Mohamed Ihattaren (M)

Dat kan ik niet beoordelen, of Strootman en Van Ginkel dat meer hebben. Denk dat Ibi prima in het Nederlands of Arabisch-Marokkaans met Mo kan communiceren, en we weten ook zeker dat Mo tegen Ibi op kijkt (en dus ontvankelijk is voor info van zijn kant), en we weten niet zeker of hij ook tegen Van Ginkel of Strootman opkijkt. Mijn gok is van niet, eigenlijk.

Ik weet die dingen. Echt. ;)
Maar het is koffiedik kijken vanaf de zijlijn. Goede voetballers luisteren en kijken vooral naar goede voetballers. En dat is Ibi al een tijdje niet meer.
 
Dit bericht van afgelopen dinsdag vergat ik nog te delen
://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=376442

Het leek misschien te kloppen dat Mo last van overgewicht had. Ik vond Mo niet goed tijdens de voorbereiding, maar ik begrijp dat die jongen ook veel heeft meegemaakt omdat hij zijn vader verloren heeft en hij is nog altijd maar 18 jaar.
Ik verwacht dat hij onder Schmidt de juiste instelling zal krijgen en weer indruk zal maken dit seizoen. En zijn campagne bij het NL elftal zal hem ook vast goed doen, hij ziet er in ieder geval niet meer te dik uit?
 
Dit bericht van afgelopen dinsdag vergat ik nog te delen
://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=376442

Het leek misschien te kloppen dat Mo last van overgewicht had. Ik vond Mo niet goed tijdens de voorbereiding, maar ik begrijp dat die jongen ook veel heeft meegemaakt omdat hij zijn vader verloren heeft en hij is nog altijd maar 18 jaar.
Ik verwacht dat hij onder Schmidt de juiste instelling zal krijgen en weer indruk zal maken dit seizoen. En zijn campagne bij het NL elftal zal hem ook vast goed doen, hij ziet er in ieder geval niet meer te dik uit?
Heeft eeelijk gezegd weinig met zijn vader enz te maken: hij heeft van jongs af aan hier last van, net als vd Vaart en Theo Janssen of Hazard. Eet hij te veel, dan komt ie gewoon aan. Misschien is hij als baby ook mollig geweest. Dat is vaak een indicatie voor de worsteling met je gewicht op latere leeftijd. Hij weet dit zelf ook want er zijn interviews met hem uit 2019 waarin hij aangeeft in de jeugd hard te zijn aangepakt door zijn trainers vanwege zijn overgewicht. Als dit een patroon wordt, dan kunnen we niet blijven praten over zijn jonge leeftijd.
 
Heeft eeelijk gezegd weinig met zijn vader enz te maken: hij heeft van jongs af aan hier last van, net als vd Vaart en Theo Janssen of Hazard. Eet hij te veel, dan komt ie gewoon aan. Misschien is hij als baby ook mollig geweest. Dat is vaak een indicatie voor de worsteling met je gewicht op latere leeftijd. Hij weet dit zelf ook want er zijn interviews met hem uit 2019 waarin hij aangeeft in de jeugd hard te zijn aangepakt door zijn trainers vanwege zijn overgewicht. Als dit een patroon wordt, dan kunnen we niet blijven praten over zijn jonge leeftijd.
Werd er alweer centraal getraind tijdens de ramadan? Kan ook nog wat invloed hebben gehad natuurlijk.
En als hij er aanleg voor heeft (genetisch) dan zal t terug blijven komen, zolang t beheersbaar en in korte tijd aftrainbaar is kan ik mij daar geen zorgen over maken.
 
De Mo die niet in de basis staat bij PSV en zelf toegeeft dat hij zich niet volledig heeft ingezet op de training wil nu voor Marokko spelen omdat hij bij zijn eerste selectie voor Oranje niet meteen zijn debuut heeft gemaakt? Lijkt me heel sterk, maar goed we hebben het ook wel over een 'goed ingelichte bron' die lekt naar nieuws.marokko.nl
 
Het voorval op de training en in aanloop naar Groningen kan dan nog een incident zijn, prima. Als hij dit echter ook gaat doen is hij mijn respect in ieder geval kwijt en mag hij lekker verkocht worden. Ik ben net zo hard Oranje supporter als PSV supporter en dan hoef ik hem niet meer in 1 van beide shirts te zien. Dan heb je namelijk te maken met een wel heel zwakke mentaliteit en is loyaliteit ver te zoeken. Graag of niet Mo. Hopen dat het niet waar is.
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort moet een speler zelfs 3x spelen voor een land voordat hij vastligt.

Is dan wel zo dat je pas weer kan overstappen als je 3 jaar niet bent opgeroepen. Puur om te voorkomen dat bonden een speler even 1 invalbeurt geven om vast te liggen en daarna niet meer oproepen, waardoor de speler gewoon geen interlandcarriere kan hebben. Zeker bij grote landen komt dat wel voor. Denk aan een Frankrijk, waar er zoveel talent rondloopt dat er genoeg spelers zijn die misschien een keer debuteren, maar daarna nooit meer het eerste halen vanwege de overdaad aan goede spelers bij dat land, maar die zeker goed genoeg zouden zijn voor Algerije, Tunesië of wat voor tweede nationaliteit ze ook hebben. Maar goed, als Ihattaren had gedebuteerd was dit gezeik er 3 jaar niet geweest en als hij in die tijd niet meer opgeroepen zou zijn was de kans ook groot geweest dat het niks ging worden met hem bij Oranje.
 
Hij is zelf geen 100% prof op het moment, dan kun je niet verwachten dat je minuten maakt in het Nederlands elftal. Het zou heel vreemd zijn als dat wel zo was.
Als hij daar dan boos over is en besluit te kiezen voor Marokko dan is dat toch prima? Ik zie het probleem niet. :bye:
 
Terug
Bovenaan Onderaan