Nederlands Elftal

Timber wordt hier en daar weer eens zwaar omlaag gepraat zo te lezen. Men raakt hier opgewonden van spelers van het kaliber Teze, maar Timber is niet veel. En da’s helemaal prima, natuurlijk. Dat we allerlei hypothetische scenario’s bespreken over wat hij vertrouwenspersoon Valentina Driessen zou hebben ingefluisterd wat hij op de koffie bij zijn oma zou hebben geroepen is ook helemaal prima.

Ik hecht zelf meer waarde aan wie de aanvoerder van Oranje bestempelde als het meest veelbelovende talent van de groep (of is troetelkind Gini’s mening dan opeens ook niet meer relevant…?)

Teze wordt weer eens zwaar omlaag gepraat zo te lezen. Teze doet niet onder voor Timber, neemt niet weg dat geen van deze twee als centrale verdediger de top gaat halen.
 
Teze wordt weer eens zwaar omlaag gepraat zo te lezen. Teze doet niet onder voor Timber, neemt niet weg dat geen van deze twee als centrale verdediger de top gaat halen.
Laten we afspreken dat we elkaar toestaan om hard te lachen om onze club-brillen. De tijd zal het leren.
 
Het komt uit de mond van Driessen. Dat is ongeveer de belichaming van RTL Boulevard, maar dan in de (Nederlandse) voetbalwereld.
Nee klopt ik heb ook eerder al gezegd dat “ als dit klopt”. Maar waarom zou hij uitgerekend hem noemen in concrete termen en ook nog vertellen wat ie precies heeft gezegd? Bovendien kan Timber dit toch ook ontkennen en zeggen dat hij “ juist heel trots was om daar bij te horen” etc? En dat Valentijn dit verzint?
 
Nee klopt ik heb ook eerder al gezegd dat “ als dit klopt”. Maar waarom zou hij uitgerekend hem noemen in concrete termen en ook nog vertellen wat ie precies heeft gezegd? Bovendien kan Timber dit toch ook ontkennen en zeggen dat hij “ juist heel trots was om daar bij te horen” etc? En dat Valentijn dit verzint?
Want Timber zit dagelijks met zijn perschef klaar om te reageren op elke scheet die Driessen in de media laat?
 
Timber wordt hier en daar weer eens zwaar omlaag gepraat zo te lezen. Men raakt hier opgewonden van spelers van het kaliber Teze, maar Timber is niet veel. En da’s helemaal prima, natuurlijk. Dat we allerlei hypothetische scenario’s bespreken over wat hij vertrouwenspersoon Valentina Driessen zou hebben ingefluisterd wat hij op de koffie bij zijn oma zou hebben geroepen is ook helemaal prima.

Ik hecht zelf meer waarde aan wie de aanvoerder van Oranje bestempelde als het meest veelbelovende talent van de groep (of is troetelkind Gini’s mening dan opeens ook niet meer relevant…?)
Omlaag gepraat valt wel mee toch? Hij doet om zn 18e mee in Oranje en valt niet uit de toon. Da's heel goed toch?
Maar ik heb liever De Ligt of De Vrij, dan moge duidelijk zijn. Vond de verdediging ook beter staan toen De Ligt er weer in kwam.
Dit staat los van Teze. Die deed het goed bij PSV en prima bij Jong Oranje. Geen idee hoe hij het in dit Oranje had gedaan, als hij er was geweest.

Daarnaast maakt het echt uit of je spelers beoordeeld of je PSV (/Ajax) voor ogen hebt of Oranje. Klaassen is bij Ajax bijvoorbeeld en sterkhouder, maar voor oranje is het een opvuller, stelt niet zoveel voor. Zelfde had je kunnen zeggen over Denzel (voor het EK), of zelfs over Luuk. Zo ben ik heel enthousiast over Teze, als speler van PSV. Oranje zou nu nog wel wat vroeg zijn. Al zou hij denk ik ook niet heel erg misplaatst zijn.
 
De Vrij is met Van Dijk de beste verdediger die Oranje heeft en beiden zouden in elk topteam ter wereld meedingen om een basisplaats. De Ligt is erg goed voor zijn leeftijd, maar natuurlijk nog altijd jong. Zijn tackles zijn van wereldklasse en hij is voetballend ook prima in orde, maar hij mist soms nog de ervaring om rustig te blijven in onverwachte, gevaarlijke situaties. Je ziet dat De Ligt vaak gewoon ''in control'' is, maar als hij verrast wordt doet hij nog wel eens aparte dingen, zoals de uitgestoken arm, of het ''grabbelen'' tegen Tsjechië (je weet dat je de bal NOOIT moet aanraken als laatste man). Dat zijn ervaringsdingetjes die met de jaren wel komen. Je ziet echter bij een De Vrij of Van Dijk dat die ook echt die rust uitstralen.

Timber vind ik inderdaad een beetje vlees noch vis. Hij heeft die rust wel, en voetballend is het ook prima, maar je moet hem omringen met pure verdedigers, omdat hij anders toch behoorlijk makkelijk aan de kant gezet kan worden. Het probleem met dergelijke multifunctionele spelers is ook dat ze moeten oppassen dat ze niet tussen kant nog wal gaan vallen. Voor de rechtsback positie mist hij echt de dynamiek en als CV heeft hij zijn lengte/bouw niet mee. Als hij ooit al in de buurt van de top komt, zie ik hem eerder de kant op gaan van de multifunctionele selectiespeler die als achtervang dient voor meerdere posities, dan een basisspeler en belangrijke pion in de verdediging.

Ik ga er vanuit dat de volgende bondscoach weer met 2 centrale verdedigers gaan spelen. Hoe lullig ook voor De Ligt; ik wil wel eens Van Dijk en De Vrij naast elkaar zien. Twee verdedigers van wereldklasse die allebei kunnen voetballen en rust uitstralen en putten uit ervaring. Zeker nu ook met de WK kwalificatie die dankzij De Boer al weer half op de tocht staat zou ik eens voor die ervaring kiezen.
Misschien moet hij als verdedigende middenvelder gaan spelen.
 
Timber wordt hier en daar weer eens zwaar omlaag gepraat zo te lezen. Men raakt hier opgewonden van spelers van het kaliber Teze, maar Timber is niet veel. En da’s helemaal prima, natuurlijk. Dat we allerlei hypothetische scenario’s bespreken over wat hij vertrouwenspersoon Valentina Driessen zou hebben ingefluisterd wat hij op de koffie bij zijn oma zou hebben geroepen is ook helemaal prima.

Ik hecht zelf meer waarde aan wie de aanvoerder van Oranje bestempelde als het meest veelbelovende talent van de groep (of is troetelkind Gini’s mening dan opeens ook niet meer relevant…?)
Ik “ haalde hem naar beneden”… ;)
Mijn bedoeling was niet om hem naar beneden te halen maar mijn observaties weer te geven van een speler die voor mij binnen dit elftal “waar hij niet zo van onder de indruk was”… het te laten zien. Want, wat hebben we precies gezien van zo omhoog geprate speler Timber? Dat hij rustig was? Vergeet niet dat hij van de 3 verdedigers achterin de vrijste rol van hen allemaal had maar hij er verdomd weinig mee deed. De Vrij en Blind moesten wel waken achterin en Timber mocht een beetje vrij bewegen zonder een echte tegenstander. Dan ga ik op hem letten en dan zie ik geen bijzonder hoogstaande dingen. En ik blijf er bij dat hij voor een stap hoger op alleen een betere techniek heeft tov vele centrale verdedigers die er zijn. Hij komt lengte, medogenloosheid en koppen tekort. Lengte gaat hij niet meer krijgen, de andere zaken kun je leren. En dan pas hebben we het over een nieuwe topper a la de Ligt.
En nee ik wordt persoonlijk niet echt erg opgewonden van de type spelers a la Teze. Ik support hem alleen omdat hij bij PSV speelt en ik zie geen toekomstige topper in hem. En Denzel gaat hij nooit goed vervangen op de rechtsback positie.
 
Omlaag gepraat valt wel mee toch? Hij doet om zn 18e mee in Oranje en valt niet uit de toon. Da's heel goed toch?
Maar ik heb liever De Ligt of De Vrij, dan moge duidelijk zijn. Vond de verdediging ook beter staan toen De Ligt er weer in kwam.
Dit staat los van Teze. Die deed het goed bij PSV en prima bij Jong Oranje. Geen idee hoe hij het in dit Oranje had gedaan, als hij er was geweest.

Daarnaast maakt het echt uit of je spelers beoordeeld of je PSV (/Ajax) voor ogen hebt of Oranje. Klaassen is bij Ajax bijvoorbeeld en sterkhouder, maar voor oranje is het een opvuller, stelt niet zoveel voor. Zelfde had je kunnen zeggen over Denzel (voor het EK), of zelfs over Luuk. Zo ben ik heel enthousiast over Teze, als speler van PSV. Oranje zou nu nog wel wat vroeg zijn. Al zou hij denk ik ook niet heel erg misplaatst zijn.
M’n punt was meer dat ik het lachwekkend vind om te doen alsof een jong spelertje als Timber nergens in uitblinkt of “vlees noch vis” is. Een achttienjarige centrale verdediger die volgens criticasters “de lengte” niet zou hebben maar zich wel met ogenschijnlijk gemak staande houdt bij Oranje en door ervaren internationals wordt bestempeld als een groot talent is per definitie meer dan dat en blinkt per definitie ergens in uit.

Dan noem ik Teze als voorbeeld om aan te geven hoe subjectief dat allemaal gaat. Hoe kun je laaiend enthousiast zijn over Teze maar niet over Timber? Of is het dan toch de lengte🤪

Dat gezegd hebbende lijkt het me voor iedereen helder dat Timber nog niet in de basis van Oranje hoort en zeker nog niet van het niveau Vrij/Ligt/Dijk is. En het is prima om te stellen dat hij dat (door zijn lengte?) nooit zal worden, maar dat is vooralsnog niets meer dan speculeren.
 
M’n punt was meer dat ik het lachwekkend vind om te doen alsof een jong spelertje als Timber nergens in uitblinkt of “vlees noch vis” is. Een achttienjarige centrale verdediger die volgens criticasters “de lengte” niet zou hebben maar zich wel met ogenschijnlijk gemak staande houdt bij Oranje en door ervaren internationals wordt bestempeld als een groot talent is per definitie meer dan dat en blinkt per definitie ergens in uit.

Dan noem ik Teze als voorbeeld om aan te geven hoe subjectief dat allemaal gaat. Hoe kun je laaiend enthousiast zijn over Teze maar niet over Timber? Of is het dan toch de lengte🤪

Dat gezegd hebbende lijkt het me voor iedereen helder dat Timber nog niet in de basis van Oranje hoort en zeker nog niet van het niveau Vrij/Ligt/Dijk is. En het is prima om te stellen dat hij dat (door zijn lengte?) nooit zal worden, maar dat is vooralsnog niets meer dan speculeren.

Hoe is het daar in 2019? Geniet nog even van je zomer, kan zomaar de laatste fatsoenlijke zijn voor de komende 2 jaar! Vergeet ook niet te investeren in ETH, thank me later!
 
Ik “ haalde hem naar beneden”… ;)
Mijn bedoeling was niet om hem naar beneden te halen maar mijn observaties weer te geven van een speler die voor mij binnen dit elftal “waar hij niet zo van onder de indruk was”… het te laten zien. Want, wat hebben we precies gezien van zo omhoog geprate speler Timber? Dat hij rustig was? Vergeet niet dat hij van de 3 verdedigers achterin de vrijste rol van hen allemaal had maar hij er verdomd weinig mee deed. De Vrij en Blind moesten wel waken achterin en Timber mocht een beetje vrij bewegen zonder een echte tegenstander. Dan ga ik op hem letten en dan zie ik geen bijzonder hoogstaande dingen. En ik blijf er bij dat hij voor een stap hoger op alleen een betere techniek heeft tov vele centrale verdedigers die er zijn. Hij komt lengte, medogenloosheid en koppen tekort. Lengte gaat hij niet meer krijgen, de andere zaken kun je leren. En dan pas hebben we het over een nieuwe topper a la de Ligt.
En nee ik wordt persoonlijk niet echt erg opgewonden van de type spelers a la Teze. Ik support hem alleen omdat hij bij PSV speelt en ik zie geen toekomstige topper in hem. En Denzel gaat hij nooit goed vervangen op de rechtsback positie.
Ik ben het met een groot deel eens behalve dat ik denk dat je hem onderschat in het meedogenloze. Wat ik juist bijzonder in hem meen te vinden is dat hij naast voetballende kwaliteiten ook gewoon ontzettend goed kan verdedigen. Kort en fel op de man. Ook veel snelheid.

Statistisch gezien kun je er desondanks volgens mij niet omheen dat er weinig absolute topverdedigers zijn geweest die in het centrum furore hebben gemaakt onder een bepaalde minimum lengte. We weten te weinig van hem om te kunnen weten of hij wellicht toch die ene Cannavaro is. De kans is daarom aanwezig dat ook hij het niet op het allerhoogste niveau gaat redden als CV. Ik kan alleen maar zeggen dat ik van hem heb genoten het afgelopen seizoen in Ajax 1, los van Oranje.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
M’n punt was meer dat ik het lachwekkend vind om te doen alsof een jong spelertje als Timber nergens in uitblinkt of “vlees noch vis” is. Een achttienjarige centrale verdediger die volgens criticasters “de lengte” niet zou hebben maar zich wel met ogenschijnlijk gemak staande houdt bij Oranje en door ervaren internationals wordt bestempeld als een groot talent is per definitie meer dan dat en blinkt per definitie ergens in uit.

Dan noem ik Teze als voorbeeld om aan te geven hoe subjectief dat allemaal gaat. Hoe kun je laaiend enthousiast zijn over Teze maar niet over Timber? Of is het dan toch de lengte🤪

Dat gezegd hebbende lijkt het me voor iedereen helder dat Timber nog niet in de basis van Oranje hoort en zeker nog niet van het niveau Vrij/Ligt/Dijk is. En het is prima om te stellen dat hij dat (door zijn lengte?) nooit zal worden, maar dat is vooralsnog niets meer dan speculeren.
Nou bij Ajax blinkte hij wel uit, maar bij Oranje niet per se toch? Ik weet die assist in de voorbereiding, maar voor de rest vond ik hem heel sober en nuchter spelen, en is hij weinig getest verdedigend gezien. Nogmaals, dat is best bewonderingswaardig, want ik weet nog wel hoe een andere tiener het deed toen hij ineens in het hart van de Oranje defensie werd geplaatst :S:( :cry: ). Als hij ergens in uitblinkte, is dat je hem niet echt zag. Wat voor een verdediger goed nieuws kan zijn.

Daarnaast moet je het natuurlijk wel aan dezelfde forummer koppelen. Als forummer 1 Teze prijst, en forummer 2 Timber bekritiseert dan zegt dat toch niks? We hebben gelukkig niet allemaal dezelfde mening. De mensen die hier het minst enthousiast over Timber zijn heb ik ook niet per se zien springen voor Teze.

Oh ja en over die ervaren internationals die jongens uit hun eigen selectie prijzen: Ik hoop dan dat je je woorden over Teun terugneemt, want ook over hem was Gini (oa) erg lovend. Dus, kom maar door! :sneaky:
(maw, ik snap dat het best wat kan zeggen, maar ik heb nog nooit een ervaren international horen zeggen over een nieuwe speler: Ja dit kwam eigenlijk te vroeg, wat een matige speler is het eigenlijk. Dus het is leuk, maar een erg steekhoudend argument vind ik het nou ook weer niet)
 
Timber wordt hier en daar weer eens zwaar omlaag gepraat zo te lezen. Men raakt hier opgewonden van spelers van het kaliber Teze, maar Timber is niet veel. En da’s helemaal prima, natuurlijk. Dat we allerlei hypothetische scenario’s bespreken over wat hij vertrouwenspersoon Valentina Driessen zou hebben ingefluisterd wat hij op de koffie bij zijn oma zou hebben geroepen is ook helemaal prima.

Ik hecht zelf meer waarde aan wie de aanvoerder van Oranje bestempelde als het meest veelbelovende talent van de groep (of is troetelkind Gini’s mening dan opeens ook niet meer relevant…?)
Ik ga helemaal niets negatiefs over Timber zeggen.
Ik zou 'm niet herkennen als ik 'm tegen zou komen en kan je niet eens vertellen bij welke club hij voetbalt.
Het feit dat hij hier volgens jou naar beneden gepraat wordt en jij het voor 'm opneemt, zal het wel bij een club in Amsterdam zijn, maar ik kan echt geen oordeel vellen over deze voor mij volstrekte vreemde.

Ik had je tekst wat verder moeten lezen, zie ik. Inderdaad in Amsterdam.
Ach ja, niks verrassends dan toch?
 
Hoe is het daar in 2019? Geniet nog even van je zomer, kan zomaar de laatste fatsoenlijke zijn voor de komende 2 jaar! Vergeet ook niet te investeren in ETH, thank me later!
Ik investeer niet in het bekostigen van het salaris van onze hoofdtrainer, niet elke club heeft extern geld nodig😏🤙🏻

Crypto doesn’t exist
 
Ach fucking hell, wat zit ik het ook op te nemen voor Jurrien fucking Timber. Kutjoch, ik ken um nie eens.

Nee maar zonder dollen hij is echt fuuuuuucking goed. Ziek talent! TIMBER TO THE MOON!!🚀
 
Brainz Andere vraag - als je er nog zin in hebt: Wat vond jij van de Oranje prestaties van Gravenbergh? Vooraf werd hij door veel mensen - net als Timber overigens - getipt voor een basisplek. Hoe kijk je daar nu tegenaan?
 
Brainz Andere vraag - als je er nog zin in hebt: Wat vond jij van de Oranje prestaties van Gravenbergh? Vooraf werd hij door veel mensen - net als Timber overigens - getipt voor een basisplek. Hoe kijk je daar nu tegenaan?
Enorme tegenvaller. Greep z’n kans niet en dus terecht dat hij meteen weer uit de basis verdween toen het om de knikkers ging. Hij is overigens wel (echt) achttien, dus het komt vast wel op het volgende toernooi of over een paar jaar.

Los daarvan vind ik nog steeds dat we echt moeten kappen met Marten. Als Gravenberch nog te licht is dan maar een andere oplossing, don’t care. No-more-Marten-please.

(Edit: godver de gvd, Ryan is in mei 19 geworden zie ik nu. Waarom blijven die kutjochies niet gewoon 18 wanneer ik dat wil…)
 
Laatst bewerkt:
M’n punt was meer dat ik het lachwekkend vind om te doen alsof een jong spelertje als Timber nergens in uitblinkt of “vlees noch vis” is. Een achttienjarige centrale verdediger die volgens criticasters “de lengte” niet zou hebben maar zich wel met ogenschijnlijk gemak staande houdt bij Oranje en door ervaren internationals wordt bestempeld als een groot talent is per definitie meer dan dat en blinkt per definitie ergens in uit.

Dan noem ik Teze als voorbeeld om aan te geven hoe subjectief dat allemaal gaat. Hoe kun je laaiend enthousiast zijn over Teze maar niet over Timber? Of is het dan toch de lengte🤪

Dat gezegd hebbende lijkt het me voor iedereen helder dat Timber nog niet in de basis van Oranje hoort en zeker nog niet van het niveau Vrij/Ligt/Dijk is. En het is prima om te stellen dat hij dat (door zijn lengte?) nooit zal worden, maar dat is vooralsnog niets meer dan speculeren.

Als je het over een talent hebt speculeer je toch per definitie? Ik ga niet overal een speculatie disclaimer bijzetten. Als ik zou zeggen ''hij gaat het vanwege zijn lengte niet halen'' en dat onderbouw is het nog steeds speculatie. Dat zal het altijd zijn, we kunnen niet in de toekomst kijken.

Met vlees noch vis bedoel ik dat ik momenteel niet echt een duidelijk profiel zie wat de speler betreft. Als CV zijn er twijfels en als rechtsback ook. Hij doet mij in die zin ook wel wat aan Blind denken. De top heeft hij uiteindelijk niet gehaald, tenzij je een aantal jaar meedraaien bij een matig United de top vind. Hij is een beetje verworden tot die speler die op allerlei posities kan staan, maar op geen enkele positie onomstreden is wanneer het niveau hoger is dan (top) Eredivisie. Dat gevoel krijg ik vooralsnog ook een beetje bij Timber. Voor deze ene keer zal ik daar een disclaimer bij zetten:

DISCLAIMER: dit is speculatie!

Ik vond dat Timber het prima deed op het EK op individueel vlak, maar zag hem inderdaad ook niet echt getest worden. Deed leuk mee, maar heb nergens echt het gevoel gehad van ''Ja! Daar is deze jongen goed in op dit niveau''. Dat kan nog komen natuurlijk in de toekomst. We zullen zien hoe hij zich ontwikkelt.

Wat betreft Teze: dat vind ik ook geen wonderkind hoor. Ik vergat hem zelfs op te nemen in mijn ''waardevolle jonge spelers bij PSV'' lijst die ik elders opnam in een argumentatie. Ik schat hem hetzelfde in als Timber eigenlijk: als (rechts)back gaat hij het nooit halen en als CV voldoet hij in de Eredivisie, maar zullen er altijd twijfels blijven. Kan eigenlijk alles wel een beetje, maar blinkt niet per definitie ergens in uit. Ik zie in hem vooralsnog geen internationale topper en ook geen grote geldbron. Als CV moet je echt wat speciaals hebben om veel geld op te leveren. Oranje zou ook veel te vroeg komen, als Teze dat niveau al ooit gaat aantikken. Zou zomaar zo'n speler kunnen worden waar nooit echt een hype om ontstaat en die hier jaren blijft tot hij zelf een keer een transfer forceert omdat hij toe is aan een nieuwe uitdaging.
 
Enorme tegenvaller. Greep z’n kans niet en dus terecht dat hij meteen weer uit de basis verdween toen het om de knikkers ging. Hij is overigens wel (echt) achttien, dus het komt vast wel op het volgende toernooi of over een paar jaar.

Los daarvan vind ik nog steeds dat we echt moeten kappen met Marten. Als Gravenberch nog te licht is dan maar een andere oplossing, don’t care. No-more-Marten-please.
Eens. Inderdaad niks aan de hand, want hij kan nog steeds van grote waarde worden. Hij moet vooral slimme carriere keuzes maken en in zn koppie kalm blijven. Een eindtoernooi bleek nu gewoon nog te vroeg.

En eens hoor, maar een concreet alternatief is en blijft lastig. Ik was een paar jaar geleden altijd erg voor Propper, toen hij elke week speelde bij Brighton. Heeft veel meer voetbal in zich. Maar ik heb geen idee hoe goed hij nu gaat zijn. Speelt iig wel aan de rechterkant, zodat Frenkie op zijn beste positie kan blijven (wat ook een nadeel was toen Gravenbergh speelde imo, dat Frenkie naar andere positie verhuisde). Of je kunt overwegen om Gini een linie terug te halen. Zijn klik met Memphis is dan wel moeilijker te exploiteren. En dan moet je weer een 10 hebben.

EDIT: Is Ryan alweer 19? Ja nou, dan kan hij er dus helemaal niks van. Te laat, jammer dan, gaat nooit meer wat worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan