Nederlands Elftal

Oh, dan doe ik toch een stukje:

World Cup Qualification Matchround 6 (9 juni 2017) Nederland - Luxemburg (9 juni 2017) Head-to-Head Nederland en Luxemburg ontmoeten elkaar voor de 18e keer. De Nederlanders wonnen 14 van de vorige vergaderingen, twee keer verloren (één gelijkspel). Beide die overwinningen voor Luxemburg kwamen aan De Kuip in Rotterdam. Op 31 maart 1940 wonnen ze 5-4 in een vriendschappelijke. De andere overwinning kwam op 30 oktober 1963: 2-1 in een EURO-kwalificatie. Nederland heeft elk van hun negen wedstrijden tegen Luxemburg gewonnen sinds die nederlaag in 1963, waardoor ze 34 doelpunten tegen elkaar behalen. De Nederlanders kunnen voor de meeste opeenvolgende overwinningen een nieuwe record opstellen tegen een specifieke tegenstander, die negen wedstrijdwinnaars tegen Hongarije en Cyprus overtreffen (ook al in gang). Luxemburg is een van de vier partijen die Nederland meerdere keren in De Kuip versloeg, naast België (3), Duitsland (2) en Hongarije (2). De omgekeerde wedstrijd in deze World Cup kwalificatiecampagne op 13 november 2016 in Luxemburg is afgerond in een 3-1 overwinning voor Nederland. Arjen Robben (36 ') en Memphis Depay (58', 84 ') scoorde voor de Nederlanders, terwijl Maxime Chanot (44') voor Luxemburg uit de plek kwam. :D

Stuk duidelijker inderdaad! :D
 
Ik mis de info dat - ondanks dat alle poules inmiddels 6 landen hebben (door erkenning van Bosnie-Herzegowina meen ik) - de regels niet tussentijds gewijzigd zijn. Resultaten behaald tegen nummer 6 van de poule tellen daardoor niet mee voor de kwalificatie score. Nederland staat 4e en het is vrijwel zeker dat luxenburg als zesde deze kwalificatie afsluit. Al zouden we met 24-0 winnen, we schieten er dus weinig mee op. Verliezen of gelijkspel zal overigens wel betekenen dat de tweede plaats (nodig voor kwalificatie via de playoffs) uit beeld is.
 
Ik mis de info dat - ondanks dat alle poules inmiddels 6 landen hebben (door erkenning van Bosnie-Herzegowina meen ik) - de regels niet tussentijds gewijzigd zijn. Resultaten behaald tegen nummer 6 van de poule tellen daardoor niet mee voor de kwalificatie score. Nederland staat 4e en het is vrijwel zeker dat luxenburg als zesde deze kwalificatie afsluit. Al zouden we met 24-0 winnen, we schieten er dus weinig mee op. Verliezen of gelijkspel zal overigens wel betekenen dat de tweede plaats (nodig voor kwalificatie via de playoffs) uit beeld is.

Ehm, de resultaten tellen niet mee maar verliezen of gelijkspel is wel nadelig? Telt de wedstrijd dan alleen niet mee voor doelsaldo. Of vervalt deze wedstrijd als het gaat om de beste nrs 3 van de verschillende poules?
 
Ehm, de resultaten tellen niet mee maar verliezen of gelijkspel is wel nadelig? Telt de wedstrijd dan alleen niet mee voor doelsaldo. Of vervalt deze wedstrijd als het gaat om de beste nrs 3 van de verschillende poules?

Als luxenburg wint stijgt het naar plek 5 (staat 1 puntje achter op wit-rusland en heeft een beter doelsaldo) en telt de wedstrijd weer wel. Tenzij de wit-russen op het zelfde moment dat wij spelen winnen van Bulgarije - maar met eindbaas Manolev daar lijkt me die kans nihil.. :shifty: Inderdaad vervallen de resultaten tegen nrs 6 in hun geheel.
 
Laatst bewerkt:
Ik mis de info dat - ondanks dat alle poules inmiddels 6 landen hebben (door erkenning van Bosnie-Herzegowina meen ik) - de regels niet tussentijds gewijzigd zijn. Resultaten behaald tegen nummer 6 van de poule tellen daardoor niet mee voor de kwalificatie score. Nederland staat 4e en het is vrijwel zeker dat luxenburg als zesde deze kwalificatie afsluit. Al zouden we met 24-0 winnen, we schieten er dus weinig mee op. Verliezen of gelijkspel zal overigens wel betekenen dat de tweede plaats (nodig voor kwalificatie via de playoffs) uit beeld is.

Bosnië deed al mee. Gibraltar en Kosovo zijn er bij gekomen.
 
Sorry ik ben wat ouder en spelers van het kaliber Bergkamp, Seedorf, Bogarde, R en F. de Boer, Robben, Sneijder in zijn beste tijd, van Bommel, Kluivert en Overmars enz gewend. Het niveau van Promes zegt me dus echt niets zo ook niet van een Hoed. Het zijn aardige spelers maar in principe de echte Oranje onwaardig. En nee wereldkampioen hoeven ze niet te worden van mij, laten ze een keer van landen als IJsland of Zweden winnen......

Tja misschien waren jullie toen gewoon te verwend. Maar ik weet zeker dat je met dit team verplicht bent van IJsland en Zweden te winnen.
 
Sorry ik ben wat ouder en spelers van het kaliber Bergkamp, Seedorf, Bogarde, R en F. de Boer, Robben, Sneijder in zijn beste tijd, van Bommel, Kluivert en Overmars enz gewend. Het niveau van Promes zegt me dus echt niets zo ook niet van een Hoed. Het zijn aardige spelers maar in principe de echte Oranje onwaardig. En nee wereldkampioen hoeven ze niet te worden van mij, laten ze een keer van landen als IJsland of Zweden winnen......

Dit is dus precies waar ik spelers aan afspiegel (behalve Bogarde dan, die was niet zolang top): v.Nistelrooij, Robben, Bergkamp, Overmars, Stam, Davids, Zenden, v.d Sar, etc. En dat niveau zie ik gewoon, op Robben na, bij niemand. En dus zeg ik prut. Ik zie geen enkele jeugdspeler die klasse verraadt zoals die van het rijtje wat we hier opsommen.
 
Laatst bewerkt:
Vergeef het me, maar ik snap het even niet. Wat is er aan de hand met resultaten tegen de nummer laatst?
 
Vergeef het me, maar ik snap het even niet. Wat is er aan de hand met resultaten tegen de nummer laatst?

Kort gezegd: Die tellen niet mee voor de ranglijst der nummers 2, maar wel voor de ranglijst in de poule.
Dit komt omdat de eerst planning was dat er 2 poule's van 5 landen kwamen en de rest 6. Om het voor iedereen dan eerlijker te maken vervallen de resultaten tegen de nummer 6. (de nummer laatst).
Alleen zijn op het laatst Kosovo en Gibraltar toegevoegd en de poule's van 5 en zijn er alleen maar poule's van 6. Alleen... De UEFA besloot de regel m.b.t. de resultaten tegen de nummer laatst niet te veranderen. Daardoor vervallen onnodig dus in alle poule's de punten tegen de nummer 6.
 
Laatst bewerkt:
Kort gezegd: Die tellen niet mee voor de ranglijst der nummers 2, maar wel voor de ranglijst in de poule.
Dit komt omdat de eerst planning was dat er 2 poule's van 5 landen kwamen en de rest 6. Om het voor iedereen dan eerlijker te maken vervallen de resultaten tegen de nummer 6. (de nummer laatst).
Alleen zijn op het laatst Kosovo en Gibraltar toegevoegd en de poule's van 5 en zijn er alleen maar poule's van 6. Alleen... De UEFA besloot de regel m.b.t. de resultaten tegen de nummer laatst niet te veranderen. Daardoor vervallen onnodig dus in alle poule's de punten tegen de nummer 6.

Duidelijk, dezelfde belachelijke regel als voorheen dus.
 
Ik heb me er niet zwaar in verdiept, hoorde een gast lullen vanmorgen dat Zweden-Frankrijk alles beslissend is dit weekend? Of NL met een beetje hoop er na mag leven of zo goed als definitief afgeschreven word.
 
Ik heb me er niet zwaar in verdiept, hoorde een gast lullen vanmorgen dat Zweden-Frankrijk alles beslissend is dit weekend? Of NL met een beetje hoop er na mag leven of zo goed als definitief afgeschreven word.

Dat is niet waar, alles beslissend is dat Nederland alle wedstrijden buiten Frankrijk sowieso moeten winnen en bij Frankrijk minimaal een punt houden. Als dat niet gebeurt maakt het helemaal niet uit wat andere ploegen doen.
 

1

Frankrijk
W
5
P
13
DV
10
DT
3
2Zweden510103
3Bulgarije59810
4Nederland5786
5Wit-Rusland52210
6Luxemburg51612

En we treffen Zweden en Bulgarije nog thuis.

 
Terug
Bovenaan Onderaan