NAC - PSV | Zondag 20 augustus 2017 | Eindstand 1-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik zie hier allemaal voorbij komen; de wissels zijn slecht en we winnen ondanks Cocu. Mijn vraag is aan diegene, wat ging er dan mis door die wissels? Want wat ik zag dat het juist beter ging door die wissels. Het spel was beter en er kwamen doelpunten. Maar kennelijk waren die wissels zo slecht maar waaruit bleek dan dat het slecht ging door die wissels?

Achteraf geneuzel natuurlijk, want wie weet was het wel nog beter gegaan als hij Locadia eruit had gehaald om er maar een te noemen. Het is niet zo dat het door de wissels beter ging. Het spel was namelijk voor de wissels al beter, en voor de wissels plaatsvonden stonden ze ook al weer op voorsprong. De wissels waren bagger omdat bijvoorbeeld een goed spelende Bergwijn eruit gehaald werd en een slecht spelende Locadia erin bleef. Ook na de wissels bleef Locadia slecht spelen, dus wie weet was het wel 1-6 geworden als Locadia gewisseld zou worden. Dus ja, het waren slechte wissels, en ondanks die wissels, ondanks Cucoo, hebben ze er iets van gemaakt.
 
Achteraf geneuzel natuurlijk, want wie weet was het wel nog beter gegaan als hij Locadia eruit had gehaald om er maar een te noemen. Het is niet zo dat het door de wissels beter ging. Het spel was namelijk voor de wissels al beter, en voor de wissels plaatsvonden stonden ze ook al weer op voorsprong. De wissels waren bagger omdat bijvoorbeeld een goed spelende Bergwijn eruit gehaald werd en een slecht spelende Locadia erin bleef. Ook na de wissels bleef Locadia slecht spelen, dus wie weet was het wel 1-6 geworden als Locadia gewisseld zou worden. Dus ja, het waren slechte wissels, en ondanks die wissels, ondanks Cucoo, hebben ze er iets van gemaakt.

Ja maar wissels zijn altijd achteraf geneuzel. Wie weet was het met een wissel van Locadia wel heel slecht gegaan. Dat kan ook. Maar feit blijft dat het beter ging. I.i.g genoeg om de pot te winnen. Hij hanteerde ook een ander systeem waardoor hij Bergwijn eruit moest halen. En dat systeem werkte goed, als je Locadia had gewisseld werkte dat misschien niet zo goed. Locadia was misschien wat minder maar hij heeft natuurlijk ook wat dingen getraind en dus ook waarschijnlijk dit andere systeem, dus dat wilde hij in deze wedstrijd gebruiken en daarvoor moest hij die wissels doen. En het pakte ook nog is goed uit. Dus door de wissels ging het beter.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar wissels zijn altijd achteraf geneuzel. Wie weet was het met een wissel van Locadia wel heel slecht gegaan. Dat kan ook. Maar feit blijft dat het beter ging. I.i.g genoeg om de pot te winnen. Hij hanteerde ook een ander systeem waardoor hij Bergwijn eruit moest halen. En dat systeem werkte goed, als je Locadia had gewisselt werkte dat misschien niet zo goed. Locadia was misschien wat minder maar hij heeft natuurlijk ook wat dingen getraind en dus ook waarschijnlijk dit andere systeem dus dat wilde hij in deze gebruiken en daarvoor moest hij die wissels doen. En het pakte ook nog is goed uit. Dus door de wissels.

Ondanks de wissels, want feit blijft dat het spel al beter was voor de wissels plaatsvonden; genoeg om de pot te winnen en ze stonden ook al voor; en zo blijven we aan de gang. Nee, wij gaan het zoals gewoonlijk weer echt niet eens worden.
 
Ik heb zoiets ooit gedaan in 2015. Had ik wat tijd over. Ik wilde weten of fouten van scheidsrechters gedurende een seizoen over en weer gladgestreken werden. Dat zeggen ze altijd en ik geloofde dat niet.

Hele jaar suf gekeken naar wedstrijden, geluisterd naar radio en statistieken nageplozen.
Wat blijkt: fouten worden NIET gladgestreken.
Scheelde echt zo'n 5-10 (belangrijke) dwalingen en dat kan wel tot een punt of 5 a 8 oplopen.
Weet de getallen niet meer precies, maar dat jaar had Feyenoord veel scheidsmazzel. Willem 2 superpech.

Jammer dat dit niet voor handen is. Los van de dwalingen kan je heel gemakkelijk feitelijk aantonen hoeveel penalties je voor en tegen krijgt per seizoen. Daar kunnen op lange termijn geen grote verschillen bestaan tussen PSV en Ajax.
 
Nou, op naar de volgende angstgegner: Roda. Daar heeft PSV de afgelopen jaren ook veel te vaak van verloren. Volgende week wederom 3-4 doelpunten vóór en dit keer wel de 0.
 
ruime overwinning op angstgegner. Prima resultaat. Bij dit soort wedstrijden sleepten we vorig seizoen moeizaam 1 punt weg.
 
Gisteren een goed voetballend PSV gezien! Goede en snelle acties met veel drang naar voren wat resulteerde in een ruime overwinning, klasse.
 
Ik heb zojuist de samenvatting even gekeken.
Onze verdediging raakt al in de war als NAC druk zet. Ik herhaal, als NAC druk zet. NAC! We gaan het nog moeilijk krijgen als we tegen de wat grotere clubs komen te staan.
De scheidsrechter was overigens ook héél zwak. De penalty was geen penalty en Vloet had geel moeten (en rood kunnen) krijgen.
 
Ik heb zojuist de samenvatting even gekeken.
Onze verdediging raakt al in de war als NAC druk zet. Ik herhaal, als NAC druk zet. NAC! We gaan het nog moeilijk krijgen als we tegen de wat grotere clubs komen te staan.
De scheidsrechter was overigens ook héél zwak. De penalty was geen penalty en Vloet had geel moeten (en rood kunnen) krijgen.

Eens. En dat ligt niet alleen aan de verdedigers, maar ook aan de middenvelders Hendrix en Van Ginkel. Zeker Hendrix speelde de eerste helft heel zwak.

Ik vond Van Ginkel ook niet fantastisch, maar hij wordt op ad.nl het beste beoordeeld van alle spelers van PSV.
 
Ik heb zojuist de samenvatting even gekeken.
Onze verdediging raakt al in de war als NAC druk zet. Ik herhaal, als NAC druk zet. NAC! We gaan het nog moeilijk krijgen als we tegen de wat grotere clubs komen te staan.
De scheidsrechter was overigens ook héél zwak. De penalty was geen penalty en Vloet had geel moeten (en rood kunnen) krijgen.

De verdediging van zowel PSV als Ajax is niet geweldig. Zolang PSV meer goals scoort dan de tegenstander is het leed te overzien. ;)
Vloet had rood moeten krijgen.
 
Ik heb zojuist de samenvatting even gekeken.
Onze verdediging raakt al in de war als NAC druk zet. Ik herhaal, als NAC druk zet. NAC! We gaan het nog moeilijk krijgen als we tegen de wat grotere clubs komen te staan.
De scheidsrechter was overigens ook héél zwak. De penalty was geen penalty en Vloet had geel moeten (en rood kunnen) krijgen.

Kijk, NAC is geen Bayer München Bacchus. Je kunt het die jonge debutanten niet kwalijk nemen dat ze zich voor zo'm onnozel partijtje ballen tegen de promovendus van de eerste divisie niet kunnen opladen.
 
Eens. En dat ligt niet alleen aan de verdedigers, maar ook aan de middenvelders Hendrix en Van Ginkel. Zeker Hendrix speelde de eerste helft heel zwak.

Ik vond Van Ginkel ook niet fantastisch, maar hij wordt op ad.nl het beste beoordeeld van alle spelers van PSV.

Haha, wat?? Van Ginkel t beste volgens AD? Waar heb ik dan naar zitten kijken? Ondanks dat hij er een maakte vond ik hem echt duidelijk een van de minderen. En niet eens om dat ik n hogere standaard van hem verlang. Van mij hadden Locadia en van Ginkel in de rust gewisseld mogen worden. Of ben ik nu overdreven kritisch en zie ik het ook volgens mijn medesupporters hier volledig verkeerd?
 
Haha, wat?? Van Ginkel t beste volgens AD? Waar heb ik dan naar zitten kijken? Ondanks dat hij er een maakte vond ik hem echt duidelijk een van de minderen. En niet eens om dat ik n hogere standaard van hem verlang. Van mij hadden Locadia en van Ginkel in de rust gewisseld mogen worden. Of ben ik nu overdreven kritisch en zie ik het ook volgens mijn medesupporters hier volledig verkeerd?

Nee hoor je bent niet overdreven kritisch: van Ginkel was gewoon slecht en dat is al weken zo. In een ander topic gaf ik al eens aan dat de technische staf de fout maakt als zij jongens als van Ginkel of Hendrix het spel laten maken. Van Ginkel is een lopertje die ook doelpuntjes kan maken maar is totaal niet geschikt als nummer 10 of spelbepaler. Hij mist daar voor de fijne techniek en inzicht om een mooie pass te geven. Dat zie je ook bij Hendrix. Gisteren had hij in de tegenaanval de bal en in een 3 tegen 2-3 situatie loopt hij zolang met de bal totdat iedereen weer terug is op zijn positie. Vervolgens geeft hij een kut-bal aan Pereiro waar hij niets mee kan. Zulke spelers moeten alleen de bal afscheppen en vervolgens inleveren aan diegene met de meeste techniek en inzicht, destijds een goede Pröpper bijv.
 
Jammer dat dit niet voor handen is. Los van de dwalingen kan je heel gemakkelijk feitelijk aantonen hoeveel penalties je voor en tegen krijgt per seizoen. Daar kunnen op lange termijn geen grote verschillen bestaan tussen PSV en Ajax.

Een advocaat van Ajax (lees: de duivel) zou kunnen beweren dat Ajax over lange periode aanvallender voetbal speelt dan PSV en derhalve automatisch vaker een penalty mee zal krijgen. Dat zegt dan niet per se iets over penalties tegen. Alhoewel, aanvallender spelen = meer ruimte achter je verdediger = vaker aan de noodrem moeten trekken = vaker penalties tegen?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan