Nederlands Elftal

Met de helft aan eredivisiespelers roepen dat je wereldkampioen kunt worden. Ik vind het mooi. Alleen Van Gaal kan dat. Zijn laatste trucje. Of we er nou na een ronde al uit liggen of ver komen, ik vind hem by far de beste en meest kleurrijke Nederlandse trainer ooit. Jammer dat we zo iemand straks niet meer op de velden terugzien.
Ach, in 2014 was hij er met een vergelijkbare selectie vrij dichtbij.
 
Wat is de correlatie tussen die twee besluiten? De een is namelijk een spits en ander in Oranje de nummer 10.
Het lijkt me niet gek om Gakpo als één van de 2 voorste te gebruiken. In zijn vorm zou je 'm toch altijd opstellen, zowel als nummer 10 of als 1 van de 2 spitsen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ach, in 2014 was hij er met een vergelijkbare selectie vrij dichtbij.
Nou…ik vind de selectie van nu toch een stuk sterker. Een achterhoede van wereldklasse, super creatief middenveld en veel meer aanvallende opties. In 2014 moest het komen van een paar spelers, maar we hebben nu veel meer talent erbij!

Alleen al de bank is sterker. Wissels:

2014:
Lens
Verhaegh
Guzman
Clasie
Fer
Kongolo
Janmaat
Veltman
Kuijt/Huntelaar

2022:
Luuk de Jong
Weghorst
Simons/Berghuis
Janssen
Noa lang
De Ligt
Malacia
Frimpong
Timber
De Roon
Klaassen
 
Laatst bewerkt:
Robben, Persie en Sneijder. 3x absolute wereldtop. Die hebben we nu niet. We hebben een degelijkere organisatie, maar ook minder spelers die wedstrijden voor je beslissen.
Van Dijk en De Jong is 2x wereldtop en toen stonden ook Janmaat, Vlaar, Martins Indi en De Guzman in de basis. Ik denk dat het niet heel veel scheelt.
Kwartfinale lijkt me zeer waarschijnlijk, daarna komt Argentinië. Dat is een soortgelijke wedstrijd als Brazilië in 2010. Je bent de underdog, maar als je hem wint is dat super voor je zelfvertrouwen. Nederland heeft de opéén na langste ongeslagen reeks, alleen Argentinië doet het op dit moment beter. Ik ben hoopvol optimistisch.
 
Van Dijk en De Jong is 2x wereldtop en toen stonden ook Janmaat, Vlaar, Martins Indi en De Guzman in de basis. Ik denk dat het niet heel veel scheelt.
Kwartfinale lijkt me zeer waarschijnlijk, daarna komt Argentinië. Dat is een soortgelijke wedstrijd als Brazilië in 2010. Je bent de underdog, maar als je hem wint is dat super voor je zelfvertrouwen. Nederland heeft de opéén na langste ongeslagen reeks, alleen Argentinië doet het op dit moment beter. Ik ben hoopvol optimistisch.
Ik vind ons van het niveau Servië, met een betere verdediging. Als we een hele goede dag hebben kunnen we een keer verrassen, ook tegen een land als Frankrijk, Duitsland, Spanje of Brazilië. Maar 2 of 3 van die tegenstanders achter elkaar gaan we never nooit redden.
 
Robben, Persie en Sneijder. 3x absolute wereldtop. Die hebben we nu niet. We hebben een degelijkere organisatie, maar ook minder spelers die wedstrijden voor je beslissen.
Hmmm, Van Persie was niet fit voor dit toernooi. Sneijder was gedreigd uit de selectie te worden gezet, omdat hij bij Galatasaray er met de pet naar gooide. Dus ik denk dat alleen Robben nog wereldtop was toen. Zoals hiervoor al gezegd werd, hebben we nu Van Dijk en De Jong die erg hoog in aanzien staan. Met een aantal subtopspelers zoals De Vrij, Memphis, Aké, Dumfries.
 
Ik vind ons van het niveau Servië, met een betere verdediging. Als we een hele goede dag hebben kunnen we een keer verrassen, ook tegen een land als Frankrijk, Duitsland, Spanje of Brazilië. Maar 2 of 3 van die tegenstanders achter elkaar gaan we never nooit redden.
Volgens mij zijn Frankrijk (1x winst in de laatste 4 wedstrijden) en Duitsland (idem) ook helemaal niet in vorm.
 
Nou, volop optimisme hier. Ik moet het nog zien. Ik vind vooralsnog alleen Frenkie en Louis van wereldklasse. Wel veel talent.
 
Ik denk dat we een grote kans maken om wereldkampioen te worden

Louis van Gaal :fear::eek::rolleyes: als Simons zn dag heeft ...wel leuk dat Xava gekozen is..die jongen weet niet wat hem is overkomen superblij iig
 
Laatst bewerkt:
Penaltys killen.

Ik snap niet wat Janssen, Luuk èn Weghorst er doen. In principe staan ze allemaal niet basis.

Ik had Danjuma en wellicht Malen meegenomen ipv Wout en Lang
Hoe mooi voor die kerel ook eigenlijk allemaal. Zou wat zijn dat er een situatie gaat komen dat ie de penalty's moet gaan killen maar ginne bal weet te pareren en we kansloos ten onder gaan. Mooi voor Noppert, is hij er toch maar bij geweest. Wel minder voor de rest, maar ach, een jongensboek kende het wel noemen.

Taylor en Klaassen, prima spelers, voor op de bank/tribune. Maar als je veel meer rond hebt lopen wat een Nederlands paspoort heeft snap ik niet veel van die keuzes.
 
Flekken voor Pasveer
Gravenberch voor Taylor (1e vervanger Frenkie)
Malen voor Weghorst
Danjuma voor Janssen

Onbegrijpelijk dat Van Gaal Janssen en Weghorst zo hoog heeft zitten. Zijn toch gewoon beperkte spitsen? Met Luuk heb je al een pinchhitter. Hij wil zelfs Janssen in de basis opstellen tegen Senegal.

Desondanks heb ik veel vertrouwen in Van Gaal. En heel mooi dat hij Simons en Frimpong meeneemt. Een middenveld met Frenkie, Berghuis en Simons zou mijn droommiddenveld zijn.
 
Hoe mooi voor die kerel ook eigenlijk allemaal. Zou wat zijn dat er een situatie gaat komen dat ie de penalty's moet gaan killen maar ginne bal weet te pareren en we kansloos ten onder gaan. Mooi voor Noppert, is hij er toch maar bij geweest. Wel minder voor de rest, maar ach, een jongensboek kende het wel noemen.

Taylor en Klaassen, prima spelers, voor op de bank/tribune. Maar als je veel meer rond hebt lopen wat een Nederlands paspoort heeft snap ik niet veel van die keuzes.
Tja, penalties stoppen is sowieso een beetje een loterij. Je hebt keepers die er beter in zijn als anderen, maar op het moment zelf heb je ook gewoon een hoop geluk nodig. En in een vol stadion met je doortocht in het WK op het spel is het want anders als tijdens die ''testjes'' van Van Gaal. Dat laatste is sowieso maar een momentopname geweest. Het zal Louis enigszins een idee hebben gegeven welke keeper de grootste kans heeft om penalties te stoppen als het daar op aankomt (blijkbaar Noppert dus), maar een garantie is dat sowieso niet.

Wel leuk voor Noppert. ''Ik was keeper bij Heerenveen en mocht mee naar het WK''. Dat kunnen er niet zoveel zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, penalties nemen is sowieso een beetje een loterij. Je hebt keepers die er beter in zijn als anderen, maar op het moment zelf heb je ook gewoon een hoop geluk nodig. En in een vol stadion met je doortoch in het WK op het spel is het want anders als tijdens die ''testjes'' van Van Gaal. Dat laatste is sowieso maar een momentopname geweest. Het zal Louis enigszins een idee hebben gegeven welke keeper de grootste kans heeft om penalties te stoppen als het daar op aankomt (blijkbaar Noppert dus), maar een garantie is dat sowieso niet.

Wel leuk voor Noppert. ''Ik was keeper bij Heerenveen en mocht mee naar het WK''. Dat kunnen er niet zoveel zeggen.
Alleen Abe denk ik zelf.
 
Flekken voor Pasveer
Gravenberch voor Taylor (1e vervanger Frenkie)
Malen voor Weghorst
Danjuma voor Janssen

Onbegrijpelijk dat Van Gaal Janssen en Weghorst zo hoog heeft zitten. Zijn toch gewoon beperkte spitsen? Met Luuk heb je al een pinchhitter. Hij wil zelfs Janssen in de basis opstellen tegen Senegal.

Desondanks heb ik veel vertrouwen in Van Gaal. En heel mooi dat hij Simons en Frimpong meeneemt. Een middenveld met Frenkie, Berghuis en Simons zou mijn droommiddenveld zijn.
Ik gok dat Van Gaal met een spitsenduo wilt gaan spelen waar je 1 diepe spits en 1 kapstok spits hebt. Zodoende heeft ie dus Janssen, Luuk en Weghorst opgeroepen en voor de diepe spitsenrol heb je Memphis, Bergwijn, Cody en Lang.

Hij zal hopen op zo'n scenario als tegen Polen, toen Janssen de bal goed vasthield en aflegde op Bergwijn, die scoorde.

Alsl je alleen maar met diepe spitsen/vleugelaanvallers in de spits speelt heb je een probleem zodra de tegenstander de rijen gesloten houdt en je er niet doorheen kunt dribbelen. Ik snap de gedachte van Van Gaal dus wel. Dat we niet echt kapstok spitsen van hoge kwaliteit hebben (Luuk schat ik dan nog wel redelijk hoog in, die kan tegen elke tegenstander scoren met een goede voorzet) is een apart punt. Hij roept er dan dus meerdere op omdat spelers geblesseerd kunnen raken en je wat wilt kunnen wisselen om spelers fris te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan