Nederlands Elftal

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar het gaat wel gebeuren.
Dat lijkt me niet. Hartman gewoon toch?

Helpt ook niet dat zowel Zirkzee als Brobbey, je meest interessante jonge spitsen, geblesseerd zijn. Ik vind het jammer dat hij Dallinga niet heeft opgeroepen. Misschien niet hetzelfde potentieel als die andere twee, maar met spitsen weet je het nooit. Doet het best goed bij een club als Toulouse, scoort vaak ook in de grote wedstrijden.

Als we het dan over het verleden hebben: laat Weghorst ook lekker thuis. Ook al over de 30 en inmiddels bankzitter bij Hoffenheim. Maar daar zullen we ook wel weer niet van af komen. Hij heeft "geleverd" (en dat klopt ook wel), maar je hebt nu 3 jonge spitsen om mee door te selecteren. Koeman kennende zal hij sowieso wel mee gaan naar het EK. Zucht.
Dallinga is blijkbaar niet goed genoeg. Anders was hij wel geselecteerd. Zeker na het afhaken van Brobbey.

Is het niet als linksback, dan wel als verdedigende middenvelder. Of centrale verdediger. Of spits.

Koeman vindt wel een plekje voor hem.

Als Koeman kiest voor een 5-3-2, dan speelt Blind zonder enige twijfel. En waarom niet? Ik begrijp dat hij een sterk seizoen doormaakt, hij is sterk op de vleugels met z'n passing, en met Ake achter hem wordt zn gebrek aan snelheid voldoende gecompenseerd. Ik vind het een sterke combi. Eigenlijk is Blind dan nauwelijks nog een back te noemen, zelfde geldt voor Dumfries op rechts - alleen zet Blind druk door z'n passing en Dumfries door z'n snelheid en loopvermogen. Dan (normaliter) De Jong, Reijnders of Schouten en Xavi op het middenveld en Memphis en Brobbey in de spits. Is geen verkeerd elftal. Speel je een kwart- met een beetje mazzel halve - finale mee.
Overschakelen naar 4-3-3 als er meer op pressie moet worden gespeeld, met Hartman, Ake, Van Dijk, Dumfries, Frenkie, Reijnders, Xavi, Gakpo, Memphis, Malen. Ook niet verkeerd.

Geen Blind, ben al zo klaar met deze speler en telkens zit hij er weer bij. Hij zal vast een prima cijfer krijgen tegen landen waar hij alleen maar een bal breed hoeft te geven maar vervolgens zit je er weer mee. Hij is traag, niet sterk en kan niet verdedigen.

Als Koeman kiest voor een 5-3-2, dan speelt Blind zonder enige twijfel. En waarom niet?

Geen Blind, ben al zo klaar met deze speler en telkens zit hij er weer bij. Hij zal vast een prima cijfer krijgen tegen landen waar hij alleen maar een bal breed hoeft te geven maar vervolgens zit je er weer mee. Hij is traag, niet sterk en kan niet verdedigen.

Daarom niet dus.

Als vleugelspeler zou hij de opkomende back van de tegenstander moeten bespelen. Dat kan hij niet. Niet de power en snelheid voor.
Aké opofferen als rugdekker, is enorm zonde, en zou het centrum 1 op 1 zetten tegen de voorhoede van tegenstander.

Nee, als er 532 gespeeld gaat worden, komt hij alleen als 1 vd centralen in de verdediging in aanmerking, waar we gewoon veel betere opties hebben.
Het enige waar hij goed in is, is opbouwen. Al onze beoogde basisspelers in de verdediging hebben die kwaliteit ook, zij het een puntje minder. Maar die hebben ook andere kwaliteiten, zeker verdedigend. En dan hebben we daarvoor nog Frenkie staan. We hebben Blind zn kwaliteit niet nodig.
Hij hoort dan ook niet bij de beste spelers van Nederland en zou een oproep niet moeten krijgen. Neem in zijn plek liever Vd Ven mee. Ook met oog op toekomst.
Blind is passé.

Alleen is Koeman niet iemand die tijdig doorselecteert, helaas.

Ik lees dat we vanavond Ajax voetbal gaan spelen. 5-3-2. Met:

Flekken; Dumfries, Geertruida, Van Dijk, Aké, Blind; Wieffer, Reijnders, Wijnaldum; Memphis, Gakpo.

Ik zou als Veerman zijnde gewoon lekker een blessure faken en ook terugkeren naar Eindhoven. Sta je achter fucking WIjnaldum in de pikorde.

Flekken; Dumfries, Geertruida, Van Dijk, Aké, Blind; Wieffer, Reijnders, Wijnaldum; Memphis, Gakpo.

Ik zou als Veerman zijnde gewoon lekker een blessure faken en ook terugkeren naar Eindhoven. Sta je achter fucking WIjnaldum in de pikorde.

Tegen fucking Schotland nog wel...
Terwijl we gewoon een 3 mans voorhoede met Gakpo, Memphis en Malen op kunnen stellen.

:FP:

#KoemanOut

Daarom niet dus.

Als vleugelspeler zou hij de opkomende back van de tegenstander moeten bespelen. Dat kan hij niet. Niet de power en snelheid voor.
Aké opofferen als rugdekker, is enorm zonde, en zou het centrum 1 op 1 zetten tegen de voorhoede van tegenstander.

Nee, als er 532 gespeeld gaat worden, komt hij alleen als 1 vd centralen in de verdediging in aanmerking, waar we gewoon veel betere opties hebben.
Het enige waar hij goed in is, is opbouwen. Al onze beoogde basisspelers in de verdediging hebben die kwaliteit ook, zij het een puntje minder. Maar die hebben ook andere kwaliteiten, zeker verdedigend. En dan hebben we daarvoor nog Frenkie staan. We hebben Blind zn kwaliteit niet nodig.
Hij hoort dan ook niet bij de beste spelers van Nederland en zou een oproep niet moeten krijgen. Neem in zijn plek liever Vd Ven mee. Ook met oog op toekomst.
Blind is passé.

Alleen is Koeman niet iemand die tijdig doorselecteert, helaas.
Van de Ven is geblesseerd, net als Botman. Dacht ik. Selectie van Blind is dan niet gek. Ik kijk nooit naar Girona, maar hij schijnt daar erg goed te spelen.

Oei, veel lopers op het middenveld en weinig voetbal. Dat Koeman Wijnaldum in actie wil zien, vind ik stom. Maar nu hij er eenmaal is, snap ik wel dat hij ook gaat spelen. Is er geen andere linksback mee? Niks voor Frimpong op links?
Tegen fucking Schotland nog wel...
Terwijl we gewoon een 3 mans voorhoede met Gakpo, Memphis en Malen op kunnen stellen.

:FP:

#KoemanOut
Tja, ik vind het niet zo gek dat Koeman toch aan dit systeem vasthoudt richting het EK. Meer kans op resultaat tegen de toplanden.

Maar met:

Dumfries - Van Dijk - Aké - Hartman
De Jong - Reijnders
Xavi
Malen - Memphis - Gakpo

Ga je er toch niet kansloos af tegen een Spanje of Italië.

Van de Ven is geblesseerd, net als Botman. Dacht ik. Selectie van Blind is dan niet gek. Ik kijk nooit naar Girona, maar hij schijnt daar erg goed te spelen.

Bedoel vd Ven naar EK meenemen.

Kan zijn dat hij daar goed speelt. Dat maakt hem nog geen NL-elftal 'materiaal'.
We hebben betere spelers.

Tja, ik vind het niet zo gek dat Koeman toch aan dit systeem vasthoudt richting het EK. Meer kans op resultaat tegen de toplanden.

Meer kans op wéér een toernooi met schijtvoetbal.
Van Gaal koos ervoor omdat er te weinig was op aanvallende posities, m.n. op de vleugels.
Dat is nu weer veranderd.

Wordt tijd dat NL elftal zich weer als 1 vd toplanden gaat presenteren ipv bang loopt te doen.

Moet je eens uiteen zetten waar onze spelers voetballen. Aardige clubs hoor. Internationale topclubs als Man City, Barcelona, Liverpool, Bayern. Net onder de top clubs als Milan, Inter. En onze nationale topclubs, Dortmund, Leipzig, Atalanta. Ook geen prutswerk.

Kortom: We hebben nu wel spelers die wekelijks op hoog niveau spelen, in alle (veldspeler)linies.
Dan zie ik sowieso graag een Bosz-mentaliteit van aanvallen en de druk weg houden van onze zwakste linie: de keeper.

Maar met:

Dumfries - Van Dijk - Aké - Hartman
De Jong - Reijnders
Xavi
Malen - Memphis - Gakpo

Ga je er toch niet kansloos af tegen een Spanje of Italië.
Tja, ik zie dan toch weinig verdedigende stabiliteit in de wedstrijden dat Oranje wel 4-3-3 speelde. In jouw opstelling Reijnders of Xavi wisselen voor Schouten zou misschien wel helpen.

Wordt tijd dat NL elftal zich weer als 1 vd toplanden gaat presenteren ipv bang loopt te doen.
Mwah, dan moet het ook een van de toplanden zijn, en dat is het op het moment gewoon niet. Leuk dat ze een aantal goeie verdedigers hebben en 1 of 2 goede middenvelders, maar dat is niet genoeg om als topland benoemd te worden.

Mwah, dan moet het ook een van de toplanden zijn, en dat is het op het moment gewoon niet. Leuk dat ze een aantal goeie verdedigers hebben en 1 of 2 goede middenvelders, maar dat is niet genoeg om als topland benoemd te worden.

Nou, als ik de clubs zo opnoem valt dat wel mee. Zat goede spelers.

Zolang er verdedigend voetbal met verdedigende wingbacks, die geen mannetje kunnen passeren, in een 532 gespeeld gaat worden, zul je ook nooit een topland worden.
Een beetje ambitie mag er wel zijn toch?!
Zit er totaal niet op te wachten naar hetzelfde soort schijtvoetbal van het wk te kijken. Tenenkrommend. En ook nog zonder aansprekend resultaat.

Had uitgerekend van jou wel verwacht ook wel klaar te zijn met het laffe voetbal dat er nu gespeeld wordt (als ik me goed herinner hoe jij naar periode Cocu kijkt)?

Terug
Bovenaan Onderaan