Mohamed Ihattaren (M)

Zowel een coach met enig tactisch vernuft als een aandachtsgeile persoonlijkheid had Ihattaren inmiddels op 10 gezet, zodat hij kan claimen dat de assists en goals of minimaal verbinding in de aanval die hij aan dit PSV toevoegt aan zijn tactische keuze toe te schrijven zijn. Maar niet Mark. Die geilt liever op de aandacht van de 4e man en heeft het tactisch vernuft van een drol op een windstille zomeravond.
Iedereen, incluis me, zei dat we Ihattaren rustig moeten brengen, maar ik denk inmiddels dat hij met gemak een basisspeler kan zijn. Komop, hij is veel beter dan Lammers. Op 10 zettend, krijg je garantie op (mooie) goals en assists.
 
Hij viel gisteren in ieder geval sterk in. Jammer dat hij aan de zijkant speelde. Je zag duidelijk dat dat zijn plek niet is.
 
Raad eens welk toptalent zojuist is opgenomen in de voorselectie van Marokko? Juist. Het profiteren van onze opleidingen door dat land gaat door. Word er zo langzamerhand toch niet goed van. Ik beschouw Marokkaanse Nederlanders inmiddels ook niet meer als Nederlander in VOETBAL zin, want ze worden toch bij een zucht of scheet opgeroepen voor dat land, en zo niet dan kiezen ze er later zelf voor. Nou betreft het oefeninterlands, maar ik neem aan dat als hij gewoon mee gaat en geen nee zegt, hij niet nog voor Oranje zal kiezen.
 
Raad eens welk toptalent zojuist is opgenomen in de voorselectie van Marokko? Juist. Het profiteren van onze opleidingen door dat land gaat door. Word er zo langzamerhand toch niet goed van. Ik beschouw Marokkaanse Nederlanders inmiddels ook niet meer als Nederlander in VOETBAL zin, want ze worden toch bij een zucht of scheet opgeroepen voor dat land, en zo niet dan kiezen ze er later zelf voor. Nou betreft het oefeninterlands, maar ik neem aan dat als hij gewoon mee gaat en geen nee zegt, hij niet nog voor Oranje zal kiezen.
Dat meen je toch zeker niet???
 
Heeft ie al ja gezegd? Vooralsnog speelde hij altijd bij oranje?

Hij kan nog nee zeggen inderdaad en heeft inderdaad voor Oranje gespeeld, maar dat heeft spelers in het verleden ook niet tegen gehouden. Daarnaast is dit natuurlijk alvast een charmeoffensief om hem in te palmen. Dat vind ik al irritant genoeg. Hij heeft nog amper echt veel gespeeld in het eerste en Marokko denkt al weer een volgend schaapje op het droge te kunnen krijgen.
 
Hinderlijke houding van de Marokkaanse bond.

Begrijp me niet verkeerd, ze staan volledig in hun recht, maar vervelend is het wel. Zelf niks klaarspelen qua opleiding en continu gratis shoppen in andere landen die het vuile werk voor hun doen. Één keer kan, twee keer ook, zelfs tien keer. Maar dit gaat echt nergens meer over.

Dat gezegd hebbende: als Mo dit graag wil en zijn hart ligt in Marokko, wens ik hem alle succes en geluk. Dat hij maar heel vaak tweede mag worden na Egypte en verder de sterren van de hemel speelt.
 
Hinderlijke houding van de Marokkaanse bond.

Begrijp me niet verkeerd, ze staan volledig in hun recht, maar vervelend is het wel. Zelf niks klaarspelen qua opleiding en continu gratis shoppen in andere landen die het vuile werk voor hun doen. Één keer kan, twee keer ook, zelfs tien keer. Maar dit gaat echt nergens meer over.

Dat gezegd hebbende: als Mo dit graag wil en zijn hart ligt in Marokko, wens ik hem alle succes en geluk. Dat hij maar heel vaak tweede mag worden na Egypte en verder de sterren van de hemel speelt.
Ze laten zo veel spelers enkele minuten meespelen, zijn zo ‘geclaimd’. Ik heb daar geen enkele moeite mee. Heb niet zoveel met het Nederlands elftal. Sinds de kwestie van Beveren en de heiligverklaring van Sint Johan kan heel due kliek me zelfs gestolen worden
 
Ze zouden internationaal moeten afspreken dat bonden compensatie moeten betalen aan de bonden die hun spelers opleidt, dat of we moeten daadwerkelijk kinderen bij de jeugdelftallen gaan weigeren met dubbele paspoorten want dit kan zo niet langer vind ik. Als Mo daadwerkelijk voor Marokko wil spelen gun ik hem al het succes maar dan vind ik wel dat hij daar jaren geleden al voor had moeten spelen, en niet eerst de plek van een talent dat wel graag voor Oranje wil spelen innemen. Maar goed, eerst moet hij nog maar eens spelen voordat het definitief is.
 
Ik hoop dat met de aanwezigheid en invloed van Afellay bij PSV, Ihattaren uiteindelijk toch kiest voor Oranje....
 
Ze zouden internationaal moeten afspreken dat bonden compensatie moeten betalen aan de bonden die hun spelers opleidt, dat of we moeten daadwerkelijk kinderen bij de jeugdelftallen gaan weigeren met dubbele paspoorten want dit kan zo niet langer vind ik. Als Mo daadwerkelijk voor Marokko wil spelen gun ik hem al het succes maar dan vind ik wel dat hij daar jaren geleden al voor had moeten spelen, en niet eerst de plek van een talent dat wel graag voor Oranje wil spelen innemen. Maar goed, eerst moet hij nog maar eens spelen voordat het definitief is.

Het gaat daarnaast om oefenwedstrijden. Je verbindt je lot pas als je speelt in een officiële wedstrijd. Dumfries heeft bijvoorbeeld een wedstrijd voor Aruba gespeeld, maar dat was een oefenwedstrijd, dus kon dat. Dit is naar Ihattaren vooral een charme offensief.
 
Mo Mo Mo, denk alsjeblieft na. Kijk even naar wereldvoetballer Hakim, die bij dat land nog geen moment het verschil heeft gemaakt omdat het hele team gewoon amper iets voorstelt. Die profiteurs brengen je geen stap verder
 
Beste Mo,

Ik ben heel erg fan van jou, en van PSV. Ik hoop daarom dat ik je vaak mag zien spelen in het PSV shirt.
Ik ben echter ook voor Oranje. Ik ben nou eenmaal een Nederlander. Ik hoop daarom dat je voor Oranje kiest, en Nederland in 2026 aan de wereldtitel helpt.

Groet, een Nederlandse PSV en Ihattaren fan.
 
Beste Mo,

Ik ben heel erg fan van jou, en van PSV. Ik hoop daarom dat ik je vaak mag zien spelen in het PSV shirt.
Ik ben echter ook voor Oranje. Ik ben nou eenmaal een Nederlander. Ik hoop daarom dat je voor Oranje kiest, en Nederland in 2026 aan de wereldtitel helpt.

Groet, een Nederlandse PSV en Ihattaren fan.

Het is het jaar 2026. Donyell Malen heeft Nederland zojuist naar de wereldtitel geschoten na een assist van Gakpo. Ihattaren schitterde ook op dat WK, maar kon niet voorkomen dat Marokko in de 8e finale werd uitgeschakeld door toernooiverrassing Benin.
 
Een grote kerel is het niet, maar heeft toch een lekker schot waar veel gevoel in zit. Nou, vanaf nu maar basis dan? Volgende keer wel graag centraal aanvallend...
 
Ihattaren aan de zijkant heeft iets Ziyech-achtigs. Mits beter op elkaar ingespeeld kan dat best wel leuk worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan