Nederlands Elftal

Memphis schijnt buiten de basis elf te vallen ten faveure van Afellay. Dat vind ik toch een merkwaardige keuze: Ibi heeft daar al jaren niet meer gespeeld en heeft bovendien heel wat ingeboet aan snelheid de laatste jaren. Zo dwingt Hiddink toch de jonge talenten om snel voor het buitenland te kiezen want je kunt wel een van de beste spelers van de Eredivisie zijn, maar zelfs een speler die vaak op de bank zit of gewisseld wordt bij Olympiakos, krijgt de voorkeur. Dat was met van Gaal toch heel anders.
Maar goed, aan de andere kant is het ook goed voor Memphis om scherp te blijven en nog meer zijn best te doen. Maar ik vrees dat hij onder Guus nooit goed gaat presteren. Mijn gevoel zegt dat het niet echt goed zit tussen die twee.
 
Memphis schijnt buiten de basis elf te vallen ten faveure van Afellay. Dat vind ik toch een merkwaardige keuze: Ibi heeft daar al jaren niet meer gespeeld en heeft bovendien heel wat ingeboet aan snelheid de laatste jaren. Zo dwingt Hiddink toch de jonge talenten om snel voor het buitenland te kiezen want je kunt wel een van de beste spelers van de Eredivisie zijn, maar zelfs een speler die vaak op de bank zit of gewisseld wordt bij Olympiakos, krijgt de voorkeur. Dat was met van Gaal toch heel anders.
Maar goed, aan de andere kant is het ook goed voor Memphis om scherp te blijven en nog meer zijn best te doen. Maar ik vrees dat hij onder Guus nooit goed gaat presteren. Mijn gevoel zegt dat het niet echt goed zit tussen die twee.

Memphis presteerd al maanden niks. Had hem niet eens opgeroepen.
 
Niks?

Ik denk dat Memphis niet in topvorm is. maar zoals hij nu speelt, is hij nog steeds erg dreigend en scorend. Daarnaast, welke buitenspeler had je dan gekozen?
Tja hij vind kennelijk Ibi op die plek beter dan Memphis....
 
Dan moet Depay maar op rechts, krijgt Huntelaar ook wat meer voorzetten.
 
Ibi is natuurlijk Guus' oogappeltje. Maar Memphis is nu beter.

Afgezien van blessuregevoeligheid heeft Afellay niets meer dan dat Memphis heeft. Dit is puur vriendjespolitiek als Afellay boven Depay wordt verkozen.
 
Afgezien van blessuregevoeligheid heeft Afellay niets meer dan dat Memphis heeft. Dit is puur vriendjespolitiek als Afellay boven Depay wordt verkozen.

Ben wel benieuwd hoe het elftal er uit gaat zien en hoe de 'nieuwe' spelers het gaan doen. Hoe gaat Dost zich manifesteren, eventueel als spitsenkoppel? Kan Promes zich revancheren? Speelt Clasie Nigel de Jong al uit de basis? Hoe ontwikkelen Klaassen en Wijnaldum zich in dit Oranje? Ontwikkeld de Vrij zich net als Vlaar tot steunpilaar achterin en welke verrassing staat er naast hem? De linksback-issue: de waanzinnige potentie van Willems of de degelijkheid van Blind? Zal Afellay aan de buitenkant spelen of toch op het middenveld? Al met al interessante dagen voor Oranje die ik met veel plezier ga volgen.
 
Ik hoor net dat Oranje eerst de kwalificatiewedstrijd speelt en daarna een oefenwedstrijd. Dat slaat toch ook nergens op? Je gaat eerst oefenen en dan voor het echie. Vreemde gang van zaken.
 
Ik hoor net dat Oranje eerst de kwalificatiewedstrijd speelt en daarna een oefenwedstrijd. Dat slaat toch ook nergens op? Je gaat eerst oefenen en dan voor het echie. Vreemde gang van zaken.

Het is net als het WK zien als een voorbereiding op het EK.
 
Ik hoor net dat Oranje eerst de kwalificatiewedstrijd speelt en daarna een oefenwedstrijd. Dat slaat toch ook nergens op? Je gaat eerst oefenen en dan voor het echie. Vreemde gang van zaken.

Wel verstandig lijkt mij: wat als spelers tijdens het duel met Spanje geblesseerd raken? Dat wil je natuurlijk ook niet.
 
Wel verstandig lijkt mij: wat als spelers tijdens het duel met Spanje geblesseerd raken? Dat wil je natuurlijk ook niet.

Tja, dat kan op de training ook gebeuren.

In mijn ogen heb je nu een zinloze wedstrijd tegen Spanje. Dan kunnen de jongens net zo goed terug naar de club.
 
Tja, dat kan op de training ook gebeuren.

In mijn ogen heb je nu een zinloze wedstrijd tegen Spanje. Dan kunnen de jongens net zo goed terug naar de club.
Het is een commerciële kwestie. Jouw vergelijking met een training gaat M.i. niet op. De inspanning en motivatie tijdens een wedstrijd is totaal anders met als gevolg dat je veel eerder de kans hebt elkaar te blesseren dan op een training waar bijv iedere Nederlandse verdediger heel voorzichtig omgaat met een Robben.
 
Het is een commerciële kwestie. Jouw vergelijking met een training gaat M.i. niet op. De inspanning en motivatie tijdens een wedstrijd is totaal anders met als gevolg dat je veel eerder de kans hebt elkaar te blesseren dan op een training waar bijv iedere Nederlandse verdediger heel voorzichtig omgaat met een Robben.

Tuurlijk is er verschil, maar ik had "mijn" volgorde logischer gevonden.
 
Vermoedelijke opstelling volgens het AD:
Cillessen; Van der Wiel, De Vrij, Martins Indi, Blind; Clasie, Sneijder, N. de Jong; Afellay, Huntelaar, Narsingh.

Narsingh. Dat gaat toch niet echt gebeuren hè. :nocheer:
 
Als dit de opstelling is, zie ik het somber in. Blind ipv Willems??? geen Gini of Memphis, wel Narsingh, Clasie en Afellay??

Mooi, hoeven we ons ook niet druk te maken om blessures. Opdoeken dat internationale voetbal, geef er geen bal om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan