Nederlands Elftal

Persoonlijk vind ik Stefan de Vrij een ontzettend onderschatte verdediger. Speelt altijd in de basis bij Inter, en in Oranje ook altijd goed wanneer hij speelt. Heeft alleen de pech dat hij wellicht de beste 2 verdedigers van de wereld voor zich heeft. Denk dat ie bij alle andere topteams een basisplek zou hebben.
Drie verdediger's die bij Liverpool, Juventus, en Inter zitten. En alledrie ook spelen. Lijkt me heerlijk hoor voor Koeman 3 van zulke verdedigers die ook Champions League spelen. Waarom was De Vrij niet geselecteerd overigens? Plek kwijt? Geblessserd?

rico

International
Voor een eventueel EK hebben we de volgende opties op het middenveld:

Frenkie de Jong - Behoeft geen introductie, is bijna een uniek type speler op zichzelf. Slim, voetbaltechnisch goed, draagt verdedigend zijn steentje bij, kan het spel magistraal verplaatsen en als hij ook nog eens gaat scoren...
Wijnaldum: Een van de beste box to box spelers ter wereld, wat hij in Oranje toch maar telkens laat zien, en multi-inzetbaar.
Van de Beek: Gaat een grote worden. Is een hele slimmer speler met een goede techniek, afronding en vooral bijzonder goede looplijnen en positionering.
Pröpper: En topspeler is hij niet, maar een prima allround en technisch onderlegde speler wel.
De Roon: Een sloper. Geen technisch verfijnde voetballer, maar dit soort spelers heb je soms ook nodig.
Vilhena: Een bijter met een goed schot in de benen. Geschikt voor als je de tegenstander moet afjagen.
Strootman: Vind ik persoonlijk een vrij kleurloze speler, maar als controleur wel geschikt om wedstrijden mee uit te spelen.
Klaassen: Harde werker, inmiddels bewezen op Bundesliga niveau, kan een goal maken.
Til: Ga ik bij deze tippen als potentiële verrassing. Men doet wel eens lacherig om hem, maar het is een speler die net als vd Beek vaak goed positie kiest, een prima techniek heeft en zowel een assist als goal in de benen heeft. Is bij Spartak Moskou uitstekend begonnen en is pas 21.

Op zich best een aardige groep spelers, en dan reken ik verdere aankomende talenten nog niet mee.
Vilhena, Strootman en ook Til kunnen in dit rijtje niet mee, komen echt op alle vlakken veel tekort. En De Roon eigenlijk ook niet. maar dals je die allemaal weghaalt, hou je wel; een top middenveld en bank over.

Tadic, Jao Moutinho, Ozil, Jorginho, Gueye, Sigurdsonn, Ramsey, Lo Celso, Herrera, Mata, Kovacic, Neves, Fabregas, Xhaka, Payet, Milner, Fornals, Lanzini, Pereyra, Tielemans, Winks, Lamela, Januzaj, Ward Prowse, Cazorla, David Silva, Monreal, Lallana, Davies, Maddison, Coleman, Wilshere en velen. Allemal geen superfysiek. En waarom rekenen we uithoudingsvermogen niet tot het fysieke?

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Tadic, Jao Moutinho, Ozil, Jorginho, Gueye, Sigurdsonn, Ramsey, Lo Celso, Herrera, Mata, Kovacic, Neves, Fabregas, Xhaka, Payet, Milner, Fornals, Lanzini, Pereyra, Tielemans, Winks, Lamela, Januzaj, Ward Prowse, Cazorla, David Silva, Monreal, Lallana, Davies, Maddison, Coleman, Wilshere en velen. Allemal geen superfysiek. En waarom rekenen we uithoudingsvermogen niet tot het fysieke?

Wow, en al die namen lepel jij zo op? Knap!

IPF

Forummer van het jaar 2015
Nou je haalt allerlei spelers met verschillende kwaliteiten door elkaar. Een David Silva of Özil in zijn beste tijd, waren/zijn zo super technisch en voetballend zo ontzettend intelligent, dat hun mindere kant namelijk hun loopvermogen of fysiek niet eens opvalt. Spelers als Mata of Januzay hebben het juist om die reden niet gered in de top zo ook een Lalana of Cazorla. Tadic is ook mislukt in de PL, juist omdat hij als aanvaller de echte explosiviteit mist. Bij Ajax is hij vrij van vele arbeid en is het spel totaal anders. Hier speelt hij 40 wedstrijden per seizoen waarvan 4-5 met een hogere intensiteit. Met daarnaast toevallig vorig jaar meerdere wedstrijden in de CL. Bij een Southampton kreeg hij wel eens een stijve nek van de hoge ballen en liep hij er verloren bij. Die hoge intensiteit heeft hij hier af en toe en dat kan die dan best bijbenen. Zou hij dat 3 keer per week hebben, dan valt het hem net als in de PL, erg tegen.
Pröpper is net zo een speler: technisch goed maar niet iemand die 2-3 wedstrijden per week op een hoog niveau kwa intensiteit kan acteren.

Nou je haalt allerlei spelers met verschillende kwaliteiten door elkaar. Een David Silva of Özil in zijn beste tijd, waren/zijn zo super technisch en voetballend zo ontzettend intelligent, dat hun mindere kant namelijk hun loopvermogen of fysiek niet eens opvalt. Spelers als Mata of Januzay hebben het juist om die reden niet gered in de top zo ook een Lalana of Cazorla. Tadic is ook mislukt in de PL, juist omdat hij als aanvaller de echte explosiviteit mist. Bij Ajax is hij vrij van vele arbeid en is het spel totaal anders. Hier speelt hij 40 wedstrijden per seizoen waarvan 4-5 met een hogere intensiteit. Met daarnaast toevallig vorig jaar meerdere wedstrijden in de CL. Bij een Southampton kreeg hij wel eens een stijve nek van de hoge ballen en liep hij er verloren bij. Die hoge intensiteit heeft hij hier af en toe en dat kan die dan best bijbenen. Zou hij dat 3 keer per week hebben, dan valt het hem net als in de PL, erg tegen.
Pröpper is net zo een speler: technisch goed maar niet iemand die 2-3 wedstrijden per week op een hoog niveau kwa intensiteit kan acteren.
Niet bij de Engelse top, maar wel genoeg vlieguren kunnen maken en zo zijn er nog een heleboel PL spelers die niet bij City of Liverpool spelen, maar wel in de basis stonden bij hun club voor meer dan 1 jaar.

Daar zit misschien het verschil. Mij gaat het om spelers die PL waardig zijn. Jij hebt het misschien over spelers die de top aan kunnen (zoals David Silva.) Ik denk inderdaad niet dat Propper dat aan kan. Maar Brighton niveau moet hij aan kunnen, of misschien zelfs nog een tandje hoger.

Cazorla heeft wel ook goede ervaringen in de PL staan, niet voor niets zoveel jaren bij Arsenal.
Tadic was ook basis. Niet zijn niveau van Ajax of tot de halve finale maar wel Southampton materiaal.
Lallana heeft ook veel PL matches met Southampton en Liverpool, het loopt alleen de laatste jaren minder.
Mata heeft zich ook echt wel bewezen in de PL. Misschien niet helemaal het niveau wat United moet na streven, maar wel genoeg om PL waardig te zijn. Fysiek niet-sterke spelers, die door techniek of passing skills wel mee kunnen in deze competitie.
De absolute top van Engeland is inderdaad een ander verhaal

En ik combineer beide: fysiek niet sterk en voetballend ook niet. Het is een kwaliteit.
Nu doe je jezelf toch te kort. Je vergeet je dra-ma-tische mentaliteit en verschrikkelijk uiterlijk. Nu weet ik dat er veel mensen het hier niet mee eens zijn. Ze zullen zeggen dat je uiterlijk al bij het fysiek besproken kan worden. Maar in dit geval denk ik dat het verdedigbaar is om in dit geval van je gezicht een apart onderwerp te maken.

Verder niets persoonlijks hoor.

Edit: Vergeet ik bijna je persoonlijkheid! Die is ook kut!!
Edit2: Echt niets persoonlijks hoor.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Nu doe je jezelf toch te kort. Je vergeet je dra-ma-tische mentaliteit en verschrikkelijk uiterlijk. Nu weet ik dat er veel mensen het hier niet mee eens zijn. Ze zullen zeggen dat je uiterlijk al bij het fysiek besproken kan worden. Maar in dit geval denk ik dat het verdedigbaar is om in dit geval van je gezicht een apart onderwerp te maken.

Heb jij de forumregelementen wel eens gelezen ;)

IPF

Forummer van het jaar 2015
Niet bij de Engelse top, maar wel genoeg vlieguren kunnen maken en zo zijn er nog een heleboel PL spelers die niet bij City of Liverpool spelen, maar wel in de basis stonden bij hun club voor meer dan 1 jaar.

Daar zit misschien het verschil. Mij gaat het om spelers die PL waardig zijn. Jij hebt het misschien over spelers die de top aan kunnen (zoals David Silva.) Ik denk inderdaad niet dat Propper dat aan kan. Maar Brighton niveau moet hij aan kunnen, of misschien zelfs nog een tandje hoger.

Cazorla heeft wel ook goede ervaringen in de PL staan, niet voor niets zoveel jaren bij Arsenal.
Tadic was ook basis. Niet zijn niveau van Ajax of tot de halve finale maar wel Southampton materiaal.
Lallana heeft ook veel PL matches met Southampton en Liverpool, het loopt alleen de laatste jaren minder.
Mata heeft zich ook echt wel bewezen in de PL. Misschien niet helemaal het niveau wat United moet na streven, maar wel genoeg om PL waardig te zijn. Fysiek niet-sterke spelers, die door techniek of passing skills wel mee kunnen in deze competitie.
De absolute top van Engeland is inderdaad een ander verhaal
Eens over PL waardig zijn. Alleen was de discussie waarom Pröpper niet door wat betere clubs wordt gezien. Je noemde verder zelf allerlei categorieën door elkaar;)
Een Januzay bijv is gewoon ook niet genoeg gewest voor de andere clubs in de PL. Hij speelt nu bij een redelijke ploeg in Spanje, Sociedad. Die hoeven niets, ook niet in La Liga, als ze maar niet heel laag eindigen. Dit soort spelers waar ook Pröpper bij hoort m.i., zijn in Spanje of Duitsland beter op hun plek. Het voetbal in de PL gaat altijd veel sneller mede doordat het tactisch allemaal wat minder is waardoor er veel fouten worden gemaakt over en weer. Daarom slaagt een Gini daar bijv wel, zelfs in de top. Je loopvermogen is dan enorm belangrijk, zeker als je techniek niet van het niveau Silva of Hazard is.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Nou, willen jullie nu serieus Brenet vergelijken met Veltman. Brenet is wel een stuk sympathieker dan die gluiperd. Maar Veltman is toch wel beter?

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012

:clap2: