die ik heb genoemd zijn voetballers die PSV sterker zouden maken. Eigen jeugd of aankoop, PSV is er al lange tijd niet meer in geslaagd om een goede verdediger uit de eigen jeugd op te leiden, of een gekochte speler te laten groeien en door te verkopen. En dat is in mijn ogen een teken aan de wand.
 
Prima, ik wil alleen zeggen dat je af en toe ook het geluk moet hebben dat een speler in je team past en ontwikkeld.Wie had bv ooit kunnen denken dat een speler als Schone waardevoller zou zijn voor zijn team als bv Maher?
Of een Wesley Verhoek die compleet flopt bij Feyenoord.
Ik antwoordde op "goede verdedigers zij schaars", en kwam daarmee met een aantal namen. Jij vindt Vermaelen er beperkt, bij Barcelona denken ze daar anders over.
De namen die ik heb genoemd zijn voetballers die PSV sterker zouden maken. Eigen jeugd of aankoop, PSV is er al lange tijd niet meer in geslaagd om een goede verdediger uit de eigen jeugd op te leiden, of een gekochte speler te laten groeien en door te verkopen. En dat is in mijn ogen een teken aan de wand.
 
Prima, ik wil alleen zeggen dat je af en toe ook het geluk moet hebben dat een speler in je team past en ontwikkeld.Wie had bv ooit kunnen denken dat een speler als Schone waardevoller zou zijn voor zijn team als bv Maher?
Of een Wesley Verhoek die compleet flopt bij Feyenoord.

Uiteraard. Zo'n Douglas die kwam aanwaaien bij Twente...of Sulejmani die volgens alle experts een team kampioen kan maken...dat is geluk of pech. Maar als een team elk jaar een verdediger richting Engeland kan verkopen, dan zit daar kunde achter.
Mijn punt is dat ook goede verdedigers te vinden zijn. Dat huren een oplossing kan zijn. Maar ook een puntje van kritiek richting club, dat ik het beleid inzake de laatse linie niet echt geweldig vind.

On topic: hoop dat deze jongen prima gaat spelen.
 
Jij hebt het over kopen.
Verder heb je het over goede verdedigers, Janmaat gekocht maar wel een toevalstreffer, de Vrij en BMI eigen jeugd, Vermaelen in mijn ogen zeer beperkt, Verthongen heeft zich prima ontwikkeld , vd Wiel eigen jeugd, Douglas en Moreno niet van Ajax en Feyenoord en Moisander is ook beperkt.
Ook zijn spelers als Aldewereld,Verthongen v.d. Wiel en Vermaelen al weer enige tijd geleden.

Wij hebben ook Arias gehaald, Bruma begint zich te verbeteren, ik bedoel gewoon dat je ook wat geluk moet hebben, verder werpt de jeugdopleiding van Psv nu pas zijn vruchten af, daar waren Ajax en Feyenoord gewoon verder in.
Aria's geen toevalstreffer wou je zeggen?
Wat maakt het uit of het kopen is of eigen jeugd? Wij doen het wat dat betreft op beiden fronten niet goed. Ajax en Feyenoorder kochten tot nu toe betere verdedigers maar hebben daarnaast ook betere verdedigers, iig bruikbaar en in sommige gevallen erg goed, opgeleid. Dat kunnen wij niet zeggen. Wie leiden wij op als verdediger? Koch? En wie hebben we al 5 jaar achter elkaar gekocht? Brechet? Manolev, Marcelo, Derijck? Zanka?
En als Veltman ook Bruma voorbijstreeft en niet alleen door van Gaal maar nu ook door Hiddink wordt opgenomen in de selectie. Maar wij wilden Bruma koste wat kost hebben. Hij is overschat en heeft misschien wel zijn postuur mee, maar daarmee alleen redt je het niet, zelfs niet in de Eredivisie, hebben we vorig jaar gezien. En ook nu is hij een bron van onrust achterin en moet Rekik veel opknappen naast hem. Toen Rekik vorig jaar een tijdje uit de roulatie was, viel Bruma volledig door de mand.
 
Ik ben echt benieuwd of deze jongen bruma uit de basis gaat spelen. iig of psv dit gaat toelaten ivm kapitaal vernietiging.
 
Aria's geen toevalstreffer wou je zeggen?

Dit heb ik wel vaker gelezen hier de laatste weken, dat Arias alleen maar mazzel was. Natuurlijk moet je geluk hebben dat zo'n jongen het waarmaakt, maar Brands zat geloof ik al 3 jaar achter deze jongen aan.
Dat heeft hij met z'n scouts blijkbaar toch wel goed gezien.
Bruma is volgens mij goed genoeg voor PSV, als hij wat stappen kan maken en zijn draai gaat vinden speelt hij Veltman ook wel uit het Nederlands elftal.
 
Begrijp niet waarom er geen optie op koop bij zit, net als bij Guardado dat er niet bij zit. Je verplicht jezelf toch niks met zo een optie? Wordt de huursom er hoger door? Ofwel wat heb je te verliezen? Mocht Wijnaldum weggaan voor 15 miljoen en Guardado bevalt, dan heb je het geld wat je nu niet hebt dan wel.

Huurprijs word duurder, de verhurende partij neemt namelijk een risico dat de speler het goed doet en dus meer waard word dam de afgesproken optie. Daarnaast is het natuurlijk ook relevant wat de prijs in de optie is. Als er een optie tot koop voor 40 mlj in zit heb je er nog niets aan omdat PSV dit niet kan betalen.
 
Afgelopen zondag niet de hele wedstrijd gezien, wel de uitgebreide samenvatting zaterdagavond. Isimat is met niet opgevallen en dat is i.g.v. een verdediger op zich prima. Is het een speler om te houden?

Geruchten over interesse in Bruma nemen iedere transferperiode toe, en het is de vraag of Rekik volgend jaar blijft, dus beetje versterking met iemand die al jaar in systeem en groep heeft meegedraaid is wel aangenaam. Ik zie eigenlijk alleen Heesakkers doorstromen (breedte), verder niets uit jong PSV. De Wijs moet nog wat ervaring opdoen: hij staat nogal eens stap uit positie en ik mag wat gogme opdoen, maar misschien vertekent zijn bouw (grote vriendelijke reus) zijn voorkomen.
 
Afgelopen zondag niet de hele wedstrijd gezien, wel de uitgebreide samenvatting zaterdagavond. Isimat is met niet opgevallen en dat is i.g.v. een verdediger op zich prima. Is het een speler om te houden?.

Die snap ik effe niet, zondag de wedstrijd niet gezien maar zaterdag wel de samenvatting.:unsure:

Geruchten over interesse in Bruma nemen iedere transferperiode toe, en het is de vraag of Rekik volgend jaar blijft, dus beetje versterking met iemand die al jaar in systeem en groep heeft meegedraaid is wel aangenaam. Ik zie eigenlijk alleen Heesakkers doorstromen (breedte), verder niets uit jong PSV. De Wijs moet nog wat ervaring opdoen: hij staat nogal eens stap uit positie en ik mag wat gogme opdoen, maar misschien vertekent zijn bouw (grote vriendelijke reus) zijn voorkomen.

Isimat was zaterdag de zwakste PSV'er maar het valt ook niet mee als je geen basisspeler bent om er dan ineens te staan. Maakte ook niet veel echte fouten overigens.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Isimat was zaterdag de zwakste PSV'er maar het valt ook niet mee als je geen basisspeler bent om er dan ineens te staan. Maakte ook niet veel echte fouten overigens.
Isimat had een meer dan voldoende invalbeurt! Als nu Bruma of Rekik afwezig zijn zit ik met een gerust hart naar hun vervanger te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan