Nederlands Elftal

4.bild.jpg
:metal::HB::BALL::DANCE::CHEER:
 
Ik vond niemand écht zwak. Nja, de Ligt dan. 2e helft ging bij hem iets beter. Babel vertraagde af en toe het spel en Gini was af en toe ongelukkig, maar scoorde natuurlijk geweldig. Bergwijn heeft niet echt zijn klasse kunnen etaleren. Wat ie deed, was wel goed.
 
Wat Frenkie moet leren is dat je als middenvelder ook duels moet winnen en zeker op een hoog niveau. Als je van achter uit komt om alleen op te bouwen en verder steeds je been terug trekken, dan moet je ook maar in de spits of zo gaan staan. Ik denk daarnaast ook dat hij nog niet helemaal fit is. Hij oogde vanaf het begin al een beetje mat ondanks paar goede acties die hij had. Vanaf de 50e minuut was hij eigenlijk al op en liep het ook daarom heel slecht op het middenveld.
 
Wat Frenkie moet leren is dat je als middenvelder ook duels moet winnen en zeker op een hoog niveau. Als je van achter uit komt om alleen op te bouwen en verder steeds je been terug trekken, dan moet je ook maar in de spits of zo gaan staan. Ik denk daarnaast ook dat hij nog niet helemaal fit is. Hij oogde vanaf het begin al een beetje mat ondanks paar goede acties die hij had. Vanaf de 50e minuut was hij eigenlijk al op en liep het ook daarom heel slecht op het middenveld.

Het zou goed kunnen dat Frenkie de Jong en Matthijs De Ligt nog niet helemaal fit zijn. Het is niet voor niets dat ten Hag vroeg om voorzichtig te zijn. :cautious:
 
Wat Frenkie moet leren is dat je als middenvelder ook duels moet winnen en zeker op een hoog niveau. Als je van achter uit komt om alleen op te bouwen en verder steeds je been terug trekken, dan moet je ook maar in de spits of zo gaan staan. Ik denk daarnaast ook dat hij nog niet helemaal fit is. Hij oogde vanaf het begin al een beetje mat ondanks paar goede acties die hij had. Vanaf de 50e minuut was hij eigenlijk al op en liep het ook daarom heel slecht op het middenveld.

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is ook niet zijn spel om druk op de bal te zetten, en dat is toch over de hele linie zorgwekkend. Want eerlijk is eerlijk, op een paar heerlijke counters na was dit natuurlijk een zwakke wedstrijd. En het grootste probleem is volgens mij toch de pure druk op de bal. Er zit geen felheid in de duels, eerder wordt er snel teruggeplooid. Uit het interview met Koeman begreep ik dat hij dit in de rust nog aanmoedigde ook: tegen een team als Duitsland is het niet erg om terug te gaan. Da's natuurlijk onzin: het is wél erg om terug te gaan, tenminste: als je geen spelers of systeem hebt om de wedstrijd op slot te gooien. Duitsers kregen kans op kans, en als je vanavond met 1-3 had verloren was dat ook heel logisch geweest.
Maar goed, toch hopelijk een belangrijke overwinning. Ik heb nog geen bouwwerk gezien dat zich structureel kan meten met de top, maar soms kan zo'n overwinning iets in gang zetten.
 
Op basis van individuele kwaliteiten win je deze wedstrijd. Memphis was groots. Helaas weinig van Bergwijn gezien maar Dumfries kon duidelijk mee.
 
Niederlande stürzen Deutschland ins Tal der Tränen – jetzt droht dem DFB-Team der Abstieg in der Nations League

link

Virgil van Dijk (30.) brachte die Gastgeber in der Johan-Cruijff-Arena in Amsterdam. Memphis Depay (86.) machte den Deckel drauf. Georginio Wijnaldum (90.+3) machte das deutsche Debakel perfekt.

Zo in Duitsland gaan ze helemaal over de rooie over het uitfluiten tijdens het volkslied en ik geef ze helemaal gelijk. Je kunt een hekel hebben aan Duitsers maar ik vond dit respectloos. Je hebt 90 minuten plus blessuretijd om ze uit te fluiten.

Over een maandje is de return... en dan gaat het omgekeerd gebeuren en dan is iedereen hier weer over de zeik.

Maar natuurlijk wel een geweldige uitslag.
 
Zo in Duitsland gaan ze helemaal over de rooie over het uitfluiten tijdens het volkslied en ik geef ze helemaal gelijk. Je kunt een hekel hebben aan Duitsers maar ik vond dit respectloos. Je hebt 90 minuten plus blessuretijd om ze uit te fluiten.

Over een maandje is de return... en dan gaat het omgekeerd gebeuren en dan is iedereen hier weer over de zeik.

Maar natuurlijk wel een geweldige uitslag.
Ik vond het ook kleinzielig en boven al schandalig! Je gedraagt je hiermee al klein zielig landje dat een hekel heeft aan de grotere “broer”. Dat doen de Belgen ook altijd als het NLse volkslied wordt gezongen en dat heb ik ook altijd zeer ergerlijk gevonden.
 
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is ook niet zijn spel om druk op de bal te zetten, en dat is toch over de hele linie zorgwekkend. Want eerlijk is eerlijk, op een paar heerlijke counters na was dit natuurlijk een zwakke wedstrijd. En het grootste probleem is volgens mij toch de pure druk op de bal. Er zit geen felheid in de duels, eerder wordt er snel teruggeplooid. Uit het interview met Koeman begreep ik dat hij dit in de rust nog aanmoedigde ook: tegen een team als Duitsland is het niet erg om terug te gaan. Da's natuurlijk onzin: het is wél erg om terug te gaan, tenminste: als je geen spelers of systeem hebt om de wedstrijd op slot te gooien. Duitsers kregen kans op kans, en als je vanavond met 1-3 had verloren was dat ook heel logisch geweest.
Maar goed, toch hopelijk een belangrijke overwinning. Ik heb nog geen bouwwerk gezien dat zich structureel kan meten met de top, maar soms kan zo'n overwinning iets in gang zetten.
Ik heb het eerste deel gemist en verder niet heel aandachtig zouten kijken. Maar ik zag hier een 4-3 statistiek schoten op goal. Dus echt gestolen is het dan toch niet. Ik heb vooral van Memphis genoten. De Ligt viel mij echt negatief op: leverde elke bal in.

Ik heb ook een zoon, die niks om voetbal geeft. Hij vroeg: wie is die meneer, die een kruising is tussen Trump en Willem-Alexander? :ROFL::lol:
 
De beste zet die Koeman maakte vanavond. Blind moet gewoon naar het middenveld ipv de Roon en Ake linksachter.

Terwijl je zelf ook aangeeft dat Frenkie de Jong duels moet winnen om top te worden? Je kunt m.i. in deze tijd niet twee middenvelders opstellen die geen felheid in zich hebben en daardoor ook veel minder fanatiek zijn in het druk zetten. Alleen daarom zou ik Blind er niet bij willen hebben op het middenveld (want uiteindelijk moet Frenkie gewoon spelen). Blind vind ik verder op geen enkele positie een geschikte basisspeler.

Vroeg me toen ik De Roon toch nuttig werk zag verrichten nog af of we Strootman niet op de verkeerde dingen beoordelen. Na zijn blessures is het voetballend en in handelingssnelheid gewoon minder bij hem. Maar zet hem in zijn kracht, defensief balans bewaken en poetsen (precies zoals Van Roon wel mag spelen) en je hebt er volgens mij een uitstekende kracht aan. Anders ben je geen structurele basisspeler bij Roma en Marseille. Van Strootman hadden we vroeger de verwachting dat hij een type veldmaarschalk op het middenveld ging worden op topniveau, laten we dat gewoon eens vergeten.

Uiteindelijk slordige Duitsers, maar wat is dit lekker zeg. En wat was Memphis goed voorin. Genieten van die jongen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan