Nederlands Elftal

Hoeft tegenwoordig niet meer. We maken zelfs excuses voor iets wat een ander 200 jaar geleden heeft gedaan.
En terecht. De Duitsers maken elke dag nog excuses… En je wordt dagelijks nog aan herinnert in de kranten, TV, media, musea, films en theaters. Misschien goed om een weekje met een Duitser mee te lopen. Je kan het!
 
En terecht. De Duitsers maken elke dag nog excuses… En je wordt dagelijks nog aan herinnert in de kranten, TV, media, musea, films en theaters. Misschien goed om een weekje met een Duitser mee te lopen. Je kan het!
Dan moet ook iedere immigrant excuses aanbieden, want zij kiezen ervoor in een land te wonen die aan de slavernij meedeed. Dus zijn ze medeschuldig aan het slavernijverleden. Ik zie de excuses wel verschijnen :)
 
Als hij het wordt , wordt de eer om bondscoach te worden steeds kleiner. Het zou mooi zijn, als je als trainer eerst een mooi palmares moest verzamelen, voordat je bondscoach wordt.

Het probleem is dat als je per se een Nederlander wil, je op een gegeven moment door de goede coaches heen bent, zeker als er een aantal ook gewoon aan het werk zijn. Welke goede Nederlandse coaches zijn er? Koeman zit bij Barcelona, Bosz bij Lyon. Dan blijft Van Gaal over, maar die lijkt het niet meer te gaan worden. Daarna kom je bij de lange lijst middelmaat en onervaren coaches uit. Neem nou gewoon een goede buitenlandse coach als die zich aandient, zoals België heeft gedaan. F*ck die identiteit en Hollandse school. Ik wil gewoon weer een Oranje dat goed voetbalt, zich laat zien op eindtoernooien en weer status heeft, in plaats van een team waarvan de Denen zeggen dat ze die liever hadden gehad dan de Tsjechen en waarvan de Tsjechen zeggen dat het makkelijker tegen ons spelen was dan tegen Denemarken. Identiteit houd je toch altijd wel, want je spelers dragen nog steeds Oranje en zijn nog steeds Nederlands. De nationaliteit van de coach maakt mij persoonlijk niks uit, als ze maar gewoon goed werk leveren.
 
Het probleem is dat als je per se een Nederlander wil, je op een gegeven moment door de goede coaches heen bent, zeker als er een aantal ook gewoon aan het werk zijn. Welke goede Nederlandse coaches zijn er? Koeman zit bij Barcelona, Bosz bij Lyon. Dan blijft Van Gaal over, maar die lijkt het niet meer te gaan worden. Daarna kom je bij de lange lijst middelmaat en onervaren coaches uit. Neem nou gewoon een goede buitenlandse coach als die zich aandient, zoals België heeft gedaan. F*ck die identiteit en Hollandse school. Ik wil gewoon weer een Oranje dat goed voetbalt, zich laat zien op eindtoernooien en weer status heeft, in plaats van een team waarvan de Denen zeggen dat ze die liever hadden gehad dan de Tsjechen en waarvan de Tsjechen zeggen dat het makkelijker tegen ons spelen was dan tegen Denemarken.
Je zal eerst weer kwaliteit moeten opleiden. Zolang Ajax en PSV buitenlanders blijft kopen zullen de nieuwe Bergkampjes en van Bastentjes niet meer doorbreken of op 15 jarige leeftijd verzuipen bij een Chelsea omdat ze bij Ajax geen kans krijgen. Dan kan je 10 Guardiola's als bondscoach neerzetten maar die halen er maximaal 1 ronde meer uit.
 
Je zal eerst weer kwaliteit moeten opleiden. Zolang Ajax en PSV buitenlanders blijft kopen zullen de nieuwe Bergkampjes en van Bastentjes niet meer doorbreken of op 15 jarige leeftijd verzuipen bij een Chelsea omdat ze bij Ajax geen kans krijgen. Dan kan je 10 Guardiola's als bondscoach neerzetten maar die halen er maximaal 1 ronde meer uit.

Dat zijn natuurlijk ook de andere tijden. Het grote geld heeft voor Nederland veel veranderd. De Eredivisie is ook gewoon niet meer zo'n sterke plek om te ontwikkelen als het vroeger was. Je hebt totaal geen garantie dat je ineens weer een geweldig nationaal team krijgt als je alleen nog maar jeugdspelers gaat opstellen. Dat heeft Ajax toch een tijdje geprobeerd en ze stelden nog maar weinig voor. Je ziet nu toch ook dat een groot deel bij PSV gewoon niet goed genoeg is. De echte talenten breken echt wel door. Wel met je eens wat betreft de spelers die te vroeg naar het buitenland vertrekken en daardoor verpest worden. Toch, een goede coach die een team kan smeden kan een hoop helpen. Een goede coach die er ook een tijdje wil zitten, zodat je vastigheid krijgt. De juiste spelers selecteren, de juiste spelers laten vallen wanneer nodig (speelt niet meer, te oud geworden, etc.) en helder en sterk zijn in de communicatie. Zo'n België is wel een team, veel meer dan Oranje. Met coaches als De Boer die niet kunnen communiceren, rare selectiekeuzes maken en totaal geen kaas hebben gegeten van tactiek kom je er gewoon niet.
 
En terecht. De Duitsers maken elke dag nog excuses… En je wordt dagelijks nog aan herinnert in de kranten, TV, media, musea, films en theaters. Misschien goed om een weekje met een Duitser mee te lopen. Je kan het!

Doen de Duitsers dat over 250 jaar ook nog? En dat bedoel ik absoluut niet vervelend, maar ik ben ergens bang dat ook dat drama ergens "verwaterd" gedurende de generaties.

Daarnaast, het is ook een andere tijd. Er zijn nu, zoals je al aangeeft, veel beelden en persoonlijke verhalen van de gruwelijkheden van die tijd. Ik denk dat als de periode van de slavernij in eenzelfde soort tijd had plaatsgevonden we daar ook heel andets tegenaan hadden gekeken. We kennen die periode echt hooguit vanuit wat tekeningen/schilderijen en meer is het niet, dat maakt toch wat minder impact dan we van de Wereld Oorlogen hebben aan beeldmateriaal. Het is vooral de afschuw tegenover zoiets die nu van belang is, waar de meeste mensen ook zo over denken verwacht ik. Het geven van een excuus voor iets van zo'n lange periode geleeen vind ik vanuit mij persoonlijk gezien best bizar.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet ook iedere immigrant excuses aanbieden, want zij kiezen ervoor in een land te wonen die aan de slavernij meedeed. Dus zijn ze medeschuldig aan het slavernijverleden. Ik zie de excuses wel verschijnen :)
Mijn opa heeft vroeger ook ooit een kind gepest. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet zonder schaamte opsta. ;)
Het wordt wel lastig om niet steeds op iemands gevoelige tenen te gaan staan. Een samenleving heeft wederzijds begrip nodig, maar zeker ook een portie incasseringsvermogen. Mensen hebben hele mooie, maar ook hele slechte eigenschappen. De verantwoordelijkheid van een historische gebeurtenis neerleggen bij de nazaten, lijkt me geen gezond startpunt. Samen beginnen bij nul wel. Zodoende ben ik zeker wel voor het samen vieren van het einde van de slavernij. Desnoods laat je de jaartelling daar beginnen, als zijnde dat de huidige samenleving daar begon. Maar wel samen. Niet ‘jij bent fout en wij goed’. Dan werk je polarisatie meteen alweer in de hand.
Goed. Waar ging het over? Het EK?
 
En terecht. De Duitsers maken elke dag nog excuses… En je wordt dagelijks nog aan herinnert in de kranten, TV, media, musea, films en theaters. Misschien goed om een weekje met een Duitser mee te lopen. Je kan het!
Daarbij, de Duitsers hebben dus hun excuses al gemaakt voor de gruwelen in WOII, iets wat aangaande het slavernijgebeuren volgens mij nog niet op grote schaal gebeurt is.

En wat mij betreft mogen de Duitsers daar wel mee stoppen, het excuus is immers gegeven. Dat men aangaande de slavernij dus een excuus wil om ook erkenning te krijgen voor de gruwelen die daar zijn gebeurt ten einde het hoofdstuk af te kunnen sluiten is niet vreemd.
 
  • Geweldig
Reactions: IPF
Je zal eerst weer kwaliteit moeten opleiden. Zolang Ajax en PSV buitenlanders blijft kopen zullen de nieuwe Bergkampjes en van Bastentjes niet meer doorbreken of op 15 jarige leeftijd verzuipen bij een Chelsea omdat ze bij Ajax geen kans krijgen. Dan kan je 10 Guardiola's als bondscoach neerzetten maar die halen er maximaal 1 ronde meer uit.
Het talent is er echt wel. Ik denk alleen dat onze jeugd - mede te danken aan onze eigen pamperopvoeding en aan de profileringsdrang op social media - een bepaalde power en hardheid mist. De ijdelheid wordt genoeg gestreeld door likes en minder door real life prestaties. Ieder kind moet ook bijvoorbeeld naar het VWO kunnen tegenwoordig. Wat mij betreft is er wat werk aan de winkel in opvoed- en opleidland. Geef mensen altijd de kans om te groeien en op te klimmen naar een niveau hoger, maar wees ook hard als ze falen.
 
Je zal eerst weer kwaliteit moeten opleiden. Zolang Ajax en PSV buitenlanders blijft kopen zullen de nieuwe Bergkampjes en van Bastentjes niet meer doorbreken of op 15 jarige leeftijd verzuipen bij een Chelsea omdat ze bij Ajax geen kans krijgen. Dan kan je 10 Guardiola's als bondscoach neerzetten maar die halen er maximaal 1 ronde meer uit.
Je wil toch niet zeggen dat je bij Denemarken en Tsjechië die spelers wel gezien hebt?

Die landen hebben nu wel een grote mond, maar de Denen hebben na 5 wedstrijden net zoveel wedstrijden gewonnen als Nederland in de poule. Zonder die rode kaart (wat ook een vrije trap voor De Ligt had kunnen zijn) was Tsjechië er misschien wel gewoon uitgegaan tegen Nederland. Ik ben van alledrie niet onder de indruk van het voetbal dat ze laten zien.
 
Je wil toch niet zeggen dat je bij Denemarken en Tsjechië die spelers wel gezien hebt?

Die landen hebben nu wel een grote mond, maar de Denen hebben na 5 wedstrijden net zoveel wedstrijden gewonnen als Nederland in de poule. Zonder die rode kaart (wat ook een vrije trap voor De Ligt had kunnen zijn) was Tsjechië er misschien wel gewoon uitgegaan tegen Nederland. Ik ben van alledrie niet onder de indruk van het voetbal dat ze laten zien.
Die landen presteren eens in de 30 jaar een keer goed. Dat lukt ons ook nog wel een keer. Ik zet in op structureel meedoen om de titel.
 
Dan moet ook iedere immigrant excuses aanbieden, want zij kiezen ervoor in een land te wonen die aan de slavernij meedeed. Dus zijn ze medeschuldig aan het slavernijverleden. Ik zie de excuses wel verschijnen :)
Dat is geen antwoord op mijn post. Je duikt weer eens ;)
Je vroeg je af waarom NL excuses moet aanbieden voor iets wat 200 jaar geleden is gebeurd? Het antwoord is dat iedere staat die genocide heeft gepleegd of aan slavenhandel of dergelijke heeft meegedaan, ook al is het vroeger geweest, zijn excuses moet aanbieden. Waarom stapt een minister op als de fouten van zijn voorganger te voorschijn komen? Als we jouw redenering moeten volgen, dan mag iedereen maar blijven zitten waar die zit en hoeft geen enkele minister fouten toe te geven van zijn ministerie. Want “ hij was er niet bij”…
 
Doen de Duitsers dat over 250 jaar ook nog? En dat bedoel ik absoluut niet vervelend, maar ik ben ergens bang dat ook dat drama ergens "verwaterd" gedurende de generaties.

Daarnaast, het is ook een andere tijd. Er zijn nu, zoals je al aangeeft, veel beelden en persoonlijke verhalen van de gruwelijkheden van die tijd. Ik denk dat als de periode van de slavernij in eenzelfde soort tijd had plaatsgevonden we daar ook heel andets tegenaan hadden gekeken. We kennen die periode echt hooguit vanuit wat tekeningen/schilderijen en meer is het niet, dat maakt toch wat minder impact dan we van de Wereld Oorlogen hebben aan beeldmateriaal. Het is vooral de afschuw tegenover zoiets die nu van belang is, waar de meeste mensen ook zo over denken verwacht ik. Het geven van een excuus voor iets van zo'n lange periode geleeen vind ik vanuit mij persoonlijk gezien best bizar.
Ben het met je eens dat het heel lang geleden is. Maar aangaande Duitsers zie je iets over het hoofd: zij hebben al duizenden keren excuses gemaakt en betalen nog altijd schadevergoeding aan de joden in Duitsland! NL weigerde om überhaupt excuses te maken laat staan iets daar tegenover te stellen. En de Nederlander blijkt inmiddels ook veel langere tenen te hebben dan men van zichzelf dacht… Zolang je in de boeken, theaters, media, op school en universiteit niet massaal de erkenning geeft voor de gruweldaden die je hebt gepleegd, dan zul je dit houden.
 
Dat is geen antwoord op mijn post. Je duikt weer eens ;)
Je vroeg je af waarom NL excuses moet aanbieden voor iets wat 200 jaar geleden is gebeurd? Het antwoord is dat iedere staat die genocide heeft gepleegd of aan slavenhandel of dergelijke heeft meegedaan, ook al is het vroeger geweest, zijn excuses moet aanbieden. Waarom stapt een minister op als de fouten van zijn voorganger te voorschijn komen? Als we jouw redenering moeten volgen, dan mag iedereen maar blijven zitten waar die zit en hoeft geen enkele minister fouten toe te geven van zijn ministerie. Want “ hij was er niet bij”…
Oke sorry 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan