Nederlands Elftal

Nou, als ik de clubs zo opnoem valt dat wel mee. Zat goede spelers.

Zolang er verdedigend voetbal met verdedigende wingbacks, die geen mannetje kunnen passeren, in een 532 gespeeld gaat worden, zul je ook nooit een topland worden.
Een beetje ambitie mag er wel zijn toch?!
Zit er totaal niet op te wachten naar hetzelfde soort schijtvoetbal van het wk te kijken. Tenenkrommend. En ook nog zonder aansprekend resultaat.

Had uitgerekend van jou wel verwacht ook wel klaar te zijn met het laffe voetbal dat er nu gespeeld wordt (als ik me goed herinner hoe jij naar periode Cocu kijkt)?
Je kunt de clubs opnoemen, maar noem dan ook of de betreffende spelers een rol van betekenis spelen. Gakpo Liverpool; klinkt mooi, maar hij is meer een speler voor erbij daar dan wat anders. Memphis bij Atletico, ook geen vaste basisspeler. Malen bij Dortmund wel, maar dat is ook niet meer het Dortmund zoals we het kennen. PSV had Dortmund gewoon kunnen pakken als het niet zo angstig was begonnen in Duitsland. Hou je Frenkie, v.Dijk en Aké over. Geen van allen aanvallende spelers. Een topland heeft minstens 1 wereldtopper in de aanval zitten. Qua keepers is het sinds het pensioen van Van der Sar ook al gewoon matig te noemen. Goede spelers zijn er wel, maar goede spelers zijn opvulling bij toplanden.

Je kunt de clubs opnoemen, maar noem dan ook of de betreffende spelers een rol van betekenis spelen. Gakpo Liverpool; klinkt mooi, maar hij is meer een speler voor erbij daar dan wat anders. Memphis bij Atletico, ook geen vaste basisspeler. Malen bij Dortmund wel, maar dat is ook niet meer het Dortmund zoals we het kennen. PSV had Dortmund gewoon kunnen pakken als het niet zo angstig was begonnen in Duitsland. Hou je Frenkie, v.Dijk en Aké over. Geen van allen aanvallende spelers. Een topland heeft minstens 1 wereldtopper in de aanval zitten. Qua keepers is het sinds het pensioen van Van der Sar ook al gewoon matig te noemen. Goede spelers zijn er wel, maar goede spelers zijn opvulling bij toplanden.

"PSV had Dortmund gewoon kunnen pakken als het niet zo angstig was begonnen in Duitsland."

Eigenlijk onderschrijf je met deze zin mijn hele punt.
Succes komt door borst vooruit en er voor gaan. Ervan overtuigd zijn dat je wat kan behalen.
Niet door schijtvoetbal.

"PSV had Dortmund gewoon kunnen pakken als het niet zo angstig was begonnen in Duitsland."

Eigenlijk onderschrijf je met deze zin mijn hele punt.
Succes komt door borst vooruit en er voor gaan. Ervan overtuigd zijn dat je wat kan behalen.
Niet door schijtvoetbal.
Dat ben ik met je eens, maar dat staat los van het punt dat Nederland een topland zou zijn.

Ik lees dat we vanavond Ajax voetbal gaan spelen. 5-3-2. Met:

Flekken; Dumfries, Geertruida, Van Dijk, Aké, Blind; Wieffer, Reijnders, Wijnaldum; Memphis, Gakpo.

Ik zou als Veerman zijnde gewoon lekker een blessure faken en ook terugkeren naar Eindhoven. Sta je achter fucking WIjnaldum in de pikorde.
Wijnaldum moet "getest" worden en daarna weer snel naar Saudi-Arabië reizen. :bye:
Veerman en Schouten zijn voor PSV veel belangrijker. Wat maakt het nu uit wat Oranje doet en zeker in oefenwedstrijden. :shrug:

Laatst bewerkt:
Dat ben ik met je eens, maar dat staat los van het punt dat Nederland een topland zou zijn.

En dat ben ik met jou eens.
Alleen om dat te worden, moet er m.i. wel gespeeld worden op een wijze dat hoort bij een topland. Alleen dan gaat er verbetering komen. En een top team kan nog altijd een team met topspelers verslaan. Maar niet met bang voetbal. Dan komen die topspelers van de tegenstander teveel aan de bal.

Wat ik over de spelers bedoelde te zeggen, is dat we geen prutsers hebben lopen. Dit zijn jongens die zich wekelijks laten zien in de beste competities.
Spelers die zich op een goede dag echt wel kunnen meten met de top of daar dicht bij in de buurt komen.

Én we hebben nu de spelers om wél een 4-3-3 te spelen met gevaarlijke buitenspelers.

En toen kwam Koeman met zn selectiebeleid en verdedigende 532 opstelling.
Tja...

Terug
Bovenaan Onderaan