Mohamed Ihattaren (M)

Luc de Jong

Routinier
Hij roept vol adrenaline na een prachtige goal iets in een camera. Niet slim misschien, mij beledigt niemand, zegt niets verkeerd. Wat een ophef om helemaal niks. Als Mo een ajaxied of buitenlander was, zouden we het hebben over wat een winnaarsmentaliteit hij had.

Hetzelfde geldt voor z'n vrienden liken op social media, waar hebben we het over? Mijn beste vriend heeft een seizoenskaart bij ajax, daar praat ik ook mee, en die feliciteer ik met mooie prestaties, ook tegen PSV. Waar hebben we het over?

Ik durf zelfs nog verder te gaan, ik vind het prima dat een voetballer die zoveel talent heeft, die zoveel beter is dan al z'n ploeggenoten, z'n frustratie uit als hij niet speelt omdat hij niet kan functioneren in een tactiek. Als PSV bovenaan stond, en die tactiek dus succesvol was, had hij zich wat bescheidener op kunnen stellen, want dan heeft de trainer een punt. Maar dit PSV staat op afstand 2e, staat op het punt om ook die 2e plaats te verspelen, heeft een genant track record tegen de top en het voetbal ziet er niet uit. Een speler met karakter staat daar tegen op. Denk jij dat MvB het gepikt had als Schmidt hem op de bank had gezet, omdat hij wel eens een mannetje liet lopen? Dat was het einde van Schmidt geweest.

En het resultaat: Schmidt gaat na volgend jaar weg na een jaar waarin PSV weer maximaal 2e is geworden (en waarschijnnlijk minder, want PSV gaat kwalitatief volgend jaar een flinke jas uitdoen) en Mo is voor een habbekrats vertrokken.
Bewust de tegenstander feliciteren op social media is die na de EL wedstrijd van Ajax op aangesproken door PSV (bron Skiete Willy podcast, Marco Timmer). Maar vervolgens nog een keer doen een paar weken later bij aboukhal van AZ. Dan zit je gewoon de grenzen op te zoeken.

Voor de rest kunnen we wel naar Schmidt wijzen, maar Ihattaren was te zwaar, trainde niet goed mee, zit de hele nacht op social media. Daar heeft Schmidt’s tactiek toch niks mee te maken. Schmidt heeft hem zelf extra begeleiding aangeboden dmv Benjamin Kugel. Eind van de rit is hij zelf verantwoordelijk. Andere talenten zoals Gakpo, Madueke, Teze en zelfs Malen functioneren wel in de tactiek, maken minuten, scoren en geven assists. Moeten we dan de hele tactiek aanpassen omdat Ihattaren daar beter in presteeert.

rico

Trainer Coach
Klopt, maar dit is ook wel een bijzonder geval. Als Mauro jr zich gedroeg zoals Ihattaren was die allang verbannen naar jong PSV. Maar omdat Ihattaren een groot talent is blijf je nog ergens hopen dat die misschien nog bijdraait en waardevol wordt voor ons. Als je mij zonder naam had gezegd dat er een speler niet goed meetraint, weggestuurd is van trainingen, te zwaar was, hele nacht op social media (clubhouse) zit en bewust de tegenstander loopt te liken volgen en felicitateren op social media had ik direct gezegd terug naar Jong. Maar omdat het nu een groot talent is is dat natuurlijk anders.
Vind je het ook normaal dat als jij 's-nachts op social media zit, een ongezonde levesstijl hebt en een vriend op social media feliciteert met een mooie werkprestatie, ontslagen wordt? Is ook alemaal schadelijk/onprettig voor jouw werkgever. Ik vermoed, en hoop, dat als je baas je hiervoor op het matje roept, je zegt dat hij daar geen zak mee te maken heeft, en je een klacht in gaat dienen.

Teamspirit

International
Ik durf zelfs nog verder te gaan, ik vind het prima dat een voetballer die zoveel talent heeft, die zoveel beter is dan al z'n ploeggenoten, z'n frustratie uit als hij niet speelt omdat hij niet kan functioneren in een tactiek.

Is hij zoveel beter dan de rest? Blijkbaar niet, want anders was de tactiek wel aan hem aangepast.

Een speler met karakter staat daar tegen op. Denk jij dat MvB het gepikt had als Schmidt hem op de bank had gezet, omdat hij wel eens een mannetje liet lopen? Dat was het einde van Schmidt geweest.

Ik kan me geen wangedrag van Van Bommel herinneren in zijn tijd. Altijd een vechter, maar buiten het veld altijd respectvol. Deze vergelijking gaat totaal mank.

Hij roept vol adrenaline na een prachtige goal iets in een camera. Niet slim misschien, mij beledigt niemand, zegt niets verkeerd. Wat een ophef om helemaal niks. Als Mo een ajaxied of buitenlander was, zouden we het hebben over wat een winnaarsmentaliteit hij had.

Een winnaarsmentaliteit laat je zien in je hele gedrag. Niet door eerst veel te zwaar terug te komen, je belachelijk te gedragen, nergens naar te luisteren, Europees ineens 'ziek' zijn, voordat we naar ajax gingen een groot incident. En dan dit erbovenop, dan ben ik er klaar mee. Als speler met minder talent dit gedrag had laten zien, was hij ook al lang uitgekotst.

Talent is geen vrijbrief om je als een idioot te gedragen. En als je eenmaal een slecht trackrecord hebt, dan zijn zelfs de kleinste zaken genoeg om 90% van de fans boos te krijgen.

rico

Trainer Coach
Bewust de tegenstander feliciteren op social media is die na de EL wedstrijd van Ajax op aangesproken door PSV (bron Skiete Willy podcast, Marco Timmer). Maar vervolgens nog een keer doen een paar weken later bij aboukhal van AZ. Dan zit je gewoon de grenzen op te zoeken.

Voor de rest kunnen we wel naar Schmidt wijzen, maar Ihattaren was te zwaar, trainde niet goed mee, zit de hele nacht op social media. Daar heeft Schmidt’s tactiek toch niks mee te maken. Schmidt heeft hem zelf extra begeleiding aangeboden dmv Benjamin Kugel. Eind van de rit is hij zelf verantwoordelijk. Andere talenten zoals Gakpo, Madueke, Teze en zelfs Malen functioneren wel in de tactiek, maken minuten, scoren en geven assists. Moeten we dan de hele tactiek aanpassen omdat Ihattaren daar beter in presteeert.
Er functineert helemaal niemand in deze tactiek. Voor bewijs, verwijs ik je naar de archieven met de beelden van de wedstrijden, of het forumarchief met de wedstrijdchats. Schmidt heeft geluk dat er geen persoonlijkheden in de selectie zitten (of pech, want dat had een boel gescheeld), anders was hij er al lang uitgebonjourd.

• Leuk
Reactions: IPF

Teamspirit

International
Ik vermoed, en hoop, dat als je baas je hiervoor op het matje roept, je zegt dat hij daar geen zak mee te maken heeft, en je een klacht in gaat dienen.

Als je een topsporter bent dan behoor je fit te zijn, dat zal vast in het contract staan, daar houd mo'tje zich niet aan.

Daarnaast staat er in elk contract dat je 'fit for duty' moet zijn. Ik heb zelf elke 2 jaar een medische keuring, die ik moet behalen om mijn werk te mogen uitvoeren. Daar hoort ook bij dat ik geen overgewicht mag hebben, een minimale longinhoud moet hebben wat duid op een fysieke gesteldheid. Ik snap niet waarom dit zo'n punt is.

Nep Scout

Routinier
Nergens voor nodig, hij heeft een laaste kans gekregen en die heeft hij helemaal verknalt met zijn reactie na de goal. Ik ben helemaal klaar met hem en wat ik zei dat hij uit het elftal getrapt mag worden, meen ik bloed serieus.
Dus hij mag helemaal niks meer fout doen, al is het nog zo klein? Dit is echt een fout van niks. Dan heb ik nog niet eens zijn reactie erna op social media erbij gerekend, waarin hij blij was dat hij wat voor het team kon betekenen.
Het is bijna alsof je als verslavingdeskundige een drugsverslaafde de rug toekeert nadat hij weer een sigaret heeft genomen na een maand clean.

Nee, daarmee geef je aan dat de spelers mogen doen en laten wat ze willen, zonder dat er een consequentie aan het gedrag zit wat ze vertonen. Het is gewoon belachelijk gedrag, en daar horen consequenties aan te hangen. Het is niet zo dat zijn laatste incident dusdanig lang geleden is dat het niet meer meetelt. Zijn gedrag sinds het begin van dit seizoen is dusdanig dat het een optelsom is van alles en hij dus maar gewoon uit het eerste elftal gezet moet worden.
Oneens. Wat je eerder aangeeft met een straf na zoiets is dat je hem helemaal niet vergeven hebt. Dat je wachtende was op de volgende miniscule misstap. Dat de coach iets ergers mag doen zonder dat het genoteerd wordt, maar dat het bij de spelers een geval kan zijn van uitsluiting. Want zeg nou eerlijk, Schmidt heeft namen genoemd, Ihattaren was vaag met zijn reactie. Wat zou je eerder horen te straffen?

rico

Trainer Coach
Is hij zoveel beter dan de rest? Blijkbaar niet, want anders was de tactiek wel aan hem aangepast.

Ik kan me geen wangedrag van Van Bommel herinneren in zijn tijd. Altijd een vechter, maar buiten het veld altijd respectvol. Deze vergelijking gaat totaal mank.

Een winnaarsmentaliteit laat je zien in je hele gedrag. Niet door eerst veel te zwaar terug te komen, je belachelijk te gedragen, nergens naar te luisteren, Europees ineens 'ziek' zijn, voordat we naar ajax gingen een groot incident. En dan dit erbovenop, dan ben ik er klaar mee. Als speler met minder talent dit gedrag had laten zien, was hij ook al lang uitgekotst.

Talent is geen vrijbrief om je als een idioot te gedragen. En als je eenmaal een slecht trackrecord hebt, dan zijn zelfs de kleinste zaken genoeg om 90% van de fans boos te krijgen.
Ja, hij is beter, kijk even naar z'n goal.

MvB werd hierop aangesproken door bondscoach MvB. En pikte hij dat? Nee, hij vertelde de bondscoach wat hij ervan dacht en weigerde ooit nog onder hem te splen.

Ik geef toe dat Mo ook fouten gemaakt heeft, maar er zijn best wel verzachtende omstandigheden (overlijden vader, leeftijd, corona). En de fans zouden oook eens in het belang van PSV moeten denken. Terugzetten van je beste spelers om futiliteiten (social media, iets roepen in een camera) is mega schadelijk voor PSV: transfersom, reputatie bij andere talenten.

rico

Trainer Coach
Ik vind mo een heerlijk talent maar Gakpo, Madueke en Gotze zijn gewoon beter (op dit moment) en dus staat hij geheel terecht wissel.
Mo zou ook, zoals Ibi gedaan heeft, op de plaats van Rosario/Sangare/Boscagli kunnen spelen. Lijkt me echt geen moeilijke keuze

Teamspirit

International
Dus hij mag helemaal niks meer fout doen, al is het nog zo klein? Dit is echt een fout van niks. Dan heb ik nog niet eens zijn reactie erna op social media erbij gerekend, waarin hij blij was dat hij wat voor het team kon betekenen.
Het is bijna alsof je als verslavingdeskundige een drugsverslaafde de rug toekeert nadat hij weer een sigaret heeft genomen na een maand clean.

Hij loopt inderdaad op een 3 lagen eieren door zijn gedrag.

Wat je eerder aangeeft met een straf na zoiets is dat je hem helemaal niet vergeven hebt. Dat je wachtende was op de volgende miniscule misstap

Na een straf verwacht ik een ander gedrag, als dat niet afdoende behaalt wordt, ga je eerder straffen. Zelfde met mijn dochter, als ze niet luisterd moet ze in de hoek, gaat ze heel snel weer de fout in ook al is het een stuk minder, gaat ze weer in de hoek.

Terugzetten van je beste spelers om futiliteiten (social media, iets roepen in een camera) is mega schadelijk voor PSV: transfersom, reputatie bij andere talenten.

Nee, dat is een teken naar talenten toe, met hard werken en goed gedrag kom je verder. Slecht gedrag wordt niet meer beloond.

Ik geef toe dat Mo ook fouten gemaakt heeft, maar er zijn best wel verzachtende omstandigheden (overlijden vader, leeftijd, corona).

Zijn vader snap ik als verzachtende omstandigheid, maar hoeveel tijd geef jij je werknemers na het overlijden van een van de ouders?
De leeftijd kom op hij is 19 jaar oud en geen fucking puber meer. Corona heeft iedereen last van, en hij nog een stuk minder dan wij, omdat hij elke dag mag trainen in een groep en sociale contacten heeft. Dat hebben wij niet.

Bacchus

Ninja
Administrator
Mo zou ook, zoals Ibi gedaan heeft, op de plaats van Rosario/Sangare/Boscagli kunnen spelen. Lijkt me echt geen moeilijke keuze
Ik ergerde me dood aan het spel van Ibi. Dat zou Mo inderdaad wel goed passen, nu ik er zo over nadenk.
Veel te veel dribbelen en gefrustreerde schoten van buiten de zestien waar er dan heel af en toe eentje van binnenvliegt, maar die doorgaans een hoger rendement hebben in het huilbuien- & frustratiesegement

rico

Trainer Coach
Als je een topsporter bent dan behoor je fit te zijn, dat zal vast in het contract staan, daar houd mo'tje zich niet aan.

Daarnaast staat er in elk contract dat je 'fit for duty' moet zijn. Ik heb zelf elke 2 jaar een medische keuring, die ik moet behalen om mijn werk te mogen uitvoeren. Daar hoort ook bij dat ik geen overgewicht mag hebben, een minimale longinhoud moet hebben wat duid op een fysieke gesteldheid. Ik snap niet waarom dit zo'n punt is.
Daar hebben we het ook niet over, ik ben het helemaal met je eens dat ook Mo fouten heeft gemaakt en hij meer als een prof moet gaan leven. Als je deze redenering doortrekt zeg je dus eigenlijk dat Mo ontslagen had moeten worden? dat gebeurt er nl met jou als je je medische keuring niet haalt (vermoed ik)

rico

Trainer Coach
Hij loopt inderdaad op een 3 lagen eieren door zijn gedrag.

Na een straf verwacht ik een ander gedrag, als dat niet afdoende behaalt wordt, ga je eerder straffen. Zelfde met mijn dochter, als ze niet luisterd moet ze in de hoek, gaat ze heel snel weer de fout in ook al is het een stuk minder, gaat ze weer in de hoek.

Nee, dat is een teken naar talenten toe, met hard werken en goed gedrag kom je verder. Slecht gedrag wordt niet meer beloond.

Zijn vader snap ik als verzachtende omstandigheid, maar hoeveel tijd geef jij je werknemers na het overlijden van een van de ouders?
De leeftijd kom op hij is 19 jaar oud en geen fucking puber meer. Corona heeft iedereen last van, en hij nog een stuk minder dan wij, omdat hij elke dag mag trainen in een groep en sociale contacten heeft. Dat hebben wij niet.
Ik neem aan dat jouw dochter nog klein is. Als je een beetje pech hebt met een wat koppige dochter, zal je re heel snel achter komen dat je aanpak niet gaat werken.

Ik geef mijn werknemers de tijd die ze nodig hebben om dingen te verwerken.

Nep Scout

Routinier
Hoe je je dochter disciplineert verschil met hoe je een werknemer disciplineert lijkt me. Verder weet ik niet hoe je omgaat met je dochter, maar je gaat mij niet wijsmaken dat wanneer zij de TV breekt, de muren beklad en op de vloer plast, dat je haar dan straft, en dan wanneer ze haar bord niet leeg eet, je haar weer gaat straffen. 'Je bent nou eenmaal gewaarschuwd!'

Teamspirit

International
dat gebeurt er nl met jou als je je medische keuring niet haalt (vermoed ik)

Geen idee om eerlijk te zijn.

Daar hebben we het ook niet over, ik ben het helemaal met je eens dat ook Mo fouten heeft gemaakt en hij meer als een prof moet gaan leven. Als je deze redenering doortrekt zeg je dus eigenlijk dat Mo ontslagen had moeten worden?

Dat zeg ik niet. Ik reageer op het feit dat hij een klacht zou moeten indienen omdat PSV eisen stelt aan hem. Ik denk dat hij heel veel contractvoorwaardes aan zijn laars lapt. Wat de werkgever ermee doet moet hij weten, maar ontslaan in nederland is niet zo makkelijk, en gelukkig maar. Maar hem uit het eerste elftal zetten vind ik meer dan terecht met zijn houding en gedrag.

Luc de Jong

Routinier
Vind je het ook normaal dat als jij 's-nachts op social media zit, een ongezonde levesstijl hebt en een vriend op social media feliciteert met een mooie werkprestatie, ontslagen wordt? Is ook alemaal schadelijk/onprettig voor jouw werkgever. Ik vermoed, en hoop, dat als je baas je hiervoor op het matje roept, je zegt dat hij daar geen zak mee te maken heeft, en je een klacht in gaat dienen.
Leuk dat je me vergelijkt met Ihattaren, maar hij zit natuurlijk in de compleet andere branch dan ik, waar ook andere fatsoensregels zijn. maar als ik aankom in gewicht worden me werk prestaties daar niet minder gelukkig op bij hem is dat wel zo. Als ik s’nachts op social media ga live streamen en m’n baas ziet dat en merkt dat m’n prestaties minder zijn lijkt mij het terecht dat ik daardoor op wordt aangesproken en daar consequenties aanhangen.

Luc de Jong

Routinier
Er functineert helemaal niemand in deze tactiek. Voor bewijs, verwijs ik je naar de archieven met de beelden van de wedstrijden, of het forumarchief met de wedstrijdchats. Schmidt heeft geluk dat er geen persoonlijkheden in de selectie zitten (of pech, want dat had een boel gescheeld), anders was hij er al lang uitgebonjourd.
Jongens als Gakpo, Teze, Boscagli en Madueke hebben geen groei doorgemaakt dit seizoen? Vooral Teze en Boscagli functioneren prima en ontwikkelen zich gigantisch goed waar dit onder de vorige trainer anders was. Alleen het geheel functioneert niet goed met deze tactiek helemaal mee-eens, vind Schmidt ook geen toptrainer en z’n tactiek ook niet maar voor sommige talenten werkt het wel alleen voor Ihattaren helaas niet.

Der Jaufe

Internationale Legende
Jongens als Gakpo, Teze, Boscagli en Madueke hebben geen groei doorgemaakt dit seizoen? Vooral Teze en Boscagli functioneren prima en ontwikkelen zich gigantisch goed waar dit onder de vorige trainer anders was. Alleen het geheel functioneert niet goed met deze tactiek helemaal mee-eens, vind Schmidt ook geen toptrainer en z’n tactiek ook niet maar voor sommige talenten werkt het wel alleen voor Ihattaren helaas niet.
Ja, maar dat ligt aan de spelers zelf natuurlijk. Beter worden ondanks de trainer, slechter worden dankzij de trainer :rolleyes:.

Vraag mij af hoeveel Mo zich in zijn laatste jaren in de jeugd heeft ontwikkeld en hoeveel hij op talent heeft geteerd. Als je van nature een beetje boven de rest uitsteekt dan is t lastig om op je 18e ineens wel aan de bak te moeten.
Een scholier die fluitend het VWO haalt zonder zich bovenmatig in te spannen kan het lastiger krijgen op het WO dan een scholier die zich op t VWO ook al moest inspannen.

Bovenaan Onderaan