Nederlands Elftal

En Huntelaar laat ook weer eens zien dat hij alleen tegen de kleintjes zijn intikkertjes maken. Met hem in de spits, en dat heb ik al 5 jaar geleden gezegd, speel je met 9 veldspelers. Zoveel balverlies door hem, vreemde aannames, rare overtredingen... Dat kan toch niet meer in het hedendaagse voetbal, een spits die alleen maar voorin gaat wachten op de voorzetten van de zijkanten? Ik bedoel daar klagen we altijd over, dat die voorzetten niet komen. Maar staan Benzema, Rooney of Tevez alleen maar wachten voorin op de buitenspelers?
Maar ach, ik kan net zo goed een klaagzang opzetten over Willems, van Rhijn, Blind en Depay. Hopelijk pakt dit voor psv goed uit en staan Willems en Depay weer met beide beentjes op de grond.
 
Tja, maar het verdedigen begint voorin en op het middenveld. Gezien hoe Promes de bal aan Blind probeert te spelen en totaal faalt en dus Blind (te traag) ook achter de feiten aanloopt? Dit ligt nu niet alleen aan de verdedigers. Hoe dan ook, de heren Veltman, Willems en Van Rhijn zijn sowieso te licht bevonden wat mij betreft.

Afellay terecht gewisseld. Onzichtbaar en inderdaad "inwisselbaar".
Eens. Je verliest de strijd ook vaak op het middenveld waardoor je verdediging in de problemen komt, al zijn van Rhijn en Willems niet opgewassen tegen zulke tegenstanders.
 
In:
Douglas
Janmaat
Büttner
Boëtius (in vorm + basis Feyenoord)
Berghuis
Pröpper
Luuk de Jong

Out:
van Rhijn
Veltman
Promes
Narsingh
Fer
Clasie /Blind

Pieters en Virgil van Dijk zijn gewogen en te licht bevonden, fair enough.
 
Laatst bewerkt:
In:
Douglas
Janmaat
Büttner
Boëtius (in vorm + basis Feyenoord)
Berghuis
Pröpper
Luuk de Jong

Out:
van Rhijn
Veltman
Promes
Narsingh
Fer
Clasie /Blind

Pieters en Virgil van Dijk zijn gewogen en te licht bevonden, fair enough.

Grotendeels eens maar je blijft 'weigeren' om Willems te noemen. Die hoort in het rijtje 'Out' en dat zagen vriend en vijand.
 
In:
Douglas
Janmaat
Büttner
Boëtius (in vorm + basis Feyenoord)
Berghuis
Pröpper
Luuk de Jong

Out:
van Rhijn
Veltman
Promes
Narsingh
Fer
Clasie /Blind

Pieters en Virgil van Dijk zijn gewogen en te licht bevonden, fair enough.

Douglas, kijk naar het verhaal van Der Muzikant
Berghuis??? Die heeft aan het begin van het seizoen drie wedstrijden gespeeld en is daarna geblesseerd geraakt volgens mij. Weet niet waar jij hem dan op baseert.
 
Grotendeels eens maar je blijft 'weigeren' om Willems te noemen. Die hoort in het rijtje 'Out' en dat zagen vriend en vijand.

Meer omdat de alternatieven simpelweg ontbreken. Natuurlijk 'zou' hij in dat rijtje horen, maar is er wel een betere?
 
Douglas, kijk naar het verhaal van Der Muzikant
Berghuis??? Die heeft aan het begin van het seizoen drie wedstrijden gespeeld en is daarna geblesseerd geraakt volgens mij. Weet niet waar jij hem dan op baseert.

Douglas eerst maar eens de kans geven, dan kan men echt beoordelen. Wat betreft Berghuis: in vorm is hij voor Eredivisie - begrippen sensationeel. Veel meer potentie dan Narigheid en Promes. Zelfde geldt voor Boëtius. Verder niet veel opties. Jong Oranje heeft niks te bieden en voor de A1 topgeneratie (o.a. Bergwijn ) komt dit veel te vroeg. Mochten Boëtius en/of Berghuis echt niet beter zijn dan die 2 dan wordt het hopen op een Depay - achtige superontwikkeling van Anwar El-Ghazi. ..
 
Wat betreft Berghuis: in vorm is hij voor Eredivisie - begrippen sensationeel. Veel meer potentie dan Narigheid en Promes. Zelfde geldt voor Boëtius. Verder niet veel opties. Jong Oranje heeft niks te bieden en voor de A1 topgeneratie (o.a. Bergwijn ) komt dit veel te vroeg. Mochten Boëtius en/of Berghuis echt niet beter zijn dan die 2 dan wordt het hopen op een Depay - achtige superontwikkeling van Anwar El-Ghazi. ..

Narsingh was ook sensationeel voor Eredivisie-begrippen, bij Heerenveen. Zelfde geldt voor Promes. Berghuis heeft het ook nog niet laten zien bij een Top-club he.
Zulke jongens worden te snel omhoog geschreven. Berghuis liep bijna zij aan zij aan Promes bij Jong Twente (Berghuis is een paar maanden ouder). Beide werden uitgeleend aan een Eerste Divisie club, waarbij Promes het trouwens beter deed.
Promes brak daarna door bij Twente, terwijl Twente afscheid nam van Berghuis.
Promes speelt nu in Rusland, Berghuis bij AZ.
Wie durft er dan te zeggen dat Berghuis beter is dan Promes?
(Qua talent staan ze misschien wel gelijk hoor, en in de toekomst gaat Berghuis 'm misschien wel voorbij. Maar nu... neeh)
 
Wat hebben we toch een stelletje kutverdedigers met Van Rhijn, Veltman en Willems. De enige die een beetje goed was, is er al geblesseerd uit (Vlaar). En waarom speelt Van der Wiel niet?
Het enige dat Van Rhijn en Willems goed doen, is een voorzet geven. Maar verdedigend?

Aanvallend moet alles maar dan ook alles door Robben worden gedaan. Huntelaar mist maar en Depay is koning van het balverlies. In de duels met Guardado is hij het kind en de Mexicaan duidelijk de kerel!

Memphis en Guardado hebben een goede klik. Memphis speelde Guardado ook gisteren een aantal keer goed aan.

Eigenlijk is dit precies het oranje zoals ik dat eigenlijk in Brazilië had verwacht. Dat zou kansloos in de 1e ronde naar huis gestuurd worden. Nu 5 gespeeld en 4 verloren. Hiddink kan m.i. nu al opstappen en hoeft zondag niet af te wachten. Eens te meer blijkt wat een prestatie Van Gaal heeft geleverd.

Eens. Eigenlijk is het niet verrassend. Toch raak je wel teleurgesteld na een ongeslagen WK.

Depay was al niet opgewassen tegen die back maar Promes is echt geen niveau...

Promes was echt waardeloos. Die hoeft van mij niet meer terug te komen. Dan heb ik nog liever Narsingh.

In:
Douglas
Janmaat
Büttner
Boëtius (in vorm + basis Feyenoord)
Berghuis
Pröpper
Luuk de Jong

Out:
van Rhijn
Veltman
Promes
Narsingh
Fer
Clasie /Blind

Pieters en Virgil van Dijk zijn gewogen en te licht bevonden, fair enough.

Douglas, tja. Wie ziet hem wel eens spelen? Idem voor Büttner.

Berghuis, Pröpper, De Jong. Volgens mij is het niet geweldig. Die gaan er Oranje niet bovenop helpen.

Van Rhijn deed het gisteren niet zo verkeerd. Waar bijvoorbeeld Janmaat nog blunderde in zijn laatste interland. Blind speelde gisteren best een acceptabele 2e helft.

Mijn analyse van gisteren was eigenlijk dezelfde als die van Robben. Achterin te makkelijk 3 goals weggegeven (sneu voor Krul, die ik liever zie dan Cillessen). Redelijk spel met behoorlijk veel kansen. Helaas faalden we voorin ook in het kansen afmaken. Huntelaar was nog slechter dan Van Persie.
 
Hoe deden de PSVers het gisteren ? Het waren er nog al wat hé ? Depay is niet geblesseerd geraakt toch ? Omdat ik zie dat hij gewisseld is.
 
Hoe deden de PSVers het gisteren ? Het waren er nog al wat hé ? Depay is niet geblesseerd geraakt toch ? Omdat ik zie dat hij gewisseld is.

Even kijken....

- Guardado: speelde een geweldige wedstrijd
- Memphis: wisselvallig, een aantal aardige momenten, maar ook veel balverlies
- Willems: onzeker, vooral in de verdediging een paar keer de mindere van zijn tegenstander
- Wijnaldum: ingevallen, dat ging niet geweldig, al was hij wel een aantal keer dreigend, wat Afellay niet lukte.
 
Hoe deden de PSVers het gisteren ? Het waren er nog al wat hé ? Depay is niet geblesseerd geraakt toch ? Omdat ik zie dat hij gewisseld is.

Willems zakte volledig door het ijs en Memphis kwam zijn man niet 1 keer voorbij, leed balverlies en wist het gewoon niet. Beide hebben M.i. het vertrouwen van Hiddink niet goed of slecht beantwoord. Laten we het er op houden dat zij nu weten waar zij internationaal staan.
 
Even kijken....

- Guardado: speelde een geweldige wedstrijd
- Memphis: wisselvallig, een aantal aardige momenten, maar ook veel balverlies
- Willems: onzeker, vooral in de verdediging een paar keer de mindere van zijn tegenstander
- Wijnaldum: ingevallen, dat ging niet geweldig, al was hij wel een aantal keer dreigend, wat Afellay niet lukte.
Ik vind dat je heel aardig bent voor Jetro en Memphis. Jetro zakte gewoon voor dit examen (schuldig aan twee goals) en kreeg er ook terecht van langs van Hiddink en Robben. Memphis liet iig zien dat hij er verstandig aan heeft gedaan om nog een jaar in de eredivisie te blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan