Mohamed Ihattaren (M)

Moet dit eigenlijk niet in het Ajax-topic beschreven worden? Ik ga ervan uit dat we daar ook de andere (ex-)eigen jeugd van Ajax bespreken?
 
Dacht dat zij pas 17 is. Dan kunnen ze nog niet getrouwd zijn
Dacht dat dat anders zat, maar na ff zelf onderzoek doen weet ik dat we sinds 2015 een 'Wet tegengaan huwelijksdwang' hebben waardoor dit in beginsel niet meer kan ja. Of zij 17 was of net 18 weet ik overigens ook niet. En ergens interesseert het me ook weer bar weinig.
 

ColumnAbdelkader Benali​

Ik benijd Mohamed Ihattaren, die radicaal kiest voor de vrijheid​

link

De voetballer Mohamed Ihattaren, kent u hem nog? Nee, ik ga u niet vermoeien met een verhaal over hoe deze bejubelde groeibriljant inmiddels geen deuk in een pakje boter trapt. Dit stukje gaat over urgentie.
 

ColumnAbdelkader Benali​

Ik benijd Mohamed Ihattaren, die radicaal kiest voor de vrijheid​

link

De voetballer Mohamed Ihattaren, kent u hem nog? Nee, ik ga u niet vermoeien met een verhaal over hoe deze bejubelde groeibriljant inmiddels geen deuk in een pakje boter trapt. Dit stukje gaat over urgentie.
Als dit alles een bewuste keuze van Mo geweest zoals vele andere ex voetballers, dan was dit artikel geen fantasie artikel geweest. Feit is dat wat Mo doet voortkomt uit labiel zijn, een te laag IQ en heel wat verkeerde mensen om hem heen, de ja knikkers die hem niet tegenspreken omdat hij (nu nog) geld heeft. Hij onttrekt zich aan alles, dat klopt. Alleen is dat geen bewuste keuze, het overkomt hem allemaal en telkens heeft ie weer spijt. Hij mag uiteraard zelf weten of hij een profvoetballer wil zijn of niet. Maar zoals gezegd, die keuze heeft hij zelf gewoon nog niet gemaakt en alles wat we zien zijn incidenten achter elkaar en niet een jongen die bewust kiest voor een bestaan als Jan Normaal, of Mo Normaal, zo u wilt.
 
Als dit alles een bewuste keuze van Mo geweest zoals vele andere ex voetballers, dan was dit artikel geen fantasie artikel geweest. Feit is dat wat Mo doet voortkomt uit labiel zijn, een te laag IQ en heel wat verkeerde mensen om hem heen, de ja knikkers die hem niet tegenspreken omdat hij (nu nog) geld heeft. Hij onttrekt zich aan alles, dat klopt. Alleen is dat geen bewuste keuze, het overkomt hem allemaal en telkens heeft ie weer spijt. Hij mag uiteraard zelf weten of hij een profvoetballer wil zijn of niet. Maar zoals gezegd, die keuze heeft hij zelf gewoon nog niet gemaakt en alles wat we zien zijn incidenten achter elkaar en niet een jongen die bewust kiest voor een bestaan als Jan Normaal, of Mo Normaal, zo u wilt.
Binnenkort van Mo Kapitaal naar Mo Modaal
 
Als dit alles een bewuste keuze van Mo geweest zoals vele andere ex voetballers, dan was dit artikel geen fantasie artikel geweest. Feit is dat wat Mo doet voortkomt uit labiel zijn, een te laag IQ en heel wat verkeerde mensen om hem heen, de ja knikkers die hem niet tegenspreken omdat hij (nu nog) geld heeft. Hij onttrekt zich aan alles, dat klopt. Alleen is dat geen bewuste keuze, het overkomt hem allemaal en telkens heeft ie weer spijt. Hij mag uiteraard zelf weten of hij een profvoetballer wil zijn of niet. Maar zoals gezegd, die keuze heeft hij zelf gewoon nog niet gemaakt en alles wat we zien zijn incidenten achter elkaar en niet een jongen die bewust kiest voor een bestaan als Jan Normaal, of Mo Normaal, zo u wilt.
Te laag IQ betwijfel ik. Het labiele, verkeerde mensen om zich heen en vooral geen sterkere sturende mensen om hem heen (zoals eerder zijn vader) wel. Ik zie er verder ook geen bewuste actie in.

Wat het artikel wel bij me opvraagt is of de sturing van zijn vader (uiteindelijk) goed was voor Mo. Zijn vader was de sturende kracht achter zijn succes. Moet je een kind zo hard pushen? Volgens mij had Agassi een hekel aan tennis maar werd door zijn vader gepushed om de top te behalen. Is dat goed?
 
Terug
Bovenaan Onderaan