Nederlands Elftal

Omdat het over De Vrij gaat, zet ik het hier neer. Interessant artikel!

De Vrij (29) is verdediger van Ten tijde van de oorspronkelijke publicatie van dit artikel, op 27 april 2018, stond De Vrij nog onder contract bij de Italiaanse club Lazio Roma. Voor Stefan de Vrij telt elke honderdste van een seconde. Zo analyseert hij z’n eigen spel " aria-expanded="false" aria-controls="contentitem-infocard-contents-36e2f529-6ec3-4669-b5d6-9ec8c8ea9b5c" data-initialized-as="i" style="flex-shrink: 1; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; outline: 0px; font: inherit; vertical-align: baseline; box-sizing: border-box; text-indent: 0px;">Internazionale en het Nederlands elftal, Vrielink (29) is een gymleraar, voetbaltrainer, en oprichter van het bedrijf Tactalyse, waarmee hij ambitieuze profvoetballers privélessen tactiek geeft.

Zijn businessmodel berust op een simpele maar wilde these: dat professionele voetbalclubs helemaal niet zo professioneel zijn. Trainers, denkt Vrielink, hebben niet genoeg tijd om spelers individueel te begeleiden. En hoe kunnen ze hen dan beter maken?

Bron
 
Omdat het over De Vrij gaat, zet ik het hier neer. Interessant artikel!



Bron

Heel tof, en ook ergens wel stuitend. Over de invloed van een coach gesproken. Zo geeft het maar weer te kennen dat de kwaliteit en professionaliteit van trainingen en voorbereidingen wel heel erg leunen op hoe goed en intelligent een coach is, want een coach die actief bezig is met zaken als analyses, wedstrijdbeelden en (individuele) tactische coaching kan een team en individuen echt naar een hoger niveau tillen. De zaken buiten de trainingen op het veld dus.

Overigens ook leuk om te zien dat De Vrij de vruchten plukt van zijn investering in tactische begeleiding. De Vrij werd wel eens weggezet als dom omdat hij niet zo uitgesproken is en een wat langzame stem heeft, maar hij is dus slim zat. Hij is bij Inter echt heel goed geworden, en inderdaad vooral een slimme verdediger. Bij Inter speelt hij centraal in een 3 mans centrum en is hij de coachende leider. Ik vind hem bij Oranje ook sterk en hij staat terecht basis. Jammer voor De Ligt, maar die maakt even terecht pas op de plaats (gast is 21, zijn tijd komt ook wel weer). Misschien voor De Ligt ook geen slecht idee eens zo'n coach in de arm te nemen. De Ligt heeft alle kwaliteiten van een topverdediger, maar mist tactisch nog wel eens slimmigheid, en dan maak je ook vaker fouten.
 
Omdat het over De Vrij gaat, zet ik het hier neer. Interessant artikel!



Bron
Geweldig artikel! Dank je voor het delen Mikasa! Ik was al een De Vrij fan (in al z'n soberheid van verdedigen), maar nu al helemaal. Mooi om te lezen hoe hij iedere keer moest knokken en bleef investeren in zichzelf.

Dat De Vrij maar ooit jeugdtrainer van PSV mag worden. Daarna zien we wel verder
 
Heel tof, en ook ergens wel stuitend. Over de invloed van een coach gesproken. Zo geeft het maar weer te kennen dat de kwaliteit en professionaliteit van trainingen en voorbereidingen wel heel erg leunen op hoe goed en intelligent een coach is, want een coach die actief bezig is met zaken als analyses, wedstrijdbeelden en (individuele) tactische coaching kan een team en individuen echt naar een hoger niveau tillen. De zaken buiten de trainingen op het veld dus.

Overigens ook leuk om te zien dat De Vrij de vruchten plukt van zijn investering in tactische begeleiding. De Vrij werd wel eens weggezet als dom omdat hij niet zo uitgesproken is en een wat langzame stem heeft, maar hij is dus slim zat. Hij is bij Inter echt heel goed geworden, en inderdaad vooral een slimme verdediger. Bij Inter speelt hij centraal in een 3 mans centrum en is hij de coachende leider. Ik vind hem bij Oranje ook sterk en hij staat terecht basis. Jammer voor De Ligt, maar die maakt even terecht pas op de plaats (gast is 21, zijn tijd komt ook wel weer). Misschien voor De Ligt ook geen slecht idee eens zo'n coach in de arm te nemen. De Ligt heeft alle kwaliteiten van een topverdediger, maar mist tactisch nog wel eens slimmigheid, en dan maak je ook vaker fouten.

Perfect verwoord Buitenspelgoal !
 
Geweldig artikel! Dank je voor het delen Mikasa! Ik was al een De Vrij fan (in al z'n soberheid van verdedigen), maar nu al helemaal. Mooi om te lezen hoe hij iedere keer moest knokken en bleef investeren in zichzelf.

Dat De Vrij maar ooit jeugdtrainer van PSV mag worden. Daarna zien we wel verder

Hij is een Feyenoorder. Ik verwacht hem eerder tzt in Rotterdam.
 
Heel tof, en ook ergens wel stuitend. Over de invloed van een coach gesproken. Zo geeft het maar weer te kennen dat de kwaliteit en professionaliteit van trainingen en voorbereidingen wel heel erg leunen op hoe goed en intelligent een coach is, want een coach die actief bezig is met zaken als analyses, wedstrijdbeelden en (individuele) tactische coaching kan een team en individuen echt naar een hoger niveau tillen. De zaken buiten de trainingen op het veld dus.

Overigens ook leuk om te zien dat De Vrij de vruchten plukt van zijn investering in tactische begeleiding. De Vrij werd wel eens weggezet als dom omdat hij niet zo uitgesproken is en een wat langzame stem heeft, maar hij is dus slim zat. Hij is bij Inter echt heel goed geworden, en inderdaad vooral een slimme verdediger. Bij Inter speelt hij centraal in een 3 mans centrum en is hij de coachende leider. Ik vind hem bij Oranje ook sterk en hij staat terecht basis. Jammer voor De Ligt, maar die maakt even terecht pas op de plaats (gast is 21, zijn tijd komt ook wel weer). Misschien voor De Ligt ook geen slecht idee eens zo'n coach in de arm te nemen. De Ligt heeft alle kwaliteiten van een topverdediger, maar mist tactisch nog wel eens slimmigheid, en dan maak je ook vaker fouten.
Diegene die de Vrij dom hebben genoemd, moeten eens weten misschien dat hij moeiteloos zijn VWO haalde naast 7 dagen in de week trainen en spelen bij Feyenoord.
 
Diegene die de Vrij dom hebben genoemd, moeten eens weten misschien dat hij moeiteloos zijn VWO haalde naast 7 dagen in de week trainen en spelen bij Feyenoord.
Vooral ene Timber was niet zo onder de indruk geloof ik.
 
Rensch en Stevie vallen nog af, wat betekent dat Flekken en Lang hun debuut kunnen maken.

De hele selectie (zeer onhandig weergegeven): Nathan Aké (Manchester City), Steven Berghuis (Ajax), Justin Bijlow (Feyenoord), Daley Blind (Ajax), Memphis Depay (Barcelona), Virgil van Dijk (Liverpool), Joël Drommel (PSV), Denzel Dumfries (Inter), Mark Flekken (SC Freiburg), Cody Gakpo (PSV), Ryan Gravenberch (Ajax), Frenkie de Jong (Barcelona), Luuk de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta Bergamo), Tim Krul (Norwich City), Noa Lang (Club Brugge), Matthijs de Ligt (Juventus), Tyrell Malacia (Feyenoord), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Marten de Roon (Atalanta Bergamo), Guus Til (Feyenoord), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter), Wout Weghorst (VfL Wolfsburg) en Georginio Wijnaldum (Paris Saint-Germain).
 
Rensch en Stevie vallen nog af, wat betekent dat Flekken en Lang hun debuut kunnen maken.

De hele selectie (zeer onhandig weergegeven): Nathan Aké (Manchester City), Steven Berghuis (Ajax), Justin Bijlow (Feyenoord), Daley Blind (Ajax), Memphis Depay (Barcelona), Virgil van Dijk (Liverpool), Joël Drommel (PSV), Denzel Dumfries (Inter), Mark Flekken (SC Freiburg), Cody Gakpo (PSV), Ryan Gravenberch (Ajax), Frenkie de Jong (Barcelona), Luuk de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta Bergamo), Tim Krul (Norwich City), Noa Lang (Club Brugge), Matthijs de Ligt (Juventus), Tyrell Malacia (Feyenoord), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Marten de Roon (Atalanta Bergamo), Guus Til (Feyenoord), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter), Wout Weghorst (VfL Wolfsburg) en Georginio Wijnaldum (Paris Saint-Germain).
4 keepers en nog geen Danjuma.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nog ff iets beter weergegeven:

Keepert: Bijlow, Krul, Drommel, Flekken

RB: Denzel, Timber
RCV: De Vrij, De Ligt
LCV: Virgil, Ake
LB: Blind, Malacia

VCM: De Roon, Frenkie, Teun
DM: Gravenbergh, Klaassen
AMC: Gini, Til

RV: Berghuis
LV: Cody, Lang
Spits: Luuk, Weghorst, Malen, Memphis

Achterin is het vrij duidelijk. Timber en Blind kunnen nog op 2 posities, maar zijn voornamelijk als back mee. Rensch was als extra man mee, maar die lijkt nu naar Flekken gegaan te zijn. Ik denk dat Louis het ook zo ziet, extra mannetje mee om te wegen of die wat kan.

Middenveld ook vrij duidelijk, hoewel de toewijzing van posities wat arbitrair is. Ook een extra middenvelder mee, boven de dubbele bezetting.

Aanval is lastig. We hebben 2 pure spitsen (Luuk, Weghorst) en 2 dynamische spitsen (Memphis, Malen) die allebei eerder op links staan dan op rechts. Op rechts hebben we eigenlijk alleen Berghuis, terwijl hij de laatste paar potjes op 10 staat bij Ajax.

4 keepers en nog geen Danjuma.
Danjuma moet concurreren met Cody en Lang. En daarnaast zijn zoals gezegd Malen en Memphis ook een optie op links. Ik vind dat Danjuma ook een kans verdient, maar het is lastig zeggen wie er dan uit moet. Als hij rechts zou kunnen spelen, had hij er allang bij gezeten. Een keeper minder is overigens een prima optie.
 
Echt jammer dat Danjuma niet eens in beeld komt terwijl hij een van de beste spelers van de EC winnaar Villareal is. Hij speelde de rechtsback van United helemaal zoek een paar dagen geleden en ook in La Liga is hij steeds de gevaarlijkste man van hen. Ik zou zo’n jongen boven Noa Lang kiezen die in de Belgische competitie actief is. Maar goed, Lang is goed en in vorm en dan begrijp ik zijn selectie ook wel.
 
Echt jammer dat Danjuma niet eens in beeld komt terwijl hij een van de beste spelers van de EC winnaar Villareal is. Hij speelde de rechtsback van United helemaal zoek een paar dagen geleden en ook in La Liga is hij steeds de gevaarlijkste man van hen. Ik zou zo’n jongen boven Noa Lang kiezen die in de Belgische competitie actief is. Maar goed, Lang is goed en in vorm en dan begrijp ik zijn selectie ook wel.
Lang maakt nu al een jaar lang nog meer indruk dan Danjuma vind ik. Laat het niet alleen in België maar ook tegen een PSG of Leipzig gewoon zien. Vind het wel mooi dat ajax die jongen voor een fooi heeft weg gedaan, wat een blunder🤣🤣

Cody - Memphis - Lang
Gravenberg - Berghius (10) - Frenkie
Malacia - Virgil - Vrij - Denzelkoning
Bijlow

Zou mijn opstelling zijn. Ja, “ajax”-middenveld maar Berghius is momenteel sterk op die positie, Frenkie en Gravenberg zijn de beste middenvelders en Gini speelt amper en is uit vorm. Over spelers als Til en Roon ga ik het niet eens hebben.

Veel luxe centraal achterin met Ligt, Ake, Timber.

Bijlow naar mijn mening onbetwist.

Belachelijk dat Stevie er niet bij zit want zou ik graag op rechtsbuiten zien. (Lang speelt normaal gesproken vanaf links maar onze Cody is onbetwist!!)
 
Lang maakt nu al een jaar lang nog meer indruk dan Danjuma vind ik. Laat het niet alleen in België maar ook tegen een PSG of Leipzig gewoon zien. Vind het wel mooi dat ajax die jongen voor een fooi heeft weg gedaan, wat een blunder🤣🤣

Cody - Memphis - Lang
Gravenberg - Berghius (10) - Frenkie
Malacia - Virgil - Vrij - Denzelkoning
Bijlow

Zou mijn opstelling zijn. Ja, “ajax”-middenveld maar Berghius is momenteel sterk op die positie, Frenkie en Gravenberg zijn de beste middenvelders en Gini speelt amper en is uit vorm. Over spelers als Til en Roon ga ik het niet eens hebben.

Veel luxe centraal achterin met Ligt, Ake, Timber.

Bijlow naar mijn mening onbetwist.

Belachelijk dat Stevie er niet bij zit want zou ik graag op rechtsbuiten zien. (Lang speelt normaal gesproken vanaf links maar onze Cody is onbetwist!!)
Stevie is al wedstrijden geblesseerd.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Lang maakt nu al een jaar lang nog meer indruk dan Danjuma vind ik. Laat het niet alleen in België maar ook tegen een PSG of Leipzig gewoon zien. Vind het wel mooi dat ajax die jongen voor een fooi heeft weg gedaan, wat een blunder🤣🤣

Cody - Memphis - Lang
Gravenberg - Berghius (10) - Frenkie
Malacia - Virgil - Vrij - Denzelkoning
Bijlow

Zou mijn opstelling zijn. Ja, “ajax”-middenveld maar Berghius is momenteel sterk op die positie, Frenkie en Gravenberg zijn de beste middenvelders en Gini speelt amper en is uit vorm. Over spelers als Til en Roon ga ik het niet eens hebben.

Veel luxe centraal achterin met Ligt, Ake, Timber.

Bijlow naar mijn mening onbetwist.

Belachelijk dat Stevie er niet bij zit want zou ik graag op rechtsbuiten zien. (Lang speelt normaal gesproken vanaf links maar onze Cody is onbetwist!!)
Ik zou denk denk ik het driehoekje Berghius, Lang en Memphis een slagje draaien tegen de klok in? Lang is wel echt goed bezig hoor, gooi hem maar eens in het diepe zou ik zeggen. Denk dat hij die kansen wel maakt en kan met Memphis erachter ook mooi van positiewisselen gedurende de pot.
 
Ik zou denk denk ik het driehoekje Berghius, Lang en Memphis een slagje draaien tegen de klok ik? Lang is wel echt goed bezig hoor, gooi hem maar eens in het diepe zou ik zeggen. Denk dat hij die kansen wel maakt en kan met Memphis erachter ook mooi van positiewisselen gedurende de pot.
Helemaal eens
 
Ik begin zo langzamerhand het vertrouwen in Stevie ook wel wat te verliezen. Elke keer als hij weer aanhaakt en basis gaat spelen, raakt hij weer geblesseerd. Hij heeft het talent echt wel, maar ik denk dat hij niet sterk genoeg (i.e. te blessuregevoelig) is om consistent op topniveau te presteren... :bandage:
 
Echt jammer dat Danjuma niet eens in beeld komt terwijl hij een van de beste spelers van de EC winnaar Villareal is. Hij speelde de rechtsback van United helemaal zoek een paar dagen geleden en ook in La Liga is hij steeds de gevaarlijkste man van hen. Ik zou zo’n jongen boven Noa Lang kiezen die in de Belgische competitie actief is. Maar goed, Lang is goed en in vorm en dan begrijp ik zijn selectie ook wel.

Danjuma komt er wel bij. Danjuma zit pas net bij Villareal, dus mag het nog wat langer laten zien. Die komt er straks echt wel bij. Lang zat ook al in de voorselectie, dus dat hij nu een kans krijgt (na ruim een jaar aan goede prestaties) is logisch. Ik schat Van Gaal slim genoeg in dat hij Danjuma wel een keer oproept als de zo blijft presteren als in de afgelopen weken. Deze interland-periode tref je twee tegenstanders die je gewoon compleet op moet rollen. Twee clean sheets en 10+ goals aan het einde van de rit. Het is dus niet alsof je Danjuma niet oproept voor wedstrijden die er kwa niveau toe zouden moeten doen. Als hij goed blijft presteren zie ik hem wel opgeroepen worden voor de belangrijke interlands met o.a. Noorwegen volgende keer.

Ik begin zo langzamerhand het vertrouwen in Stevie ook wel wat te verliezen. Elke keer als hij weer aanhaakt en basis gaat spelen, raakt hij weer geblesseerd. Hij heeft het talent echt wel, maar ik denk dat hij niet sterk genoeg (i.e. te blessuregevoelig) is om consistent op topniveau te presteren... :bandage:

Erg zonde inderdaad, maar ook Bergwijn is nog relatief jong, dus wie weet. Er lijken wel genoeg alternatieven te zijn/aan te komen nu (Gakpo, Lang, Danjuma en Memphis en Malen kunnen er ook spelen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan