Mohamed Ihattaren (M)

Na een straf verwacht ik een ander gedrag, als dat niet afdoende behaalt wordt, ga je eerder straffen. Zelfde met mijn dochter, als ze niet luisterd moet ze in de hoek, gaat ze heel snel weer de fout in ook al is het een stuk minder, gaat ze weer in de hoek.
Hoe je je dochter disciplineert verschil met hoe je een werknemer disciplineert lijkt me. Verder weet ik niet hoe je omgaat met je dochter, maar je gaat mij niet wijsmaken dat wanneer zij de TV breekt, de muren beklad en op de vloer plast, dat je haar dan straft, en dan wanneer ze haar bord niet leeg eet, je haar weer gaat straffen. 'Je bent nou eenmaal gewaarschuwd!'
 
dat gebeurt er nl met jou als je je medische keuring niet haalt (vermoed ik)

Geen idee om eerlijk te zijn.

Daar hebben we het ook niet over, ik ben het helemaal met je eens dat ook Mo fouten heeft gemaakt en hij meer als een prof moet gaan leven. Als je deze redenering doortrekt zeg je dus eigenlijk dat Mo ontslagen had moeten worden?

Dat zeg ik niet. Ik reageer op het feit dat hij een klacht zou moeten indienen omdat PSV eisen stelt aan hem. Ik denk dat hij heel veel contractvoorwaardes aan zijn laars lapt. Wat de werkgever ermee doet moet hij weten, maar ontslaan in nederland is niet zo makkelijk, en gelukkig maar. Maar hem uit het eerste elftal zetten vind ik meer dan terecht met zijn houding en gedrag.
 
Vind je het ook normaal dat als jij 's-nachts op social media zit, een ongezonde levesstijl hebt en een vriend op social media feliciteert met een mooie werkprestatie, ontslagen wordt? Is ook alemaal schadelijk/onprettig voor jouw werkgever. Ik vermoed, en hoop, dat als je baas je hiervoor op het matje roept, je zegt dat hij daar geen zak mee te maken heeft, en je een klacht in gaat dienen.
Leuk dat je me vergelijkt met Ihattaren, maar hij zit natuurlijk in de compleet andere branch dan ik, waar ook andere fatsoensregels zijn. maar als ik aankom in gewicht worden me werk prestaties daar niet minder gelukkig op bij hem is dat wel zo. Als ik s’nachts op social media ga live streamen en m’n baas ziet dat en merkt dat m’n prestaties minder zijn lijkt mij het terecht dat ik daardoor op wordt aangesproken en daar consequenties aanhangen.
 
Er functineert helemaal niemand in deze tactiek. Voor bewijs, verwijs ik je naar de archieven met de beelden van de wedstrijden, of het forumarchief met de wedstrijdchats. Schmidt heeft geluk dat er geen persoonlijkheden in de selectie zitten (of pech, want dat had een boel gescheeld), anders was hij er al lang uitgebonjourd.
Jongens als Gakpo, Teze, Boscagli en Madueke hebben geen groei doorgemaakt dit seizoen? Vooral Teze en Boscagli functioneren prima en ontwikkelen zich gigantisch goed waar dit onder de vorige trainer anders was. Alleen het geheel functioneert niet goed met deze tactiek helemaal mee-eens, vind Schmidt ook geen toptrainer en z’n tactiek ook niet maar voor sommige talenten werkt het wel alleen voor Ihattaren helaas niet.
 
Jongens als Gakpo, Teze, Boscagli en Madueke hebben geen groei doorgemaakt dit seizoen? Vooral Teze en Boscagli functioneren prima en ontwikkelen zich gigantisch goed waar dit onder de vorige trainer anders was. Alleen het geheel functioneert niet goed met deze tactiek helemaal mee-eens, vind Schmidt ook geen toptrainer en z’n tactiek ook niet maar voor sommige talenten werkt het wel alleen voor Ihattaren helaas niet.
Ja, maar dat ligt aan de spelers zelf natuurlijk. Beter worden ondanks de trainer, slechter worden dankzij de trainer :rolleyes:.

Vraag mij af hoeveel Mo zich in zijn laatste jaren in de jeugd heeft ontwikkeld en hoeveel hij op talent heeft geteerd. Als je van nature een beetje boven de rest uitsteekt dan is t lastig om op je 18e ineens wel aan de bak te moeten.
Een scholier die fluitend het VWO haalt zonder zich bovenmatig in te spannen kan het lastiger krijgen op het WO dan een scholier die zich op t VWO ook al moest inspannen.
 
Klopt, maar dit is ook wel een bijzonder geval. Als Mauro jr zich gedroeg zoals Ihattaren was die allang verbannen naar jong PSV. Maar omdat Ihattaren een groot talent is blijf je nog ergens hopen dat die misschien nog bijdraait en waardevol wordt voor ons. Als je mij zonder naam had gezegd dat er een speler niet goed meetraint, weggestuurd is van trainingen, te zwaar was, hele nacht op social media (clubhouse) zit en bewust de tegenstander loopt te liken volgen en felicitateren op social media had ik direct gezegd terug naar Jong. Maar omdat het nu een groot talent is is dat natuurlijk anders.
Nee. Als Mauro ook 19 was, hoort ook bij hem nog opvoeding en begeleiding.
Ja, maar dat ligt aan de spelers zelf natuurlijk. Beter worden ondanks de trainer, slechter worden dankzij de trainer :rolleyes:.

Vraag mij af hoeveel Mo zich in zijn laatste jaren in de jeugd heeft ontwikkeld en hoeveel hij op talent heeft geteerd. Als je van nature een beetje boven de rest uitsteekt dan is t lastig om op je 18e ineens wel aan de bak te moeten.
Een scholier die fluitend het VWO haalt zonder zich bovenmatig in te spannen kan het lastiger krijgen op het WO dan een scholier die zich op t VWO ook al moest inspannen.
En daar is de juiste begeleiding voor nodig. Voor de vergelijking met school. Mijn junior heeft een IQ van 145, maar blijft misschien zitten in 2G, omdat hij studeren nog steeds niet onder de knie heeft, omdat ons schoolsysteem niet ingericht is op talenten. Oftewel. Je doet jezelf als PSV (of als samenleving) tekort als je deze talenten niet tot bloei laat komen.
 
Nee. Als Mauro ook 19 was, hoort ook bij hem nog opvoeding en begeleiding.

En daar is de juiste begeleiding voor nodig. Voor de vergelijking met school. Mijn junior heeft een IQ van 145, maar blijft misschien zitten in 2G, omdat hij studeren nog steeds niet onder de knie heeft, omdat ons schoolsysteem niet ingericht is op talenten. Oftewel. Je doet jezelf als PSV (of als samenleving) tekort als je deze talenten niet tot bloei laat komen.
Maar als jouw zoon na een half jaar van onvoldoendes met een voldoende thuiskomt en het uitschreeuwt: ”Niemand maakt mij kapot”, dan zul je toch ook wel zoiets hebben van “doe jij even normaal joh”
Wat mij betreft mag hij “debiel” doen na presteren. Maar daar hoeven we hem dan niet voor te loven.
 
Nee. Als Mauro ook 19 was, hoort ook bij hem nog opvoeding en begeleiding.

En daar is de juiste begeleiding voor nodig. Voor de vergelijking met school. Mijn junior heeft een IQ van 145, maar blijft misschien zitten in 2G, omdat hij studeren nog steeds niet onder de knie heeft, omdat ons schoolsysteem niet ingericht is op talenten. Oftewel. Je doet jezelf als PSV (of als samenleving) tekort als je deze talenten niet tot bloei laat komen.
Tja. Maar gaat je zoon dan ooit wel die zelfstandigheid leren? (Niks ten nadele van hem).
Vroeger had je op t WO compleet geen begeleiding, dat geeft een schifting, maar ik vraag mij af of dat erg is.
 
Ronduit bizar. Als het genoemde bedrag ook maar enigszins klopt zou Overmars redelijk gestoord zijn om geen poging te wagen. Hoe pijnlijk dat ook zou zijn voor PSV. Tot 15m lijkt Ihattaren me ongeacht zijn vorm en gedrag een absolute no-brainer.
Snap ik, alvast gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
 
Ronduit bizar. Als het genoemde bedrag ook maar enigszins klopt zou Overmars redelijk gestoord zijn om geen poging te wagen. Hoe pijnlijk dat ook zou zijn voor PSV. Tot 15m lijkt Ihattaren me ongeacht zijn vorm en gedrag een absolute no-brainer.
Welk bedrag zou, in jou ogen, qua salaris bespreekbaar zijn (nb Mino als zaakwaarnemer) om m voor vast te leggen? Want volgens mij is dat de hoek waar t probleem zit.
 
Welk bedrag zou, in jou ogen, qua salaris bespreekbaar zijn (nb Mino als zaakwaarnemer) om m voor vast te leggen? Want volgens mij is dat de hoek waar t probleem zit.
Zn karakter, daar is waar het probleem zit.. Buiten dat ik niet geloof dat PSV m zomaar aan een directe concurrent gaat verkopen, los van het feit of dat voor m echt een stap vooruit is. Denk dat ie zich liever in een grotere competitie wil profileren..
 
Welk bedrag zou, in jou ogen, qua salaris bespreekbaar zijn (nb Mino als zaakwaarnemer) om m voor vast te leggen? Want volgens mij is dat de hoek waar t probleem zit.
Als Mino een achterlijk salaris vraagt idd niet doen. Overmars moet alleen een poging wagen met de insteek om hem te overtuigen dat Ajax het beste is om zijn carrière nieuw leven in te blazen en ondanks een dip alsnog vooruit te kunnen in salaris, zij het binnen de perken. Erken zijn talent, bied hem een goed sportief perspectief, laat Ten Hag uitspreken dat hij fan van hem is en bied een marktconform salaris. Wat betreft dat laatste langs de meetlat leggen met Gravenberch, Timber en Rensch. Dus inschalen onder Gravenberch maar boven die laatste twee, lijkt me. Dan boert hij prima, krijgt hij de kans om zich te ontwikkelen en alsnog een droomtransfer te maken binnen 2-3 jaar.

Als dat verhaal hem niet aanstaat en hij liever elders tribuneklant wordt met een hoger salaris dan ook meteen de gesprekken staken, want dan moet je hem niet willen.

Ik zie het overigens allemaal niet gebeuren. Hoop wel dat hij op welke manier dan ook zijn draai vindt bij een willekeurige club, want het zou dood zonde zijn. Hoop toch nog steeds dat we over een paar jaar Frenkie-Gravenberch-Ihattaren op het middenveld gaan zien bij Oranje.
 
Zal vast wel een club als Lyon of Leipzig een gokje willen wagen voor 10 miljoen. Mag van mij ook prima naar ajax maar dan wel met doorverkooppercentage van 40%.
 
Tja. Maar gaat je zoon dan ooit wel die zelfstandigheid leren? (Niks ten nadele van hem).
Vroeger had je op t WO compleet geen begeleiding, dat geeft een schifting, maar ik vraag mij af of dat erg is.
Geen idee. Ik hoop het.

Het zou zonde zijn als door het onderwijssysteem talenten ongebruikt blijven. Er is altijd volop aandacht voor kinderen die niet kunnen meekomen, maar weinig voor dit soort kinderen.
 
Laten we het ook even vanuit Mo zijn kant bekijken. Alle dingen die afgelopen tijd (vanaf overlijden van zijn vader) zijn gebeurd wegen natuurlijk héél zwaar voor zo'n jongen. Ik kan me niet eens voorstellen hoe het is om door zo'n periode te gaan terwijl heel Nederland toekijkt en de media er vol bovenop zit.

Mo heeft zeer zeker fouten gemaakt met slecht trainen etc, maar ik krijg wel het idee dat hij zich probeert te herpakken. (Verschillende trainingsfilmpjes op social media)
 
Terug
Bovenaan Onderaan