Ik heb 'm ook niet afgekeken.Nou…dat was dus weer oersaai![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Ik heb 'm ook niet afgekeken.Nou…dat was dus weer oersaai![]()
Nou…dat was dus weer oersaai![]()
Ik heb de wedstrijd niet gekeken. Alleen achteraf de goal gezien, maar dus ook blijkbaar verder niets gemist.Ik heb 'm ook niet afgekeken.
Nope, ik zal eerder een wedstrijdje Chemie Leipzig meepakken, maar ik loop wel vaak langs de arena en krijg de doelpunten op t Balkon qua geluid soms mee. Of n Rammsteinconcert.Mocht RB echter tegen PSV uitkomen dan wil ik wel n uitzondering maken.
Koeman stelt de jonkies wel op als het moet, maar ik denk dat hij geschikter is voor spelers die al wat minder begeleiding nodig hebben. Meer de manager dan de trainer. En dat is an sich geen verkeerde eigenschap voor een bondscoach, die ze slechts een paar korte periodes per jaar onder zijn hoede heeft. Neemt niet weg dat zijn eerste periode meer glamour en vreugde kende. Hopelijk keert dat terug als Frenkie er weer is. Dat is de belangrijkste vraag die blijft liggen: welke middenvelder past het beste bij Frenkie. Ik denk nog steeds Gravenberch. En die hebben we nog niet eens gezien.Ondanks het niveau van sommige spelers denk ik dat Oranje met een Peter Bosz als trainer of Slot, heel anders voor de dag zou komen dan wat onder Koeman te zien is.
Ik vond de aanval met het overstapje van Schouten beeldschoon. Ik vond 2 passes van Joey om te smullen en de goal hing er lekker in. En ik vond De Vrij fijn spelen. Verder was het grijs.Nou…dat was dus weer oersaai![]()
PSV won dat jaar de treble. Ik ben voor.De laatste keer dat het EK in Duitsland was, werden we Europees kampioen.
Just sayin![]()
Ik heb het hele interview opnieuw gekeken en ik vind het niet een gekke vraag. Natuurlijk leuk dat je je plaatst, maar dat betekent niet dat er daarmee een verbod komt op kritische vragen van journalisten. Want op het EK willen we ook presteren. En daarvoor moet het echt een stuk beter. In Nederland ligt de lat nou eenmaal hoger dan alleen plaatsen voor het EK waar 24 landen aan mee doen.Ja, is wel zo. Toch snap ik hem wel een beetje. Nederland kwalificeert zich en hij maakt met een toch behoorlijk fraaie goal het verschil. Dat is de "vibe" waar hij in zit. Dan kun je het daar ook eerst even over hebben met hem. En daarna over de minpuntjes praten.
Je kunt jouw stelling ook omdraaien: Die interviewer staat voor wat er mis is in dit land. Dat eeuwige gezeik.
Zie het artikel hieronder. Onmogelijk. Nederland zit of met België of met Kroatië in een potNederland hoogst waarschijnlijk in pot 3. Kan gewoon een poule met Frankrijk, België en Kroatië worden.
Belgie moet nog een pot spelen en kan dus gewoon weer eerste in de poule eindigen. Nederland kan nog stijgen door (vrijwel zeker) van Gibraltar te winnen.
Nou inderdaad. Ik vind ze sowieso erg scheutig met de cijfers. Zeker als je het vergelijkt met de cijfers in de eredivisie.Het AD is beter te spreken over onze Jerdy.
![]()
Oranje op rapport | Centrale verdedigers blinken uit tegen Ierland, twee onvoldoendes
Oranje is officieel eigenaar van een ticket voor het EK komende zomer in Ierland. Sprankelend was de voorstelling niet, de 1-0 tegen de matige Ieren was zelfs mager, maar de missie is geslaagd. Dit zijn de rapportcijfers.www.ad.nl
Zou wensen dat t bij ons zo vol zat, zitten vrijwel altijd voor 90%+ vol, ook in de Liga. Met 45000 plekken niet gek hoor. Maar goed, ik heb er niet echt iets mee.Dan schreeuwen die 20 man wel hard!
Je raakt hier een goed punt wat mij betreft. De manier hoe de spelers de pers te woord staan staat mij helemaal niet aan.Maar hoezo? Je hebt ook vanavond met Gakpo, Simons, Reijnders, Dumfries, Van Dijk, De Vrij zes spelers van prima Europees niveau. Misschien geen Frankrijk, maar zes basiskrachten bij Europese topclubs. Dan zijn Schouten en Hartman beslist topspelers van de eredivisie. Er staat ook zonder Frenkie of Memphis meer dan voldoende kwaliteit om Ierland ruim te verslaan. Maar er zit een chagrijn om dit Oranje heen, dat ook terugslaat op het spel, en dat voor mij moeilijk te verklaren is.
Oranje is een kleurloze EK- en WK-ganger geworden, een grijze muis zoals veel andere landen. De wedstrijden van Oranje zijn sindsdien net zo slecht en weinig memorabel als ten tijde van het WK 2022 in Qatar. Met het verschrikkelijk saaie, afwachtende Oranje zaterdag tegen Ierland als treffend voorbeeld van Koemans ideeën met Nederland op het EK.
Nou niet echt een vrij unieke mening toch? Iedereen ziet dat het al jarenlang bagger is en je zag het ook aan de reactie van het publiek na het fluitsignaal. Toeters en bellen gingen af in het stadion om te vieren dat we waren geplaatst, maar je zag hooguit een paar mensen langzaam klappen. Knap dat ze wakker zijn geblevenJe kunt hem haten, maar Driessen slaat wmb wel de spijker op de kop met deze zinnen:
De KNVB en diens aangestelde Nederlandse coaches moeten gewoon op de schop. Men weigert zich al jaren aan te passen aan het moderne voetbal en het is een circlejerk clubje geworden dat elkaar de hand boven het hoofd houdt.Nou niet echt een vrij unieke mening toch? Iedereen ziet dat het al jarenlang bagger is en je zag het ook aan de reactie van het publiek na het fluitsignaal. Toeters en bellen gingen af in het stadion om te vieren dat we waren geplaatst, maar je zag hooguit een paar mensen langzaam klappen. Knap dat ze wakker zijn gebleven
De KNVB en diens aangestelde Nederlandse coaches moeten gewoon op de schop. Men weigert zich al jaren aan te passen aan het moderne voetbal en het is een circlejerk clubje geworden dat elkaar de hand boven het hoofd houdt.
Als je naar huidige nationale teams kijkt is er geen reden dat Oranje niet mee zou kunnen doen in de top. Dat typisch Nederlandse gezeur dat we niks voorstellen en onze spelers ruk zijn is echt niet zo. Met een achterhoede vol wereldtoppers, een middenveld met gewaardeerde spelers van Barcelona, Milan, Liverpool etc. en een voorhoede met spelers van Liverpool, Dortmund en Leipzig doe je het al beter als het gros van de nationale teams.
Ik heb eens wat nationale elftallen opgezocht en alleen Frankrijk, Engeland en Spanje hebben echt betere elftallen als je kijkt naar clubs waar de spelers voor spelen en de rol die ze bij die club spelen. Duitsland op papier, maar presteert al jaren ruk. Portugal is ok, maar daar lopen ook gewoon een hoop spelers van o.a. Wolves en de eigen Portugese competitie rond. Belgie is al lang de gouden generatie niet meer. Zo groen is het gras bij veel andere landen niet hoor. Ook een Kroatie, waar wij nu vaak aan gespiegeld worden, speelt met een hoop spelers bij Europese middenmotors en subtop, met alleen Gvardiol bij City en een Modric bij Real in de winter van zijn carriere.
Maar wat veel teams hebben dat Oranje niet heeft is dat meegaan met de ontwikkelingen in het voetbal. Ze durven buitenlandse coaches aan te stellen, te gaan voor nieuwe en/of varierende speelwijzes en ze selecteren de beste spelers die vervolgens ook spelen. Er worden geen (potentiele) toppers op de bank gehouden omdat Mr. Middelmaat zoveel krediet heeft of omdat men het ''met deze groep wilt doen''. Bij de KNVB lijkt de prio altijd maar te zijn om het ''Hollandse School'' imago boven alles te stellen en loopt er daarnaast ook gewoon te weinig kunde en kennis rond. Voeg daaraan toe dat het zelf-aangemeten limiet van het moeten hebben van een NL coach ons al jarenlang verbindt aan middelmaat of vergane glorie (LVG) en je creert inderdaad die grijze muis.
De Oranje selectie herbergt momenteel, mits iedereen fit, best behoorlijk wat kwaliteit hoor, ZEKER voetballend. Het is dan tekenend dat dat laatste iets is wat je juist weinig ziet in het huidige Oranje, terwijl bijna alle Oranje spelers bekend staan om hun voetballende kwaliteiten (op een enkeling na). Gewoon doodzonde. Vroeger kwam je hier met gouden lichtingen nog mee weg en was Nederland daarnaast als voetballand en leverancier van coaches een stuk toonaangevender. Dat is in het hedendaagse voetbal door de grote financiele kloven al lang niet meer geval op clubniveau. Op internationaal blijven onze coaches achter omdat ze veelal vasthouden aan dezelfde gedateerde ideeen. En als je dan alleen dat soort coaches aanstelt bij het nationale elftal, werkt dat door.
Zet een coach van het kaliber Guardiola, Klopp of Ancelotti voor de groep en Oranje zou serieus meedoen voor EK winst. Dat meen ik serieus.
Ach, ik vind dat 3-4-3 prima. Ik denk ook dat het meer kans geeft tegen de toplanden. Hieraan vasthouden tegen de mindere goden, zoals Ierland, is logisch om het erin te slijpen en daar moeten we dan maar doorheen kijken. Maar dit systeem kan natuurlijk veel dynamischer worden uitgevoerd.Ik ben het heel erg met je verhaal eens. En ik snap ook niet waarom ook hier mensen het huidige Oranje typeren als middelmaat. Er staat meer kwaliteit in dan bijvoorbeeld WK2014 (halve finale...), toen alleen Robben écht top was.
Toch één ding niet met je eens, of beter: ik heb er een aanvulling bij, namelijk dat 'de Hollandse school' boven alles wordt gesteld. Dat lijkt mij niet waar, omdat Koeman toch weer is gezwicht voor 5-3-2. En het lijkt me duidelijk dat een deel van het chagrijn en middelmatige voetbal dáár vandaan komt. Niet bepaald Hollandse school, dus. Blind speelde zondag op zich een prima pot, maar is toch waanzin dat je tegen Ierland De Vrij, Van Dijk én Blind hebt rondlopen. Daar wordt je als voetballer niet blij van.
Koeman zou bij mannen als Bosz en Slot ten rade moeten gaan hoe je modern 4-3-3 speelt, met hoge backs en inschuivende CV's. Want dat kan met deze achterhoede gewoon. Want dat ben ik weer zeker met je eens: er is weinig kennis en kunde bij de KNVB.
En laat Oranje dan maar het toernooi uit gaan tegen een topland, helemaal prima. Je redt het toch niet tegen Frankrijk of Spanje, dus who cares. Maar met enig roem een kwart- of halve finale lijkt me prima, zeker met het talent dat op punt van doorbreken staat.
Een 3 mans verdediging (of 5, maar net hoe je het bekijkt) hoeft ook helemaal geen verdedigende formatie te zijn. Het is dat NL in een tempo speelt waar ik met mijn zwakke knieën nog in mee zou kunnenAch, ik vind dat 3-4-3 prima. Ik denk ook dat het meer kans geeft tegen de toplanden. Hieraan vasthouden tegen de mindere goden, zoals Ierland, is logisch om het erin te slijpen en daar moeten we dan maar doorheen kijken. Maar dit systeem kan natuurlijk veel dynamischer worden uitgevoerd.
Precies. En op de verkeerde plekken loopt. Denzel die te ver vooruit staat en daardoor uit stilstand gaat spelen. Hij moet juist komen aan denderen. Xavi die de ruimtes van Denzel dichtloopt.Een 3 mans verdediging (of 5, maar net hoe je het bekijkt) hoeft ook helemaal geen verdedigende formatie te zijn. Het is dat NL in een tempo speelt waar ik met mijn zwakke knieën nog in mee zou kunnen
Dat wordt altijd gezegd: "5-3-2 hoeft geen verdedigende formatie te zijn", doorgaans gevolgd door een"het kan evengoed 3-4-3 of zelfs 3-3-4 zijn", maar in de praktijk heb ik echt nog nooit een fris aanvallend team gezien dat met vijf verdedigers aantreedt. Logisch ook, want je speelt minimaal constant met 4 à 5 man achter de bal, en je kan niet anders dan de tegenstander laten komen, omdat er anders simpelweg te weinig ruimte is voor de aanvallers. Kan best zijn dat je soms in de omschakeling een mooie counter ziet - die waren er zelfs tegen de Ieren. Maar aanvallend is het zeker niet. Sterker nog: ik verdenk coaches als Koeman ervan het te gebruiken als een slap excuus om niet creatief te hoeven zijn.Een 3 mans verdediging (of 5, maar net hoe je het bekijkt) hoeft ook helemaal geen verdedigende formatie te zijn. Het is dat NL in een tempo speelt waar ik met mijn zwakke knieën nog in mee zou kunnen