Mohamed Ihattaren (M)

Precies. Wordt in de media weer één groot circus met alles onder een vergrootglas.
Dat mediacircus was eigenlijk alleen toen hij bij ajax speelde. Bij PSV werd het elke keer aan Schmidt gevraagd, en die had daar geen adequaat antwoord op (had moeten zijn: geen commentaar, volgende vraag aub).
 
Daar kun je toch ook afspraken over maken? Met consequenties
Als je de mocromaffia inmiddels in de skybox hebt zitten? Mo’s voetbalcarrière zit erop. Als hij heel veel geluk heeft kan hij via een paar stapjes terug nog een eredivisiespeler worden, maar vooralsnog zie ik alleen maar rode vlaggen.
 
Ik zou dat geen slecht idee vinden en dat heb ik al eerder tussen alle berichten door ook een keer gezegd. Je zou natuurlijk denken, waar begin je aan? Maar wat heb je te verliezen? Wellicht wat negatieve communicatie rondom hem als het toch mis gaat. Nou dan maar wat negatieve publiciteit.
En een paar jaar een prima speler en 30m als het wel lukt.
En een goede bankzitter en 4m als het maar een beetje lukt
 
  • Leuk
Reactions: IPF
En een paar jaar een prima speler en 30m als het wel lukt.
En een goede bankzitter en 4m als het maar een beetje lukt
Als het alleen de voetballer Mo zou betreffen, zou ik er ook wel voor openstaan. Maar inmiddels krijg je er een obese basket case bij die zich iets te graag omringt met louche figuren. Ik kan me zo voorstellen dat een RVC (zeker na dat gezeik met Jumbo) daar niet op zit te wachten.
 
Dat mediacircus was eigenlijk alleen toen hij bij ajax speelde. Bij PSV werd het elke keer aan Schmidt gevraagd, en die had daar geen adequaat antwoord op (had moeten zijn: geen commentaar, volgende vraag aub).
Vond het persoonlijk best een mediacircus. Alles van Mo en de relatie met Schmidt werd uitvergroot. Zeker had Schmidt wellicht beter kunnen antwoorden. Tegelijk denk ik dat zijn antwoorden nog mild waren (zie de toestand bij Ajax).

Bijna iedere wedstrijd ging het wel waarom Mo wel/niet bij de selectie was of minuten kreeg. Achteraf is het gewoon heel logisch. Hij had 0 werkethiek.
 
Ik zou dat geen slecht idee vinden en dat heb ik al eerder tussen alle berichten door ook een keer gezegd. Je zou natuurlijk denken, waar begin je aan? Maar wat heb je te verliezen? Wellicht wat negatieve communicatie rondom hem als het toch mis gaat. Nou dan maar wat negatieve publiciteit.
Ik denk vooral dat hij een slechte invloed gaat hebben op de teamsfeer en andere jeugdige spelers. Dat zag je ook onder Schmidt. Spelers zijn ook vrienden van elkaar.
Daarnaast is Mo inmiddels 20 jaar en heeft nog niets gepresteerd. Je zult eerst een jaar moeten investeren in die jongen fysiek (en mentaal) fit te krijgen.
Kost je ook mankracht. Daarnaast is maar de vraag hoe goed hij dan gaat zijn. Want op hoog niveau heeft hij het nooit echt gepresteerd. De techniek was er maar ik vond hem nog niet dragend.

Dan steek je veel tijd in die jongen. Maar clubs kennen de reputatie. Dan moet hij wel héél goed voetballen om nog 30 miljoen op te brengen.

Als je er geen tijd in wil steken. Kun je het net zo goed niet proberen. Dat is niet goed voor die jongen of PSV. Daarnaast zal ie vast wel een salaris willen (grote kans dat ie zonder ook in de problemen komt). Dus uiteindelijk kost het je als club sws mankracht, tijd en (beetje) geld. Met ook nog een kans dat er negatieve publiciteit en een nare sfeer komt bij de club.

Nee, PSV moet nooit(of er moet een wonder gebeuren) meer beginnen aan Mo. Al dat tijd en geld kan beter gestoken worden in een nieuw talent.
 
Als het alleen de voetballer Mo zou betreffen, zou ik er ook wel voor openstaan. Maar inmiddels krijg je er een obese basket case bij die zich iets te graag omringt met louche figuren. Ik kan me zo voorstellen dat een RVC (zeker na dat gezeik met Jumbo) daar niet op zit te wachten.
Die louche figuren moet je uitsluiten. Niemand van de entourage is welkom op de Herdgang, PSV zoekt woning in Eindhoven, professionele begeleiding, desnoods iemand die bij hem inwoont. geen 3 strikes, maar 1 strike en contract wordt verscheurd.
 
Ik denk vooral dat hij een slechte invloed gaat hebben op de teamsfeer en andere jeugdige spelers. Dat zag je ook onder Schmidt. Spelers zijn ook vrienden van elkaar.
Daarnaast is Mo inmiddels 20 jaar en heeft nog niets gepresteerd. Je zult eerst een jaar moeten investeren in die jongen fysiek (en mentaal) fit te krijgen.
Kost je ook mankracht. Daarnaast is maar de vraag hoe goed hij dan gaat zijn. Want op hoog niveau heeft hij het nooit echt gepresteerd. De techniek was er maar ik vond hem nog niet dragend.

Dan steek je veel tijd in die jongen. Maar clubs kennen de reputatie. Dan moet hij wel héél goed voetballen om nog 30 miljoen op te brengen.

Als je er geen tijd in wil steken. Kun je het net zo goed niet proberen. Dat is niet goed voor die jongen of PSV. Daarnaast zal ie vast wel een salaris willen (grote kans dat ie zonder ook in de problemen komt). Dus uiteindelijk kost het je als club sws mankracht, tijd en (beetje) geld. Met ook nog een kans dat er negatieve publiciteit en een nare sfeer komt bij de club.

Nee, PSV moet nooit(of er moet een wonder gebeuren) meer beginnen aan Mo. Al dat tijd en geld kan beter gestoken worden in een nieuw talent.
Heb je al die hele en halve criminelen gezien in de PL waarvoor 30m+ betaald wordt zonder enig probleem (dierenmishandeling, verkrachting, etc)..
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Die louche figuren moet je uitsluiten. Niemand van de entourage is welkom op de Herdgang, PSV zoekt woning in Eindhoven, professionele begeleiding, desnoods iemand die bij hem inwoont. geen 3 strikes, maar 1 strike en contract wordt verscheurd.
We proberen als samenleving de louche figuren ook uit te sluiten. Ik krijg niet de indruk dat het ze lukt.
 
Ik ben heel erg voor tweede, derde en vierde kansen. Maar tegelijkertijd is de definitie van gekheid elke keer hetzelfde experiment doen maar een ander resultaat verwachten. (Albert Einstein).

Ons lukte het niet, Sampdoria lukte het niet, Juve lukte het niet, Ajax lukte het niet, zelfs Snijder lukte het niet. De bal ligt bij hem. Laat hem eerst maar zien dat hij wil door zelfstandig zichzelf droog te trainen en bijvoorbeeld naar de psycholoog te gaan.
 
We proberen als samenleving de louche figuren ook uit te sluiten. Ik krijg niet de indruk dat het ze lukt.
Klopt, maar hier kan PSV de regels maken. Hlemaal uitsluiten zal niet lukkne als Mo ervoor openstaat. Maar als Mo zelf echt wil, en echt kiest voor een traject, zijn er best keiharde afspraken te maken. Zoal al eerder gezegd: verplicht wonen in Eindhoven (weg uit Utrecht), verplicht een buddy de hele dag, die ook eten kookt, en niemand welkom op de Herdgang.

Mo is oook een mooi projectje voor Fred, die kan dit wel.
 
Ik ben heel erg voor tweede, derde en vierde kansen. Maar tegelijkertijd is de definitie van gekheid elke keer hetzelfde experiment doen maar een ander resultaat verwachten. (Albert Einstein).

Ons lukte het niet, Sampdoria lukte het niet, Juve lukte het niet, Ajax lukte het niet, zelfs Snijder lukte het niet. De bal ligt bij hem. Laat hem eerst maar zien dat hij wil door zelfstandig zichzelf droog te trainen en bijvoorbeeld naar de psycholoog te gaan.
Als je nou eens eerst in de chat had gekeken ... ;)

fake-news-quotes-05-830x467.jpg
 
Als het gratis is (geen transfersom, een mager contractje) is het het proberen wellicht wel waard? Is in potentie een fantastische voetballer.
En in de praktijk een ondankbare splijtzwam met motivatieproblemen. Nee, vind eerst maar weer de weg om professioneel voetbal te kunnen spelen. En zelfs dan zijn er ook nog een hoop dingen uit te praten. Dus sluit me bij Kira en Co aan. :)
 
Heb je al die hele en halve criminelen gezien in de PL waarvoor 30m+ betaald wordt zonder enig probleem (dierenmishandeling, verkrachting, etc)..
Als eerste jammer dat die spelers niet harder zijn aangepakt. Ik neem aan dat je o.a. op Zouma doelt.

Maar ik bedoel het totaal plaatje. Deze (halve/) criminelen in de premier league hebben sportief wel altijd resultaat geleverd. Oftewel wedstrijden gemaakt.
Buiten het veld hebben zich misdragen. Alleen Mo heeft bij PSV, Sampdoria, Juventus en Ajax geen inzet getoond en geen positief resultaat gemaakt. Dat zien buitenlandse clubs ook en die denken. Wat als hij zich bij ons opstelt zoals bij die clubs. De kans op een hoofdprijs word daardoor minder. Zeker niet nooit. Maar goed we hebben wel meer talenten.

Ik ben het wel met je eens dat voetbal de privélevens van spelers/medewerkers nauwelijks bestraft. Alleen op sportief vlak is Mo ook echt dalend vlak. Hierdoor moet hij veel beter voetballen dan bijv een Xavi Simons, Gakpo of noem maar op. Om een hoog bedrag voor PSV op te leveren.


Als Mo echt wil slagen. Dan moet hij of een buitenlandse club zoeken en begeleid wonen (weg van het mediacircus) of bij een club als Utrecht, Heerenveen oid.
Voor die clubs kan het nog lonen om er tijd en moeite in te steken. Daarnaast is de kans ook groter dat hij sneller speeltijd krijgt. Wat weer helpt bij de ontwikkeling en fitheid.
 
Als eerste jammer dat die spelers niet harder zijn aangepakt. Ik neem aan dat je o.a. op Zouma doelt.



Ik ben het wel met je eens dat voetbal de privélevens van spelers/medewerkers nauwelijks bestraft. Alleen op sportief vlak is Mo ook echt dalend vlak. Hierdoor moet hij veel beter voetballen dan bijv een Xavi Simons, Gakpo of noem maar op. Om een hoog bedrag voor PSV op te leveren.

Dat komt omdat de voetbalindustrie er eentje is zonder veel ethische waarden. Het feit of iemand presteert of niet mag geen verschil maken bij misdaden buiten het veld. Een crimineel is een crimineel.
 
Klopt, maar hier kan PSV de regels maken. Hlemaal uitsluiten zal niet lukkne als Mo ervoor openstaat. Maar als Mo zelf echt wil, en echt kiest voor een traject, zijn er best keiharde afspraken te maken. Zoal al eerder gezegd: verplicht wonen in Eindhoven (weg uit Utrecht), verplicht een buddy de hele dag, die ook eten kookt, en niemand welkom op de Herdgang.

Mo is oook een mooi projectje voor Fred, die kan dit wel.
Snap jou intentie en die is naar mijn idee ook goed, maar dit houdt juridisch nooit stand. jij kan niet in een contract schrijven dat je niet met Piet of Mustafa om mag gaan. De dingen waar hij nu juist voor beschermd moet worden kan je niet in een contract vastleggen en moeten puur uit hemzelf komen en op dat vlak is hij nu heel erg onbetrouwbaar gebleken. Dat trainers hem fit kunnen krijgen geloof ik wel, maar of ze hem ook 3 jaar kunnen laten focussen op alleen belangrijke dingen wordt mijn inziens alleen heel stuk moeilijker. Dan moet je ook nog vragen dat hij al zijn schepen achter zich verbrand. Daarbij heb je ook nog te dealen met een groep “vrienden” die zich niet heel makkelijk laat zeggen wat zij wel en niet mogen, die hebben er schijt aan wat voor afspraken Mo gemaakt heeft, die ruiken geld.
 
Dat komt omdat de voetbalindustrie er eentje is zonder veel ethische waarden. Het feit of iemand presteert of niet mag geen verschil maken bij misdaden buiten het veld. Een crimineel is een crimineel.
Eens. Daarnaast hebben clubs een voorbeeld functie voor de jeugd. Niet hoeven ze niet de braafste van de klas te zijn. Maar optreden tegen grote misstanden buiten het veld moet wel (gebeurd ook wel eens bij clubs).
 
Mijn eerste, tweede, derde, vierde, [...], en vijfhonderdduizendste reactie zou een keiharde nee zijn. Maar mochten we terugvallen op de Brabantse gemoedelijkheid moeten ze gewoon tegen Mo zeggen: "Je zorgt eerst maar eens dat je voor een lange periode fit bent, je niet meer omringd door vage figuren en verder je leven ook hebt gebeterd en dan pas praten we verder."

Zie het allemaal niet gebeuren in ieder geval
 
Terug
Bovenaan Onderaan