Mohamed Ihattaren (M)

Nou je noemt nu een paar spelers van Ajax die het toevallig niet echt hebben gered. Daar tegenover staan echter tientallen spelers die ook de hemel werden ingeprezen maar die ook daadwerkelijk gehaald hebben en naar de top zijn gegaan, een maand geleden nog met De Ligt en Frenkie en straks met vd Beek. Ajax heeft meer die doorgebroken zijn dan niet, ondanks de hype.
De Ligt inderdaad, Frenkie is pas relatief laat gekocht, en heel rustig gebracht. Daarna moet je teruggaan tot Sneijder en vdVaart om ajax talenten die op hun 17e of zo in de basis stonden en grote spelers zijn geworden. Daartegenover kun je er tientallen opnoemen die heel snel 'de kans' kregen, en net zo snel weer wegwaren.
 
Laatst bewerkt:
Idd, en het feit dat Mo als talent imo van een andere orde is dan spelertjes zoals El Ghazi, Riedewald, Tete, etc.
Zou kunnen, maar ter vergelijking, Sneijder was 18 toen hij een jaar regelmatig mocht invallen/spelen bij ajax, en een jaar later pas basisspeler. Mo was 16 toen hij begon inte vallen, en nu nog maar 17. Ik vind het uiterst verstandig dat men een zo groot talent rustig brengt.
 
Zou kunnen, maar ter vergelijking, Sneijder was 18 toen hij een jaar regelmatig mocht invallen/spelen bij ajax, en een jaar later pas basisspeler. Mo was 16 toen hij begon inte vallen, en nu nog maar 17. Ik vind het uiterst verstandig dat men een zo groot talent rustig brengt.
Eens. En dan zeker in een moeizaam draaiend team. We verwachten toch niet dat hij het team op sleeptouw neemt? Wat vaker invallen mag van mij wel.
 
Eens. En dan zeker in een moeizaam draaiend team. We verwachten toch niet dat hij het team op sleeptouw neemt? Wat vaker invallen mag van mij wel.
Volgens mij heeft hij tot nu toe elke wedstrijd gespeeld, behalve gisteren? En niet 3 minuten, maar langere invalbeurten
 
Volgens mij heeft hij tot nu toe elke wedstrijd gespeeld, behalve gisteren? En niet 3 minuten, maar langere invalbeurten
Volgens mij speelde hij juist alleen maar tegen Twente en dan ook nog op rechtsbuiten.
 
Ik vind hem erg talentvol, maar nog niet echt klaar voor het grote werk. Hij is nog behoorlijk jong in zijn spel, maakt nog te vaak de verkeerde keuze en hij voegt 0 duelkracht toe. Toegegeven, Pereiro had dat ook amper, maar voegde (mits in vorm) genoeg toe om te compenseren. Met Ihattaren wordt je snel overlopen, tenzij je de bal in de ploeg weet te houden. Dat is echter met de huidige voorhoede al moeilijk zat.
 
Ik vind hem erg talentvol, maar nog niet echt klaar voor het grote werk. Hij is nog behoorlijk jong in zijn spel, maakt nog te vaak de verkeerde keuze en hij voegt 0 duelkracht toe. Toegegeven, Pereiro had dat ook amper, maar voegde (mits in vorm) genoeg toe om te compenseren. Met Ihattaren wordt je snel overlopen, tenzij je de bal in de ploeg weet te houden. Dat is echter met de huidige voorhoede al moeilijk zat.

..wellicht heb je juist spelers als Ihattaren (*of vloeken in de kerk: Ramselaar?) nodig die veel lopen, ruimtes lezen, en zorgen dat ze aanspeelbaar zijn op het middenveld om de bal juist meer in de ploeg te houden. De huidige meuk op het middenveld is t behoudend (Rosario, Hendrix), Lui (Pereiro), Traag (Guti) of aanvallend (Bergwijn, Lozano, Bruma, Malen) om te zorgen dat er ten alle tijden spelers in het middenveld een bal kunnen ontvangen en een aanval doen ontstaan. Gebrek aan deze dynamiek zorgt voor voorspelbare patronen die afgestopt worden, ballen terug, en kansloze solo-acties van de aanvallers die als ze eindelijk eens bal hebben terwijl ze het gezicht naar de goal van de tegenstander hebben geen afspeelopties meer hebben.

Ik heb meer vertrouwen in Gakpo (LAM) - Sadilek (CVM) - Ihattarren (RAM) als middenveld momenteel (geef ze een kans en laat merken dat de huidige groep teleursteld), 0 ervaring maar in elk geval werken die hard om aanspeelbaar te zijn. Een dubbel controllerend duo kan er wel uit met de nieuwe Duitser. Zorgt voor veel meer afspeelmogelijkheden in de opbouw hoop ik.
 
Laatst bewerkt:
..wellicht heb je juist spelers als Ihattaren (*of vloeken in de kerk: Ramselaar?) nodig die veel lopen, ruimtes lezen, en zorgen dat ze aanspeelbaar zijn op het middenveld om de bal juist meer in de ploeg te houden. De huidige meuk op het middenveld is t behoudend (Rosario, Hendrix), Lui (Pereiro), Traag (Guti) of aanvallend (Bergwijn, Lozano, Bruma, Malen) om te zorgen dat er ten alle tijden spelers in het middenveld een bal kunnen ontvangen en een aanval doen ontstaan. Gebrek aan deze dynamiek zorgt voor voorspelbare patronen die afgestopt worden, ballen terug, en kansloze solo-acties van de aanvallers die als ze eindelijk eens bal hebben terwijl ze het gezicht naar de goal van de tegenstander hebben geen afspeelopties meer hebben.

Heb je wel een punt. Ik zou een middenveld van Mo met daarachter Guti en Rosario of Hendrix wel willen zien.
 
De Ligt inderdaad, Frenkie is pas relatief laat gekocht, en heel rustig gebracht. Daarna moet je teruggaan tot Sneijder en vdVaart om ajax talenten die op hun 17e of zo in de basis stonden en grote spelers zijn geworden. Daartegenover kun je er tientallen opnoemen die heel snel 'de kans' kregen, en net zo snel weer wegwaren.
Nou je vergeet nog Justin Kluivert, Eriksen, Aldeweireld en Vertonghen enz. Ze zijn allemaal vanuit Jong Ajax of de A1 bij Ajax 1 terecht gekomen, idd heel snel omhoog geschreven maar hebben het ook waargemaakt. Een Fischer of Boilesen hadden het ook kunnen maken maar werden ontzettend geteisterd door vele blessures. Buiten dat vind ik dat als je zoveel spelers achter elkaar laat debuteren, de kans dat de helft misschien gaat falen ook gewoon aanwezig is en dan krijg je ook hogere aantallen dan bij een PSV. Dat heeft m.i. niet veel met te snel brengen te maken maar met de potentie van de genoemde spelers. Ihattaren is een van de beste talenten van PSV. Die moet gewoon veel spelen en leren om te gaan met hoge verwachtingen en druk. Dat deden we met Memphis ook zo ook met Ibi en Aissati ( niet te snel brengen de oorzaak van zijn falen maar slechte begeleiding en mentaliteit).
 
Nou je vergeet nog Justin Kluivert, Eriksen, Aldeweireld en Vertonghen enz. Ze zijn allemaal vanuit Jong Ajax of de A1 bij Ajax 1 terecht gekomen, idd heel snel omhoog geschreven maar hebben het ook waargemaakt. Een Fischer of Boilesen hadden het ook kunnen maken maar werden ontzettend geteisterd door vele blessures. Buiten dat vind ik dat als je zoveel spelers achter elkaar laat debuteren, de kans dat de helft misschien gaat falen ook gewoon aanwezig is en dan krijg je ook hogere aantallen dan bij een PSV. Dat heeft m.i. niet veel met te snel brengen te maken maar met de potentie van de genoemde spelers. Ihattaren is een van de beste het allergrootste talenten van PSV. Die moet gewoon veel spelen en leren om te gaan met hoge verwachtingen en druk. Dat deden we met Memphis ook zo ook met Ibi en Aissati ( niet te snel brengen de oorzaak van zijn falen maar slechte begeleiding en mentaliteit).
Heb hem even verbeterd voor je. Geen dank.:D
 
Ben toch benieuwd hoe jullie de huidige situatie van Ihattaren beschouwen. Ik heb hem hier als Ajacied (nota bene) overdreven zitten promoten en ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat hij niet al een veel prominentere rol speelt, juist nu het spel - zoals IPF - in een ander topic zei, saai en inspiratieloos lijkt.

Ihattaren is toch de impuls die dit team nodig heeft? Een weergaloos talent die elke keer wanneer ik hem zie spelen laat zien dat hij er simpelweg klaar voor is. Aan de bal bijna altijd de goede keuzes, voegt zo ontzettend veel flair en creativiteit toe en laat PSV bijna altijd beter voetballen met zijn inbreng.

Ik vind de roep om Ihattaren onder jullie opvallend stil te noemen. Er worden vergelijkingen gemaakt met Feyenoord - daar is het gras opeens heel groen - maar Mo had daar bijvoorbeeld (al dan niet noodgedwongen) veel eerder basisplaatsen gekregen. Er zit veel potentie in de selectie (veel meer dan bij Feyenoord) en die wordt door MvB, door zijn behoudende visie, nog verre van volledig benut. De manier waarop hij met Lozano om gaat is ook zo slecht; ik krijg allemaal flashbacks naar Frank de Boer. Zowel qua visie als qua people management skills.
Bij jullie was Ihattaren allang doorgebroken.
 
#momoetspelen



___________________________________________________Zoet_____________________________________________________
Dumfries_____________________Baumgart_______________________Viergever_____________________Lato/Boscagli
__________________________________________Rosario (tot we een betere hebben)______________________________
__________________________MO_____________________________________________________Guti______________________
_______Bruma_______________________________________________________________________________Bergwijn_______
___________________________________________Malen____________________________________________________________

1e reserve voor Bruma of Bergwijn :Gakpo
 
Ja en dan 2 wedstrijden spelen, tegenvallen en hem dan massaal af gaan schrijven. Ik zie het al gebeuren, de propaganda machine van Studio Voetbal kan niet wachten om hem te gaan vergelijken met Donny van de Beek
 
Ja en dan 2 wedstrijden spelen, tegenvallen en hem dan massaal af gaan schrijven. Ik zie het al gebeuren, de propaganda machine van Studio Voetbal kan niet wachten om hem te gaan vergelijken met Donny van de Beek
Gewoon het vertrouwen uitspreken en hem eerst eens 10 wedstrijden laten staan.
 
#momoetspelen



___________________________________________________Zoet_____________________________________________________
Dumfries_____________________Baumgart_______________________Viergever_____________________Lato/Boscagli
__________________________________________Rosario (tot we een betere hebben)______________________________
__________________________MO_____________________________________________________Guti______________________
_______Bruma_______________________________________________________________________________Bergwijn_______
___________________________________________Malen____________________________________________________________

1e reserve voor Bruma of Bergwijn :Gakpo

Zit in ieder geval een duidelijk lijn in ;)
 
Ja en dan 2 wedstrijden spelen, tegenvallen en hem dan massaal af gaan schrijven. Ik zie het al gebeuren, de propaganda machine van Studio Voetbal kan niet wachten om hem te gaan vergelijken met Donny van de Beek
De PSV aanhang moet maar eens die cultuur gaan ontwikkelen vwb de jeugd: hele goede periodes worden afgewisseld met de slechte. Dat hoort er bij. Maar wanneer het 1 jaar lang sprake is van stagnatie, dan moet je wel je vraagtekens gaan zetten bij het talent van diegene: soms hebben ze namelijk maar een bepaald plafond, veel beter wordt het niet. Niet ieder nieuw talent wordt een toppertje.
 
Zowel een coach met enig tactisch vernuft als een aandachtsgeile persoonlijkheid had Ihattaren inmiddels op 10 gezet, zodat hij kan claimen dat de assists en goals of minimaal verbinding in de aanval die hij aan dit PSV toevoegt aan zijn tactische keuze toe te schrijven zijn. Maar niet Mark. Die geilt liever op de aandacht van de 4e man en heeft het tactisch vernuft van een drol op een windstille zomeravond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan