Nederlands Elftal

Lang maakt nu al een jaar lang nog meer indruk dan Danjuma vind ik. Laat het niet alleen in België maar ook tegen een PSG of Leipzig gewoon zien. Vind het wel mooi dat ajax die jongen voor een fooi heeft weg gedaan, wat een blunder🤣🤣

Cody - Memphis - Lang
Gravenberg - Berghius (10) - Frenkie
Malacia - Virgil - Vrij - Denzelkoning
Bijlow

Zou mijn opstelling zijn. Ja, “ajax”-middenveld maar Berghius is momenteel sterk op die positie, Frenkie en Gravenberg zijn de beste middenvelders en Gini speelt amper en is uit vorm. Over spelers als Til en Roon ga ik het niet eens hebben.

Veel luxe centraal achterin met Ligt, Ake, Timber.

Bijlow naar mijn mening onbetwist.

Belachelijk dat Stevie er niet bij zit want zou ik graag op rechtsbuiten zien. (Lang speelt normaal gesproken vanaf links maar onze Cody is onbetwist!!)
Ik ben bang dat je laatste zin niet helemaal waar is. Ik vermoed dat Lang minstens 1 van de 2 wedstrijden in de basis begingt ten koste van Cody. Overigens ook prima, minder moe, minder kans op blessures, en minder kans dat hij uitblinkt en PSV deze zomer al verlaat.
 
Ik ben bang dat je laatste zin niet helemaal waar is. Ik vermoed dat Lang minstens 1 van de 2 wedstrijden in de basis begingt ten koste van Cody. Overigens ook prima, minder moe, minder kans op blessures, en minder kans dat hij uitblinkt en PSV deze zomer al verlaat.

Het gaat voorin, en dan vooral op links nog dringen worden. Straks heb je daar, mits iedereen fit keuze uit Bergwijn, Gakpo, Lang en Danjuma. De oudste uit dat rijtje is 24 jaar, dus zit ook nog genoeg ontwikkelmogelijkheden in en ze gaan nog jaren mee.
 
Van Gaal was weer eens assertief en scherp gister.
“ Berghuis op 10 zetten omdat Ajax hem ook daar neerzet? Hij mag God op zijn blote knieën bedanken dat ik hem überhaupt laat spelen in de basis”.
“Wijnaldum is geschorst maar bij de training moet hij een bepaalde speler van de tegenstander nabootsen. Het is een teamproces en ze moeten in dit soort situaties laten zien dat ze dezelfde richting op gaan”
“Jullie zien het nu allemaal, ik heb niet gezegd dat Memphis hier het beter naar zijn zin heeft dan bij Barca. Valentijn, je wil dit zo horen zodat je daar morgen weer een columnnetje over kunt schijven”
“Dat Wijnaldum niet speelt bij PSG baart zorgen en dat heb ik hem ook meteen bij zijn binnenkomst verteld. Maar in sommige spelers heb ik veel vertrouwen. Hij ging in 2014 ook mee ondanks dat hij de periode ervoor geblesseerd was geweest”.
En voor de rest heeft ie alleen Willem Visser serieus genomen in zijn vragen :lol:
 
Ik ben bang dat je laatste zin niet helemaal waar is. Ik vermoed dat Lang minstens 1 van de 2 wedstrijden in de basis begingt ten koste van Cody. Overigens ook prima, minder moe, minder kans op blessures, en minder kans dat hij uitblinkt en PSV deze zomer al verlaat.
Ben bang dat je gelijk hebt…hoewel ik het jammer zou vinden want geloof echt dat Cody van alle kandidaten op links de meeste potentie heeft…meer nog dan Lang die zich ook op het allerhoogste niveau heeft laten zien (kan Cody ook 100%)

Zou het ook geen ramp vinden als Cody lekker gespaard word maar als ik echt moet kiezen zie ik hem het liefst wel gewoon bij Oranje hoor…daarvoor is mijn Oranje-hart toch wel te veel aanwezig. En dan de PSV’er waar ik het meest trots op ben in dat shirt zien schitteren heb ik toch liever dan dat hij geen minuten maakt🙃
 
Ben bang dat je gelijk hebt…hoewel ik het jammer zou vinden want geloof echt dat Cody van alle kandidaten op links de meeste potentie heeft…meer nog dan Lang die zich ook op het allerhoogste niveau heeft laten zien (kan Cody ook 100%)

Zou het ook geen ramp vinden als Cody lekker gespaard word maar als ik echt moet kiezen zie ik hem het liefst wel gewoon bij Oranje hoor…daarvoor is mijn Oranje-hart toch wel te veel aanwezig. En dan de PSV’er waar ik het meest trots op ben in dat shirt zien schitteren heb ik toch liever dan dat hij geen minuten maakt🙃

Het zijn maar Letland en Gibraltar he. Laat Lang lekker die laatste pot spelen. Verlaagt weer de kans op een parttime melkboer uit Gibraltar die Gakpo doormidden probeert te zagen. Daarnaast moet Gakpo het gewoon afdwingen en is wat concurrentie alleen maar goed, zeg ik als iemand anders met een Oranje & PSV hart. Niet zeker zijn van je plekje, dus alles geven.
 
Lang gaat het verliezen van Danjuma, wat mij betreft. Het leuk doen bij Brugge vind ik andere koek dan het leuk doen bij Villareal.

Wie weet. Wat pleit voor Lang is dat ie het al een tijd laat zien. Ik snapte Lvg wel over Danjuma. Die is goed gestart, maar heeft nu zes wedstrijden in de basis gestaan. Die komt er wel, maar het is vooral even aankijken of hij het goede begin een passend vervolg kan geven. Of je moet de championship erg hoog waarderen. Van Gaal had zijn keuzes ten tijden vande voorselectie waarschijnlijk al gemaakt. Danjuma komt er volgende keer wel bij. Ben zelf wel fan van hem. Hele moderne vleugelspeler met scorend vermogen en een goed fysiek.
 
Laatst bewerkt:
Wie weet. Wat pleit voor Lang is dat ie het al een tijd laat zien. Ik snapte Lvg wel over Danjuma. Fie is goed gestart, maar heeft nu zes wedstrijden in de basis gestaan. Die komt er wel, maar het is vooral even aankijken of hij het goede begin een passend vervolg kan geven. Of je moet de championship erg hoog waarderen. Van Gaal had zijn keuzes ten tijden vande voorselectie waarschijnlijk al gemaakt. Danjuma komt er volgende keer wel bij. Ben zelf wel fan van hem. Hele moderne vleugelspeler met scorend vermogen en een goed fysiek.
Absoluut. Erg benieuwd of hij het vol kan houden. Lang lijkt me vooral een speler die moeilijk gaat doen als hij niet in de basis staat, maar misschien heb ik het mis. De beste moet spelen. :)
 
Absoluut. Erg benieuwd of hij het vol kan houden. Lang lijkt me vooral een speler die moeilijk gaat doen als hij niet in de basis staat, maar misschien heb ik het mis. De beste moet spelen. :)

Zal wel meevallen. Het is wel een karaktertje, maar kwam in zijn interview wel realistisch over. Die weet ook wel dat ie onderaan de pikorde moet beginnen en zeker op links de concurrentie flink is.
 
Puzzel van een perfecte generatie lijkt maar niet te vallen. Had je in de begin jaren '10 achterin slungels als Heitinga en Matthijsen rondlopen, nu moet je noodgedwongen cv's als De Ligt, Aké en Timber laten banken. Toen moest je kiezen tussen Van der Vaart en Sneijder op '10, nu moet je er een 'verdedigende' middenvelder als Wijnaldum neerzetten. Als Oranje nu een grote drie zou hebben op '10 (niveau prime Sneijder), spits (niveau prime RVN) en rechtsbuiten (prime Robben), dan was de wereldbeker een formaliteit. Wie weet, het kan nog. Veel spelers in het huidige Oranje kunnen nog jaren mee, maar de grote talenten op die drie posities moeten zich wel snel aandienen.
 
Absoluut. Erg benieuwd of hij het vol kan houden. Lang lijkt me vooral een speler die moeilijk gaat doen als hij niet in de basis staat, maar misschien heb ik het mis. De beste moet spelen. :)
Daarbij zij het opgemerkt dat “volhouden” en constant zijn in La Liga vele malen moeilijker is dan volhouden bij Club Brugge en in de Belgische competitie.
 
Puzzel van een perfecte generatie lijkt maar niet te vallen. Had je in de begin jaren '10 achterin slungels als Heitinga en Matthijsen rondlopen, nu moet je noodgedwongen cv's als De Ligt, Aké en Timber laten banken. Toen moest je kiezen tussen Van der Vaart en Sneijder op '10, nu moet je er een 'verdedigende' middenvelder als Wijnaldum neerzetten. Als Oranje nu een grote drie zou hebben op '10 (niveau prime Sneijder), spits (niveau prime RVN) en rechtsbuiten (prime Robben), dan was de wereldbeker een formaliteit. Wie weet, het kan nog. Veel spelers in het huidige Oranje kunnen nog jaren mee, maar de grote talenten op die drie posities moeten zich wel snel aandienen.

Een formaliteit is het nooit. Zie België. Daar leek haast een hogere macht achter te zitten met hoe perfect die selectie samen kwam. Topspits, top vleugelaanvallers, top middenvelders, top verdedigers, top keeper. Rond 2016-2018 was het bizar welke spelers ze ook nog eens op de bank hadden zitten. En toch ging het WK verloren.

Man, wat vond ik dat klote dat terwijl het bij Oranje historisch slecht ging er bij de Belgen continu topspelers als paddenstoelen uit de grond schoten, en ook nog eens op bijna elke positie.
 
Een formaliteit is het nooit. Zie België. Daar leek haast een hogere macht achter te zitten met hoe perfect die selectie samen kwam. Topspits, top vleugelaanvallers, top middenvelders, top verdedigers, top keeper. Rond 2016-2018 was het bizar welke spelers ze ook nog eens op de bank hadden zitten. En toch ging het WK verloren.

Man, wat vond ik dat klote dat terwijl het bij Oranje historisch slecht ging er bij de Belgen continu topspelers als paddenstoelen uit de grond schoten, en ook nog eens op bijna elke positie.

De backs waren toen een probleem en naast Hazard had je volgens mij niet echt vleugelaanvallers van wereldniveau. Maar alsnog hebben ze te weinig gedaan met hun talent, eens. Oranje 1998 had ook gewoon wereldkampioen moeten worden, misschien wel sterkste selectie ooit van oranje
 
De backs waren toen een probleem en naast Hazard had je volgens mij niet echt vleugelaanvallers van wereldniveau. Maar alsnog hebben ze te weinig gedaan met hun talent, eens. Oranje 1998 had ook gewoon wereldkampioen moeten worden, misschien wel sterkste selectie ooit van oranje
Mertens en Carrasco waren geen verkeerde spelers om in te brengen. Niet veel later ook nog het broertje van Hazard.

Backs waren wel de zwakste schakel, al hadden ze wel Meunier en Chadli.
 
Toch weer Daley Blind op linksback. Niet dat het uit maakt want een pion, een waterzak of een hesje kan nog een goede bal aanraken tegen Letland maar ik zie toch liever iemand met wat meer mogelijkheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan