Nederlands Elftal

Ik vond het ook kleinzielig en boven al schandalig! Je gedraagt je hiermee al klein zielig landje dat een hekel heeft aan de grotere “broer”. Dat doen de Belgen ook altijd als het NLse volkslied wordt gezongen en dat heb ik ook altijd zeer ergerlijk gevonden.

Uitfluiten tijdens een volkslied is gewoon not done en schaar ik onder dom gedrag.
 
Ik heb het eerste deel gemist en verder niet heel aandachtig zouten kijken. Maar ik zag hier een 4-3 statistiek schoten op goal. Dus echt gestolen is het dan toch niet. Ik heb vooral van Memphis genoten. De Ligt viel mij echt negatief op: leverde elke bal in.

Totaal aantal doelpogingen, balbezit, en aantal corners geven vanuit de statistieken wel een goede weergave van een flink aantal fases van de wedstrijd waarin Oranje zwaar onder druk stond.

De Ligt was bijzonder zwak, inderdaad. Op basis van deze pot zou De Vrij (we hebben in de CL goed gezien hoe solide hij is) een kans moeten krijgen in de volgende wedstrijd. Groenendijk vond ik ook zwak invallen, alleen maar voorspelbare acties.
 
Uitfluiten tijdens een volkslied is gewoon not done en schaar ik onder dom gedrag.
Ene kant eens, aan de andere kant laten we eens ophouden met dat nationalistische gedoe. Trots zijn op je land terwijl als je wieg 200 km de andere kant op had gestaan dan was je trots op dat land. Trots zijn op iets waar je niks voor hebt gedaan. Ik heb er nooit wat mee gehad, en ben ook niet stil als het Nederlandse volkslied gespeeld wordt.
 
Ene kant eens, aan de andere kant laten we eens ophouden met dat nationalistische gedoe. Trots zijn op je land terwijl als je wieg 200 km de andere kant op had gestaan dan was je trots op dat land. Trots zijn op iets waar je niks voor hebt gedaan. Ik heb er nooit wat mee gehad, en ben ook niet stil als het Nederlandse volkslied gespeeld wordt.
Hear hear! Ik begin echt te geloven dat we hier zo langzamerhand te maken krijgen met de European, nee wat zeg ik?, de wereldburger Ralf! Nu nog even “internationale solidarité” roepen en de cirkel is rond. Maar misschien heb je dat al geroepen gisteren in Berlijn:grin:
 
Ene kant eens, aan de andere kant laten we eens ophouden met dat nationalistische gedoe. Trots zijn op je land terwijl als je wieg 200 km de andere kant op had gestaan dan was je trots op dat land. Trots zijn op iets waar je niks voor hebt gedaan. Ik heb er nooit wat mee gehad, en ben ook niet stil als het Nederlandse volkslied gespeeld wordt.
Ophouden met nationalistisch gedoe(tijdens de nations league)? Dus ook niemand meer in oranje? Feitelijk is het Wilhelmus het clublied van Nederland. Natuurlijk mag je ook trots zijn op een prestatie als die niet door jou is geleverd. Zo ben ik trots op de prestaties van PSV... maar dat past dan niet in jouw visie, toch?
 
Ophouden met nationalistisch gedoe(tijdens de nations league)? Dus ook niemand meer in oranje? Feitelijk is het Wilhelmus het clublied van Nederland. Natuurlijk mag je trots zijn op een prestatie als die niet door jou is geleverd. Zo ben ik trots op de prestaties van PSV... maar dat mag dan niet?
Tuurlijk mag dat. Ik ben ook trots op PSV, maar niet omdat het een Nederlandse club is. Het hele interlandvoetbal mag wat mij betreft afgeschaft worden.
 
Tuurlijk mag dat. Ik ben ook trots op PSV, maar niet omdat het een Nederlandse club is. Het hele interlandvoetbal mag wat mij betreft afgeschaft worden.

Maar bij clubvoetbal gaat dat toch net zo, als je uit Amsterdam komt is de kans groot dat je voor Ajax bent, als je uit Eindhoven komt is de kans groot dat je voor PSV bent. Waar je geboren bent heeft daar meestal zeer grote invloed op. Niet altijd natuurlijk. Maar vaak wel.
 
Maar bij clubvoetbal gaat dat toch net zo, als je uit Amsterdam komt is de kans groot dat je voor Ajax bent, als je uit Eindhoven komt is de kans groot dat je voor PSV bent. Waar je geboren bent heeft daar meestal zeer grote invloed op. Niet altijd natuurlijk. Maar vaak wel.
Klopt, maar dat is een keuze die je mag maken. Je kan als Nederlander niet kiezen international van een ander land te worden. Ik ben ook voor Nederland omdat dat het dichtst bij me staat, maar ben er niet speciaal trots op. Het ging erom dat er mensen waren die floten tijdens het volkslied van Duitsland en dat dat een schande is. Daar doelde ik op. Dat ik daar niet zo een probleem in zie.
 
Zo in Duitsland gaan ze helemaal over de rooie over het uitfluiten tijdens het volkslied en ik geef ze helemaal gelijk. Je kunt een hekel hebben aan Duitsers maar ik vond dit respectloos. Je hebt 90 minuten plus blessuretijd om ze uit te fluiten.

Over een maandje is de return... en dan gaat het omgekeerd gebeuren en dan is iedereen hier weer over de zeik.

Maar natuurlijk wel een geweldige uitslag.

Eens. Zo zielig dit publiek. Een tegenstander heb je te respecteren.
 
Gewoon tot die tijd zonder backs spelen. Met de Vrij, Van Dijk en de Ligt kun je wel wat opvangen.

-----------------------Cillessen--------------------

-----De Vrij----------De Ligt--------Van Dijk-----

-------------Rosario----------De Jong-----------

------------Wijnaldum------van de Beek-
Ronald Koeman zegt dat Rosario op de bank zou zitten als hij niet geschorst zou zijn.

Dat zou ik ook zeggen om de Roon met een lekkerder gevoel het veld in te sturen. Tegen Belgie speelt Pablo gewoon.
 
Ene kant eens, aan de andere kant laten we eens ophouden met dat nationalistische gedoe. Trots zijn op je land terwijl als je wieg 200 km de andere kant op had gestaan dan was je trots op dat land. Trots zijn op iets waar je niks voor hebt gedaan. Ik heb er nooit wat mee gehad, en ben ook niet stil als het Nederlandse volkslied gespeeld wordt.

Ik vind het niets met nationalistisch gedoe te maken hebben, maar met respect voor je tegenstander.
 
Ik vind het niets met nationalistisch gedoe te maken hebben, maar met respect voor je tegenstander.
Ben het wel eens, alleen als Ajax en Feyenoord langskomen begint het fluiten al als ze de bus uitkomen en daar hoor je niemand over. Pas zodra de nationale hymne met fluiten wordt begroet spreekt men schande. Dat vind ik wat overdreven.
 
Benieuwd hoeveel Koeman gaat rouleren nu het een vriendschappelijke pot is. Denk wel ondanks dat ze een drukke speelkalender hebben de bepalende jongens als Van Dijk, Wijnaldum, Depay in het centrum sowieso blijven staan? Frenkie zou ik ook laten starten, aardige combi met Gini op het middenveld. Gezien de matige wedstrijd van De Ligt zou ik een kans voor De Vrij om zich nog eens te laten zien niet gek vinden, en Strootman op de stofzuigerrol van De Roon lijkt me ook niet gek. Van de Beek is als loper meer de backup van Gini. Van Aanholt wil ik ook nog wel eens zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan