Nederlands Elftal

Mwa ik vind dat Koeman vrij logisch selecteerd. De enige waarvan je nu zou zeggen dat ie erbij moet zitten ten faveure van bv een Berghuis/Luuk de Jong is Stengs, Dest en Mo even erbuiten gelaten. Koeman houd vast aan een vaste kern, en ik zie dat wel als iets positiefs: de synergie en spelpatronen komen steeds duidelijker naar voren.

Mee eens. Al vind ik wel dat Weghorst een kans verdient boven Luuk. Weghorst laat zien dat hij in het buitenland wel kan scoren en was ongelooflijk gedreven toen hij voor Oranje uit mocht komen. Nu is de Jong de stormram, maar ik denk niet dat hij in die invalbeurten echt iets toegevoegd heeft. Kies dan voor de jongen die 5 jaar jonger is.
 
Mee eens. Al vind ik wel dat Weghorst een kans verdient boven Luuk. Weghorst laat zien dat hij in het buitenland wel kan scoren en was ongelooflijk gedreven toen hij voor Oranje uit mocht komen. Nu is de Jong de stormram, maar ik denk niet dat hij in die invalbeurten echt iets toegevoegd heeft. Kies dan voor de jongen die 5 jaar jonger is.

Ja eens, Weghorst had geloof ik weer eens een wedstrijd beslist bij Wolfsburg, en Luuk de Jong heeft het weer eens verprutst tegen Barça waar hij 4 open kansen kreeg. Wolfsburg en Sevilla zijn toch redelijk vergelijkbare clubs, en ook qua spelerstype zijn het vergelijkbare spelers. Even off-topic, zit nu naar een paar interviews te kijken van de Roon. Wat een ontzettend sympathieke gozer is dat zeg. Ook een prima stofzuiger, veel beter dan Strootman in ieder geval.
 
Het lijkt er op dat Dest voor Team USA gaat kiezen. Betekend dat Dumfries meer kans heeft op de rechtsback positie. Ik mag hopen dat Koeman het Nederland nooit meer aan doet om Veltman er neer te zetten(uberhaupt op te roepen).
 
Het lijkt er op dat Dest voor Team USA gaat kiezen. Betekend dat Dumfries meer kans heeft op de rechtsback positie. Ik mag hopen dat Koeman het Nederland nooit meer aan doet om Veltman er neer te zetten(uberhaupt op te roepen).
Waar blijkt dat uit? Ik las toch hele andere verhalen?
 
Waar blijkt dat uit? Ik las toch hele andere verhalen?
Hij heeft onlangs geroepen dat hij zich steeds meer Amerikaan voelt. Dat hij deze nationaliteit(die van de VS) pas net ontdekt heeft.
Dit lijken mij toch uitspraken die je niet doet als je voor Oranje wilt gaan voetballen.
 
Waar blijkt dat uit? Ik las toch hele andere verhalen?

Dit bericht is van een paar uur geleden.

Vanuit Zeist bleef het angstvallig stil. "Of dat meespeelt in mijn keuze? Misschien..." Dest houdt alle opties echter nog steeds open. Beide voetbalculturen hebben volgens de verdediger hun charme. "In Nederlands voetbal zie je vaak individuele kwaliteiten, terwijl het in Amerikaans voetbal echt om teamwork gaat. Dat spreekt me erg aan."

Ronald Koeman heeft gisteren op zijn beurt aangegeven goede hoop te hebben er met Dest uit te komen.
 
Ik wacht wel rustig af. Graag of niet, denk ik altijd maar.

Precies, ik vind dat iets persoonlijks. Kiest hij voor USA, prima, kiest hij voor Nederland, prima. En het kan best zijn dat hij van allebei de landen houdt, maar ja, hij moet nou eenmaal kiezen.
 
Hij heeft onlangs geroepen dat hij zich steeds meer Amerikaan voelt. Dat hij deze nationaliteit(die van de VS) pas net ontdekt heeft.
Dit lijken mij toch uitspraken die je niet doet als je voor Oranje wilt gaan voetballen.
Maar dat hij niet opgeroepen werd voor de komende interlands van de VS was volgens mij ook een signaal dat hij team USA heeft gevraagd hem nog niet op te roepen. Maar zoals Mikasa al zei: het is graag of niet. En bij hem begrijp ik het aan de ene kant wel (nooit opgeroepen door de knvb) maar anderzijds ook weer niet: zijn vader en moeder zijn Surinaams waarvan de vader ooit in de VS woonde. Hij zelf is geboren en opgegroeid in Almere. In de VS heeft hij dan ook geen opa’s en oma’s of andere familie waardoor hij zich verbonden zou voelen met dat land....
 
Ik wacht wel rustig af. Graag of niet, denk ik altijd maar.

Het is zijn keuze. Ik kan me ergens nog wel indenken dat hij voor zichzelf meer mogelijkheden ziet als speler bij USA, maar lijkt me dat hij meer binding heeft met Nederland. Als hij voor Amerika kiest, is het een puur (sportief) zakelijke afweging geweest.
 
Maar dat hij niet opgeroepen werd voor de komende interlands van de VS was volgens mij ook een signaal dat hij team USA heeft gevraagd hem nog niet op te roepen. Maar zoals Mikasa al zei: het is graag of niet. En bij hem begrijp ik het aan de ene kant wel (nooit opgeroepen door de knvb) maar anderzijds ook weer niet: zijn vader en moeder zijn Surinaams waarvan de vader ooit in de VS woonde. Hij zelf is geboren en opgegroeid in Almere. In de VS heeft hij dan ook geen opa’s en oma’s of andere familie waardoor hij zich verbonden zou voelen met dat land....
Dat klinkt eigenlijk wel vreemd.
 
Leuk, man, Stevie erbij. Goed dat Koeman zich niet laat leiden door doelpunten - Bergwijn is gegroeid als voetballer, ben heel benieuwd of zich dat in Oranje ook vertaalt.
Toch had ik graag een aanval met Bergwijn, Memphis en Malen gezien. Lijkt me op dit moment ook wel de beste aanval mogelijk.

Gelukkig geen Veltman. Wat een drama op de back is dat. Buiten dat, Dumfries kan met zn rushes iets forceren op de zijkant.
 
Toch had ik graag een aanval met Bergwijn, Memphis en Malen gezien. Lijkt me op dit moment ook wel de beste aanval mogelijk.

Gelukkig geen Veltman. Wat een drama op de back is dat. Buiten dat, Dumfries kan met zn rushes iets forceren op de zijkant.

Ik zou dat ook mooi vinden, maar eerlijk is eerlijk.... Babel doet het goed en voert zijn taken ook goed uit en is ook een soort mentor, dus die keuze kan ik wel begrijpen.
 
Ik zou dat ook mooi vinden, maar eerlijk is eerlijk.... Babel doet het goed en voert zijn taken ook goed uit en is ook een soort mentor, dus die keuze kan ik wel begrijpen.

Precies, Babel brengt wel ervaring en heeft het tegen Duitsland en Estland goed gedaan. Snap dan ook dat je hem niet zomaar passeert, want dat zou binnen de selectie wel voor wat scheve gezichten zorgen. Overigens staat Babel ook fysiek zijn mannetje, wat gezien de de tegenstander die zich ongetwijfeld terug gaat trekken, ook niet onaardig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan