Nederlands Elftal

.
Maar hoezo? Je hebt ook vanavond met Gakpo, Simons, Reijnders, Dumfries, Van Dijk, De Vrij zes spelers van prima Europees niveau. Misschien geen Frankrijk, maar zes basiskrachten bij Europese topclubs. Dan zijn Schouten en Hartman beslist topspelers van de eredivisie. Er staat ook zonder Frenkie of Memphis meer dan voldoende kwaliteit om Ierland ruim te verslaan. Maar er zit een chagrijn om dit Oranje heen, dat ook terugslaat op het spel, en dat voor mij moeilijk te verklaren is.
Het spel is over het algemeen gewoon stroperig. Het was toch weer dat 5-3-2 systeem? Ziet er niet uit. Te weinig diepgang wat mij betreft.

Maar hoezo? Je hebt ook vanavond met Gakpo, Simons, Reijnders, Dumfries, Van Dijk, De Vrij zes spelers van prima Europees niveau. Misschien geen Frankrijk, maar zes basiskrachten bij Europese topclubs. Dan zijn Schouten en Hartman beslist topspelers van de eredivisie. Er staat ook zonder Frenkie of Memphis meer dan voldoende kwaliteit om Ierland ruim te verslaan. Maar er zit een chagrijn om dit Oranje heen, dat ook terugslaat op het spel, en dat voor mij moeilijk te verklaren is.
Dit dus. Als iedereen fit is heb je Frenkie, een Europese topmiddenvelder. Reijnders is een gewaardeerde basisspeler bij Milan, Dumfries een van de beste rechtsbacks ter wereld, Van Dijk de captain van Liverpool, Gakpo speler van Liverpool, Simons een van de best presterende jonge aanvallers van het moment en dan heb je ook nog een top achterhoede, heb je normaliter spelers van topclubs op de bank (Malen van Dortmund, de CVs die niet basis staan etc.).

De kwaliteit is er echt wel, maar ik vergelijk het nogmaals met PSV onder Ruud vs. onder Bosz. Koeman is een fletse trainer met geen tactisch vernuft dat verder reikt als ''ik speel met een aanspeelpunt voorin en laat de backs lekker rennen). Je merkt het ook in hoeveel spelers in Oranje gewoon niet het niveau halen dat ze bij hun club wel doen. We hebben gezien hoeveel verschil een coach met een goede visie bij PSV maakt. Dit Oranje moet een toptrainer voor de groep hebben. Dan doe je gewoon meer voor de EK titel hoor. Niet als favoriet, wel als outsider.

.

Het spel is over het algemeen gewoon stroperig. Het was toch weer dat 5-3-2 systeem? Ziet er niet uit. Te weinig diepgang wat mij betreft.
Ik denk dat Koeman mede zo chagrijnig is omdat-ie steeds weer uitkomt bij vijf verdedigers. Het is gewoon anti-voetbal.

Verrek, jij woont er! Ga je ook wel eens naar een wedstrijd?
Nope, ik zal eerder een wedstrijdje Chemie Leipzig meepakken, maar ik loop wel vaak langs de arena en krijg de doelpunten op t Balkon qua geluid soms mee. Of n Rammsteinconcert. ;) Mocht RB echter tegen PSV uitkomen dan wil ik wel n uitzondering maken.

Dit dus. Als iedereen fit is heb je Frenkie, een Europese topmiddenvelder. Reijnders is een gewaardeerde basisspeler bij Milan, Dumfries een van de beste rechtsbacks ter wereld, Van Dijk de captain van Liverpool, Gakpo speler van Liverpool, Simons een van de best presterende jonge aanvallers van het moment en dan heb je ook nog een top achterhoede, heb je normaliter spelers van topclubs op de bank (Malen van Dortmund, de CVs die niet basis staan etc.).

De kwaliteit is er echt wel, maar ik vergelijk het nogmaals met PSV onder Ruud vs. onder Bosz. Koeman is een fletse trainer met geen tactisch vernuft dat verder reikt als ''ik speel met een aanspeelpunt voorin en laat de backs lekker rennen). We hebben gezien hoeveel verschil een coach met een goede visie bij PSV maakt. Dit Oranje moet een toptrainer voor de groep hebben. Dan doe je gewoon meer voor de EK titel hoor. Niet als favoriet, wel als outsider.

Ik denk dat ook. Zet een Bosz of een Slot voor deze groep, en het maakt écht uit. Koeman oogt uitgeblust.

Nederland hoogst waarschijnlijk in pot 3. Kan gewoon een poule met Frankrijk, België en Kroatië worden.
Poule D of F graag, dan kan ik wellicht bij n poulewedstrijd of achtste finale als gids/logeeradres fungeren.

Zijn er weer minder poules/deelnemers dan vorige editie eigenlijk? Of waren er toen ook 24?

Ze zitten bij europese topclubs, maar wereldtoppers zijn het geen van allen.

Mwah, ik betrap mijzelf ook op wat lauw enthousiasme na zo'n moeizame en matte wedstrijd tegen een team dat je toch gewoon met 3-0 naar huis moet kunnen sturen. Als je nou 50 kansen creert en de bal wil er maar niet in, ok. Maar dat was nou ook weer niet het geval. Zie mijn eerdere commentaar op hoe statisch, stroef en inspiratieloos Oranje onder Koemand speelt. Je wil een beetje vermaakt worden en bevestiging krijgen dat dit Oranje best wel wat kan, maar dat krijg je niet. Dat krijg je eigenlijk de hele kwalificatie al niet, waar het toch allemaal oh zo moeizaam was (Ierland uit, Griekenland uit, nu Ierland thuis allemaal me teen goaltje verschil gewonnen). Ik snap dat de vraag dan komt. Het voelt lichtelijk beschamend om plaatsing zo uitgebreid te vieren als je bedje al gespreid was en je het met hangen en wurgen haalt.

We zijn geen Schotland of Noorwegen die met plaatsing gewoon heel blij (zouden) zijn, omdat dat ze niet elke keer lukt. Van Oranje mag je wel wat meer verwachten.
Dat geldt voor mij ook. Wij zijn kijker/liever/fan/whatever. Maar, verplaats je eens in hem. Net iets boven matige voetballer die (alweer) het verschil maakt voor het grote Nederlands Elftal. Die gast heeft een topavond!

Dat geldt voor mij ook. Wij zijn kijker/liever/fan/whatever. Maar, verplaats je eens in hem. Net iets boven matige voetballer die (alweer) het verschil maakt voor het grote Nederlands Elftal. Die gast heeft een topavond!
En moet gewoon tegen kritiek kunnen. Dit hoort erbij. Anders moet je het interview overslaan.

Ondanks het niveau van sommige spelers denk ik dat Oranje met een Peter Bosz als trainer of Slot, heel anders voor de dag zou komen dan wat onder Koeman te zien is.
Ja, dat denk ik ook. Alhoewel clubs coachen en bondscoach wel echt anders is. Echt patronen erin slijpen zit er niet in tijdens oefenwedstrijden/kwalificaties.

• Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan