Nederlands Elftal

Frenkie verdient wel wat meer credits, lijkt me. Door zijn gedribbel en gedraai bindt hij 2 spelers aan zich waardoor er andere spelers vrijkomen. Ik vind het gewoon een goede voetballer en mits fit de beste optie die we hebben voor die positie in Oranje.
Echter is hij nu wel erg vaak niet fit, dus wellicht is dat een reden om toch eens door te gaan selecteren. Hopelijk komt hij terug. Ik ben wel fan.
Als hij daarna de bal eens speelde in plaats van nog 3x zijn man uit te kappen en dan ook nog eens voorruit is hij by far de beste speler van NL. Helaas is het allemaal niet zo functioneel. Geef mij maar Gravenberch of Schouten. Die proberen alles eerst naar voren te doen.

Frenkie is een snellere versie van Busqets. Waarom verwachten we goals en assists van dit soort spelers. Dat verwachten we toch ook niet van Schouten? Frenkie kan itt Schouten bijv heel goed indribbelen en is niet statisch. Ik snap dat men kritiek op hem heeft en dat heb ik zelf ook, hij mag zoals Phillip Cocu heg aangeeft wat meer lef tonen. Maar om hem af te rekenen op goals en assists is niet fair. Daarvoor is hij niet naar Barca gehaald.

Frenkie is een snellere versie van Busqets. Waarom verwachten we goals en assists van dit soort spelers. Dat verwachten we toch ook niet van Schouten? Frenkie kan itt Schouten bijv heel goed indribbelen en is niet statisch. Ik snap dat men kritiek op hem heeft en dat heb ik zelf ook, hij mag zoals Phillip Cocu heg aangeeft wat meer lef tonen. Maar om hem af te rekenen op goals en assists is niet fair. Daarvoor is hij niet naar Barca gehaald.
Zelfs Schouten scoort wel eens.

Futsal is here in the Netherlands popular as a recreational sport, but not as international sport. I do not think 5% of the Dutch population can name any of the players in our national team (me included). Is it popular in Portugal?

It is popular in Portugal and a considerable percentage of the younger population plays it. In my home village we have a futsal 3vs3 team (small nets, no goalkeepers, like that famous Nike commercial from the early 2000s).

The NT has a lot of international success, hence people know some of the players, but regular football is obviously much more popular.

Per example, if you ask a person with no interest in sports the name of some NT players, they will probably know none of the futsal players (except for maybe Ricardinho), but can name some players of the regular football team like Ronaldo, Félix, Bernardo Silva, etc.

Nieuwe selectie is bekend, waarin er geen plek is voor PSV'ers. Veerman is logischerwijs geblesseerd, maar ook Schouten ontbreekt. Het is nog onduidelijk waarom Schouten er niet bij zit. Wieffer zit er wel bij:

Doel: Mark Flekken, Justin Bijlow, Bart Verbruggen.

Verdediging: Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Jeremie Frimpong, Lutsharel Geertruida, Jorrel Hato, Matthijs de Ligt, Ian Maatsen, Micky van de Ven, Stefan de Vrij.

Middenveld: Ryan Gravenberch, Teun Koopmeiners, Tijjani Reijnders, Xavi Simons, Quinten Timber, Mats Wieffer.

Aanval: Brian Brobbey, Cody Gakpo, Justin Kluivert, Donyell Malen, Joshua Zirkzee.

EDIT: Mea Culpa, Olij zit erbij tov Bijlow. Kopieer foutje van mijn kant.

Laatst bewerkt:
Nieuwe selectie is bekend, waarin er geen plek is voor PSV'ers. Veerman is logischerwijs geblesseerd, maar ook Schouten ontbreekt. Het is nog onduidelijk waarom Schouten er niet bij zit. Wieffer zit er wel bij:

Verdediging: Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Jeremie Frimpong, Lutsharel Geertruida, Jorrel Hato, Matthijs de Ligt, Ian Maatsen, Micky van de Ven, Stefan de Vrij.

Middenveld: Ryan Gravenberch, Teun Koopmeiners, Tijjani Reijnders, Xavi Simons, Quinten Timber, Mats Wieffer.

Aanval: Brian Brobbey, Cody Gakpo, Justin Kluivert, Donyell Malen, Joshua Zirkzee.
Regematig spelen is geen voorwaarde zo te zien?

Geen Schouten? Dat is raar zeg.

Op zich speelt het merendeel hier wel regelmatig toch? Zo uit de losse pols zou ik inschatten dat Bijlow, Denzel, Wieffer, Cody en Malen het minste spelen. Maatsen geen idee van.
Brobbey was ook nog niet onomstreden bij Farioli dach tik, maar volg het niet helemaal
Ik mag hopen dat er wat aan de hand is. Want passeren zou uiterst opvallend zijn.
Mag hopen dat ie fit is en gewoon gepasseerd wordt vanwege de ondoorgrondelijke wegen van Koeman en hij morgen tegen Sparta gewoon 2 assists aflevert.

Terug
Bovenaan Onderaan